Ik ben gisteravond bij de tandarts geweest. Planning was een wortelkanaal behandeling. Kreeg eerst 2 verdovingen maar voelde alles nog steeds, dus nog 2 erbij gehad en nog was t voelbaar. Kies is wel open geweest maar de zenuw was nog zo ontstoken ( na antibioticakuur) dat ik door de grond ging van de pijn en het niet meer trok. Er zijn iets van watjes?? Ingegaan met medicijnen om de zenuw dood te maken...en daarna deed ze met een spuit iets spuiten waardoor t koud werd zei ze maar voelde niks.... noodvulling erop en over 2 weken terug. Maar nu voel ik de verdoving nog steeds, mijn wang is aan de buiten en binnenkant nog wat gevoelig en mijn mond kan niet helemaal open.... Dit is mijn eerste keer met zoveel verdoving dus heb geen idee wat "normaal" is.... Tandarts is vandaag gesloten dus kan t ook niet vragen, dus dacht doe het even hier....
Is een vrij normale reactie. Ik ben een soort van ervaringsdeskundig op dit gebied. Gewoon even kalm aan doen, je kunt een ijsje eten, dat is lekker koel en evt. een paracetamol nemen. Sterkte!
Oke dacht dat een verdoving na een aantal uur was uitgewerkt maar deze kunnen dus wel wat langer nodig hebben begrijp ik? Gisteravond om 18.45u zijn ze begonnen met spuiten, om 19.20u geloof ik de volgende lading.... dus ben bijna 24 uur verder....
Ik heb ook wel eens een extra lange verdoving gehad. Daarnaast gebruikte ik de hoogste dosis ibuprofen en toen was de pijn goed te doen. Ik zou wat pijnstilling nemen en mocht het morgen nog niet goed voelen even contact opnemen met je tandarts.
Kan lang aanhouden door de hoeveelheid verdoving. Ik heb het zelf ook een X gehad (3x bij verdoofd) en na 2 dagen was het gevoel weer helemaal normaal
Oke is het dan ook normaal dat als ik thee drink wat nog vrij warm is dat dit best wel gevoelig is bij mijn kies? Echt alsof het mijn zenuw raakt
Ik had al snel geen pijn meer, maar heb nog een paar maanden met een verdoofd gevoel in mijn tong gelopen. Dat schijnt wel normaal te zijn na een flinke verdoving.
Ja is normaal. Het ligt er ook aan waar ze hebben zitten wroeten in je mond, als het achterin is geweest kan je wang gevoelig aanvoelen doordat je 'huid' wat geforceerd is doordat ze er anders niet bij konden. De gevoeligheid kan helaas wel even blijven. Bij mij was die vaak over zodra de noodvulling vervangen was. Mocht je toch het idee hebben dat er iets niet goed zit, of dat de pijn niet verminderd of juist erger word; bellen! Maarre.. Watjes met medicijnen die de zenuw doden? Bij mij werden die eruit gepulkt met zo'n raar dingetje.. Lijkt mij dat de zenuw er toch uit moet?!
Ja volgens mij gingen er watjes in... wie weet alleen maar om te deppen of schoon te maken. Maar dacht echt dat ze me kies in gingen.... heb ze er niet uit zien komen Gelukkig heb ik niet mee kunnen kijken. Me wang voelt al iets beter, alleen kan me mond nog niet helemaal open dan is t nog stijf. Dus wel minder, wacht t wel af. Zit al uit te kijken naar de 6e dan moet ik weer bbbrrr......
Ik ben vanmorgen weer bij de tandarts geweest, weer diezelfde kies opengemaakt, medicijnen erin, noodvulling erop. Ontsteking is nog steeds niet weg. Dit is nu de 3e keer geweest. De 1e keer had ik bij 4 verdovingen dat ik nog steeds alles voelde. De 2e keer kon ik t af met 2 zwaardere verdovingen. Maar vanmorgen hebben ze zonder verdoving mijn kies open gemaakt, medicijnen erin en weer een noodvulling erop. Ik ging door het plafond heen van de pijn, zo scherp die pijn niet te geloven. Bij thuiskonst 2 advill 400mg ingenomen en na een uur zakte t wat af. Daarna was de pijn eigenlijk weg. Om 19.30u net klaar met eten, en die hele scherpe pijn schiet ineens weer erin, ik ga kapot van de pijn. Gelijk weer 2x 400mg advill genomen, maar de pijn is zo hevig en t schiet naar mijn oor door (gaat om rechterkies onderkant) Iemand ervaring hiermee en is dit "normaal"??
