Ex houdt zich niet aan ouderschapsconvenant

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama2ekeer, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even wat van me afschrijven hoor.
    Mijn ex en ik zijn sinds begin dit jaar uit elkaar, hij is verliefd om iemand anders geworden. Nu is inmiddels de scheiding er officieel uitgesproken en woon ik sinds een maandje of 2 in mijn eigen huisje.
    In ons convenant hebben we de afspraak staan dat de ex partner op de hoogte wordt gesteld als de kinderen aan de nieuwe partner worden voor gesteld. Nu was ik er inmiddels al achter gekomen dat zij al een keer bij hem op bezoek was geweest toen de kinderen bij hem waren, onder het mom van iemand van papa zijn werk. Hier was ik dus niet van op de hoogte gesteld en toen ik er toevallig achter kwam natuurlijk flink pissig. Die afspraak hebben we niet voor niets samen! Gemaakt.
    Nu belde ik m net op om te vragen of ik iets bij hem kon ophalen, blijkt dus dat zijn nieuwe vriendin al bij hem woont en hij heeft hier dus niks over tegen mij gezegd. Hij wilde dus nu de kinderen ophalen bij de oppas en dan meenemen naar zijn huis (waar zij dus nu ook woont.) zonder mij ook maar op de hoogte te stellen van het feit dat onze kinderen nu dus elke keer als ze bij papa zijn ook haar zien.

Ben zo pissig nu! Ik begrijp gewoon niet waarom hij niet even het fatsoen heeft om mij in te lichten over iets wat zo veel impact heeft op de kinderen.
    Ik snap dat ik hem niet kan verbieden om met iemand te gaan samen wonen, en wat mij betreft interesseert het me niks meer wat hij met haar doet, maar voor de kinderen vind ik dit veel te snel. Ze zijn nu net gewend aan het feit dat papa en mama niet meer samen zijn. Laat ze eerst gewoon even rustig hier aan wennen, vind ik.

Hebben hier meer meiden mee te maken gehad? Zijn er eventuele consequenties aan het niet houden aan afspraken van zo 'n ouderschapsconvenant?

Bedankt in ieder geval vast voor het lezen en eventuele tips. Hier neerzetten lucht in ieder geval al iets op.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb geen tips, maar wat een vervelende situatie voor je. Sterkte ermee.

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Nouja wat lullig voor je.. Je hebt die afspraak een halfjaar geleden gemaakt?! Dan kon hij toch wel even het fatsoen opbrengen om zich eraan te houden!

Geen idee of je er wat mee kan, sterkte in ieder geval!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kan je niks mee. In het belang van je zelf en kids accepteer. Hoe vervelend je het ook vind. Wat wil je doen dan kinderen niet laten gaan. Daar is geen reden voor. Het beste is om het naast je meer te leggen in het belang van je kinderen.

Nu als mede lezer en je gevoel wel snappen en de situatie ook een dikke knuffel. Wat emotioneel ligt het wel anders dat mag je best toegeven aan je zelf. Knuffel.

5. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor jullie reacties, dacht al dat ik er niks mee kon. Het laatste wat ik wil is de kinderen bij hun vader weg houden, maar gatver, wat een rot gevoel geeft dit zeg!
    Heb m net gevraagd waarom hij het niet heeft gezegd, zegt ie," ja anders krijg ik toch alleen maar te horen dat je het er niet mee eens bent....."
    Nee duh, natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat hij dat nu al doet. Maar hij hoeft geen toestemming aan mij te vragen, alleen maar te laten weten aan mij. Dan weet ik ook wat er bij de kinderen gebeurt. Is dat nou echt te veel gevraagd of ben ik gewoon aan het zeuren?

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat vervelend dat hij zich niet aan de afspraken houdt, zou hij bang zijn voor je reactie?

In het belang van jullie relatie als ouders en je kinderen zou ik je erbij neerleggen hoe vervelend en moeilijk dat misschien ook is.
    Jullie zullen nog heel wat jaren "samen" verder moeten en kennelijk is hij al serieus met zijn nieuwe vriendin, dat zou ik denk liever zien dan telkens een ander.

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Oh dit ken ik... Ik was nog niet de hoek om met mijn zoon en me ex woonde al samen .. Waar ex ik en zoon hebben gewoond.. Hij liet zoon ook nooit alleen wennen aan de situatie .. En hij houd zelfs op de dag van vandaag vol dat hij niet eerder verliefd op haar was.. Zo'n lafaard is het ook nog is.. Zielig voor de kindjes.. Mijn zoon was 13 maanden.. 1 jaar lang niks vernomen van papa toen meer .. Hoe oud zijn jou kindjes ?

8. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is 3, de jongste is 14 maanden.
    Het huis is inmiddels onder voorbehoud verkocht ( hij woont nu nog in ons gezamenlijke huis)ik denk dan bij mezelf, wacht even tot je verhuisd bent en zeg dan dat je in het nieuwe huis samen met haar gaat wonen. Voor de kinderen ook duidelijker lijkt me.

9. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Hier helaas het zelfde geval
    1 week na dat ik met de 3 jongens weg wat omdat hij nergens heen kon dus in ons huis bleef
    Een week later woonde hij bij zijn nieuwe vlam in en ons huis lag leeg en kon ik de jongens daar heeft. Brengen hij liet hun ook niet wennen.
    Ik had al voorgesteld om als hij de Kids heeft om het weekend dan met de Kids zolang in het oude huis te zijn dat ze eerst even konden wennen aan de nieuwe situatie dat papa en mama niet meer samen zijn.
    Maar nee zijn gevoel ging voor Kids konden daar heen komen en maar met de situatie dealen.

Gisteren belde hij ik ga terug in het oude huis wonen ik en .... zijn uit elkaar zegt hij kies nu voor de jongens heb het fout aangepakt.
    Vanmiddag kreeg ik telefoon ik blijf toch bij haar

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zijn er in dat convenant geen consequenties bepaald? Leuk als je afspraken maakt, maar lijkt mij dat je ook moet afspreken wat er gebeurt als iemand zich er niet aan houdt.

Persoonlijk zou ik denken: Schuif dan dat hele convenant maar in je **** en ik zou me ook niet meer houden aan de dingen, die IK toegezegd heb. Dan wel de punten, waar je de kids niet mee hebt (dus niet weghouden van vader).

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

helaas kan je er niks mee
    hoop dat de kindjes er goed mee om kunnen gaan
    misschien wel n idee om gewoon te praten met ze hoe ze het vinden
    bv
    heb dit ook gehad maar dan dat er steeds andere vrouwen bij mn ex kwamen en mijn kindjes er steeds mee werden opgescheept
    nu hebben ze bindings angst maar gelukkig gaat dit ook steeds beter
    ben in gesprek gegaan en heb hem vriendelijk verzocht om beter te kijken naar zijn kindjes dan zijn lusten
    we zijn nu 2 jaar uit elkaar
    ik heb zelf een nieuwe vriend 1 jaar en ben daar heel voorzichtig mee om gegaan alles op zijn tijd gedaan om hem en de kinderen bij elkaar te laten komen
    ze zijn helemaal weg van hem gelukkig :)

12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Helaas zijn de meeste afspraken via het convant niet af dwingbaar
    (op allimentatie en omgangsregeling na)
    Helaas bepasld je ex zelf wat hij doet of laat met ze hoe zuur het ook is.

Mijn vriend en ik kregen ook al vrij snel een relatie,dit pikte zijn ex niet en
    Vriend mocht zijn kinderen een hele tijd niet zien..volgens haar ging het te snel
    Mochten ze niet binnen het half jaar met mij omgaan.(paar jaar later haar eigen vriend wel binnen 2 weken bij de kinderen, na 3 maanden samenwonen in zijn huis en na een klein jaar al trouwen andersom mag het blijkbaar wel)

Ik zou de kinderen niet bij hun vader weghouden

13. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hoe lang zijn jullie uit elkaar dan? Wat naar voor jou en je kindjes dat hij niet duidelijk zegt wat hij nu wil.

14. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL

Wat naar dat je kindjes daar nu zo 'n last van hebben! Dat ze daar niet over nadenken op dat moment, die mannen....
    Fijn dat ze je nieuwe vriend zo leuk vinden!
    Ben nu een beetje aan het daten met iemand maar dat gaat echt nog wel even duren voor hij aan de kinderen wordt voorgesteld.

Ben inderdaad wel blij dat hij het gewoon bij 1 iemand houd en ook denk dat dit een toekomst heeft, maar het blijft gewoon veel te snel vind ik.

15. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0

Wij zijn nu sinds maart uit elkaar morgen komt ga het laatste gesprek met hem aan anders weet ik het ook niet meer Kids leiden. Hier ontzettend onder

16. Evientje

Evientje Niet meer actief

Afdwingen kan helaas niet als er geen consequenties aan zitten, maar het valt wel onder het stukje informatieverstrekking van de ene ouder naar de andere, juist omdat de kinderen erbij betrokken zijn (die worden er immers mee geconfronteerd).
    Ik zou hem in ieder geval via email of brief laten weten dat de informatiestrekking 2-richtingsverkeer is, en er een consequentie aan hangen als het weer gebeurd.
    Door er nu een consequentie aan te hangen loop je de kans dat je in de cyclus actie-reactie komt en dan negatief, waardoor je uiteindelijk alsnog een vechtscheiding krijgt. (Nam even aan dat het dat nu niet was vanuit je openingspost) aanspreken op gedrag of het nalaten van iets, uit oogpunt van de kinderen hoor je ook als ex-partners gewoon te kunnen doen, zonder dat hierdoor een onhoudbare situatie ontstaat. De reden om het schriftelijk te doen is omdat het dan zwart op wit staat, en het voor beide terug te lezen is.

Kan me voorstellen dat het voor jouw alles behalve fijn is op dit termijn. In ieder geval een knuffel!

Deel Deze Pagina