Beetje vreemde titel.. maar ik wil graag horen hoe dit gaat bij 'gescheiden' stellen met kinderen die weer wat verder zijn dan wij. Wij zijn nu ruim 2 maanden uit elkaar en mijn ex komt bijna dagelijks voor ons zoontje en alles verloopt naar omstandigheden heel goed. Nu begint hij opeens sinds gister dat hij absoluut geen andere mannen hier in huis wilt zien bij de kinderen. Als ik behoefte heb aan een ander moet ik dat maar 'ergens anders doen'... Ik gaf al aan dat daar komende maanden sowieso geen sprake van is, maar ik het daarna toch echt wel zelf bepaal... Het gaat hem dus puur om de kinderen en hij is bang dat ik verkeerde types in huis haal ofzo.. Dat is natuurlijk onzin.. maar hoe ver heeft hij daar wat over te zeggen? Ik heb ook aangegeven dat als hij een serieuze relatie ofzo krijgt ik het ook wel wil weten. En inderdaad dat ik het ook niet wil dat als Jayro of eerdaags z'n broertje bij hem thuis is daar een meisje op hem 'past' zonder dat ik dat weet. Vooral omdat hij vooral met 16-18 jarige meisjes om lijkt te gaan (no offence). Het is allemaal nog lang niet zo ver.. maar wat is 'normaal' om nog van elkaar te verwachten en hoeveel moeten we elkaar hier over 'vertellen'? Pff vind dit een moeilijk iets hoor... het zal voor beide nog wel moeilijk zijn, maar we kunnen er al wel over praten dus dat is denk ik al heel wat.
Ik kan je niet uit eigen ervaring vertellen hoe gescheiden stellen het doen, ik doe het namelijk helemaal alleen... Wat ik je wel kan vertellen... juridisch gezien heeft hij helemaal niets daarover te vertellen, tenzij de kinderen ernstige aantoonbare schade kunnen oplopen (geestelijk of lichamelijk) door jouw eventuele nieuwe partner, vriendjes, scharrels enz... Dat zal niet snel zijn en ik neem aan dat je een goede moeder bent die het beste met haar kinderen voorheeft, dat je niet overmatig drinkt of aan de drugs bent... dus hij heeft er helemaal niets over te zeggen. De andere kant van de medaille is dat jij (juridisch gezien) ook helemaal niets te zeggen hebt over wie hij in contact met de kinderen brengt (os laat oppassen) tijdens zijn omgangsmomenten/ omgangsdagen. Ook hier geldt, alleen als de kinderen ernstig (alweer aantoonbaar) door kunnen lijden, word je gehoord, anders is het zijn pakkie aan. Natuurlijk is het het beste als je elkaar met dit soort dingen niet op de kast gaat jagen en expres dingen doet om de ander te bewijzen dat hij/ zij er echt niets over te zeggen heeft. Leef je leven, laat hem praten en reageer er vooral niet op. Zeker nu er nog helemaal geen sprake is van nieuwe mannen in je leven... lok geen discussie uit. En mocht het zover komen, richt vooral je leven in zoals JIJ dat wilt en zoals JIJ dat goed acht voor de kinderen.
ik heb ook een nieuwe vriend en die ziet de kids ook al, ik zou er geen moeite mee hebben als mijn ex een nieuwe vriendin heeft als ze maar goed voor de kinderen is. Mijn nieuwe vriend zijn ex doet wel moeilijk als ik ook bij de kids ben(ze kent me niet maar goed) het idee dat er een soort moeder figuur bij haar kids is kan ze niet hendelen. Maar haar eigen nieuwe vriend komt daar ook van de kids gehoord. dus ze heeft geen poot om op te staan
ik heb ook een nieuwe vriend. nog maar heel kort. Ik heb met mijn ex de afspraak gemaakt dat als er tussen ons contact is (tussen mijn ex en mij dus) we dit elkaar zouden melden. Eerder had hij een vriendin wat hij niet meldde, maar ik hoorde dit via via en uiteindelijk meldde hij dit wel. Echter dit was in de periode dat hij 8 maanden geen contact had met mijn zoontje en was in 4 / 5 maanden uit. Inmiddels heeft hij al weer 1,5 maand niets meer laten horen. En in die periode heb ik dus mijn huidige vriend leren kennen. Als mijn ex weer contact op zou nemen zou ik het hem wel zeggen dat ik een nieuwe vriend heb en Luuk dus ook iemand anders ziet. (meer dan zijn eigenlijke papa dus eigenlijk, tja) Idd is het dus zo dat je daarover niets te eisen of te zeggen hebt. Mocht mijn zoontje toch ooit weer in contact komen met zijn vader en mogelijk een nieuwe vriendin dan zou ik wel graag kennismaken met haar en hier naar vragen. Andersom mag mijn ex dit dan ook vragen. Mocht het goed blijven gaan met mijn huidige vriend die ook een dochter heeft dan zal ik na een poosje ook met zijn ex afspreken omwille van de rust en het vertrouwen vanwege kinderen. Maar wat jouw vriend zegt: geen andere mannen bij mijn kind is niet reeel en niet eerlijk.
