EX-eind-november 2011-wachtbank-gangers!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BeebieBeeb, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh mommied, borstvoedingspoep....ik verlang er weer naar :) ook al klinkt het misschien een beetje gek, maar poep van flesvoeding is echt veeeeel viezer en nu met vaste voeding is het helemaaaal om te huilen ieuwwwww haha :p
    Ik mis alleen die dunne drap niet, al die lekkende luiers elke keer ;) nu is het lekker wat dikker hahaha, gelukkig was hier de spuitluier eenmalig en is de boel weer wat ingedikt :p

Mijn meisje heeft na een paar gebroken nachten het doorslapen weer opgepakt gelukkig! Nu weer lekker van 7 tot 7 :)

Mommied, mijn ongevraagde ;) advies is, kijk gewoon lekker naar je mannetje en volg niet teveel boekjes en regeltjes joh :) je eigen moedergevoel weet het toch het best :)

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jeetje MommieD, nog een hele dagtaak he.....

Jez, lekker he die luiers (wordt alleen maar erger met de lucht hoor) :p

Wordt gek van het draaien van Max......... hij vind het super leuk natuurlijk, maar doordat zijn maag klepje dus nog steeds niet dicht is (reflux) spuugt hij dus constant zijn eigen leeg :(. Gister heeft hij even in de box na de fles op het aankleedkussen gelegen maar daarna was het weer spugen :( Hij heeft er echt last van, want meneer wil gewoon weer eten natuurlijk (dat krijgt hij niet want dan krijgt hij natuurlijk veel te veel)

vanmiddag heeft hij een poos in de wipper gezeten, en hij ligt nu heerlijk te slapen ;)
    Morgen ochtend weer naar CB toe om te wegen en meten.... en zal ik daar eens vragen of hoe en wat....

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh jeetje nog steeds reflux?
    En wat betreft schema, werkt super goed. Kleine man is zeer happy en eet nu in plaats van 7-8x maar 5-6x per dag. Ook poept ie nu 1x per dag ipv 6. Alleen nog de nachten verbeteren, hij is gewend geraakt om een aantal x wakker te worden sinds ie ziek werd half dec. En elke dag in bad dat vindt ie natuurlijk 1 groot feest haha. Heb zo'n kussentje waar ie zelf op kan liggen in t grote bad, want de tummytub daar wilde ie alleen nog in staan. Nou dat kussen is echt een aanrader, je hebt je handen vrij en je baby kan naar hartelust spartelen hihi.
    Jez doe je ook al vlees enzo? Dat schijnt echt enorm te stinken hihi..

4. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    MommieD, reflux kan geloof ik wel blijven tot dat ze een jaar zijn (is mij verteld.)
    Max zijn vele spugen komt doordat zijn maag klepje dus nog steeds niet dichtzit (kan ook tot een eerste jaar duren :()

Max is weer volledig goedgekeurd op CB. Onze "kleine" man weegt nu 8416 gram en is 70.5 cm :D
    Een ruime kilo aangekomen en 5cm gegroeid in 2 maanden. :D

Mag gaan beginnen met korstjes brood.

CB vond dat het geen kwaad kon om weer eens een afspraak te maken in het ziekenhuis, vanwege het nog steeds veel spugen, en het niet willen eten van groente/fruit of wat anders behalve de fles.
    Misschien dat zijn medicijnen niet goed genoeg meer werken, of dat de voeding toch niet goed is of zoiets.... Dus eerdaags ff bellen voor een afspraak (eerst me afspraken kaart zoeken :))

Voor de rest doet hij alles keurig, ziet er goed uit. Groeit perfect! En dat alleen op melk hihi :p

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @kel super dat max het zo goed doet zeg, en wat is hij gegroeid!!! Lekker hoor ik hou wel van een beetje stevige kindjes!! (Kan ook niet anders zeggen natuurlijk met mijn eigen holle bolle gijs :D) wel vervelend dat spugen.. hopelijk kunnen ze er in het ZH wat aan doen!

@Mommied hier ook zo'n EZbath badmatras!! Helemaal super, alleen nu zinkt ze als ze erop ligt haha (bollie) ik doe het nu nog wel eens met een klein laagje water in bad, dan ligt ze gewoon lekker zacht op de bodem. Ik heb pas zo'n badringstoeltje voor in bad gekocht omdat ze niet rustig wil blijven liggen. Dus nu kan ze gewoon in bad zitten, hoewel ze er nu af en toe nog een beetje in hangt als het te lang duurt :D

Wij mogen maandag weer naar het CB, ben ook echt zo benieuwd hoeveel ze gegroeid is!! Voor mijn gevoel is ze in 2 maanden echt een reus geworden haha aahhh mijn kleine moppie! ;)

6. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hier een mannetje wat echt NIET van water houdt.... douchen, bad is een ramp. Ik was hem gewoon op de commode op het aankleed kussen, dat vind hij dan net aan goed zolang het maar niet te lang duurt......

