Hoe is het nu met max, kelly? Alweer wat binnen gehouden? Mijn meisje tijgert sinds vandaag achteruit!!!!!!!! Jemig ik lette even niet op en ineens dacht ik toen ik keek...huh daar heb ik ze net toch niet neergelegd??? Echt zo cool, ik ben echt trots hihi sorry wil niet zo'n opschepmama zijn, maar ik moest het even melden (ik denk dat ze gewoon in een sprongetje zit en vandaar ook elke keer zo vroeg wakker wordt.... Zou kunnen toch? Vanmorgen was het weer half 5 )
Helaas nog geen verbetering met het spugen Wel blijft het fruit erin , gaat nog niet van harte maar die 3 stukjes blijven erin Wanneer zijn jullie begonnen met groente? Ik denk dat ik pas ga beginnen als het fruit beter gaat.... of kan ik al beginnen? Haha spreekt de onervaren moeder Ik weet het bij me dochter niet meer Jez, super leuk dat je meisje tijgert , Max gaat ook echt alle kanten op en zo snel ook Hoop dat ze snel weer langer gaat slapen.......
Kel, ik zou gewoon beginnen hoor met groente. Je kunt eventueel gewoon een klein prutje van je eigen groente nemen dan hoef je ook niet speciaal een potje open te maken.. En is het met 2 happen klaar is het ook niet erg. Zo heb ik het gedaan iig... Hij kan er maar vast aan wennen toch? Ook al is het maar 1 hap... Bruinen bonen is hier echt favoriet! Bah ze krijgt nu sinds vorige week ook aardappels en vlees door haar groenteprutje soms maak ik het zelf en soms krijgt ze olvarit. Alleen zo'n groot 6 maanden potje is nog wel een beetje veel en krijgt ze nog niet elke keer leeg. Brood is echter nog 10x niks! Een korstje weet ze nu eventjes vast te houden, maar zodra het per ongeluk tegen haar lippen komt, trekt ze me toch een vies gezicht!!! En met kleine stukjes geven gaat ze alleen maar kokhalzen en trekt daarbij een gezicht van..help me!! Hihi Maar ik hoorde van de leidster op het kdv dat het soms wel een jaar duurt voor ze echt brood eten dus dat kan ook nog.. Hebben we nog alle tijd
Nou Max heeft vanavond 1blokje groente op, zit ik klaar met eten en lepeltje, manlief met de camera..... Nou niks vieze gezichten, hij vond t wel lekker Hier ging echt zijn mond voor open, ging er beter in dan fruit haha. En ook de groente is erin gebleven, de melk helaas niet. Heb nu maar me hoop gevestigd op dat als hij meer groente en fruit gaat eten dat hij zijn melk dan ook niet meer uitspuugd.....
Kijk!! Super kel!! Misschien is ie gewoon niet zo'n fruitfan! En misschien blijft dat vaste voedsel gewoon beter binnen dan al die vloeibare melk? Laat hem dan maar gauw met de pot mee eten, lekker makkelijk Is je meisje al naar psz geweest? Of bijna? Ik heb hier van de week echt weer zwangerkriebels gehad veel geboortes om me heen en ooohhh wat gaan die eierstokken dan alweer klapperen die mooie buiken allemaal! En dan denk ik weer terug aan mijn bevalling en dat vond ik zo'n geweldig moment!! (ondanks de pijn ) *zwijmel* maar nee voorlopig nog niet, heb ik pas besloten. Eerst een jaar of 2 lekker van mijn meisje genieten!
Oh kelly ik ben juist begonnen met groente, vindt ie lekkerder dan fruit. Broccoli met aardappel, wortel met zoete aardappel, courgette met pastinaak, het gaatber allemaal. Ik denk qua hoeveelheid zoveel als er in een half potje kan. Fijn dat ie dat wel lust!!
Oh en jez, veel zwangeren he?? Hier oook kriebels af en toe maar kijk er ook naar uit om mn lijf straks weer terug te hebben na de bv , voor mij mag nr 2 zich wel in voorjaar 2015 aandienen hihi.
