white wash HG

Discussie in 'De lounge' gestart door Greyhound, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand hier ervaring mee? Wij hebben een kast op de kinderkamer in houtkleur, maar ik wil hem wit. Man vind alles prima, zolang ik het zelf maar regel.

Het is een kast van hout, ik wil hem licht opschuren en daarna de whitewash vloeibare meubelwas van de HG erop doen. Ik weet niet wat ze in de winkel op het hout hebben gesmeerd, ik denk een klein laklaagje, wij hebben er niks meer aan gedaan.

Wordt de kast er iets witter van? Verven heb ik zelf nu geen zin in, dan pas na de geboorte, maar dan komt het er vast niet meer van.

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Vloeibare meuelwas is voor meubels die in de was staan en niet voor meubels met een soort laklaagje. Je kunt de kast na opschuren wel beitsen dat is niet zoveel werk en dat heb je in veel kleuren. Mits de kast van massief hout is he.

groetjes kim

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Was kan niet over lak volgens mij, tenzij je de hele laklaag eraf schuurt. Ik zou eerst advies bij iets als Hornbach vragen. Of beits over lak kan weet ik niet, lijkt me iig een grotere kans van slagen hebben. En beits heb je ook in een 'wazige' soort (niet dekkende kleuren).

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bedankt. Beitsen is idd beter, omdat ik niet weet of ik de hele laklaag er goed afgeschuurd krijg.

Eens kijken of ik kan beitsen met een zwangere buik.

5. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Ik heb voor de kinderkamer ook meubels wit geverfd. Ik heb goed ontvet, opgeschuurd en daarna wit gelakt. Het resultaat mag er wezen maar de lak komt er bij het kleinste krasje al van af! Beits trekt in het hout dus dit werkt ook niet als je niet de volledige laklaag eraf hebt geschuurd helaas.

Deel Deze Pagina