Beste forumleden, Mijn vrouw heeft maandagavond haar vliezen gebroken. Ze heeft dan ook helemaal geen weeën gehad. We hebben toen de verloskundige gebeld. Nadat ze heeft gekeken, moest ze naar ziekenhuis. Sinds maandagavond ligt ze in ziekenhuis. De baby is er nog niet. Mijn vrouw zit in haar 36ste week, ik weet niet waarom de ziekenhuis nog wacht met het inleiden en neemt dit geen risico's met zicht mee? Stel dat de baby poept...dit kan toch gevaarlijk zijn als hij het in zijn longen krijgt?! Moeten we gewoon tegen de arts zeggen dat ze moeten beginnen met inleiden? Ik weet het allemaal niet meer. Ideeën, tips, suggesties zijn welkom. Groet, aanstaande vader
Op zich ligt je vrouw nu op de beste plek. Het ZH zal haar goed in de gaten houden mbt het ontwikkelen van koorts etc. Zolang ze geen koorts enzo krijgt, zal het allemaal wel meevallen. Het poepen in het vruchtwater (dan is het groenig) is voornamelijk wanneer baby het moeilijk heeft. Zolang het kleintje nog bij mama is, is er weinig aan de hand. Ze kunnen vooral misselijk worden. Daarbij je vrouw zit in haar 36e week, dus ondanks het kindje eigenlijk wel klaar is om te komen... alles wat het langer kan blijven zitten is beter.
Beste BeSe, ik heb in april 2011 gebroken vliezen gehad zonder een wee. Ik was ruim 40 weken zwanger, maar werd pas ingeleid op het moment dat mijn vliezen 72 uur gebroken waren. Ik moest na de eerste dag gebroken vliezen op controle komen in het ziekenhuis en mocht na een rondje CT-scan, bloed prikken en bloeddruk meten weer naar huis om de volgende dag weer dezelfde controle te krijgen. Na 72 uur ben ik dus ingeleid (is standaard-beleid hier in het ziekenhuis, misschien bij jullie ook wel?) en is na 4,5 uur onze dochter geboren. Ze had niet in het vruchtwater gepoept en heeft niets geleden van de gebroken vliezen. Heel veel succes met afwachten, ik weet wel dat die drie dagen heel erg lang duurden... Als je/jullie je zorgen maken probeer dit dan kenbaar te maken in het ziekenhuis. Ik weet trouwens niet of de zwangerschapstermijn van je vrouw meespeelt, dat ze proberen de geboorte nog wat te rekken...
Yep zit hier met hetzelfde alleen zit ik al in week 38. Maandagnacht op dinsdag zijn mijn vliezen gebroken. Vandaag voor controle naar het ziekenhuis en weer naar huis gestuurd. Als alles goed gaat morgen weer controle als de weeen nog niet op gang zijn gekomen en waarschijnlijk leiden ze me pas vrijdag ochtend in als de natuur zijn werk niet doet. De baby kan poepen in het vruchtwater, maar daarom zullen ze ook het maandverband met vruchtwater blijven controleren op kleur veranderingen. Dat moet ik ook doen, als het groenig of bruin word moet ik bellen en waarschijnlijk word ik dan opgenomen.
Bij mij zijn de vliezen 9.00 uur gebroken, geen weeen. 's avonds controle in zkh gehad en de volgende morgen om 7u moest ik aanwezig zijn om in te leiden.
Mijn vliezen zijn gebroken met 35+6 weken, omdat ik nog geen 37 weken zwanger was moest ik naar het zh, ben daar opgenomen en mocht niet meer naar huis. De vliezen braken om 01.00 uur van zondag op maandag en om 4.30 uur waren we in het zh, de volgende avond om 21.00 uur zijn ze begonnen met inleiden. Ze hebben dus de hele maandag afgewacht maar in de avond toch maar begonnen met de weeen opwekkers. Als de kleine het goed heeft zullen ze niet starten met inleiden want hoe langer de kleine bij mama zit des te beter natuurlijk. Heel veel succes en overleg met jullie gyn! Hoop dat jullie je kleintje snel in jullie armen hebben.
Maandagavond hadden ze in het ziekenhuis wat kweekjes genomen, we zitten nu eigen op het resultaat te wachten., wel of geen infectie. Waarschijnlijk is het morgen bekend. Als het er goed uit zit, dan mag ze naar huis, ze moet wel terug voor controles. Ik vind het toch allemaal wel beetje eng...
de voornaamste reden waarom ze nog niet ingrijpen is omdat de zwangerschap de 38e week nog niet bereikt heeft. Een voldragen zwangerschap (37 weken +) is een belangrijke richtlijn in een ziekenhuis. Verder zijn gebroken vliezen geen probleem zolang er voldoende vruchtwater is en er goed gelet op infectiegevaar. De kans dat je kindje zal poepen in het vruchtwater is net zo groot / klein als dat de vliezen NIET gebroken zouden zijn. Dat maakt dus niets uit. het kindje ligt duidelijk zo laag dat hij / zij als stop werkt, prima. Lekker zo blijven. Hoe langer je kindje blijft zitten, hoe beter het voor hem / haar is. Ik snep dat het best spannend is... maar dat is vader / moeder worden natuurlijk altijd! Veel sterkte en geniet ook maar.. voor je het weet sta je luiers te verschonen!
mmm... toch raar.... bij mij zeiden ze na het breken van de vliezen.... we wachten 48 uur, daarna gaan we inleiden i.v.m. infectiegevaar..... Misschien is het intussen veranderd? Ik ben destijds in het MMC Veldhoven bevallen!
Denk idd ook dat het afhankelijk is van de hoeveelheid vruchtwater.... iig zelf aangeven dat je graag wil dat ze het heel goed in de gaten houden!
Bij mij zijn maandag (op precies 35 weken) mijn vliezen gebroken en ben ik opgenomen, toen kreeg ik bij voorbaad al antibiotica tegen evt infecties terwijl er kweekjes gemaakt werden. met echo's zag je dat er nog genoeg vruchtwater was dus ze wisten niet of het een hoog scheurtje was of niet. Nu kreeg ik dezelfde dag nog weeen en is mn kleintje de volgende ochtend geboren maar anders hadden ze hem het liefste nog 2 weken laten zitten!! En echt elke dag dat je kleine nog in je buik zit en je geen koorts enz. hebt is mooi meegenomen mijn kleintje hoeft gelukkig niet in een couveuse maar wel in een warmtebedje en ik zou hem zoooo graag mee naar huis willen nemen..!
update: De kweekjes waren negatief, dus geen infectie. Mijn vrouw kreeg wel tot vandaag een infuus en antibiotica, die mocht toen eraf. Later op de dag mocht ze naar huis. Morgen moet ze terug voor controle, ze gaan een hartfilmpje maken van de baby. Hoogstwaarschijnlijk wordt de bevalling zondag ingeleid (als de verloskamers vol zijn wordt het maandag).