EX-eind-november 2011-wachtbank-gangers!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BeebieBeeb, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Vlees is indd niet perse nodig nog, maar ach zo lang ze er goed op reageert :) kip vind ik niet echt veel beter als bijvoorbeeld een mager filetlapje. Zeker niet met die plofkip die ze nog steeds verkopen ;)
    Mijn meisje heeft verder ook met eten nergens last van dus ze krijgt zoveel mogelijk hetzelfde als ons :)
    vanavond weer eens kabeljauw op, nou ze smulde ervan! Ik had een stukje voor haar gemaakt zonder kruiden, maar ze vond ons gekruide eten lekkerder hihi
    De zalm olvarit komt er hier ook niet meer in! Mijn meisje moet het niet en mama vindt hem ook echt gooooor!
    Lekker hoor als je overdag warm kan eten! Maar hoe doet je mannetje dat dan? Eet hij in zijn uppie warm savonds of komt hij thuis eten onder de middag?
    Linzen had ik echt nog nooit eerder van gehoord, heb het even gegoogled dus heb er een beeld bij nu....bahhhh haha :)

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Met Max gaat het bijzonder goed. Dus t ligt echt aan hier thuis. Kan er niks anders van maken. Vanmiddag zijn we nog geweest en hij eet echt super veel groente aardappels en vlees. Meer als zijn zus.

Huwelijk staat nog met 1 been op de grond (al sinds max zijn geboorte) maar de spanningen, stress en ruzies worden met de dag meer helaas. Ben ook blij (voor t eerst) dat hij morgen weer weg is!!!

Ze gaan vanuit t zkh hulp regelen voor mij voor thuis, iemand die dus vaker komt en mii dus adviezen en tips kan geven. Maar voordat de hulp niet is opgestart komt max dus niet thuis. Anders vallen we net zoals de vorige 2x dat ik hulp zou krijgen in een gat als we thuis komen....

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ach jeetje kel, wat naar :(:(:(
    Max voelt dan misschien toch de spanningen meer aan dan je dacht?
    Sterkte meid, ik weet ook niet echt wat ik er meer op moet zeggen.
    Gelukkig gaat het met max wel goed nu...probeer dat dan maar als lichtpuntje te zien...

4. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Jeetje heftig kelly! Wel fijn dat je hulp gaat krijgen!

Jez: mn man komt soms smiddags thuis eten, die werkt hier 1,7 km vandaan hihi. En als t niet lukt warmt ie t savonds op. Haha jij vindt die zalm van olvarit dus ook smerig hihi!!

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, als ik wat voor je kon doen had ik het gedaan, of je moet zin hebben om naar groningen te komen ;) kop op he!!!

Ja mommied bahbahbah! En wat gezellig dat jouw mannetje soms thuis eet smiddags! *jaloers* ;)

Sorry dat ik even moet opscheppen over mijn kind (sorry kel, jij zal denken lekker boeiend nu :)) maar mijn meisje heeft het lopen ontdekt!!! :$ ze loopt sinds een paar dagen achter het loopwagentje en gaat steeds sneller en minder waggelend! Wauwwwwwwwww! Eerst kon ze een paar stapjes zetten, maar rolde het loopwagentje te snel voor haar uit. En nu kan ze het ineens!! Ik ben echt trots :)

6. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Weet je wat het is.... Ik ben alleen maar "blij" dat Max niks mankeert en dat het dus weer (vorige keer was het ook spanning en stress) aan mij/ons ligt.

Alles komt er nu echt uit, heb geen stem meer (heel fijn als je elke ochtend het zkh moet bellen), kan alleen nog maar fluisteren, heb echt geen geluid meer. :(
    Vannacht en vanmorgen ontzettende "ruzie/woorden" gehad met elkaar, ik heb echt alles eruit geschreeuwd (wat je schreeuwen kan noemen)
    Ik heb zo veel gehuild, zo veel gehuild dat me ogen heel de dag al ontzettend zeer doen. En er komen nog zoveel meer tranen aan (nu ook weer)
    Maar ja ze zeggen he, 7 slechte jaren, 7 goeie jaren, 7 slechte jaren, 7 goeie jaren enz enz....
    Dan zitten wij nu in het laatste half jaar van de 7 slechte jaren.....

Vanmorgen nog even met zijn 3en bij Max geweest, en vanmiddag ben ik alleen met Noa geweest. Ik heb echt 2u genoten van Max.
    Ik voel me al iets beterder dan voorheen....

