Super gefeliciteerd met deze mooie beslissing ik wens jullie een snelle bevruchting en een mooie zwangerschap en kleine toe. Dat jullie nog zo lang mogelijk samen kunnen genieten van deze wel overwogen en mooie toekomstbeslissing. Dikke knuffel voor jullie.
Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken. Ik hoop dat je snel zwanger mag raken en een hele fijne zwangerschap hebt! Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt in mijn omgeving. Echter was dit stel al in verwachting toen ze erachter kwamen dat de as vader kanker had. Hij is geopereerd en het herstel en de chemo na de operatie vielen erg tegen. Maar ze hebben erg van de zwangerschap kunnen genieten samen. Toen ze ongeveer 6,5 mnd zwanger was ging het een stuk beter met hem. Hij heeft er echt voor 'gevochten'om beter te worden zodat hij thuis kon zijn. Toen de kleine was geboren waren ze dolgelukkig. Helaas was dat van korte duur. Hij is twee weken na de bevalling overleden. Een enorme klap omdat het zo goed leek te gaan. Ze heeft een hele zware tijd gehad maar haar kleine heeft haar erdoor gesleept. Ze is nu zo blij dat ze nog een kind van hem heeft mogen krijgen. Het leven is zo kostbaar.. Ziek of niet ziek, je weet nooit wat morgen brengt
Wat een mooie beslissing meis!!!! Hoop dat jullie samen kunnen genieten van de zwangerschap en de tijd die erna komt!!! heel veel geluk en liefde toegewenst!
He meid! Wat een emotionele situatie moet dat voor jullie zijn,maar ik denk dat je een goede keuze maakt. Na alle narigheid hebben jullie iets om van te genieten en het kindje is het allermooiste wat er is. Ik zal heel erg hard voor jullie duimen dat jullie wens mag uitkomen en dat je man zijn levenslust hier door kan terug vinden en beter uit de ziekte kan komen dan nooit te voren. Liefs
Hey meid wil je toch even nog een positieve ervaring vertellen. Mijn opa darm-maag-lever-longkanker, zou het niet redden ik was 2 kreeg hij een half jaar. Ik ben 21 en hij is nu 71, hij heeft doorgezet voor de kleinkinderen en wou alles op alles zetten om ons op te zien groeien. Mijn tante, 5 jaar geleden, enkele uitzaaiingen door borstkanker, 1 eierstok weggehaald, andere functioneerde amper. Ze moest rekening houden om een 4 jaar oude en een anderhalf jaar oude kindje achter te moeten laten. 5 jaar later, er is nog een kindje bij gekomen, niet gepland, ze is nog niet clean verklaard, maar afgelopen 2,5 jar is er niks meer gevonden. Klasgenootje haar vader, hersentumor, ze was nog maar 4 haar vader gaat volgende week met haar racen, dan word ze 23. Hoop dat dit ook een beetje positieve gedachtes bij jullie gaat brengen.
Ik vind het wel even de moeite waard om aan alle positieve verhalen van alecia een verhaal toe te voegen. Vlak nadat ik geboren werd had mijn mijn moeder baarmoederhalskanker. Dit werd echter zeer laat ontdekt, toen ik 3,5 a 4 jaar oud was. Ze moest onder het mes, er moest een eierstok weg. Het was een zware vorm maar het was te overzien op een eierstok. De kans op complicaties was behoorlijk groot. Maandenlang in onzekerheid met als gevolg een jarenlang gevecht tegen deze afschuwelijke ziekte. Na de operatie bleek dat het erger was dan verwacht, ze hadden alles incl. gehele baarmoeder weg moeten halen. Mijn moeder zou na haar 1e kindje nooit meer kinderen kunnen krijgen. Toen mijn moeder bijkwam, was ze verbaasd. Ze dacht dat ze het niet had gehaald, ze had het licht gezien aan het einde van de tunnel en het trok haar naar zich toe. Maar ze heeft gevochten en de dood heeft haar een nieuwe kans op leven gegeven. Ze was toen 28. 15 jaar later na vele controles, werd ze genezen verklaard. Er waren geen uitzaaiingen! Inmiddels kan blijken dat ze voor zichzelf en haar dochter heeft gevochten! Ze is nu net 45 en wordt in mei volgend jaar oma! En ik ben zo ontzettend blij dat mijn moeder een van de sterke vechters is tegen deze afschuwelijke ziekte! Ik hoop dat dit vele mensen een hart onder de riem kan steken!
