Ahhh leuk zeg jez!!! En fijn yasmin dat je wel tijdens je verlof echt verlof kan hebben. Hier is de kleine man al ingeschreven voor de voorschool en misschien gaat met 2 jaar al halve dagen naar een psz van t kdv hier in de buurt, das niet zo duur. Toeslag krijgen we niet omdat ik dus ben gestopt met werken omdat ie dus 4 dagen naar de opvang had gemoeten anders en mn man net teveel verdient voor toeslag. Dus t was voor mij niet rendabel om die stressvolle baan te blijven doen en 4 dagen creche vind ik persoonlijk te veel. Dus tja nu dus thuisblijfmama en geen toeslag en dat betekent dus ook geen verlof . Hahaha.
Zo meiden aardig gekletst Hier druk druk druk. Noa is afgelopen maandag voor het eerst wezen wennen op de basisschool. Om kwart over 7 stond ze al te stuiteren om naar school te gaan haha. Ze was helemaal hyper!! Vanmorgen weer een ochtendje geweest en vrijdag weer. Daarna nog 2x en dan nog 2x PSZ en dan alle dagen naar school. IK KAN NIET WACHTEN haha Maandagmiddag moesten we ook nog naar CB, wegen, meten en ja een prik. Daar zag ik tegenop zeg, ze was ook zo boos toen ze een prik kreeg, ze wilde hem er zowat uittrekken. Gelukkig was het snel weer voorbij (omgekocht natuurlijk hahaha) Max gaat het ook goed mee, snotje verkouden weer. Trekt heel de dag zijn sokken uit, wordt er gek van! Maar goed zal wel een fase zijn hihi. Ook bijna heel zijn mondje gevuld met tandjes en kiezen. Gaat ineens hard. Gelukkig blijkt hij er weinig last van te hebben. Maandag ben ik ook nog bij de HA geweest en moest daarna bloed laten prikken. Ik krijg morgen de uitslag of ze iets gevonden heeft.... Mijn probleem.... ik zweet me 's nachts helemaal te pletter, ik wordt echt giga zeiknat wakker. Lig al onder het dunste dekbed wat er geloof ik maar bestaat maar nog steeds zweten. 's ochtends ook bloedheet, alsof de verwarming op 40 staat, maar die staat dan nog gewoon uit. Meestal na het ontbijt van de kids krijg ik het koud en dat blijft dan heel de dag zo tot dat ik 's nachts weer zweet.... Doodmoe wordt je er van. Dokter denkt, of stress (heb ik niet), schildklier, oorzaak van de pil, of overgang.... Ik hoor het morgen of ze iets gevonden hebben in me bloed en anders ga ik 3 maanden van de pil af om te zien of het dan veranderd. Dus al dus mijn verhaal weer hier hahaha Jasmin, mooie buik heb je hoor! En geloof zeker dat het nu al zwaarder voor je is. Jez, zo nu al roken die kleine van je, en spijbelen toe maar. Gaat ze nog niet achter de jongens aan dan? hahahaha lig dubbel MommieD, hier ook thuismama dus ook geen toeslagen. Lang leve PSZ die niet zo heel duur is (ook al vind ik van wel haha) Voor Noa is het nog goedkoper omdat ze in een speciaal traject zit vanwege taal en spraak achterstand. Heeft het toch een voordeel hahaha
Jeetje kelly misschien een infectie? Ik heb t na de bevalling erg gehad maar ook een x toen ik een ontstoken tandzenuw had. En idd, de voorschool is hier zelfs gratis (2 dagen mag ie daarheen maar dat duurt nog zo lang hahaha).
Ja das waar, toeslag krijg je natuurlijk alleen als je beide werkt en niet teveel verdient Lekker hoor kel, noa naar school! En leuk voor haar! En wat balen dat je zo'n last hebt van ehhh iets zweten is echt zwaar irritant ik heb me ook een ongeluk gezweten na de bevalling bah vond het echt niet cool letterlijk en figuurlijk hopelijk komt er iets uit waar ze wat aan kunnen doen, heb er nog nooit echt van gehoord eigenlijk.. Het is niet te hopen dat je al in de overgang bent trouwens! Bij mijn meisje ontdekte ik vanavond allemaal rode vlekjes op haar buik/borst.. Ook haar knieholtes zitten steeds onder de rode vlekjes, maar sinds vanavond ook op haar buik. Ik dacht dat het gewoon een droge huid was, soort uitslag/exsceem ofzo, maar moest ineens aan de vijfde ziekte denken. Ze heeft geen koorts of koorts gehad ofzo en het is begonnen in haar knieholtes al een week of 2, ene dag wel andere dag niet. Dus voldoet toch niet echt aan de symptonen van de vijfde ziekte... Ik heb alles maar weer dik in de bepanthen gezet, ik weet het ook niet. Jullie enig idee? Misschien toch maar niet meer iedere dag in bad doen ofzo...
