Inderdaad zonde om weg te gooien elke keer want zoveel eten ze in het begin niet. Deed het bij dochter ook al. Een potje O.lvarit kost geloof ik 79 cent. Bij dochter ook altijd potjes gegeven omdat wij niet echt fruit eters zijn. @Girly, Jez stelde precies de vraag waar ik van de week ook al aan zat te denken Jez, gaat je meisje het begrijpen . Max krijgt wel 4 flessen van 180+6. Nu al ruim een maand hahaha, nog geen ophoging gehad hihi En wat heerlijk zeg als ze dan vanaf 20.00u tot de volgende ochtend slaapt! Hier ligt er 1 te gillen/brabbelen/lachen/huilen in zijn bed, oftewel jantje lacht, jantje huilt haha. Hij ligt te vechten tegen zijn slaap. Duurt meestal een minuut of 5 a 10 en dan slaapt ie
Kel, weet je wat ik niet begrijp, mijn meisje dronk eerst 6flessen van 150+5, dus dat is totaal 990ml. Als ze nu 4flessen van 180+6 zou krijgen is dat 800ml. Maar ze wordt ouder en groter, dan zou je toch denken dat ze juist meer melk nodig heeft dan minder? Het is wel zo dat ze van die 6flessen altijd wat liet staan, maar toch...? Ik moest vanavond weg en mijn mannetje heeft haar om 19.15u al de fles gegeven en die was niet helemaal op de hoogte van mijn experiment met de 180 flessen dus nu heeft ze maar 150+5 gehad..... Beetje balen want nu twijfel ik of ik haar nu toch maar om 10.15u nog een fles geef van 150+5.... Anders denk ik dat ze toch net te weinig heeft.... Wat zouden jullie doen? Ze had vandaag dit: 8u 110ml (ja weer gepoept onder het drinken dus wou ze niet meer ) 12u 180ml 4u. 180ml 19.15u 165 ml Mmm als ik zo tel dan zal ze nog wel wat nodig hebben he?
Jez...als ik jou was zou ik nog ff wat geven hoor, want geheid dat ze wakker word in de nacht met zo weinnig... Maar 4x180+6 is helemaal goed... Als ze 6,5 kilo zijn of zijn geweest dan mogen ze naar 800 ml per dag...en dat is omdat ze steeds minder nodig hebben zeggen ze... Hier ook 4x180.... Maar zou het wel ff met cb overleggen hoor...want ze is natuurlijk nog wel jong...(heeft ook te maken met fruit of groentehapjes die ze krijgen) En met ons meisje en spreidbroekje gaat helemaal goed...we zijn er al helemaal aan gewend...We zitten al weer op de helft...10 december weer terug voor foto's, echo en de arts om te beoordelen hoe verder... Maar met de maxi cosi moeten we er een kussen onder doen, want anders zitten haar knietjes klem...maar dan komt er een probleem...de riempjes voor de mc zijn te kort Nu hebben we mc gebeld en tegen 100 euro borg krijgen we een speciaal op maat gemaakte mc...we hopen hem woensdag binnen te krijgen..wel knal rood heb ik gelezen (dat vind ik ff minder), maar je moet wat... Eerst ging het nog wel met de riempjes, maar het voelt niet veilig genoeg voor ons.
En Jez, hoe ging het vannacht? Girly, wat gaat het snel zeg. Nu al op de helft! En wat fijn dat je een mc kan lenen. Max komt nu al 2 dagen 's ochtends om 9u voor zijn 1e fles. Hij komt steeds later hihi
Girly, balen dat ze niet in haar eigen MC kan, maar dit is toch een mooie tussenoplossing voor eventjes! Gelukkig duurt het niet lang meer, nog even geduld hebben dus Ik heb inderdaad nog een fles gegeven gisteravond want het was een beetje weinig anders wat ze op had! ze heeft om half 11 de fles slapend op en vanmorgen was het half 7 dus ik ben helemaal tevreden! Ik blijf nu voorlopig nog wel even op 5 flessen, want elke keer zo'n grote fles van 200ml. krijgt ze nog niet op. Begin dec. weer naar het CB en dan vraag ik het daar wel. Ik kan ook niet verwachten dat ze in 2 dagen naar 4flessen gaat natuurlijk Eerst ook maar eens kijken hoe het op het kinderdagverblijf gaat, want daar drinkt en slaapt ze toch altijd weer anders dan thuis..