Zelf geen ervaring hier, maar bij ons in het dorp verloor een vrouw haar man; plotseling, aan een hartstilstand. De man was 30 jaar oud. Er waren al 2 kindjes, ze wilden beide graag een 3e. 2 dagen voor het overlijden bleek hun 3e kindje verwekt te zijn. Dus 9 maanden na zijn overlijden werd hun 3e kindje geboren. Ze is nog iedere dag dankbaar dat hij iets van zijn eigen vlees en bloed heeft achter gelaten, haar kinderen helpen haar door iedere dag heen. Natuurlijk hoop ik dat jouw man jullie kindje(s) oud mag zien worden en daar moet je ook vanuit gaan. Maar mocht het niet zo zijn, dan zijn je kinderen je grootste steun en toeverlaat!! Veel succes en dat je maar snel zwanger mag zijn.
Meid wat een mooie beslissing hebben julie gemaakt! Ik wens julie het beste en hoop dat je snel zwanger mag zijn!
wat fijn om die positieve verhalen rondom deze afschuwelijke ziekte te kunnen lezen!!! dat geeft toch weer hoop!
hoi ik wil je iig veel succes wensen met alles en hoop natuurlijk op het meest positieve. Zelf ben ik alleenstaand moeder. met 6 mnd zwangerschap is de vader van mijn zoontje weggegaan. Ondanks dat het zwaar is zoals je zelf ook al aangeeft is het ook bijzonder en mooi en zijn het vooral de 1e 3-6 maanden die enorm intensief zijn. Daarna is het ook aanpoten in je eentje.... maar anders en minder heftig in mijn beleving iig. Dus wilde je alleen even meegeven.... als dit is wat jullie willen, ga ervoor !! en wees niet bang om er alleen voor te komen te staan want weet met een kleintje ben je nooit echt alleen en voor je kleintje ben je sterk als 2 !!
Bedankt voor jullie lieve reacties. Vanmiddag bij de huisarts geweest en die kan zich het heel goed voorstellen. Met de oncoloog moeten we maandag nog even op de hoogte stellen en dan gaat er een verwijzing naar de gynacologen. Spannend dat wel maar we gaan er beiden voor
Miesie, wat een vreselijk moedig besluit en wat fijn dat het balletje voor jullie nu gaat rollen! Ik denk dat jullie een goede keus hebben gemaakt,tuurlijk zijn er onzekerheden,maar je krijgt er zo veel moois voor terug,allereerst natuurlijk de zwangerschap waarbij jullie beiden op iets heel moois en positiefs kunnen focussen. Daarnaast zal er altijd een sukje van je man bij je zijn,die je terugziet in je kleine. En om te reageren op je angst wat nu als mijn man 1,5 maand voor mijn bevalling komt te overlijden? Dit zal uiteraard(ook zonder je zwangerschap) heel zwaar zijn,maar aan de andere kant zal dit kleintje je er ook doorheen slepen dan,want je hebt iets om voor te leven en voor te gaan! Ik ben nooit zo goed in omschrijven wat ik voel en wat ik je zou willen zeggen om je eventueel war te kunnen steunen hierin,maar ik hoop dat het een beetje goed is overgekomen. Toen ik 20 weken zwanger was is mijn schoonmoeder waar zowel ik als mijn man een vreselijk nauwe band mee hadden overleden,ik dacht dat mijn man compleet in zou storten,maar dankzij de zwangerschap en onze prachtige meid,had hij een reden om door te gaan en een manier te vinden om zijn verdriet te verwerken. Onze dochter lijkt vreselijk veel op haar oma en is nog bijna op haar verjaardag geboren ook,en dit vinden wij erg bijzonder. ik wil je echt alle goeds van de wereld toewensen en ik hoop dat jullie droom mag uitkomen,heel veel sterkte gewenst!