Vanavond gaan we 2 blokjes groente proberen, misschien wel 3 hij vind de worteltjes erg lekker. Wel alles uit potjes want vers moet hij helemaal niet!!!! Haha heb rare kids want dochter moest t ook niet, tot ongeveer anderhalf jaar. Nu eet ze alles wat wij eten Nu ff een vraagje he, Max zijn schema is nu 8.00u fles 180+6 9.30u 3 blokjes fruit 12.00u fles 180+6 16.00u fles 180+6 17.45u groente (vanaf vanavond dan 2 of 3 blokjes) 20.00u fles 210+7 Maar Max gaat rond 19.00u naar bed, voor dat hij slaapt is hij zo 10 tot 15min verder en dan om 20u haal ik hem weer uit bed voor de fles. Hij is dan altijd wakker als ik zijn kamer in kom..... Hij weet dat hij die 4e fles nog krijgt maar zou ik die fles dan niet om 19u kunnen geven? En dan een fles van 180+6? Anders wordt t misschien te veel voor hem.... Wat denken jullie? Wat is jullie schema? Nou meiden succes met de zwangere en pasgeborenen om jullie heen, hier komt geen zwangerschap meer hoor
Nou om 17.45u heeft Max 3 blokjes worteltjes op , super leuke foto gemaakt hahaha. Zo zit je er de 1e dag klaar voor met je camera voor de 1e hap maar er kwamen geen gekke gezichten en nu had hij zichzelf ff onder gesmeerd hahaha. Zal hem van de week ff in mijn foto album plaatsen. Om 19.15u heeft hij een fles van 210+7 gehad, en nu slaapt hij kijken hoelang hij gaat slapen Hebben jullie al leuke foto's van de 1e fruit of groente hapjes?
@mommied, ja jij hebt ook al die borstvoedingshormonen in je lijf bleeehhhhhhh hihi hier liefst zomer/najaar 2015 nog een kindje, maar dat is natuurlijk heeeeeeelemaal fout dat ik dat nu zeg wie weet is het me niet gegund @kel, super dat ie nu ook groente geproeft heeft!! Gewoon alles blijven aanbieden dan komt het helemaal goed! Hier zit ik ook altijd te klooien met die laatste fles! Tut gaat hier ook uiterlijk 19u naar bed, maar dan heeft zij echt net haar groentehapje op (meestal rond 6u, want eerder lukt niet vanwege ons werk enz) dus als ik dan haar fles al om 19u geef, drinkt ze hem maar half... Dus meestal wordt ze rond 8u/half 9 wakker of ik maak haar wakker en dan kiepen we er nog een fles in en dan slaapt ze gelijk weer. Ik weet ook echt niet hoe ik dit moet veranderen Vind het ook zo sneu als ik haar uit bed moet halen voor die rotfles! Hier gaat het nu meestal zo: 7u fles 180+6 11u fles 180+6 12.30u fruithap en een broodkorstje vasthouden (hihi meer doet ze er nog niet mee) 15u fles 180+6 18u groentehap 20.30u fles 180+6
Nou het is helemaal goed gegaan hoor vannacht. Vanmorgen gewoon weer om 8u fles gegeven . Hopen dat hij dit ritme snel gaat oppakken!! Dan hebben we de avonden weer voor ons zelf . Hij wordt nog wel eens wakker en dan hoor je hem ff brabbelen en valt dan weer in slaap. Vanmorgen ook geen medicijnen meer gegeven die ik van het zkh heb gekregen, heb t idee dat ze toch niet werken dus ga ik er ook niet tot a.s. donderdag mee door. Want dan zou de arts van het zkh mij bellen om te vragen hoe het gaat. Fruit ging vanmorgen echt onwijs goed, niet huilen, niet spelen, alles ging er super netjes in!!!!!!!!!!!!! Meiden ben zo blij, en hij heeft nog niet gespuugd vandaag!!! Oke hij heeft ook nog niet gelegen, maar zittend kwam er ook nog niks uit *einde ego bericht* Zitten jullie kids eigenlijk nog in de maxi cosi? Max al vanaf 5 maanden in de volgende auto stoel . De maxi cosi heeft hij vanaf het begin af aan al niet fijn gevonden, lag echt erin gepropt.... In de wandelwagenbak past hij niet meer maar hij kan nog niet in het buggy gedeelte.... Dus wij gaan niet meer zo vaak naar buiten met Max omdat hij voor het 1 te groot is en voor de ander te klein Nu is het toch geen weer om met de kids naar buiten te gaan, dus we doen apart ff boodschappies
