helpt een band bij bekken instabiliteit.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moedergans, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    tijdens m'n vorige zwangerschap heb ik lichte b.i. gehad. Had eigenlijk niet veel klachten, mede doordat ik een baan had waar ik afwisselend kon staan en zitten.. Was een beetje beurs af en toe maar niet ernstig.

Echter begint het nu steeds erger te worden. Heb nu een staand beroep en kwam gister kreupel thuis na 6 uur staan en lopen. Zo'n pijn in m'n billen!
    Vanacht trok het langzaam weg. Vandaag ben ik weer normaal mobiel maar nog steeds een beurs gevoel in m'n achterwerk..
    Ik heb al een aantal weken dat ik na lang zitten , ook kreupel loop en pijn heb, als ik weer opsta en ga lopen.

Ik vroeg me af of het dragen van zo'n bekken gordel, werkelijk effect heeft. Moet je hem dan de hele dag dragen (overdag ben ik gewoon moeder) of draag je hem alleen als je "belastend" werk gaat doen?

Is het aan te raden al meteen naar de h.a. of v.k. te stappen voor een verwijzing naar de fysio, of is het de moeite waard eerst alleen de gordel te proberen?

Al met al HELP.
    Ben nog niet eens 15 weken zwanger en wil echt niet over een paar weken al uitgeschakeld thuis zitten!

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben met 12 weken al bij de ha terecht gekomen vanwege BI. direct door naar de fysio, was ik heel blij mee, en daarna een grote bekkenband ook speciaal voor de zwangere buik (dus niet zo'n bandje van 10 cm hoog, de mijne liep van heupen tot middel zeg maar). die heb ik gedragen tijdens mijn werk (staand werk) en daarna deed ik em af. ik ben echter gestopt met het dragen omdat de kleine in mijn bekken lag en de band dan juist weer meer pijn deed, maar dat was pech. de band zelf hielp me heel veel.

oh, en ook een tip! iedereen zei dat de band niet vergoed werd door de verzekering (ha, fysio, hulpmiddelen centrum). ik heb de rekening toch opgestuurd en kreeg van de 70 euro toch nog mooi 25 euro terug! altijd insturen dus, nee heb je, ja kun je krijgen ;)

3. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    bedankt voor de tip.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi moedergans, ik heb zelf nu sinds 2 weken Bi ik draag ook een ondersteunende band ik moet zeggen dat het wel lekker is het geeft toch iets van verlichting alles is meegenomen toch! Maar ik zou toch naar de fysio gaan voorkomen is beter dan genezen! Suuces!

5. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap ook 15 weken heftige BI gehad, via marktplaats heb ik een bekkenband gekocht, ik heb er veel steun aangehad. Het houdt de botten goed bij elkaar waardoor je minder pijn hebt. Ik droeg hem altijd, maar als ik hem afdeed had ik binnen 24 uur veel meer pijn. Sterkte!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij mij helpt het niet, ik stoor me er alleen maar aan...
    Rusten helpt wel ;)

7. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Hoi hier nog 1 met BI.. bij mij is het alleen in ernstige vorm helaas.
    Ik ben bij de HA geweest en doe nu Cesar therapie. Alle oefeningen die ik meekrijg doen me zo'n pijn dat ze nu heeft gezegd dat het waarschijnlijk tot aan de bevalling zo blijft, want het is al in zo'n vergaand stadium dat er nog maar weinig aan te doen is. Ook heb ik een bekkenband, maar die werkt ook niet.

Erg lastig allemaal...

Succes

8. linaatje05

29 sep 2007
    41
    0
    0
    Ik heb ook last van BI en vroeg toevallig de fysiotherapeute naar een bekkenband,ze zei dat ze dat liever niet heeft omdat ze je spieren slapper maken.Het verlicht wel wat,maar heeft toch nadelen.En zoals je al zei Diaantje bij mij is er ook niets aan te doen,gewoon even volhouden de laaste maandjes.Sterkte allemaal.. :)

9. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Ja klopt van die spieren, maar ik mag hem ook maar een half uurtje om he.. en dan gewoon 2 uur niet.. echt alleen als ik pijn heb. Haha heb er nog 4 liggen hier, dus geef maar een gil als je er 1 nodig hebt.. haha

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik mocht em ook niet dragen als het niet nodig was, maar moest em toch echt verplicht om tijdens het werk. misschien verstandig om eerst te overleggen met een fysio. blijkbaar verschilt het ook per persoon en de klachten.

11. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ligt geheel aan je verzekering.
    ik heb m ook via medisch advies van de huisarts voorgeschreven gekregen met brief en al.

opgestuurd naar de verzekering met alle goeie bonnen erbij,nadat we gebeld hadden of we m idd vergoedt zouden krijgen.
    nou vertelde iemand bij CZ dus van wel.
    krijgen we bericht thuis dat t niet vergoed wordt.
    wij bellen en alles uitgelegd,nee hoor je krijgt niks.
    vriend boos en zegt nog tegen ze "moet je eerst invalide worden voor jullie wat doen?" ja sorry meneer....
    later weer n brief thuis gekregen met nog een keer dat we nisk vergoed krijgen...lekker is dat ben je dan voor verzekerd.wel 80,- die band.

maar conclusie....eerst goed dubbel checkenbij verzekering of t wel kan.
    en tja als je m echt zeer nodig hebt dan maakt dat geld ook niet meer uit denk ik dan maar.

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb 2 een bekkenband gedragen de eerste keer bij mijn dubbele bekkenbreuk en de 2de maal bij mijn zwangerschap.
    Ik kreeg hem wel vergoed omdat het bij mij om chronische bekkenklachten gaan en niet de zwangerschap, ja daar zit verschil in ;)
    Ik kan ook zonder extra te betalen vaker als 9x (dat is meen ik standaard) naa de fysio en kraker, maar dat komt dus door de breuken die ik heb gehad.

Ik wil wel iedereen die een ondersteunende band gebruikt nogmaals waarschuwen, gebruik hem alleen bij zware inspanning daar is die namelijk voor bedoelt en niet voor wandelen en zitten!
    Als je moe bent of pijn hebt van wandelen doe je gewoon te veel, dan moet je eerder rusten en je activiteiten aanpassen.
    Probeer zo min mogelijk trappen te lopen en train je bekkenbodemspieren (iom de fysio) dat is het enige dat je verlichting kan geven, een band helpt even maar geen maanden als je hem te vaak gebruikt.

Deel Deze Pagina