Vandaag een dagje kdv gehad en het is ons weer gelukt om op vijf flessen uit te komen! om 8u is madame lekker gaan slapen! Hopelijk slaapt ze vannacht iets langer dan afgelopen nacht want toen was het half 6 vanmorgen maarja ik klaag niet, begin nu ook steeds meer minuten s'avonds nog even voor mezelf te krijgen nu ze iets eerder naar bed gaat! Ik moet wel zeggen dat ik het liefst nog de hele avond met haar knuffel, want ik haal mijn meisje om even voor 6uur op en om 8u ligt ze alweer op bed! En papa wil ook nog even kroelen dus ik heb niet zo lang met haar op mijn werkdagen lang leve het weekend zullen we dan maar zeggen gaat het goed met jullie meiden? Kel, wat heerlijk zeg zo'n uitslapertje! Maak jij hem wakker of laat je hem zelf komen s'morgens?
Jez, hopelijk slaapt ze wat langer vannacht. Ik geef Max om 22.00u de laatste fles, hij slaapt dan half. Soms wordt hij wakker door zijn kei harde boeren die hij laat , maar als hij dan in zijn bed ligt gaat hij wel weer slapen. Maar meestal slaapt hij gewoon door met fles drinken. 's ochtends laat ik hem zelf komen. Is natuurlijk makkelijk omdat ik niet weg hoef. Mijn dag begint wel zo rond 8u hoor, want dan is dochter wakker. Ook al komt ze niet haar kamertje uit voordat ze hoort dat ik het rolgordijn in onze slaapkamer omhoog doe (die maakt nog al een herrie doordat ie te strak tussen de muren zit, dus ratelt ie) Dus als ik tot half 9 blijf liggen, hoor ik haar ook niet hoor In het weekend is dat wel heerlijk!!!! Zit helaas al een paar dagen aan huis gekluisterd want de duo wagen is kapot , waarschijnlijk hebben wij deze al kapot gekocht. (sommige mensen verkopen ook alles) ik zou het niet durven hoor!! Er zijn van beide zitjes 2 schroeven die niet meer vast gedraaid kunnen worden (schroefdraad draait door) en daardoor zitten de zitjes dus los en durf ik niet meer te wandelen met dat ding. Zaterdag gaan we kijken voor een andere, wel een duurdere en nieuwere, dan hopen we maar dat deze wel goed is. Gaan we ook uitvoerig testen natuurlijk voordat we hem meenemen. Nu lekker naar bed. Weltrusten!!! Hoe is het met de andere meiden en kids?
Jeetje wat stom kelly, hopelijk heb je er niet teveel voor betaald? Hier alles goed hoor, mn verlof is nu officieel voorbij dus ik ben nu echt huismoeder hihi. En ik vind het super hahahaha... Kleine man was even flink uit zn ritme maar denk dat t een combi van regelen en sprong was. Hij drinkt nu 2x zo lang en komt gelukkig weer maar 1x per nacht. En sinds een paar dagen kletst ie me de oren van de kop hahaha. Uiiiiiiiiiiii ehhhhhhhhh ooooooo rrrrrrrrr, echt zo schattig! En hij probeert al dingen te pakken enzo. Ik vind t heerlijk om dat ook allemaal mee te mogen blijven maken. En vandaag voor het eerst de hele dag keurig eten-spelen-slapen-eten in de juiste volgorde hihi. Doen jullie kindjes dat ook zo? Kleine man was soms uren wakker of ging soms na een voeding tukken overdag.
Slapen overdag, wat is dat??????? Max slaapt (als hij slaapt) 's ochtends een uurtje en 's middags een uurtje.... Voor die duo wagen hadden we niet echt veel betaald maar ja voor een miskoop is elke euro te veel.... Geniet lekker van het thuis mama zijn MommieD Jez, hoe is het gegaan?
Fijn dat alles goed gaat met jullie en de kindjes. Hier heeft ze ook niet echt een ritme...soms een half uur, dan weer een uur...begin van de week sliep ze opeens 2 uur achter elkaar...ach ja, we moeten het er maar mee doen.. En ik vind het ook helemaal niet erg dat ze overdag niet veel slaapt, kan ik ook lekker van der genieten. En ze vind het ook ze lekker als we met haar gaan wandelen, dan kijkt ze zo mooi om zich heen.
