Evenwicht speelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pukkie86, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pukkie86

Pukkie86 Lid

11 feb 2013
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

aangezien we deze zomer niet op vakantie gaan lijkt het me leuk om wat nieuw speelgoed voor onze twee kinderen (1en 2) te kopen. Ik kwam op internet het volgende tegen en ben benieuwd of er hier mensen zijn die me advies kunnen geven:

image.jpg

Keuze tussen stenen 1 en 2:
    - Wie heeft er ervaring met deze stenen en kan me vertellen of dit leuk is voor onze twee mannen? Misschien zijn er hier wel mensen die in de kinderopvang werken die de stenen daar hebben. Onze mannen zijn erg beweeglijk, klimmen en klauteren graag en zijn wel in voor uitdagingen 😉
    - tot welke leeftijd spelen kinderen hier ongeveer mee?

- het prijsverschil tussen beide stenen is wel erg groot. Zijn de stenen van foto 2 dan zoveel leuker/ meer mogelijkheden of maakt dat niets uit?

Foto 3,4 en 5:
    - welke tol of welk bord adviseren jullie? Wat zijn de ervaringen?

Foto 6: weet iemand een adres waar ze dit soort speelringen goedkoper aanbieden? Het is om een parcours te maken! Met grote hoepels ligt de tuin zo snel vol 😄

Algemene vraag:
    Is er nog ander materiaal dat geweldig is voor jonge kinderen om mee te kunnen spelen en waarbij ze meteen de grove motoriek ontwikkelen? Ik ben vooral op zoek naar speelgoed in het gebied van evenwicht en op klimmen klauteren, maar andere gebieden mag natuurlijk ook! Het liefst speelgoed waar ze nog jaren plezier van kunnen hebben en wat bij voorkeur zowel binnen als buiten gebruikt kan worden. Glijbaan, schommel, wip, loopfietsjes, driewielers en zandbak hebben we al.. Mocht je nog leuke tips hebben, dan zijn ze meer dan welkom!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier is de lolobal altijd ongekend populair.
    En je hebt ook van die springstokken. Dat klinkt ook wel als iets voor je mannen.

Je moet zelf maar even bedenken of ze groot genoeg zijn om te leren loloballen. Aan de andere kosten ze 5€.. Dus een enorme miskoop kan het niet worden.

En je zou natuurlijk wat oud hollands speelgoed zoals stelten, skippybal en/of een springtouw kunnen proberen.

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken van die bloempotschotels om een parcours te maken, samen met wat planken en stoeptegels om een loopplank en een wip te maken.
    Beetje hetzelfde idee als hierboven en waarschijnlijk heb je dat in huis om te kijken of ze het wat vinden.
    Voor onze hond hebben wij ringen van touw waar hij op kauwt, liggen bij de Action. Zijn van grootte zo te zien, maar duikringen is ook optie!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    De lage stenen zijn ook echt laag en lijkt me dan weinig uitdaging. De grote zijn mooi maar duur.je zou ook van die yoga halve ballen kunnen halen. Zijn via alieexpress 5/7 per stuk. Ze zijn zacht dus meteen oefening voor balans.

Die bolle dingen lijkt me niks heel laag die kromme plank lijkt me veel leuker. De hoepels zijn op de telefoon te klein om te zien om er iets zinvols over te zeggen.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
  6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hebben wij ook! Moest ik ook gelijk aan denken toen ik de titel van dit topic las, echt een top ding! Wordt dagelijks heel veel mee gespeeld en op heel veel verschillende manieren. Ik vind het zelf ook erg leuk om er op te staan haha!
    Maar is wel duurder dan de meeste dingen van jouw plaatje en je kan er geen parcours mee uitleggen.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Heb je ook al even op pinterest gekeken? Daar staat vast ook wel wat op, wellicht ook doe-het-zelfjes?

8. Pukkie86

Pukkie86 Lid

11 feb 2013
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een superleuke tips!! Ga er even goed naar kijken! Mochten er nog meer tips en adviezen zijn, dan hou ik me altijd aanbevolen!

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik zag dat ze bij Ikea evenwichtsbalken verkopen!

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Wij hebben 1 en 3. De riverstones zijn wel leuk, maar niet echt uitdagend, hoewel er volgens mij ook balken bestaan om ze te verbinden. De nr 3 is hier een hit bij onze autistische zoon, hij zit erin, staat erin, zet hem op zijn hoofd of op z'n kop op de grond en staat erop.
    We hebben ook een balance board, vindt hij ook heel leuk.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Hey, nog een Wobbelaar :D Heerlijk ding, he? Ben er nog elke dag blij mee!

12. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Nr.3 gebruik ik bij de kleutergym.
    De kinderen vinden het heel leuk ze doen er van alles mee.
    Vaak gebruik ik ze om een parcourtje uit te leggen dat ze er over heen moeten lopen ofzo.
    Of ze krijgen er allemaal 1 en dan erin proberen te staan, zitten en dan rondjes draaien enz.

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja echt wel! Ben er ook nog steeds heel blij mee. Wordt nog dagelijks veel mee gespeeld. Was z'n geld dus zeker waard!

Deel Deze Pagina