Hoi meiden, Ik vraag dit in het bijzonder aan de Turkse dames omdat zij deze broodjes kennen. Ik heb vandaag pogaca (schrijf ik het goed zo? ) gemaakt. Ik had dit recept van een Turkse site maar nu zijn die broodjes keihard . Het deeg wilde ook niet rijzen dus nu zit ik met knoerharde mini pogata broodjes :x Weten jullie miss. wat ik verkeerd heb gedaan ? En heeft iemand miss. het recept in het Nederlands. Alvast bedankt!
Mischien ben je de maya vergeten erbij te doen, daar rijst het van. Helaas heb ik niet het recept, heb ook in m'n kookboeken gekeken maar daar staat geen pogaca in
Wat heb je allemaal in de deeg gedaan? Misschien ben je idd de gist (maya) vergeten, of ben je de melk of olie vergeten?
Btw, je schrijft het goed; het is pogaca Voor de Nederlandse dames onder ons: dat zijn Turkse bolletjes met een vulling van gehakt met ui of een vulling van fetakaas en peterselie.
hey dames, Dit heb ik er in gedaan: kilo bloem 1 glas olie (200ml) 1 glas yoghurt (200ml) 1 glas lauwe melk (200 ml) 1 ei geheel 2 eetlepels zout 1 pakje gist 1 eigeel om te besmeren Nu vraag ik me af was het wel de juiste bloem, en moet het wel bloem zijn en geen meel? ik heb dit recept van een site en op zich lukt het meestal wel met de recepten.
http://www.selincaglayan.com/images/lab ... ogaca1.jpg zo horen ze eruit te zien ! Ik heb ze dus met feta kaas gemaakt
Je hebt de yoghurt en de melk dubbelop gedaan! Het is het een of het ander, maar niet allebei tegelijk. Ik doe altijd: 1 glas lauwe melk 1 glas zonnebloemolie 1 eetlepel zout 1 blokje natte gist en net zoveel bloem als nodig. Ja, dat is moelijk uitleggen, ik weeg het nooit af. Ik doe er net zoveel in totdat het aanvoelt als de welbekende oorlel. Ik doe er meestal geen ei doorheen (heeft mijn mama me niet zo geleer ) maar ik weet niet of het wel of niet kan..
owww er stond namelijk dat ik de gist in melk moest oplossen (lauwe melk) Maar wat is natte gist? ik heb zo een blokje gist gehaald bij de Turkse bakker dat was dan genoeg voor 1 kg bloem. haha ze zien er ook echt niet uit helemaal misvormd en klein
Wat ziet dat er lekker uit zeg (op de geposte foto van de wél gelukte broodjes natuurlijk), mag ik komen mee eten
Maar mischien zijn ze wel lekker Heb je ook vaak met cake, als ie mislukt is, ziet er niet mooi uit maar de smaak is er niet minder om!
Ja, dat blokje is natte gist.. en dat kan je idd oplossen in de melk. Droge gist is die in poedervorm. Het gaat om de smaak, als je je tanden er niet op breekt zou ik er lekker van genieten! Hmm, heb er wel zin in, maar heb geen zin om er nu mee aan de slag te gaan, heb net koolbladeren gevuld
Hahahha, graag gedaan Jessica! Btw, het is tesekkurler Sorry hoor, moest het ff verbeteren, hihihihih
vraag net aan mehmet (hubbie) hoe je het ook alweer schrijft, blijk ik het eerst toch goed te hebben (moet ook niet twijfelen )
mmmmmm lekkerrrrrr. Ik mag graag een hapje mee eten van de turkse keuken! Ik heb die broodjes een tijdje geleden bij een vriendin gegeten en ik vind ze heerlijk!
Nou smaken doet het ook niet echt haha ze zijn erg hard. PFF ik probeer het later nog wel eens. Maar ook zo vreemd dat die deed niet wilde rijzen :S heb hem zelfs boven op de kachel gezet. In ieder geval bedankt voor de raad Nouky: ze zijn ook erg lekker! sowieso is Turks eten erg lekker
Mila, ik gebruik wel yogurt en melk, en mijn hamur is echt heel lekker, ik wil niet opscheppen maar hihi. tirtilisko had ook mijn recept gemaakt en bij haar was het ook heerlijk. Het ligt er denk ik ook aan hoe groot je glas is, ik gebruik zo'n breed glas. En het bloem doe ik gewoon hoeveel het nodig heeft, meestal iets meer dan 1 pak. En ik gebruikt yas maya, dus bakkersgist, geen poeder, want die rijst niet echt vindt ik.
Cynthia is me dus voor lees ik net IK heb het recept van haar en moet eerlijk zeggen ik had het NOOIT eerder gemaakt. En met dat recept van Cynthia was het in 1 keer raak het was super lekker en heerlijk zacht. ik had het toen gevuld met aardappel. Mijn schoonzus die maakt het al een aantal jaren en nadat ze die van mij had geproefd vroeg ze of ik is een keer bij hun thuis pogaca wilde maken voor in hun diepvries (heb ik ook gedaan) Mijn turkse buurvrouw vond het ook heerlijk en vroeg gelijk het recept. Mijn man was er helemaal gek op. Hij vond het zo super dat het in de eesrte keer al zo lekker was Allemaal dankzij Cynthia en haar recept Nogmaals bedankt meid xxx
ik maak altij pogaca maar dan anders 750 ml lauwe melk 4 eetlepels turkse yoghurt 2 eetlepels suiker 2 pakken meel 1 pakje gist 1 beker zonnebloem olie alles doe je in een grote bak maar de gist die ik koop is een vierkant blokje. ik los die op in wat water en doe die er dan bij. Alles goed kneden. als het nog waterig is gewoon meer meel erbij doen. ik doe alles op gevoel, als het net zo stevig is als je oorlel dan is hij klaar. en dan wikkel ik de bak in een deken en dan een uur laten gisten. Deze hamur heb ik van mijn schoonmoeder geleerd en zij is een echte dorps vrouw en maakt deze hamur maandelijks. Je kan de suiekr er ook weglaten maar dan word de hamur niet zo zacht.