Eventuele nieuwe pup/hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Mykelti, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou echt geen jack russel nemen, wat een vreselijke honden zijn dat. Zullen vast vele zijn die lief zijn hoor maar ik vind het echt neuroten en altijd dat geblaf van ze.

Wat vind je van een beagle?

2. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik zou echt geen beagle nemen, luisteren voor geen meter, lijkt net of je een baksteen aan je riem hebt omdat ze naar beneden en naar voren trekken.

Een jack russell vind ik zelf echt top, super hondjes als je er wel wat tijd en energie in steekt. Ik heb jaren flyball en behendigheid met onze jack russells gedaan, echt heel erg leuk. Blaffen deed 1 van de 4 wel erg, maar die hadden we ook niet van pup af aan zeg maar.
    Hou er wel rekening mee dat ze wel klein zijn maar geen 'boomer' karakter hebben. Ze zijn heel erg slim en proberen je flink uit. Maar als ze eenmaal weten wat ze aan je hebben zijn het echt super fijne honden.

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    jack russel? Wel een rashond maar makkelijk in omgang als je hem goed opvoed.
    Mijne luisterd bijzonder goed en is heel lief.... en hij is ongecastereerd..

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cocker Spaniel?
    Poedel?

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt voor het meedenken!

Een poedel ben ik op zich wel voor in. Vind het schrandere honden en het maar net wat je ervan maakt. Hou er wel van.

Een beagle zou niets voor ons zijn. Zijn inderdaad erg lief, maar is niet echt ons ding.

Overigens heb ik veel ervaring met honden, dus het hoeft niet persé een heel rustig/gemakkelijke hond te zijn. Alleen niet scherp, lage bijtdrempel. :)

Heb iig genoeg om over na te denken en op te zoeken!

6. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Duck Tolling Retriever:), stuk kleiner dan een lab of Golden, maar qua karakter "vergelijkbaar".
    Of een Spaniel achtige!

Succes met de zoektocht

7. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Hond die inderdaad als eerste bij mij opkomt is een markiesje. Zie dat je die zelf ook al genoemd hebt verderop in het topic. Die hebben alleen wel halflang haar...
    Moet zeggen dat wij twee honden met wat langer haar hebben en bevalt mij toppie! Die korte haren blijven meer in je kleren etc. hangen terwijl je de langere er makkelijker af kunt strijken :)

8. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Oh en qua karakter etc. moest ik ook aan een sheltie denken! Maar dat is wederom niet met kort haar....

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als ik naar je lijstje kijk zou wat mij betreft ook echt de JR afvallen en zou ook zeker geen Beagle nemen.
    Markiesje is idd ook leuk maar die zijn toch niet zo fan van kinderen? Of ben ik in de war met een Kooiker?
    Voordeel van de australian labradoodle is trouwens dat hij niet uithaart. Ben ik heel blij mee.. :D

10. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Die tolling retriever is ook leuk! Ik leer hier altijd nieuwe rassen kennen:)

Wij hebben een boerenfox reutje, vreselijk lief, wel waaks. hij slaat wel aan, zeg maar. Heel makkelijk met onze dochter, wel kieskeurig naar andere honden. Teefjes vindt ie leuk als ze niet te groot zijn, Reutjes gromt ie naar en loopt dan snel weg :D

Een hondje dat het wel redt met 4 wandelingen, waarvan 1 grote. Rennen, flyball en ballen gooien kan ideaal met deze foxjes. (behalve de onze, de enige hond die het apporteren nooit heeft begrepen, ook niet op de cursus... :()

Zijn vacht is kortharig, maar hij verhaart wel veel in het voorjaar. in de winter nergens last van, de onze heeft dan wel een dekje nodig, ze zijn niet dik van vacht ;)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte met je huidige verlies.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Friese stabij! die zijn medium groot, superlief met kids en heel trouw, geweldige beesten, wij hebben sinds 2 weken een pup :)

Deel Deze Pagina