EX-eind-november 2011-wachtbank-gangers!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BeebieBeeb, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh nou roosvicee is hier een hit hoor haha. Wel maar een paar slokjes, maar ze vind het wel lekker! Ik heb voor de sapjes een tuitbeker, dus ze weet het al als ik daarmee aankom. Ik heb alleen wel spijt dat ik niet met thee en water begonnen ben, want dat hoeft ze nu niet meer :) alleen maar die zoete troep :D

Maar nogmaals kelly, ik vind dat wat max eet echt niet zo raar hoor, flessen vind ik zelfs nog veel als ik met mijn meisje vergelijk.. Wat vind jij dan?

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez, de flessen zijn op zich niet zo vreemd want ik weet dat ze steeds minder melk gaan drinken maar dan zou t vaste voedsel toch meer worden?? En dat wordt hier ook steeds minder en gaat er moeilijker in....

Nou ja vanmiddag naar de huisarts, we zullen zien wat daar van terrecht komt

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hahahaha nee niet geklust hoor!! Dat gaan we pas doen als meneertje een tijdje goed doorslaapt, geen zin om zwanger te zijn met gebroken nachten hihi.
    Hier wat de kleine man eet op een dag:
    06u: bv in bed
    0730: knabbelen aan een rijstewafel, ontbijtpap met gepureerd fruit (bijna hele portie van ongeveer 150 ml water en 9 lepels pap gaat op!)
    11.30: groente met linzen of vis (zelf gemaakt), hoeveelheid iets minder dan een 6 maanden potje
    12.15: fles, drinkt dan tussen de 60-90 ml
    14.30: fles 210+7, gaat meestal op
    17.30: groente met aardappel (hoeveelheid half 6 maanden potje), broodkorstjes, yoghurt met gepureerd fruit (klein beetje)
    18.30: fles 210 + 7, gaat meestal op

Ik probeer nu om 18.30 avondpap te geven alleen hij wil niet drinken van een gewone papspeen, alleen van de medela speen en die laat de pap niet door.. Maarrrr gister in een tuitbeter de pap gegoten en dat ging eigenlijk prima hihi.

Jez wat cool van die tand!!!! Hier nog steeds niks, maar ook soms idd dat ie zn flessen niet leeg drinkt door de tandjes denk ik dan...
    Kel, max slaapt idd raar. Heb je weleens gedacht aan het Kiss syndroom? Als ik het zo hoor heeft hij wel een aantal dingetjes die ik als symptomen voorbij zag komen (was het toevallig zelf aan het opzoeken omdat kleine man zo slecht slaapt en met de vacuum is geboren). Wie weet is dit wel een aha momentje voor je?
    Ik kwam erop door een vriendin wiens zoontje het had..

4. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    #3204 Kelly1312, 19 apr 2013
    Laatst bewerkt: 19 apr 2013
    Nou bij de HA niks wijzer geworden.

Ik moest het zelf maar uitzoeken. Ga nu met HA2 voeding beginnen, om te kijken of hij daar beter op reageert... doet hij dit dan kan ik bij de apotheek dit aangeven en dan krijg ik de voeding vergoed. Eerder niet, dus moet nu alles zelf bekostigen.... Nou ja we proberen het maar.

Ander zkh had volgens de huisarts weinig zin want ze onderzoeken hem toch niet omdat hij daar te jong voor is ;);)

Ik was zo boos, zo boos. En ik heb gehuild, gehuild. Ben zo enorm verdrietig dat niemand mij gelooft en dat ze Max niet verder willen onderzoeken :(:(

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ach kel toch :( wat balen zeg...
    Ik zou dan inderdaad zelf maar verder gaan met het een en ander uitzoeken... Koemelkallergie, kisssyndroom, you never know...

Volgens mij is het wel zo dat mocht max koemelkallergie hebben, HA2-voeding ook niet werkt.. In standaard voeding zitten de eiwitten, waar je bij zo'n allergie last van hebt, volledig in, bij HA voeding zijn de eiwitten gedeeltelijk geknipt en bij zo'n speciale voeding zijn de eiwitten volledig geknipt. Omdat max dan eventueel al de allergie heeft, zal hij ook allergisch reageren op HA voeding waar het dus toch nog half in zit.
    Dit heb ik ook van mijn schoonzusje gehoord, waarvan haar kindje ook erge koemelkallergie heeft. (Die spuugde trouwens ook constant heeele golven...) Die kleine van haar krijgt nu geloof ik pepti.

Max heeft natuurlijk die eiwitten al binnen gehad met standaard voeding en dus de allergie al opgebouwd, HA voeding werkt dan niet meer. Begrijp je wat ik bedoel? Het zou zonde zijn als je die dure voeding gaat proberen als het toch niet gaat werken...
    Ik las toevallig op internet dat het wel zo'n 2 tot 4 weken kan duren voor je verbetering ziet bij pepti voeding..