Toen ik echt wat kreeg met mijn man heb ik mijn ex ingelicht en ze aan elkaar voorgesteld. Die afspraak heb ik met hem ook,als hij een serieuze vriendin krijgt,licht hij me in en weet ik ook wanneer onze dochter haar ontmoet...en ik wil haar dan ook ontmoeten.
Ik ben zelf geen alleenstaande moeder. Ik had zelf alleen het idee dat situaties verschillen. Zoals verschillende voorbeelden hier waarbij moeder de volledige zorg op zich neemt en papa weinig of af en toe in beeld is vind ik het niet reeel. dat je elkaar op de hoogte houdt wel maar dan nog zou ik de situatie in ogenschouw houden. Zoals bij mama met zoon zou hij me de pot op kunnen en als je dan contact heb kan je het melden maar zou er verder geen moeite voor doen als hij zelf zo weinig en alleen maar in beeld is wanneer het hem uitkomt. maar heb je gedeelde voogdij en zijn er mogelijkheden om elkaar te leren kennen zonder de kinderen in de buurt dan zou ik idd wachten tot de relatie zekerder is. maar dat geld dan 2 kanten op. als het zekerder is zou ik ook de nieuwe partner aan de ex voorstellen. maar meestal is bij gedeelde voogdij de verhoudingen iets "normaler" (meestal) echter is het onrealistisch als de man tijd zat heeft om "single" vader uit te hangen en kan doen wat hij wilt en de vrouw daar gewoon weg geen tijd voor heeft omdat ze vol voor de kinderen zorgt en daardoor geen kans meer heeft op een relatie. denk dat je die dingen wel met elkaar moet mee laten wegen (plus de onderlinge verhoudingen) uiteindelijk kan hij verder weinig van je eisen. maar is het meer waar jij je goed bij voelt en wat jij als voorbeeld wenst ook voor je kinderen.
Over een paar maanden denkt hij daar al anders over. Mijn ex zei dat in het begin ook maar was wel degene die het snelste een nieuwe vriendin had. Vind je het niet vervelend dat je ex elke dag langs komt ? Ik zou er namelijk niet aan moeten denken ook al hebben we geen ruzie. En je hoeft een nieuwe vriend echt niet gelijk aan je ex voor te stellen.Kom op,het is jou leven,daar heeft hij niks meer mee te maken. Jij ziet echt zelf wel of je nieuwe vriend goed is voor je zoontje.
Mijn ex deed ook heel moeilijk over 'nieuwé mannen' in mijn leven. Dit ws vooral het eerste half jaar dat het uit was. Toen ik een keer een date had heeft hij nog in de tuin staan gluren zo geobsedeert. Er mocht geen enkele man inn de buurt van ons kind komen. Veel ruzies en drama's gehad. Toen hij na een half jaar een vriendin kreeg werd het rustiger. Bij ons telde misschien ook mee dat we nog niet geheel los waren van elkaar. Ik heb in het begin ook moeite mee gehad met de vriendin van hem in bijzijn van me zoontje. Helemaal toen zij na een maand al zwanger bleek. Is vorig jaar ruim een half jaar geen contact geweest tussen hem en ons kind. We hebben het bijgelegd en sinds dec 2010 hebben we een omgangsregeling. Onregelmatig ivm mijn werk maar het is heel goed te doen. We gaan nu goed met elkaar om, hij accepteert mijn situatie (vriend, zwanger) en ik accepteer zijn situatie (vriendin, kindje). We kunnen nu opelkaar rekenen als er iets is met de kleine. Vind het wel fijn zo.