ex houdt zich niet aan afspraken

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door daisy185, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    hallo allemaal,

ik heb al eerder mijn verhaal gedaan maar inmiddels zijn we alweer een paar maand verder en toe aan een nieuwe hoofdstuk helaas.

even kort, we hebben een zoontje, van nu bijna 22 maand. Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen ons zoontje 10 weken was. Binnen 3 maand had hij alweer een nieuwe relatie en inmiddels woont hij ook alweer een jaar samen met haar. we hebben gezamelijk gezag.

De eerste maanden toen we uit elkaar waren keek hij nauwelijks om naar ons zoontje, pas toen hij een met zijn nieuwe vriendin ging samen wonen (zij heeft 2 kids) wilde hij een omgangsregeling. In maart dit jaar zijn we eindelijk, via een mediator tot een ouderschapsplan gekomen en een omgangsregeling.

Elke 2 weken een heel weekend gaat ons zoontje naar zijn vader, feestdagen 50/50. Geen vakantieregeling, omdat mijn ex ons zoontje alleen maar 3 hele weken wilde hebben, en zowel ik als de mediator vonden ons zoontje daar nog te jong voor om 3 weken aaneengesloten weg te zijn van mij. Daarvoor in de plaats, wel extra weekenden/feestdagen.

Nu hij sinds maart pas 3 weekenden bij hun geweest, ivm werk o.d. zegt hij steeds af. Vaak pas vlak van te voren. vrijdags of zelf pas zaterdagmorgen. Nu is hij 3 weken met vakantie, en daarvoor heeft hij ons zoontje ook al 2 weken niet gezien. Nu net weer contact gehad, en hij heeft pas weer tijd om een ons zoontje te hebben over 3 weken. Dan heeft hij in totaal bij 9 weken hem niet gezien.

Ik vindt dit veel te lang, dit is niet meer in het belang voor onze zoon! wat kan ik hier tegen doen?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat dit voor jullie zoontje niet wenselijk is. Kinderen hebben veel baat bij structuur, dus ook vaste dagen naar papa (uitzondering daar gelaten). Ook zal hij als hij ouder is last krijgen van papa's onvoorspelbaarheid denk ik.
    Dit laatste herken ik helaas. Ook hier belooft papa regelmatig dat hij langskomt en komt hij of niet opdagen of zegt op het laatste moment af. Ik geef daarbij duidelijk aan dat hij dit naar onze dochter toe echt niet kan maken en dat ik geen afspraken meer met hem maak buiten de vaste omgangsregeling om.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jeetje wat een heftige voorgeschiedenis ook, uit elkaar met een hummel van 10 weken. Dat heeft er vast heel erg ingehakt. Geen ervaring mee zelf maar ben het met je eens dat zo'n grote onregelmatigheid aan bezoeken van de vader aan je zoon niet normaal en goed is voor je zoontje. Terug naar de mediator?

4. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    sorry dames voor de late reactie. Mediator wil mijn ex helaas niet meer, die vond het de vorige keer al "teveel gedoe".
    Ik heb zelf deze week een adviserend gesprek met een advocaat om te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat ik verder nog kan doen, maar zou het liever zelf met mijn ex oplossen.

Maar het hakte er inderdaad flink in toen we uit elkaar gingen, voor mijn gevoel heb ik ook lang niet zo kunnen genieten van mijn zoontje omdat er zoveel gebeurde op dat moment. Gelukkig is daardoor onze band wel heel hecht volgens mij.

5. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    even een update;

2 weken terug een adviserend gesprek gehad met advocaat. Hij vond ook dat mijn ex zijn verantwoording niet nam als vader zijnde en dat dit ons zoontje niet ten goede kwam.

Geprobeerd om eerst nog met mijn ex te praten daarna, maar dit was absoluut niet mogelijk en werd door mijn ex en zijn vriendin niet op prijs gesteld, het was mijn probleem dat ik niet kon omgaan met zijn onregelmatige werktijden en onze zoon had daar geen last van volgens hun.

Vervolgens heeft mijn advocaat een brief naar mijn ex gestuurd naar mijn ex, waarin hij verzocht wordt om of het ouderschapsplan na te leven zoals afgesproken of om mee te werken aan een andere oplossing zodat er meer regelmaat komt.
    Dit schoot bij mijn ex compleet in het verkeerde keelgat en inmiddels heeft hij te kennen gegeven dat ik "gewonnen" hebt, hij heeft geen geld voor een advocaat en wil niet meewerken aan een andere omgangsregeling.
    Inmiddels wil hij ook geen allimentatie meer betalen en zijn zoon niet meer zien.

Dit was te verwachten, maar zo niet de uitkomst die ik graag zou willen voor ons zoontje.......

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wat sneu voor je zoontje hopelijk komen ze nog normaal tot inkeer in belang van jullie zoon

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit kan hij niet zomaar stop zetten als het via de rechter is vast gelegd. Dus betalen zal hij wel moeten dan, is namelijk geen kijkgeld.
    Dat hij hem niet op komt halen, tja dwingen kun je niet.
    En zo te horen, nu hij zo makkelijk afstand neemt heeft hij toch niet zoveel met hem.
    Misschien is het op den lange duur wel beter voor je zoontje.
    Want kans is groot dat hij de kinderen van zijn vriendin gaat voortrekken en daar zal je zoon nog veel meer last van krijgen dan iemand die niet meer in zijn leven is. (wil zijn).

Wat een verhaal, sterkte

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Waardeloze vent, waardeloze vader... Die alimentatie zou ik zeker blijven afdwingen/vorderen, dat is je zoontje zeker waard.

9. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    bedankt dames.

Heb gelukkig nog contact met de advocaat. Alleen is de alimentatie via een mediator geregeld en niet via de rechter helaas.
    Ben erg benieuwd of hij nog contact opneemt voor zijn volgende weekend. Daarbij wordt de drempel voor mij ook wel erg hoog om ons zoontje bij hun te brengen. Eigen gevoel maar even uitschakelen dan.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat maakt niet uit, hij is gewoon alimentatieplichtig. Je hebt het LBIO, het landelijk bureau inning onderhoudsbijdragen. Ik zou mijn licht eens bij hen opsteken. En als je een gerechtelijke uitspraak nodig hebt, dan ga je die halen. Eventueel kun je kijken of je een advocaat op toevoeging kunt krijgen.

11. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    de alimentatie heeft die uiteindelijk nog overgemaakt.

Maar helaas zitten we nog steeds met de hele omgangsregeling. Vanmorgen bericht gehad dat hij dit weekend, zijn weekend officieel, alleen zondag zijn zoon wil zien ongeacht of ik het daar mee eens ben. Maar ik ben niet welkom bij hun thuis meer dus ik moet mijn kind maar op de stoep voor hun flat afgeven, ophalen kan niet, want meneer wil eerst uitslapen....... ja ja

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hebben jullie iets op papier staan over wie haalt/brengt? Anders zou ik dat maar eens heel snel gaan doen. En als volgens jullie regeling hij jullie zoontje moet ophalen dan zou ik ook mijn poot stijf houden ipv dat jij weer water bij de wijn doet.

13. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Volgens de regeling die we hebben, hebben we afgesproken dat de ouders die ons zoontje heeft hem ook weg brengt. Maar aangezien ik niet meer welkom bij hun ben......

Deel Deze Pagina