Ik heb eens zitten kijken op de site van nutrilo.n maar daar heb je ook 24/7 een gratis hulp/hotlijn. Misschien kun je die eens bellen en je vragen voorleggen? Je wordt er nooit dommer van toch :)

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mommied, jouw mannetje is een goede eter! Best veel!
    Hier ook drama geweest met de pap en de speen. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en krijgt ze geen pap meer. Uit een normale speen kwam de pap hier ook niet, een papspeen ging veel te snel en een 123 speen ging ook te snel en dus wilde ze ook niet. Nouja dan maar geen pap. :)
    Bij het Cbureau zei de verpleegkundige dat ze ook helemaal niet persee pap hoeft te hebben, dus probleem opgelost! :D

7. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez daar kreeg ik dus vanmiddag ook verhalen van te horen over de HA voeding.... best jammer van de e.tos waar ik er speciaal om vroeg :(
    Dus voor jan lul dat eten gekocht. Ga van de week die pepti halen (ff sparen :))

En de andere kwaaltjes... geen idee hoe ik daar achter miet komen of hij dat heeft.... ga maandag ook even met het cb bellen om te vragen hoe of wat nu te doen.... heb goed contact met de wijkverpleegkundigen en ook vertrouwen in dus dan die maar eens om raad vragen...

Ben gesloopt vandaag, en ben moe maar kan niet slapen....
    Morgenvroeg gaat manlief weer een paar dagen naar D.uitsland
    Nou toch maar weer een poging wagen tot slapen...........

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    kel, heb je het bonnetje nog? Vaak kun je de voeding terugbrengen mits het nog dicht is natuurlijk...
    Ik zou de pepti gewoon proberen, je moet wel even volhouden dan natuurlijk, maar baadt het niet, schaadt het niet.
    Ik heb wel eens gehoord dat als je de bonnetjes bewaard en het blijkt dat het helpt, je de voeding alsnog kunt declareren bij je zorgverzekering. Voor de zekerheid de bonnetjes bewaren dus!!

Heb je al eens eerder advies gevraagd bij het cb? Zij hebben misschien wel weer andere ervaringen dan je huisarts.. En zo ja, wat zeiden zij er over?

9. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez pak is al open. Advies krijg je meestal pas als je zelf op onderzoek uit gaat.....

Ik ga vanmiddag pepti halen. Ik zal zeker alle bonnetjes bewaren, je weet maar nooit.

Ik heb 2 zeehondjes in huis. Beide lekkere snottebellen en lekkere slijmhoest. Slijm zit al lekker los dus klinkt lekker haha.

Vanmorgen om kwart over 7 ging t luchtalarm af. Max lag vast gerold in zijn trappelzak, die ligt vast onder zijn matras bij het voeteneind, zodat hij dus niet over dwars kon gaan liggen. Dat ging goed tot vanmorgen.....

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ah jammer van die pot HA kelly, misschien dan toch maar gewoon op maken, weggooien is ook zo zonde...
    Jouw kleintjes dus ook zo verkouden.. Hier is ze ook nonstop verkouden hoor. Soepogen, snottebellen alleen het hoesten blijft mijn meisje bespaard :)

Mijn meisje slaapt tegenwoordig ineens op haar buik! Als ik haar savonds in bed leg, draait ze gelijk om en valt dan pas in slaap. Ik heb haar al een paar keer omgedraaid, maar dat pikt ze niet. Nouja dan maar op haar buik! Wel gek dat dat ineens veranderd zeg. Op haar rug liggen had ze eerder nooit moeite mee! En overdag ligt ze wel gewoon op haar rug :( Gekke meid! :) wel grappig, als ze walker word en ik ga haar uit bed halen zit ze altijd lekker met haar knuffels te spelen en als ze me hoort gaat ze in bed staan hihi echt schattig

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh gek zeg jez!!! Hier hoorde ik gister gesputter, lag ie ook op zn buik haha.
    Kelly wat een gedoe allemaal he? Je zou idd nog kiss syndroom kunnen laten uitzoeken, dat past wel bij t vele huilen, slecht slapen maar ook snel willen zitten en staan.
    Nou de pap heeft zn slaap ook niet kunnen verlengen, om 06 wil ie echt al tiet :(.
    Oh kelly ik heb rescue druppels gekocht voor kids, hoop dat de kleine man dan beter slaapt. Wie weet kan t max ook helpen te ontspannen?

12. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Nou meiden, hier mijn dag vanaf gistermiddag na de 1e fles pepti.