Morgenochtend weer naar Max, dan ff werken en dan weer terug. Noa is ook veel liever, rustiger, gezelliger dus die gaat gezellig heel de dag met me mee (normaal had mijn moeder dus opgepast en dat heb ik afgezegd, ben een beetje klaar met al die goedbedoelde adviezen van haar)

Maar we gaan eruit komen, we houden te veel van elkaar om dit op te laten houden dus we gaan er echt wel voor knokken!!

En Jez, lekker schrijven meid. Vind het alleen maar leuk om te lezen hoe goed het gaat!!
    Bij jouw ook MommieD :D, vind het leuk om te lezen dat jouw kleine zo lekker van het eten kan genieten!

Dus vooral niet stoppen met leuke berichten schrijven hoor!!! Mijne komen ook wel weer :)

Hier trouwens het "lopen" ook ontdekt. Max stond natuurlijk al heel snel, maar hij wil ook echt stappen. Proberen van het een naar het andere te komen.
    Vanmiddag in het zkh zette ik hem een paar keer voor me neer (ik op de grond zittend en tussen mijn benen stond Max) en dan liet ik los en bleef hij ook echt staan (2 tot 3 sec)

En Jez, ik wou dat ik een held op de weg was..... anders was ik zeker gekomen :D

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, wat goed van je dat jullie nog willen knokken voor elkaar! Knap hoor. Kan me voorstellen dat dat niet mee valt als het al zo'n lange tijd niet zo lekker gaat.. Komt het omdat je man zo veel weg is voor zijn werk? (Als je het er niet over wilt hebben ook prima hoor :))
    Ik hoop voor jullie en voor de kids dat jullie er uit komen samen. En hopelijk zijn jullie over een tijdje weer een gelukkig gezinnetje :) met een kanjer van een dochter en een vrolijk opgewekte zoon!

8. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Jez, nee dat komt niet door zijn werk.

Het loopt al sinds Max zijn geboorte :(. Heel slecht om hem de "schuld" ervan te geven, WAT OOK ECHT NIET ZO IS HOOR!!!
    Maar er zijn wat stress momenten geweest die gewoon allemaal tegelijk kwamen en er waren er wat te veel bij elkaar.

Wij willen beide nog steeds hetzelfde dus dat komt wel goed!!!!
    We gaan (hopelijk zeer binnenkort) verhuizen dus dat moet ook een groot + punt worden. Meer ruimte en eindelijk een tuin!!!!
    En dat brengt ook stress met zich mee omdat het gewoon zo lang duurt, maar ja deze woonstichting levert zijn huizen gewoon netjes af, en dat heeft tijd nodig....
    Met 2 kids in een flat is gewoon 3x niks!

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nouja ze zeggen toch altijd, als je een verhuizing of verbouwing samen overleeft, dan gaat het nooit meer kapot! :D
    Hopelijk gaat het een beetje opschieten voor jullie met dat huis. Ik ben zelf een nogal ongeduldig typje al zeg ik het zelf, ik haat wachten :D
    Misschien kan je toch eens bellen of ze de vaart er een beetje in houden? Beetje druk erachter zetten is nooit verkeerd hoor! ;)

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hee knap zeg dat jullie kindjes al 'lopen'!!!
    Kleine man is nu in de optrekfase (het liefst aan mij en dan in mn nek duiken haha).
    Heftig kelly maar goed dat jullie ervoor gaan knokken!
    Kan me zo goed voorstellen dat je zo uitkijkt naar een huis met tuin, wij wonen ook 2hoog en wil zo graag naar een huis met tuin voor er een 2e komt. Maar ja die crisis is niet echt de beste tijd om je huus te verkopen.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, hoe is het? Max nog in het ZH? Is het alweer wat rustiger thuis?

12. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    t gaat iets beter. Elke dag een stukje beterder :).
    Vanmorgen weer geweest met Noa. Ik wilde 's middags weer terug maar Noa was helemaal over d'r toeren dat ik het zkh gebeld heb en gezegd dat ik vandaag niet meer kwam omdat me andere kind me nu even nodig had. Ik had ze op bed gelegd, en ze bleef maar huilen (en moe dat ze was maar niet willen slapen). Ik vertelde haar dat ze lekker moest gaan slapen en dat we vandaag lekker thuis bleven en niet naar het zkh meer gingen.
    Oh mama ik heel blij, en daar kwamen de tranen weer.:(

Arme kind krijgt gewoon zoveel mensen te zien, veel kindjes die "ziek" op bed liggen, het heen en weer ge-race tussen zkh en thuis, boodschappen doen, gauw gauw gauw en weer terug.

