Korte LF en paar dagen na eisprong al spotting

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by LW85, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Gisteravond ben ik hevig ongesteld geworden, 13 dagen na pregnyl en 11 dagen na mijn eisprong. Op 5 dpo had ik al het eerste roodverlies, dat kwam en ging, de ene dag rood, dan bruin, dan niks, dan weer rood enz.

Vorige ronde had ik op dag 8 na pregnyl, 7 dpo al roodverlies aanhoudend tot mn echte menstruatie die een week later kwam.

Nou heb ik morgen een uitgangsecho bij mijn eigen arts en ik wil haar eigenlijk vragen naar utrogestan, want ik vermoed zelf dat mn progesteron te laag is.
    Ik heb namelijk ook vanaf een dag of 5 na mn eisprong, tot mn menstruatie er is enorme last van pms. Pijnlijke borsten, wisselende buien, van extreem emotioneel tot extreem boos, erg opgeblazen buik, last van mn darmen en de dag voor mn menstruatie enorm misselijk en overgeven.

Nou heb ik vorige ronde al aangegeven dat ik hier last van had, en zei zij dat sommige vrouwen dit gewoon hebben. Ik heb zelf het idee dat dit helemaal niet zo simpel ligt, vooral omdat haar collega die het tussentijdse bloedverlies zag tijdens een echo op 11 dpo als best veel beschouwde, teveel voor innesteling oid.

Ik wil de gyn. dus morgen vragen naar Utrogestan, maar wat als ze dit niet wil voorschrijven? Ik voel gewoon dat ik op deze manier niet zwanger ga worden. Ik heb al online gekeken naar Utrogestan maar het is 100 euro per pakje..

2. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat ze je niet serieus lijkt te nemen! Ik zou toch aandringen en kijken of ze nog een keer je bloed willen prikken voor progesteron. Zelf bestellen en mee aan de slag gaan zou ik écht niet aanraden, hoe verleidelijk ook.... niet voor niks zijn die geneesmiddelen op recept. Veel succes! Misschien helpt het om vantevoren even te 'oefenen' hoe je dit gaat doorzetten bij gyn om te voorkomen dat ze je afwimpelt? Als zij goede redenen heeft je niks voor te schrijven, prima,maar dan zal ze dat toch toe moeten kunnen lichten? Succes!

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb er toen erg op aangedrongen. De gyn vond het niet nodig maar ik heb echt een pleidooi gehouden en bijna gesmeekt en het 'baat het niet, schaad het niet' argument gebruikt. Toen zei hij: als jij daar gerust op bent, dan schrijf ik het voor. Twee maanden later was ik zwanger :) gewoon flink aandringen en desnoods aan de gyn vragen waarom níet.. En het op je gevoel en emoties gooien dat je het echt graag wil proberen.
    Succes!

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Oh ja mijn progesteron vonden ze goed (20). Vond ik zelf ook wat aan de lage kant. Maar ik gooide de Utrogestan vooral op mijn korte LF.

5. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

Apr 10, 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben ze geen progesteron geprikt? Dat zou ik zeker willen weten... Utro is ook geen feest (vind ik) maar als je progesteron heel laag is helpt t zeker wel!

6. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik was even mee aan het lezen en herken mezelf een beetje in jullie verhaal. Bij mij zijn ze al een jaar aan het onderzoeken wat er aan de hand is. Heb een onregelmatige cyclus. Er groeien wel follikels, oestradiol en lh wordt hoger, maar progesteron blijft altijd veel te laag. Ook met Clomid, menopur en pregnyl. In het ziekenhuis twijfelen ze of ik een eisprong heb.

Hebben jullie een idee of je een eisprong kunt hebben, maar toch een laag progesteron? En moet je progesteron waarde dan boven een bepaalde waarde komen (bij mij is het hoogste wat is gemeten namelijk 6, heel laag dus).

Groetjes

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

Apr 10, 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi anoniem, dat was / is bij mij ook. Ik gebruik puregon en pregnyl voor ovulatie inductie (de pregnyl heb ik blijkbaar niet perse nodig want toen ik zwanger ben geraakt van mijn zoontje waren we "te laat" in t zkh en was de eisprong al geweest) en na de eisprong utrogestan (ook gebruikt bij m'n zs)
    Echoscopisch lijkt mijn eisprong goed maar hormonaal is die dus niet helemaal in orde.

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    He meiden, bedankt voor jullie antwoorden!

Vandaag in het ziekenhuis geweest op cd 3.
    Heb de gyn. verteld dat ik dit keer nog veel eerder en langer dan de vorige ronde bloedverlies had, blijkbaar vond ze het toen al twijfelachtig maar wilde ze me nog niet onzeker maken. Nu vond ze het toch echt te kort en bloedverlies te vroeg dus ze gaat de Utrigestan voorschrijven voor de periode van de eisprong tot de menstruatie.

Helaas wordt dit pas na onze vakantie want ik had een cyste zitten van ongeveer 7 centimeter :( dit komt doordat het blaasje van de follikel is blijven zitten en zich heeft gevuld met vocht. Op vakantie ga ik een kuurtje primolut nemen zodat ik na de vakantie nog eens ongesteld word (wat een feest hoi-hoi)
    Hopelijk is hij na onze vakantie weg en kunnen we vol goed emoes verder!

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook altijd circa 9 dagen na mijn eisprong de menstruatie.
    Ik heb progesteron laten prikken, maar dat was perfect, beide keren boven de 90 op dag 7!
    Toch bloedde ik 2 dagen later al.
    Volgens de gyn onmogelijk (maar t gebeurde toch echt).

Ik heb toen gevraagd om Utrogestan.
    Hier heeft het niet geholpen, maar ik kreeg het na een gesprek wel.
    Hij geloofde er zelf niet in, en hij zei dat er ook nog veel te weinig bekend was over het gebruik ervan en kwam aan met voorbeelden over DES dochters.
    Maar hij zei vertrouwen in een behandeling is minstens zo belangrijk, dus daarom kreeg ik het wel:)

Wat vervelend van je cyste, ik heb ze ook een paar keer gehad, hopelijk is ie de volgende menstruatie weg.

Geniet van je vakantie!

10. Anoniem1986

Anoniem1986 Niet meer actief

Juudjeonline: ik heb je een privé berichtje gestuurd, heb je dat ontvangen? Mijn gynaecoloog zegt dat het ontzettend zeldzaam is en heeft al veel overleg gehad met andere artsen. Mochten we in hetzelfde schuitje zitten, zou ik het fijn vinden wat ervaringen te delen.

Share This Page