Hebben ze met vijltjes gewerkt en schoongespoeld met 'chloorwater'? Of alleen noodvulling eruit en weer een nieuwe erin? Dat je nog pijn hebt gehad met warme thee doet vermoeden dat er nog wat restleven in de kies zit. Mogelijk is de kies niet volledig schoongemaakt. Is de lengte van de wortels al bepaald? Dit is essentieel voor het goed kunnen schoonmaken van de kies...
Nee, dit is niet "normaal" Je zenuw had er ondertussen allang uitgehaald moeten worden, en je had allang pijnvrij moeten zijn!
echt niet normaal hoor!! echt niet. Ik heb nooit wat gevoeld, heb er vier gehad. De eerste bij een beun inderdaad, toen ging het ook zo zoals jij beschrijft. Die kies is helaas getrokken moeten worden. Kun je niet naar een andere tandarts?
Ik zit net bij een andere tandarts, ben als de dood voor de tandarts.... Daarom heb ik ook zolang met pijn gelopen, met als gevolg een flinke ontsteking dus. Heb van allerlei pijnstillers al op niks helpt. Zit nu op aanraden van me vader aan een borrel om in ieder geval te slapen. Heb sinds 2008 geen druppel meer gedronken hihi maar t helpt wel want ik voel geen scherpe pijn meer..... Ze maken de kies elke keer open, kunnen niet verder gaan omdat tegen t plafond schiet van de pijn van die zenuw (met 4 verdovingen voel ik t nog!!) dus dan doen ze er weer medicijnen in en 2 weken later moet ik dan weer terug om te zien hoe t dan is. Ook mijn eigen schuld omdat ik er zolang mee ben blijven lopen, maar heb zo'n angst van de tandarts..... Heb mijn tandarts gebeld vanavond en morgenochtend om 11uur kan ik weer langs komen. Ze kunnen ook niet trekken door die ontsteking..... Heb ik eigenlijk liever ook niet want zoveel kiezen heb ik van moeder natuur niet gekregen..... En een vette knip heb ik (en vele) helaas niet
Je tandarts had je door moeten sturen naar de kaakchirurg. Misschien zijn het de wortelpunten. Is er een foto gemaakt? Verder is het trekken van een kies heel wat goedkoper dan al die wortelkanaalbehandelingen. Een gem. Wortelkanaal met vier kanalen in twee zittingen is rond de 600 a 700 euro geloof ik. Trekken rond de 150. Sterkte Ps: wees niet te streng voor jezelf al heb je te lang doorgelopen. Haal je leermoment eruit, dat geeft een beter gevoel.
Hier ook een zenuw die nog leefde maar wel ontstoken was (dus niet de dode die ze eruit vijlen met een watje) Ze hebben me met 3 man vast moeten houden en toen was de zenuw kapot en had ik geen pijn meer! Deze zenuwen zijn bijna niet verdoven. succes hoor!!!
Ze hebben m vanmorgen weer opengemaakt weer medicijnen erin en weer dicht. Op de foto die gister was gemaakt was niks raars te zien, tandarts vond dat t de goede kant op ging sinds de 1e foto. Waarom ik tegen t plafond aan spring als ze alleen al wil boren (met 2 verdovingen) kan ze ook niet plaatsen. Ze gaan nadenken over een ander stappenplan. Heb voor nu in ieder geval even geen pijn meer, voel t nog wel maar ik kan hier mee leven.....
Verdoving werkt niet wanneer er een ontsteking zit toch? Dat zou de pijn verklaren. Denk dat eerst de ontsteking weg moet zijn. Loop zelf nu met noodvulling ivm wortelkanaal. Heb niets gevoeld van het schoonmaken of andere dingen. Zat bij mij dan ook amper ontsteking.
Vind het apart dat ze je kies tot 4 keer toe openmaken, medicament erin doen en weer afsluiten. Ze hadden mijn inziens de kies beter open kunnen laten zodat de troep eruit kan of een doorverwijzing moeten geven naar de kaakchirurg voor een eventuele apexresectie (verwijderen van de wortelpunt(en). Dit wordt een dure grap zo