Ja kleine man was ook echt van de hazenslaapjes, behalve als we gaan wandelen dan ligt ie na 5 min te ronken. Maar vandaag opeens slaapjes van ongeveer 30 min, was helemaal verbaasd. Ik heb gewoon mn haar kunnen verven en uitgebreid douchen hahahaha...
Balen van je wagen kel, inderdaad voor een kapotte wagen is elke euro teveel! Hopelijk heb je gauw een mooie nieuwe in huis! Hier was het 6uur vanmorgen.. Ach kan slechter ik geef nu tussen half 8 en half 9 de laatste fles, en dan gaat ze lekker slapen. Heel soms ook slapend nog een flesje op een wat later tijdstip maar dat is alleen als de tijden rot uit komen of als ze overdag weinig gedronken heeft. Ze heeft ook niet echt ritme maar ze slaapt zo'n 3 a 4 uur overdag. Thuis wat meer dan op het kdv. Sowieso s'morgens na de eerste fles en verder wanneer het haar uitkomt. Maakt mij ook niet zo uit, dat ritme komt vanzelf als ze wat ouder is denk ik dan. Ik vind het wel fijn dat ze af en toe slaapt, want dan kom ik ook nog een beetje aan mijn huishouden toe anders versloft dat ook een beetje want als ze wakker is wil ik graag knuffelen en niet hoeven soppen hihi Mommied, lekker hoor husmama!!! Lekker van genieten meid! Ik hoop voor je dat je het werk niet gaat missen. Ik moet zeggen dat ik het wel echt wel weer heel fijn vindt om weer lekker onder de mensen te zijn op mijn werk
We gaan zaterdag voor een andere kijken, helemaal zin in Ik vind het ook helemaal niet erg als hij niet slaapt, Max kan zich redelijk tot goed vermaken in de box. Ik moet me aandacht natuurlijk over 2 verdelen dus het is wel eens fijn als hij ffies slaapt En ohja, het huishouden moet ik dan ook nog eens doen hahaha Ach 6u kan je nog een aardige ruk slapen toch Jez, beter als midden in de nacht En jullie hebben nog wat aan jullie avonden. Wij (nou ja ik) moet echt wachten tot 22.00u zo van ohja Max moet nog een fles dus kan nog niet naar bed...... Girly, fijn dat bij jouw ook alles goed gaat. Jouw meisje zit meer in de maxicosi dan de ligbak zeker? Vanwege spreidbroekje.... of kan ze nog in de ligbak (sorry als ik een domme vraag stel, maar weet echt niet hoe zoiets is/zit) Zo manlief heeft me nagels weer versierd hihi . Handig hoor een nagelstylist aan huis Nu ff op de wind staan, ff roken buiten en me nagels laten drogen hihi
Kel, kun je max dan niet eerder de fles geven? Dan komt ie hooguit smorgens wat eerder, maar als hij nrmaal om 9uur pas komt, kan daar wel een uurtje af toch? Kun je bijv. om 9u al naar bed en dan om 8u smorgens weer...?
Dat zou in principe wel kunnen maar vind het voorlopig wel ff lekker hoor , misschien dat we eens een half uurtje gaan vervroegen en dan nog eens een half uurtje zodat we op 8u uitkomen.
Ben benieuwd kelly, hoe je andere wagen morgen bevalt, maar balen van die ander ja...erg hoe sommige mensen kunnen zijn joh... Maar ons meisje ligt ook nog steeds in de wagenbak hoor, past nog makkelijk. Maar er schijnt wel verschil in breedte van de bakken in de merken te zitten...wij hebben alles maxi cosi en die zijn over het algemeen breder. Ben ook nog wel blij dat ze in de bak past, anders is het baby zijn er wel heeeeel snel vanaf...hihi Morgen nog 1 dagje tot 1430 en dan weer lekker weekend!!
Helemaal happy met me nieuwe duo wagen!!! Dochter is ook helemaal blij, die heeft nog nooit zo snel d'r brood op gegeten hahaha want dan kunnen we boodschappen gaan doen hihi, dus we gaan gauw . Zal eerdaags ff een fotootje in me album zetten
Hihi leuk kelly! Hier weer een mijlpaal, 23.20 en 07.20 voedingen vannacht! Spook wilde wel pas om 00.30 tukken en alleen op mij maar goed t is een begin hihi...