Fijn dat het zo goed gaat kelly! Hopelijk was het niet eenmalig en houdt hij het vol zo! Kel, max niet meer in de maxicosi???? lijkt me wel een beetje gevaarlijk hoor als ik eerlijk ben Hier nog wel de maxicosi. Mijn meisje haat hem ook echt intens maar ze heeft niks te willen en als ze er eenmaal ingesnoerd in ligt is ze stil (zodra ik haar erboven houdt is het piepen) het is dan ook alleen voor in de auto en verder niet. Deze week stond er nog een heel stuk in de krant over de veiligheid van autostoeltjes.. Ze gaan invoeren dat het verplicht wordt om tot 15 maanden achteruit te vervoeren. (ik blij dat ik nog geen vervolgstoeltje heb gekocht) Ook moeten kindjes in de maxi cosi totdat hun hoofd erbovenuit komt, en dus niet kijkend naar gewicht of leeftijd. Ik ben ervan overtuigd dat de maxicosi nu het veiligst is voor mijn meisje, omdat ze bij een eventueel ongeluk nog niet zelf haar hoofd/nek in bedwang kan houden en dus blijft ze er hier voorlopig nog in dan kan ik gelijk ook nog even wachten op de beslissing wat ze met die stoeltjes gaan doen qua regels.... Wel heb ik sinds kort de wieg van de kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen. Ze vindt het super, zo kan ze alles zien! In de wieg was echt geen gezicht meer, want ze pakte steeds de zonnekap aan de zijkanten vast en dan trok ze zich zo omhoog tot bijna zitten! (ze past er nog wel in maar ze wil ook zelf niet graag meer liggen) Kel, waarom kan max nog niet in het buggygedeelte? Je kan toch de gordeltjes/riempjes verstellen en de wagen een beetje in de ligstand doen? Dat kan bij mij tenminste...
Max krijg je echt niet in de maxi cosi, hij is er veel te groot voor Vorige week ruim 8.5 kilo. (stonden ze trouwens in het zkh ook niet raar van te kijken dat hij daar niet meer in kan) In de vervolg auto stoel mogen ze in vanaf 9 kilo. En hij vind het geweldig, wel hebben we er 1 die in lig stand kan. Omdat onze wandelwagen niet echt plat kan (helaas) en de riempjes niet strak genoeg kunnen (en ik het eigenlijk te koud vind ) zakt hij ook onderuit weg omdat hij dat niet zo lekker vind zitten denk ik......... Zodra het mooier weer wordt gaan we het wel weer proberen Vannacht is het weer goedgegaan, en vanmorgen zelfs verslapen (ik dan) en kreeg Max om kwart voor 9 pas een fles
Oh kelly das wel vervelend dat je zo niet echt naar buiten kan. Kleine man zit nu zelfs af en toe al in zitstand van de kwagen, vindt ie prachtig. Hij kan alwel een sec of 10-20 los zitten. Maxi cosi hier ook beetje opgepropt bij de schouders maar hij klaagt gelukkig niet. Mijn schema: 0700 live bv 1115 fles 200 ml en groente 1430 fles 160 ml 1800 fles 220 ml en papje met fruit 2200 fles 100 ml In de fles kan poeder of bv zitten, hangt ervanaf hoeveel ik kolf. Flessen gaan helemaal leeg, hapjes neemt ie lepel of 10 van. Als de fles leeg is piept ie zelfs nog, vreetzakkie. Hij kan de flessen zelfs vasthouden, relaxt voor mij hahahaha... Doen jullie ukkies dat ook?
