ex dreigt met rechtszaak

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Evelinepien, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denim

Denim Niet meer actief

Ja vind ik achterlijk inderdaad, gezien het verhaal van ts. Dus hij mag haar bedreigen, een abortus eisen, mishandelen en vervolgens eisen stellen omdat hij toch wel papa wilt zijn. Sorry dat het bij de man moet groeien vind IK het meest lompe excuus ooit. Dat kan wel waar zijn..maar geeft geen reden om een abortus te eisen en zich zo op te stellen.

met zulke mannen heb ik absoluut geen medelijden! :x

2. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Bedankt voor al jullie reacties wederom.

Het is helemaal niet zo dat ik haar bij hem weg wil houden; ik wil gewoon dat hij zichzelf eerst eens bewijst. Ik ben 4 jaar bij deze jongen geweest en vaak had hij mooie verhalen, maar kwam daar vervolgens niets van terecht (wellicht is dat dreigen ook wel zo'n mooi verhaal, dat weet ik niet).

Mijn instelling is inderdaad: kom maar langs, leer je dochter maar kennen, investeer in haar (tijd, bedoel ik dan).
    Gaat dat goed, dan kunnen we het uitbreiden en dan wanneer óók ik me er goed bij voel, kunnen we kijken of ze een nachtje bij papa kan gaan slapen.

Wat ik aan deze hele situatie belachelijk vind is dat meneer vind dat hij eisen mag gaan stellen. Hij houdt zich afzijdig, ik mag het allemaal in mijn eentje opknappen, naar de verloskundige zal hij niet meegaan, want daar heeft hij niets aan, maar zodra hij iets wil, moet het op stel en sprong gebeuren.

Daar heb ik moeite mee. Het gaat hier om een kindje en niet om een boek of televisie. Je kiest ervoor, of niet. En zeg je ervoor te kiezen? Bewijs dat dan eerst maar eens voordat je eisen gaat stellen en naar de rechter stapt.

Nu kan ik hem natuurlijk niet verbieden naar de rechter te stappen, vandaar mijn vraag wie hier ervaring mee heeft. Is zo'n intense omgangsregeling bij zo'n jonge baby gebruikelijk?
    Gelukkig ben ik er inmiddels achter dat dat niet zo is. Wanneer ik aangeef een opbouwende omgangsregeling te accepteren, zullen bijna alle juristen zelfs een rechtszaak afraden. Ténzij ik alles weiger, maar dat ga ik niet doen.

En ja, ik wil inderdaad dat hij vecht voor zijn kindje, en dat hij een supergoeie papa wordt. Maar; eerst zien, dan geloven. Is dat zo raar?

(misschien kom ik een beetje geirriteerd over, maar ik waardeer alle reacties van mensen die mij een hart onder de riem hebben willen steken!! Dat heeft me enorm geholpen; het idee dat ik er niet in mijn eentje zo over denk. Bedankt!!)

3. Onje

Onje Niet meer actief

Het gaat hier niet om ts.

Ts succes!

4. Denim

Denim Niet meer actief

Aub zeg en jij bent moeder? Jij zou je kind dus naar je agressieve ex sturen die haar eerst niet wilde. Het draait hier zeker ook om haar, want tenslotte is het haar vlees en bloed die ze moet achterlaten... And by the way ts je hoeft je niet te verdedigen! jij weet hoe het zit;)

5. Onje

Onje Niet meer actief

Ja klopt ik ben moeder! Goed gezien.
    En stiefmoeder van 2 kindjes.
    En vrouw van een man die werd aangewezen als agressief persoon, die zijn kinderen niet te zien zou krijgen als het aan de "moeder" zou liggen. ( zeg niet dat dit zo is bij jou ts)

10 rechtzaken, 11 rechters allemaal ivm voogdij omgangsregeling dwamgsom etc etc. Alle rechters zeggen stuk voor stuk, wij willen rekening houden met het gevoel van de moeder en daarom gaan voor het opbouwen van een regeling zodat niet alleen het kind kan wennen aan de situatie maar ook de moeder, maar denk jezelf goed in dat wij hier niet voor de moeder en/of de vader zitten. Wij zitten hier voor het kind. Wij kijken niet naar het verleden van de ouders, wij kijken naar de toekomst van het kind.