kanker hebben of een tumor tis een rotziekte die vele levens kost, maar tegenwoordig en dan kijk ik even naar mijn familie 9 van de 10 hebben gewonnen, en dat is wel positief. helaas 1 heeft het op moeten geven, dit was even denke... euhm ongeveer 25 jaar geleden. Maar het is altijd mogelijk dat je er van kunt winnen en ik hoop dat jij en je man samen voor de toekomst kunnen vechten en tegen het monster kunnen winnen.
vreselijk zeg.... ik was hier al een tijd niet geweest... Ben zelf zwanger en alleen.. maar mijn ex leeft gelukkig nog en is gelukkig niet ziek... Jou situatie lijkt me zoooo moeilijk he... vind het wel heel knap dat je deze weet neer te zetten waardoor je heel sterk overkomt. mijn complimenten... ik zou allang al ingestort zijn als het mij overkwam... Als je een kindje wenst met deze man... dan moet je idd zoals iedereen zegt je hart volgen... Als een kindje jullie toch nog gelukkig kan maken ga ervoor. Hoewel je ook niet weet wat zo een ziekte van plan is. - Je blijft je afvragen of hij de 9 maanden wel red of juist niet. Stel dat hij komt te overlijden tijdens de zwangerschap dan lijkt me dat zooo erg... Ik wil je heel veel succes wensen... en sterkte... hoop dat het jullie lukt en dat je man bij je blijft. Liefs, Damiana
In het vorige seizoen, van Over Mijn Lijk van BNN vertelde een stel, waarvan de man ongeneeslijk ziek was heel open over hun beleving om toch voor een kindje te kiezen. Ook zijn partner vertelde haar gevoelens. Misschien kun je dit nog via internet terug zoeken, en bekijken. Succes met je beslissing, en hopelijk zit er een engeltje te waken voor jullie!
Het feit dat jullie dit zo weloverwogen doen zegt al een hoop over jullie. Ik vind het prachtig dat je je hart gaat volgen, het is zo mooi een kind en tuurlijk ook zwaar en soms lastig en helemaal als je nog met andere gevoelens worstelt, maar toch...de liefde voor een kindje maakt je ook super sterk! Hoe moeilijk ook...ik hoop dat je snel zwanger bent en dat jullie samen van een mooie tijd mogen genieten. Liefs Moon
Op dit moment ligt het weer een beetje stil omdat het met mijn man niet zo heel goed gaat, lees slecht. Maar we houden hoop en hopen erop dat het weer beter gaat met hem over een tijdje
wat een ontzettend vervelend bericht Miesee.... ik wens jullie veel sterkte en kracht toe en hopelijk gaat het spoedig weer wat beter met je man en kunnen jullie jullie droom werkelijkheid maken!!!! hele dikke knuffel & sterkte meis!!!
Lieve Miesee; oh wat verdrietig voor jullie, ik hoop dat je man snel opknapt. Zal een kaarsje voor je branden. Goed (maar ook knap) dat jullie hoop blijven houden. Geef de moed nooit op he meis. Ik leef met je mee. Hoop snel beter nieuws te lezen. Liefs
Hoe gaat het nu met jullie alle 2 ? Een zwangerschap en een kindje geeft hem een extra reden om voor te vechten maar ondertussen heeft ook dit zijn nadelen. Hoop dat je man er toch bovenop komt. En dat jullie alle 2 lekker van elkaar kunnen genieten. Enorm veel sterkte.