@mommied nee die van mij kan dat nog niet! Ze is denk ik gewoon te lui en vind het wel makkelijk als ik de fles vasthou hihi ik probeer het elke keer maar ze snapt het niet helaas Kel, wat jammer dat de wagen niet in ligstand kan, maar kan max al zitten? Of vind hij dat echt niks? Als je hem nu echt rechtop in zitstand zet, glijd hij misschien niet zo onderuit ipv in zo'n halve lig/zitstand..? Ach wie weet vind hij het vandaag niks en gaat het morgen ineens prima Maar ik dacht dat mijn meisje groot was, maar die past nog prima in de maxicosi! En max past gewoon niet! hihi is echt een beer dan! Hier zit ons tutje trouwens in een fleece slaapzak in de wandelwagen. Ze kan al alleen los zitten, dus in de wagen gaat ook prima. En met de warme slaapzak is het ook lekker warm. Ik heb de joolz wagen en die is echt helemaal super wat dat betreft. Hebben jullie al gezwommen met jullie kleintjes?? Wij zijn afgelopen woensdag saampjes geweest!! Ze vond het prachtig joh! Even wennen aan al die kindjes met hun gespetter, maar uiteindelijk spetterde ze aan het eind ook vrolijk mee! Na een half uur was het wel weer mooi geweest, toen was ze echt moe en zat te klappertanden van de kou
Oh leuk zeg Jez, ja ik wil ook heel graag een keer gaan maar ben bang gemaakt door allerlei oorontsteking verhalen.. Wel op de wintersport met m gezwommen in de jaccuzi zonder bubbels en hij vond het prachtig! Zit nu te denken wat we met de zomervakantie gaan doen, vind het lastig om in te schatten wat leuk/relaxt is... Baby slaapt natuurlijk al rond 19u en wat ga je dan doen? Jullie al plannen gemaakt? Knap trouwens dat je meisje al helemaal los kan zitten, leuk!!
Hier geen zwemmers . Dochter vond baby zwemmen helemaal niks, dat we daarna eigenlijk niet meer zijn gegaan . Ja op vakantie een paar keer toen ze 7 maanden was maar echt leuk vond ze het niet. Dus niet meer naar zwembad geweest. Max houdt helemaal niet van water, zelfs niet onder de douche of in bad dus ik begin er al niet eens aan hahaha Vanmorgen met Noa naar psz geweest om een uurtje te wennen. Ze vond het super leuk, rende gelijk de klas in en zwaaide en riep hoi kindjes Max is sinds gister weer heel veel aan het spugen pppffff weet het echt ff niet meer hoor. Morgen belt het zkh om te vragen hoe het met deze medicijnen gaat, en dan zal ik wel andere medicijnen krijgen. Ik baal aan de ene kant zo onwijs dat hij zo onwijs goed groeit maar aan de andere kant ben ik daar natuurlijk ontzettend blij mee. Maar ja daarom wilde deze dokter hem niet verder onderzoeken. Max wil nu echt niks meer, niet in de wipper, niet in de kinderstoel, niet in de box, niet op de grond, eventjes in de loopstoel vind hij leuk, eventjes op schoot vind hij leuk en voor de rest alleen maar huilen, piepen, jammeren.............. ppff weet het echt niet meer hoor, het huilen staat me (weer) nader dan het lachen. Misschien morgen maar vragen voor een afspraak bij de dokter waar we toen ook zijn geweest, en dan maar een paar maanden wachten op een afspraak.......
Oh jammer dat jouw moppies zwemmen niet leuk vinden kel! Al moet ik zeggen dat deze mama zwemmen zelf ook verschrikkelijk vindt ik doe het echt voor haar, niet voor mezelf Wat fijn dat noa het zo leuk heeft gehad!! Gaat ze nu vaker? Kel, dikke knuffel voor jou zeg. Het gaat wel echt heel erg op en neer met max he. Wat kan je daar radeloos van worden! Ik heb ook geen advies voor je... Toch maar naar de dokter blijven gaan zegt mijn gevoel! @mommied, gewoon lekker gaan zwemmen met je mannetje! Oorontsteking...tja alles kán he zo'n vaart zal het niet lopen joh zeker als hij water wel leuk vindt, moet je echt gaan! Het is zo grappig die ukkies aan het spartelen En vakantie..wij hebben al wat geboekt voor van de zomer! 2 weken in een caravan in de ardeche in FR! Wij gaan samen met nog 2 andere bevriende stellen met kids. En tja dan kan het toch nog wel gezellig worden als de kids al op bed liggen anders had ik het ook niet zo goed geweten hoor, wij gaan graag uit eten en op stap maar dat gaat nu niet meer zo makkelijk he dus nu op de camping! Weet jij het al een beetje wat je gaat/wil doen?
@jez ja ik zit ook aan een camping oid te denken, en misschien met vrienden ofzo... Leuk dat je al geboekt hebt! @kelly, leuk van je meisje, minder van max . Krijgt ie misschien tandjes dat ie zo unhappy is? Gaat noa naar de voorschool op gewone psz? Ben er net achter gekomen dat de voorschool hier gratis is, bizar he?