Gistermiddag dus begonnen en weet niet of het toeval is of dat het al begint te werken....
    Maar gisteravond om 19.15u een fles gegeven, daarna nog even in de box want dochter moest ook naar bed. Dus ik kom terug in de woonkamer, zit hij rustig te spelen. Norrmaal begint hij gelijk te piepen als hij mij of papa of oma ziet dan wil hij eruit en vastgehouden worden (recht omhoog dus) nu niet. Om 20.00u op bed gelegd en geen schreeuw en krijsconcert gehad. Ging na 10min kijken en hij sliep :$
    De hele avond en nacht niet gehoord.
    Vanmorgen hoorde ik hem om 8.10u (lag te kletsen, normaal schreeuwen) dus een flesje maken, en ik naar zijn kamer en tot mijn grote verbazing ligt hij nog heleemaal recht in bed en nog helemaal onder de dekens :$:$
    Dus hetzelfde als altijd, gordijnen open, uit de trappelzak en op de commode voor een schone luier. Niks geen gekrijs en geschreeuw maar een lach :)
    Zijn flesje zit er weer in, en hij speelt nu in de box en ik zit gewoon naast hem op de bank, kan gewoon hem aankijken en kletsen, heen en weer lopen zonder dat hij het uitschreeuwd dat hij rechtgehouden wil worden.....

Toeval? Of zal het echt zo snel werken?? We gaan t mee maken

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wow kelly dat zou top zijn!!!

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik hoop voor je dat het daar aan ligt kel! Op internet staat dat het 2 tot 4 weken kan duren, dus ik zou niet te vroeg juichen.. Maar geniet van elke dag als deze meid, het is je gegund! :)

15. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Vandaag weer een rustige dag gehad :D Max kan nu veel meer gewoon in de box spelen of op de grond!! Heb gewoon lekker eens me handen vrij, me rug moet er ook erg aan wennen merk ik hahaha. Normaal had ik heel de dag een aardig gewicht in me armen :p

Alleen vanmiddag een klein schreeuw concertje gehad toen Max naar bed moest, hij was moe maar wilde eigenlijk niet slapen. Viel na 10 min toch in slaap.
    Vanavond toen hij naar bed ging een beetje tegenspruttelen maar niet extreem schreeuwen. Na een uurtje werd hij schreeuwend wakker dus ik hem uit bed gehaald ff getroost en daar kwamen een zootje boeren. Na een kwartiertje weer op bed gelegd en hij ging gelijk weer slapen.

Ik weet dat een verandering wel een aantal weken zullen duren ;)

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat fijn dat het weer zo goed ging vandaag kelly!

Hier alweer 2 nachten in de weer ;) mijn meisje wordt midden in de nacht huilend wakker, alleen met een flesje krijg ik haar stil. Dus dan maar even voeden.. Zou ze weer een groeispurt hebben ofzo en dus ook meer honger?

17. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh gek zeg jez! Hier ook hele slechte nachten :(. Kelly hoest nu met max?

18. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hoop dat ze snel weer doorslaapt Jez.

Hier gaat het nog steeds goed :D:D

Zijn ochtendslaapjes worden wat minder, en met nogal wat gekrijs en geschreeuw. Maximaal een uurtje, vanmorgen maar 3 kwartier. Maar vanmiddag heeft hij 2u en een kwartier geslapen. Gistermiddag ook 2uur geslapen 's middags.

's avonds gaat hij rond kwart over 8 half 9 naar bed. Eerst gaat hij rond kwart voor 8 maar op een vreemde manier schreeuwt hij het altijd uit na 5 min en haal hem dan weer uit bed, zit een kwartiertje met hem op de bank, knuffelen, boeren, 't zuur krijgen.... en na een kwartiertje gaat hij zonder problemen slapen.
    Dus vanavond dacht ik, ik laat hem wat langer op, in de box en nog ff in zijn loopwagentje en ff geknuffeld, en om kwart over 8 naar bed. Mooi niet, ik leg hem neer en ja hoor krijsen... daar kwam het hele ritueel weer naar boven dus weer een kwartiertje met hem op de bank gezeten. Hij is dan heel rustig en na een kwartiertje leg ik hem op bed, en hup slapen :$

Dus ja eigenlijk gaat het hier heel goed. Hij heeft af en toe nog wel zijn buitjes maar ach het is een kind, en dat vind ik ook niet erg hoor!! Het is al zoveel beter als dat het was!!! Dus af en toe mag hij zijn momentjes nog wel hebben, of zijn dag niet hebben.

19. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wat fijn zeg kelly!!!
    Hier ook al 3 nachten op rij veel betere nachten. Kleine man slaapt nu van 19-22, 22-02 en 03-07 uur, wel ff dik uurtje spoken midden in de nacht maar mijn totale slaap is zo wel verdubbeld!!!

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh toch nog 2x wakker mommied! Maar fijn dat het wel beter gaat als daarvoor!

Hier alweer bijna de hele week elke nacht in de weer.. Gisteren werd ze om 11 uur alleen dan al wakker. Flesje gegeven.. Maar ze is zo aan het hoesten... Afijn de melk zat daarna op mijn shirt...en broek...en sokkken enz :D alles weer uitgespuugd arm schaap :) ik denk dat die hoest er even uit moest want daarna sliep ze de hele nacht gelukkig :)

En ik zie gewoon nog steeds geen tandjes bij haar!! Pas geleden echt een wit puntje, mijn moeder zag het ook. En nu....weg istie! :(

Deel Deze Pagina