Donderdag 14 feb. mag ik met Max naar het zkh. Kom dan wel bij een andere kinderarts omdat Max uitgeschreven is, heeft hij geen "voorrang" meer bij die kinderarts die hem toen heeft gezien.... Beetje vreemd wel want toen we de laatste keer daar waren, zei ze nog als er weer is iets is moet je gewoon bellen en maken we zo snel mogelijk weer een afspraak.... Ja nu belde ik dat het niet zo lekker ging, eerste plekje was 7 maart :$ Zo lang wilde ik niet wachten dus nu maar naar een andere kinderarts :)

Wij hebben nu zo'n loopkarretje waar je kindje in kan zitten en een speelbord ervoor. Zo leuk, heb ik gekregen van een oud klasgenootje, zo lief.
    En leuk dat Max het vind hihi, Noa vind het ook leuk en die wilde er ook in hahha. Niet gedaan natuurlijk!!
    Zal er eens een foto van in me album zetten ;)

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh jez deze is 2 in 1, van deltababy. T zuigt water op en ligt op de bodem, dus matrasje en als ie niet meer blijft liggen kan t als een soort zwemband zit ondersteuning, top!

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, ik zat toevallig ook voor zo'n ding te kijken op internet! Is dat wat? Max vindt het helemaal leuk? Ik heb wel eens gelezen dat het niet helemaal goed is voor het ruggetje ofzo? Of de heupjes? Kan toch geen kwaad zeker?? (tenzij je ze natuurlijk een hele dag erin zet)
    En maakt het geen krassen op je vloer? Zijn het wel zachte wieltjes?

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    En oja wat ziet je dochter er ook leuk uit zeg met haar hello kitty en skinny jeans, echt te schattig gewoon!!!

10. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez, geen idee of t krassen maakt. Wij hebben tapijt tegels liggen hihi :p
    Maar toen Noa klein was hadden we er ook 1 en toen nog laminaat. Dacht dat t niet zo onwijs kraste, vond ik ook niet erg want dat heb je nou eenmaal met kids :D
    Wieltjes zijn hard.
    Noa crostte er ook buiten in, met 7 maanden oud.

Vandaag "kleine" man alweer een half jaar ;)

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh ja maar mijn mannetje is een beetje erg zuinig op zijn houten vloer :) nouja ik ga wel een keertje kijken in de winkel.

Gefeliciteerd kel, met het halfjarig bestaan van max!!!! :D

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Goedemiddag meiden! Hoe gaat het met jullie en jullie kanjers?

Whoehoee mijn schat is ook een half jaar oud!
    Net bij het bureau geweest en ze woog 8015 gram en was 69 cm.! Helemaal goed!
    Verder niet echt veel info.. Ik had een invaller (kinderarts) en had het idee dat ik maar gauw weer op moest rotten :D alles goed? Ja? Oke, nog vragen? Niet? Oke dag! Nouwwwwww ik heb nog wel wat vraagjes mevrouwtje :)

Opvolgmelk, brood, flesje minder, pfff Heb je eindelijk ritme, moet je het weer omgooien! :) maarja komt goed :) wel makkelijk dat ze nu zo goed als alles mag eten, hoef ik me in ieder geval net meer af te vragen of het wel of niet oke is.

13. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez, gefeli :D:D

pppfff ik wou dat Max is wat anders wilde dan alleen maar een fles :(, hij gaat weer meer en meer spugen:(. En het gekke is, wat nu steeds meer gaat opvallen, zijn speeksel slikt hij zelfs niet door ;). En dat komt niet door de tandjes dat hij zoveel kwijlt. Zoveel kwijl is echt te veel voor tandjes, en hij doet eigenlijk niks anders dan kwijlen, spugen enz :(

Me moederhart zegt me dat er weer wat mis is......
    Jeetje wat was onze dochter toch een makkelijke baby :)

Maar hier weer een nieuwe mijlpaal! de 2 voortandjes boven komen nu ook door, en die arme jongen heeft er zoveel last van :(, dus ik smeer me weer gek op zijn tandjes.