Ze had echt even een moeder/dochter momentje nodig. Ze heeft 2.5u geslapen en daarna zijn we lekker samen buiten geweest en hebben we bloemetjes geplukt en thuis in een vaasje gezet.

Ze had naar Logopedie gemoeten vanmiddag maar dat heb ik maar afgebeld want dat ging niks worden.
    Vanavond bracht ik haar naar bed, en zei ze: Mama nu lekker slapen, morgen naar school (psz), thuis eten, en dan naar Max :)

Dus morgenochtend ga ik nadat ik Noa op school heb gebracht even naar het zkh toe. Noa weer uit school halen, thuis ff eten en weer terug.

Max mag als het goed gaat zaterdag naar huis. Ze willen dat ik een dag en nacht in het zkh blijf..... wat ik heel moeilijk vind maar het moet. Maar ja aangezien mijn man dus niet thuis is, en mijn ouders een paar dagen weg zijn kan ik dus niet eerder dan vrijdag in het zkh blijven slapen.
    Anders had ze wel bij opa en oma kunnen slapen maar ja dat is nu ffies niet anders.
    Anders had Max vrijdag al naar huis gemogen als het goed gaat tussen mij en Max. En dat ik er weer vertrouwen in heb dat ik geen "angst/stress" heb dat als ik maar denk ga alsjeblieft niet huilen (want dan gaat hij dus huilen.....

Elke dag gaat het weer de betere kant op, en ik ga heel veel hulp krijgen dus dat moet gewoon goed komen!!!!!!!

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oke fijn dat het weer wat rustiger is allemaal... Sterkte nog kel!

14. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Max had vanmiddag zijn dag niet zo.... Hij had niet geslapen dus was niet zo gezellig ;)

Vanmiddag voor dat ik weer naar het zkh wilde gaan werd ik gebeld door de woningbouw. A.s. maandag middag mag ik gaan tekenen en krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis :D:D
    Eerst ga ik met een persoon van de woningbouw door het huis heen voor inspectie.... en dan naar het kantoor om te tekenen!!

Vanmiddag dus gelijk naar mijn huidige woningbouw gereden en gelijk de huur opgezegd dus we hebben dan maar 1 maand dubbele huur ;)

Dus zaterdag gaan we verf inslaan en ga ik dinsdag beginnen met verven ;)
    Weer een nieuw lichtpuntje!! Tijd voor het nieuwe begin :D

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Leuk kelly! Leuk vooruitzicht!! En goed opletten he bij de inspectie! Alles wat je niet aanstaat of wat niet netjes is kun je aangeven he!

Zo hier lekker een avondje alleen thuis! Nouja kleine meid lekker vroeg naar bed :) lekker met een zak chips op de bank hihi, helaas niks leuks op tv. Mmmm zak chips leeg... Nieuwe maar? :D

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Haha lekker jez! Ik ga zo nog even hardlopen. Ben sinds deze week helemaal gestopt met bv en wil die 3 kilo extra nu wel kwijt :).
    Kelly klinkt hoopvol allemaal. Zijn alle fysieke kwalen nu uitgesloten? Wat voor melk krijgt ie in t zhuis?
    Hier eindelijk verbetering in de nachten. Toch maar laten huilen met de deur de deur dicht... :(. Blijkbaar heeft ie dat nodig.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Aah helemaal gestopt! Knap hoor zo lang volgehouden! Je zal het nog gaan missen af en toe :)
    Hier nu 2 kilo onder mijn startgewicht voor de zwangerschap!
    Ik woog al jaren 69 en nu 67!! Ben echt blij ermee, ik had het nooit verwacht. Ik dacht altijd ik zal wel 5 tot 10 kilo zwaarder blijven, zulke pech zal ik wel weer hebben! Maar pfffieuw gelukkig niet, en heb er eigenlijk niet veel voor gelaten... Wel veel gelopen en nu lekker fietsen!

18. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh fijn zeg jez! Ze zeggen dat de laatste kilos eraf gaan als je stopt met bv, ben benieuwd hihi.
    Ja tis wel gek om te stoppen maar ja, nu kan ik ook eens blijven liggen en die fles lurkt ie binnen 10 min leeg. De tiet vindt ie heerlijk dus blijft ie gerust 45 min aan liggen in bed. Ben dr klaar mee haha, melkcafe de dikke zeug is tijdelijk gesloten tot kleine man 2.0 zich aan dient. Jullie al uitbreidingsplannen? Wij hebben t over lente/zomer 2014 hihi..

19. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Alle fysieken kwalen zijn uitgesloten.
    Max is gewoon een huilbaby :( Morgen ga ik een nacht in het zkh doorbrengen en dus met Max zijn hele dagritme meelopen en het natuurlijk allemaal zelf doen.

Vanmiddag heb ik hem weer in bad gedaan, avond eten gegeven en dat ging perfect :D

Sprak vanmiddag een zuster en die had er weinig vertrouwen in dat het nu wel ging lukken met de verzorging van Max omdat ik er "te weinig" ben. Ze hebben het liefst dat ik er 24/7 ben, maar helaas kan dat gewoon niet, aangezien ik nog een kind heb die ook verzorgd moet worden, en mijn man dus veel weg is nu.
    Ik heb gezegd dat ik het wel kan, en dat ik veel hulp ga krijgen als hij zaterdag naar huis mag. (waar sommige dus hun twijfels bij hebben). Na de wisseldienst had ik een andere zuster (noem je die zo eigenlijk??) en die vond dat ik er heel goed uitzag, veel beter als de dag dat ik binnen kwam.
    Ben dan ook in een week 6 kilo afgevallen :)

Morgen dus gesprek met KA en hulpinstanties en de zusters..... spannend dus.
    Ook werd er gezegd dat mijn man maar ander werk moest gaan zoeken, maar makkelijker gezegd dan gedaan..... met een baan van 9 tot 5 staan we dus binnen een half jaar op straat.... dus ja waar kies je voor? + dat dit echt zijn ding is!! En dat heb ik geaccepteerd, jaren geleden al!!

Hij krijgt gewone voeding.
    Zijn schema is nu:

8.00u 200ml (gewone melk die wij ook drinken) met 6 eetlepels brinta
    Een kwartier verplicht in de box, huilen geen aandacht geven (wat heel moeilijk is)
    Daarna lekker op de grond spelen.
    9.30u fruit (halve banaan, halve kiwi, halve appel) gepureerd door elkaar
    10.00u slapen (meestal een uurtje)
    12.00u wit brood met jam (vind ie heerlijk) en zoveel hij wil. Daarna een flesje poeder melk 100ml
    14.00u (of eerder als hij moe is) slapen tot 14.30/15.30u
    16.00u flesje sap en 2 maria biscuit.
    Daarna weer een kwartier in de box verplicht. Geen aandacht geven en huilen negeren ook al doet hij dat een kwartier lang.
    17.00/17.30u groente, aardappels, vlees. Gepureerd door elkaar. Daarna een toetje
    19.00u in bad
    19.30u een poedermelk flesje (weet even niet hoeveel)
    20.00u slapen tot de volgende ochtend.

Het huilen moet ik dus echt gaan negeren omdat ik hem altijd troostte en er niks aan de hand was maar hij wist dat natuurlijk dat als hij huilde ik hem weer vasthield..... Daar moet ik dus vanaf.

Heb verschillende keren hem al op bed gelegd en dan schreeuwt hij het ook echt uit (net als thuis) maar dat duurt 3 a 4 min en dan geeft hij op en valt hij in slaap. Ook de nachten slaapt hij gewoon door!!

Dus dat zal heel moeilijk gaan worden om hem te laten huilen/schreeuwen maar daar moet ik en Max even doorheen!!
    Gelukkig ga ik daar heel veel hulp in krijgen thuis door een instantie (2 personen) en door een vrijwilliger!!!

Ook nog steeds zonder zijn medicijnen en geloof ook zelfs zonder nutriton (verdikking), hij slaapt gewoon plat en "los". Dus ik ga dat morgen een hele dag meemaken, en dan hopen dat hij zaterdag lekker mee naar huis mag!!!

Duimen jullie mee???

MommieD, fijn dat je zolang BV hebt gegeven en dat het ook goed gaat met de flessen!! Succes met die laatste kilo's!!

20. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wow kelly 6 kilo in 1 week?
    Het schema van max lijkt nu qua tijden ook op dat van onze kleine man.
    Die overigens vannacht heeft doorgeslapen!!!!!!!!
    Hier geen huilbaby maar wel een super slechte slaper tot we m zijn gaan negeren snachts (wel 1x gerust stellen hoor).
    Misschien is deze harde aanpak wel de aanpak ook voor max inderdaad. Zo gek he, wil je ze op de zachte manier troosten, werkt dit blijkbaar averechts????
    Lekker suf dat de verpleegkundige suggereert dat je man ander
    Werk moet zoeken, alsof dat zo makkelijk is?

Deel Deze Pagina