De beroemde vervelende ex

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Pumbaa, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Pffff ik moet echt even iets kwijt en doe het maar hier...

Mijn partner en ik hebben nu zo'n vier jaar een relatie. Met zijn ex is de omgang nog nooit fatsoenlijk geweest. Communiceren konden ze in hun relatie al niet en het is er niet beter op geworden zullen we maar zeggen.

Echter bemoei ik me niet met hun en hun kinderen. Ik zal de kinderen op het moment dat mijn partner niet aanwezig is begeleiden zoals hij het wil maar deze momenten zijn erg pril de rest doet mijn partner zelf.

Nou is het elke ronde weer als zijn ex een vriend heeft dat ze het allemaal wel best vind enz maar op het moment als ze weer alleen is dan komt de tiran weer naar boven. Hun kinderen lijden beide onder de situaties die ze meegemaakt hebben en elke ophaalronde weer meemaken. Ze zijn beide agressief, de een heeft bepaalde tiks als het hem te druk word en ze vervloeken (werkelijk vervloeken als G hoort hier niet te zijn en keel dicht knijpen aan toe) elkaar. Nu er leugens aan te pas zouden komen over slaan enz heb ik tegen mijn partner gezegd (niet de eerste keer) dat het misschien verstandig is voor de kinderen om met iemand extern over hun gevoelens te praten voordat ze er later last van krijgen...zijn ex was het hier mee eens toen mijn partner dit zei maar naar weer een hersenkronkel vind ze dat er niks aan de hand is en hoppa nu ben ik diegene die tussen hun in zit en ervoor zorgt dat ze niet fatsoenlijk kunnen praten :( Ze hebben werkelijk nog nooit fatsoenlijk kunnen communiceren...ik ben er inmiddels zo klaar mee en het is dat ik zwanger ben maar anders had ik d'r onderhand een keer een veeg gegeven. Tjee zeg wat kunnen sommige mensen toch ongelooflijk vervelend en triest zijn...onbegrijpelijk dat sommige mensen blijkbaar hun eigen zo belangrijk vinden dat ze maar als een zotte om zich heen blijven slaan en kinderen daar de dupe van worden...o ja niet onbelangrijk ze heeft een geestesziekte waar ze voor behandeld word.

2. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Het belangrijkste wat ik heb geleerd als stiefmoeder is slikken, slikken en nog meer slikken. Wat mijn man zijn ex de kinderen wel niet aangedaan heeft de afgelopen jaren daar zou je werkelijk waar van je stoel van donderen.

Slikken en de kinderen zo positief mogelijk opvangen als ze er zijn.... en heel veel sterkte in deze situatie!

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dat is net wat ik doe, bemoei me echt helemaal nergens mee alleen het advies om met iemand extern te praten aangezien de kinderen elkaar onderling gewoon pijn doen en hier onder lijden. Wil er verder ook niks mee van doen hebben maar met alles word ik tevoorschijn getoverd, ik moet mee rond de tafel gaan zitten, ik moet mee naar een speciaal gesprek die alleen hun aangaan en tja ik stook tussen hun...en dat allemaal volgens haar. Ik heb nou juist al die tijd op speciale momenten dat de kinderen bij ons waren tegen mijn partner gezegd ach laat ze nou eerder naar hun moeder gaan enz terwijl hij dit dan absoluut niet wilde...de beroemde stank voor dank komt zo steeds dichterbij...

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Per direct niet meer aanwezig zijn bij de dingen die alleen hun aangaan. Gewoon niet meer doen hoor! Dat geeft haar alleen maar meer munitie.. wil jeman dat je daar bij aanwezig bent of zijn ex?

Je man moet begrijpen dat dit deels gescheiden moet blijven hoor. Tenzij hun communicatie goed is, dan is er ruimte voor jou ALS jij zou willen.

Bescherm jezelf..

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Zij wil dat ik bij die dingen aanwezig zou zijn. Ik weiger dit, heb dit nooit gedaan en zal dit ook nooit doen! Ik heb daar absoluut geen behoefte aan, hun oude relatie, hun kinderen en hun pakkie an zo gezegd...ik probeer me ook af te sluiten ervoor maar de hele situatie komt steeds weer tevoorschijn...en als je dan weer een app onder ogen krijgt waar in staat...zij is degene die stookt en dat wat we samen hebben kapot maakt dan gaan mijn haren overeind staan hoor. Mijn partner zegt dan ik begrijp niet dat ze nog steeds niet doorheeft dat ik met haar niks meer heb en dit ook niet meer krijgt maar dan nog...zucht die exen :(

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Let heel erg goed op dat zijn kids jou geen pijn gaan doen nu je zwanger bent. En laat ze ook niet alleen met je dochtertje.
    Je weet maar nooit wat die gestoorde ex tegen haar kinderen zegt.
    Misschien een idee om eens te gaan praten met een maatschappelijk werker, misschien dat die jou tips/advies kan geven.

Heel veel sterkte

Deel Deze Pagina