6. Denim

Denim Niet meer actief

dus bij jou was de situatie anders.. jou man was niet agressief en de dame in kwestie loog. Ik denk ook niet dat jouw man dan niet heeft omgekeken naar zijn kinderen en er wel was voor hun.

Elke situatie is anders en niet met elkaar te vergelijken. Als het een persoon is die laat zien dat hij er voor wilt gaan en dat ook doet door rustig op te bouwen en akkoord gaat met wat ook de moeder wilt, dan zie je al dat het goedwillend is.

Maar iemand die zoals ts zegt agressief is, een abortus eist etc etc. nee , ik zou mijn bedenkingen hebben. te vaak gaat het mis.

Maar ieder zijn mening.. ik snap jou wel.

laten we het hier maar bij houden.. voordat de hormonen alles overnemen:D

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    lijkt me onverstandig. Dan ga je mee in het liegen en bedriegen, en kom je er minder goed vanaf. Als je hierover liegt, waarover dan al niet meer, kan men dan denken. Gewoon afwachten, keep your cool.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben het met onje eens. Hoewel misschien naar voor ts, het gaat om het belang van het kind, niet om wat zij wil.
    Om het weekend en dan zo dwingend vind ik misschien wat veel bij een baby. Maar in rustig overleg een omgangsregeling opbouwen lijkt me alleen maar positief voor het kind.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ben het ook eens met onsje, elk kind heeft recht op een vader en een moeder, en moeders moeten maar eens leren dat kinderen geen machtsmiddelen zijn, uiteindelijk doe je meer je kind pijn als jezelf of je ex, ik zie in dit geval geen enkele reden waarom papa zijn dochter niet om het weekend zou mogen, hij geeft zelfs aan het pas vanaf 4 maanden te willen, ik zie om me heen zovaak gebroken kinderen die hun papa niet mogen zien, vergeet niet je kindje is ook de helft van je ex heeft ook zijn bloed en genen, dat staat m.i los van de relatie die jullie onderling hadden.

11. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    mijn vriendin heeft een soort gelijk verhaal. Haar vriend is vreemgegaan en na ruzie wil hij naar de rechter. Zij is naar een advocaat gegaan en die heeft gezegd dat hij geen kans maakt zolang de kleine nog een baby is. Trouwens stel dat je borstvoeding zou geven dan kan zijn hele voorstel niet eens. Ook kijken ze mee naar de situatie. Hij wilde dit kindje niet en dat staat voor hem ook niet positief.
    Het eenige wat hij zou kunnen krijgen is het kindje te zien waar jij bij bent de advocaat zij zolang het kindje nog een baby is heeft de moeder het meeste recht. Hij heeft het kindje ook niet erkend en dus ook nog geen voogdij. Jij moet hier mee toestemmen.
    Succes hoop dat je eruit komt. Echt heel vervelend zulke situaties.

12. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    #52 toeter, 9 dec 2012
    Laatst bewerkt: 9 dec 2012
    hoi,

Evelienepien, ik heb enige ervaring met zo'n zaak en ik kan je garanderen dat wanneer je ooit zou liegen dat het je duur komt te staan. Mijn advies,....eerlijk in alles zijn en blijven. Ook geen borstvoeding gaan geven om die reden.

Borstvoeding geef je om de band met je kind,..niet om de band met zijn of haar vader, in de weg te staan.

Eigenlijk ben ik het hiermee eens.

Ik had ook ooit de gedachte de kids voor mij alleen te willen houden, omdat ik ervanuit ging evelienepien dat hij niet goed was voor de kinderen. Dit was hij ook niet! (hij mishandelde zelfs) Maar wij hebben er allebei kei en keihard aan gewerkt om de kinderen een moeder maar ook een vader te geven omdat kinderen dit nodig hebben met de nodige instanties die daarvoor zijn, en die zijn er echt! ik heb het nooit gepikt! en zal ik nooit pikken ook, maar wel o peen verstandige manier.

