kinderen troosten die hun mama missen

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Mrs Hair, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    De titel spreekt voor zich.. Ik ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken. Ik merk hier dat het helpt om het verdriet te erkennen. Niet willen oplossen want dat lukt per definitie toch niet... Maar gewoon lekker vasthouden en lekker laten uithuilen...

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier wil meisje juist niet terug naar mama, ze wil liever naar haar opa&oma of bij ons blijven...

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En hoe troost je haar dan? Lijkt me ook lastig...

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oefff dat is een lastige. Toen stiefje nog klein was, was ze juist op vrijdagavond op het hysterische :( af wanneer papa haar naar bed bracht. Dan mocht papa beslist niet weg, hij MOEST bij haar blijven. Mn vriend bleef dan ook echt meer dan een uur "weg", bleef bij haar totdat ze sliep. Op zaterdagavond was het dan weer "goed". Vreemd hè. :(

Moet er wel bij zeggen: ze was 2 à 2,5 jaar toen haar ouders uit elkaar gingen, mn vriend is toen tijdelijk bij zn ouders ingetrokken (uit fatsoen omdat zij nog geen vervangende woonruimte had... zij wilde weg :( ) En toen ze ongeveer 6 of 7 jaar was, is haar moeder met haar verhuisd naar een plaats 150 km verderop. Dus toen kwam ze "ineens" maar eens in de 14 dagen en in de schoolvakanties. Dus we vermoeden dat het daar uit voortkwam.

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff ik vind dat hier altijd zo moeilijk, en vooral moeilijk om niet op onszelf te betrekken en om me niet aangevallen te voelen, misschien klinkt dat raar hoor, maar we horen ook nooit dat hij ons mist als hij bij haar is, misschien is dat wel zo maar ze zegt het nooit. Maar troosten is idd wel goed, ik moet dat hier wat meer proberen.

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @FEE88: Héél herkenbaar hoor! Dat had ik in het begin ook, het gevoel van 'hoezo je mist mama, je hebt míj hier toch? Hoe kun je je moeder nu missen, ik ben toch veel leuker?'.. Klinkt echt slecht als ik het opschrijf, maar diep binnenin voelde ik het toen zo. Daar heb ik echt een paar jaar voor nodig gehad. Inmiddels begrijp ik dat het feit dat ze hun mama missen helemaal NIETS met mij te maken heeft. Het zijn gewoon twee - nog steeds - kleine kinderen die hun mama dan wel papa een paar dagen moeten missen, en het is volstrekt normaal dat ze daar verdrietig om zijn. Ik merk sinds ik dat besef heb, ik hen makkelijker kan troosten, en dat zij zich véél beter voelen... Het 'missen' is hierdoor sneller over...

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier vanavond weer stiefzoontje miste zijn mama, en ik ging hem troosten binnen een minuut wat het over en rende hij weer vrolijk rond :D ik blij, hij blij het werkt echt super!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mooi toch!!! :D

Deel Deze Pagina