Ach ik zou er niet zo mee zitten hoor als het de overgang zou zijn. Ik zou blij wezen als ik zou weten wat het is, wat het dan ook maar is. En Jez, ik heb wel eens gehoord dat het helemaal niet goed is elke dag in bad. Hier gaan ze zelfs om de 2 of 3 dagen wel eens in bad of onder de douche. Die kleintjes zweten nog niet zo dat het elke dag nodig is hahaha
Hihi nee weet ik, het is ook niet zo zeer dat ik haar vies vindt hoor maar het hoort bij ons bedritueel zeg maar even nog spelen en lekker rozig worden in bad en dan lekker naar bed toe. Als ik haar niet in bad doe, merk ik dat ze toch een beetje onrustiger is als ze haar bed in gaat en slaapt ze moeilijker in Ook vindt ze in bad gaan erg leuk, dus ja dan gaat het vanzelf! misschien moet ik maar geen sop erin doen, dat scheelt misschien ook al, of alleen een beetje olie erin
Hier ook elke dag bad ritueel in de avond, heeft ie zoveel plezier van . Overgang lijkt me niet toch? Hoe oud ben je nu? Kleine man heeft de 6e ziekte gehad en dat was met name rode vlekken op de romp maar onderhuids leek wel. Dus niet dat je er iets op wil smeren. Waterpokken misschien? Komen er al blaasje op?
Je zou het natuurlijk alleen met water kunnen proberen. Ik zat ook te denken aan waterpokken... Misschien eens op schooltje vragen waar ze komt of er iets heerst?? Nou bloedonderzoek kwam niets uit. Dus nu kijken wat er gebeurd als ik 2 maanden niet aan de pil ben of daar verandering in zit. Weten jullie of er pure katoenen dekbedden bestaan? Dus niet de overtrekken maar wat er dus in gaat... Dat gaf de dokter ook nog als advies, maar jeetje dan moet ik weer nieuwe dekbedden aan gaan schaffen... Wordt over 22 nachtjes 30
Haha nou das dan veeeeel te jong voor de overgang toch! Hmmm geen ontsteking dus? Ook geen tandpijn oid? Spannend ff niet aan de pil, goed uitkijken dan hihi!
Nee geen waterpokken, die heeft ze al flink gehad met 10 maanden en dat zag er heeeeel anders uit! Uitslag op haar buik was al weer minder, dus ik denk dat het eerder een beetje een droge huid was.. Dan toch maar minder badderen proberen! Je hormonen zijn gewoon op hol geslagen kel op naar een pilloos bestaan! Ik kan het je aanraden ik vind het helemaal prima zonder pil!!
Goed uitkijken zeker want ik wil niet zwanger worden En dat gaat ook echt niet gebeuren. Ik baal er wel van dat ik van de pil af moet want ik wist precies wanneer ik aan de rode duivels toe was, maar ja nu gewoon ff in de gaten houden... Jez, succes met de vlekjes...
Ja en wat ik een nadeel vind aan pilloos door t leven gaan: zwangerdrang!! Elke maand rondom t ei speelt t op. Nu niet natuurlijk hihi.
Ohhhhhhhhh ligt dat daaraan mommied!! En zeg nooit nooit he kel Ik heb een onregelmatige cyclus, maar toch voel ik mijn menstruatie aankomen hoor kel, de ene keer mega krampen en de andere keer een paar lichte krampjes, maar hoe dan ook voel ik het aankomen. Zeker nu na al die maanden pilvrij zijn. Alleen lastig als ik het wordt en vergeten ben tampons mee te nemen
Ik zeg wel nooit meer hoor. Ik ben echt wel klaar, en zeker na de tijd die ik met Max heb meegemaakt en nog steeds mee maak. Ik ben echt klaar. Zit er zelfs over te denken om mezelf te laten helpen, dan ben ik van al dat gedoe af met anticonceptie en alles. En het gekke is, voor een man is het een fluitje van een cent maar moet je zelf betalen en voor een vrouw wordt het vergoed en dat is meer werk... lang leve NL.... En ja meestal voel ik het ook aankomen maar ben dan gek genoeg nooit thuis, dus das ook niet echt handig he haha
MommieD, Wat een geweldig nieuws!! En al echt een mensje he in je buik Leuk hoor En over het laten helpen, eerst maar eens zonder pil kijken wat mijn lichaam 's nachts doet...
Thnx kelly! Ik hoop voor je dat t helpt tegen t zweten. Zou je misschien ergens allergisch voor kunnen zijn misschien?
Allergisch denk ik niet. Het is gekomen na de bevalling van Max. Eerder afkickverschijnselen van het eten wat ik nogal vaak at hahaha Moet zeggen dat ik al een paar dagen niet zweet nu ik in mijn stopweek zat. Had gisteren weer moeten beginnen maar dus niet gedaan. Wacht het wel af of het effect heeft of niet. Ik had het wel eens meer een paar nachten niet en dan ineens weer wel. Zal je zien dat het vannacht weer raak is aangezien ik er nu over praat en eraan denk... Dat is bij Max ook altijd zo, denk of zeg ik ineens.... he is het jouw ook opgevallen dat het al een paar dagen goed gaat dat Max doorslaapt, en ja hoor nog geen 2 tellen later........... huilen.......