Een kind heeft beide ouders nodig, ik ben er zelfs van overtuigt dat wanneer 1 ouder maakt niet uit de welke.. het kind weghoudt bij de andere ouder, later heel veel verwijten gaat krijgen van zijn of haar kind, want ooit gaat die opzoek naar zijn vader of moeder..tenzij zo'n kindje gebrainwasht wordt..bah..zodat die niet meer wil zoeken..

je kan altijd afspraken maken met vader.. zolang het kindje nog baby is,..onder jouw toezicht;)zodat vertrouwen evt kan groeien.;)

13. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Volgens mij lezen sommige mensen hier echt verkeerd of gewoon helemaal niet. Ik heb nergens aangegeven dat ik wil gaan liegen, of alleen borstvoeding wil geven om de vader dwars te zitten. Tevens heb ik nooit geschreven of uberhaupt gedacht dat ik hem uit haar leven wil houden; integendeel. Ik wil dat ze een band op kunnen bouwen en zij ook een lieve papa in haar leven heeft.

Het enige waar ik advies om vroeg is hoe intens een omgamgsregeling bij een jonge baby gaat zijn. Omdat meneer nu eisen stelt en weigert iets op te bouwen. Dáár heb ik geen zin in, maar dat betekent niet (en dat zal het ook nooit gaan betekenen) dat hij haar dan helemaal niet mag zien...

Ik vind ook: een kind heeft beide ouders nodig. Maar die twee ouders moeten wel met elkaar overleggen lijkt me, en gezamenlijk tot een besluit komen, evt met hulp van buiten.

Wil hij A en ik B, waarom heef hij dan meer recht op A dan ik op B? Omdat hij de papa is? Nou dat vind ik niet. Laat hem, in een opbouwende regeling, eerst maar eens zien dat hij dat écht wil en kan. Uiteraard komt er dan een dag dat de kleine bij papa gaat slapen, maar dan wel als we daar allebei klaar voor zijn.

Nogmaals: ik ga hem nu niet, nooit niet, bij zijn dochter vandaan houden!!!

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Meis, hoe kom je erbij dat dit binnen 2 jaar moet? Dat is écht niet waar.

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Als je echt wilt weten of hij een band met jullie kind wilt opbouwen, zou ik alle contact van hem uit laten gaan, laat hem maar moeite doen, want dat zal hij straks ook voor de kleine meid moeten doen...
    En dan merk je vanzelf wat zijn belang is, ik bedoel wil hij bij de bevalling zijn, en daarna samen naar het stadhuis? alles meemaken, of gaat het alleen om "het recht als vader".
    Ik hoop dat je eruit komt..de vader van mijn oudste heeft mij ook ooit gedreigd, maar puntje bij paaltje doet hij er niks voor al 13 jaar niet, nou ja...laatste paar maanden oppeens wel maar dat komt omdat hij opnieuw vader word..wat helaas niet zegt dat zijn houding en gedrag veranderd is in die 13 jaar..zucht..

16. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    evelienepien,

Dat heb je ook niet letterlijk gezegd, maar sommige mensen geven je ook advies in bepaalde berichten. En ik heb in mijn bericht bepaalde adviezen tegengesproken.

Dat is wat ik bedoelde met vertrouwen opbouwen. ;) En dat kan in het begin onder jou eigen toezicht, zo behou jij op dat moment nog even de touwtjes in handen, dat ook normaal is met een klein babytje denk ik dan toch.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan ben je helaas verkeerd voor gelicht. Een vader kan zelfs zn kind erkennen als kind meerderjarig is. Onder de 12 jaar moet moeder toestemming geven. Is het kind tussen 12 en 16 jaar dan moet kind en moeder toestemming geven. Wordt er geen toestemming gegeven dan kan de vader naar de rechter stappen voor bijv DNA. Als de moeder dit weigerd dan is het echt niet meteen klaar. Rechter kan ook zonder DNA test iemand laten erkennen. Als vader bijv bewijzen heeft dat hij in die tijd een relatie met je had, getuigenverklaringen van vrienden en familie enz. Als hij het aannemelijk kan maken dan kan hij het winnen

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle

Ik weet hier uit professioneel opzicht redelijk wat van. Als je wilt, mag je mij een pb sturen.

Deel Deze Pagina