Vanavond gesprek voor psz.... ben benieuwd.

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, hier ook een mega kwijlkind hoor... Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij max is, maar mijn meisje slikt ook geen druppel kwijl door hoor :) zij draagt de hele dag een slab, anders is echt alles nat!

En wil hij helemaal niks anders dan de fles? Heb je al iets anders geprobeerd dan fruit? Misschien een beetje groente (met of zonder appelmoes?) of een boterham/korst? Iets wat iets vaster is dan gepureerde prut? Misschien wil hij wel iets waar hij op kan sabbelen?
    (ik doe ook maar een gok hoor?) en heb je al rijstebloem geprobeerd? Dat is toch een van de eerste stappen naar vast voedsel heb ik me laten vertellen.
    Wel leuk dat hij tandjes krijgt! (ook al is het met de nodige ongemakken..) hier nog helemaal niks! Heb vandaag wel een tandenborstel en een bijtring die je kunt koelen gekocht. Nu alleen nog even zo'n spulletje wat je op het tandvlees kan smeren, ik kan het maar vast in huis hebben.. Wat gebruik jij bij max kel?

15. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez, 1 slab is nog te doen per dag. Hier zijn het wel zo'n 3 slabben per dag en zo'n 5 a 6 truitjes :$:$
    Brood korstje geprobeerd maar meneer lag heerlijk te kauwen erop (niks doorslikken) en zijn hele fles kwam er weer uit.

Vers fruit moet ie al helemaal niet (Noa was precies hetzelfde alleen uit potjes) We hebben het al in de fles geprobeerd met en zonder melk maar echt niet hoor.
    Groente precies hetzelfde, appelmoes niet.

Hier D.entinox in huis, werkt super!! (alleen houdt ik me niet aan de hoeveelheid hahaha)

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Jeetje al een half jaar??!! Wow wat gaat dat snel!
    Ik heb besloten te gaan afbouwen met bv tot ie 6 maanden is. Nu kolf ik veel, hij drinkt gewoon sneller en beter uit de fles, maf he? Hoe heb jij t afgebouwd jez?

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, dan maar afwachten wat ze in het ziekmhuis zeggen.. Hopelijk komt het gauw goed.

Mommied, ik heb een voeding per week afgebouwd. In de eerste week de voeding aan het eind van de middag, toen aan het eind van de ochtend, toen de voeding onder de middag. Daarna bleef ik nog even de ochtend en avond voeding geven, en toen dat minder werd,heb ik de avond voeding en als laatst de ochtend voeding met tranen in mijn ogen opgegeven :) ik mis het nog wel eens hoor :) Ze wil nu echt niet meer rustig liggen en de fles wil ze zittend opdrinken ;)
    In ieder geval.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel voedingen je nog geeft, maar bouw de voedingen om en om af en niet 2 achter elkaar.
    Smiddags heb je vaak minder melk dan smorgens dus is het handig om die eerst te doen. Als je geen stuwing meer hebt nadat je de voeding hebt overgeslagen, kun je een volgende voeding schrappen. Hoe langzamer je afbouwt, des te langer hou je het nog vol. Als het moet kun je in een paar dagen alles afbouwen, maar zo heb je wel weer meer kans op een borstontsteking :)
    Succes meid :)

18. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Is het al bijna de 14e??? :(:( Max heeft vandaag echt een heel slechte dag :(:(
    Gevoel of we weer volledig terug bij af zijn als toen hij 2 weken oud was... pppfff............

MommieD succes met afbouwen en idd goed opletten dat je geen borstontsteking krijgt want die doen zeer!!!!!!!!!!!!!!
    Ja spreek uit ervaring bij Noa, 3x achter elkaar een dubbele borstontsteking gehad :( en dat doet zeer!!!!!! Dus goed opletten!!!

19. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Thnx meiden!
    Jeetje 3 x borstontsteking?
    Kleine man wil ook niet meer rustig liggen aan de tiet overdag, vandaar ook kolven en flesjes, dat gaat een stuk beter :)

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, ging het vandaag al weer iets beter met max?? Het kan natuurlijk ook dat ie wat onder de leden heeft he, dan is het dubbelop.. het heerst iig verschrikkelijk!
    Hoe was het trouwens bij de psz?

Mommied, grote kans als je alleen nog kolft, dat het al geleidelijk minder wordt.. succes.. ik had het graag van je overgenomen :) hihi

Deel Deze Pagina