Hallooo, Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan rond de tijd dat ik zwanger werd. Kwam hier ook pas achter toen ik al bij hem weg was. Heb hem tijdens mijn zwangerschap heel veel gezien, was ook net alsof we nog een stel waren eigenlijk, alleen niet meer samenwonend. Hij heeft alleen wel vanaf het begin laten weten dat hij niet blij was met de zwangerschap en het niet wilde erkennen. Toen mijn zoon 2 maanden geleden werd geboren toonde hij heel onverwachts erg veel interesse, is naar het ziekenhuis gekomen en kwam de eerste week bijna elke dag. Alleen in de tweede week nog maar 2 dagen en daarna maar 1 keer per week. Hij heeft m'n zoon ook inderdaad niet erkend want dit wilde hij dus voor de zwangerschap totaal niet, en na de geboorte ineens wel maar toen wilde ik dit niet meer. En nu heb ik hem al 2 weken helemaal niet gehoord, gezien, gesproken, nadat we ruzie hebben gehad (ALWEEEER). Hij doet elke keer zo kinderachtig, en scheld vaak enzo. Heb ook vaak het idee dat hij ook nog voor mij komt en nog iets van me wil en hij word dan ook boos als ik laat merken dat ik dit niet wil. Nou ben ik 3 weken geleden bij zijn familie geweest en die wilden hem heel graag vaker zien... Ik vind het alleen een beetje raar om er zonder m'n ex naartoe te gaan want ik heb totaal geen band met zijn familie en ken ze ook helemaal niet goed ofzo. Wat vinden jullie, zal ik contact zoeken met m'n ex? En zal ik contact zoeken met familie van hem? Ik wil natuurlijk graag een vader voor mijn zoon... Maar ik weet even niet of ik nou wel achter hem aan moet blijven gaan en hem moet pushen om langs te komen voor mijn zoon, of dat ik het maar gewoon moet laten en mijn zoon zonder zijn vader opgroeit. Hij is overigens wel erg lief en leuk naar mijn zoontje toe. Ik wilde alleen even wat meningen horen eigenlijk...
Persoonlijk zou ik zeker niet achter hem aanlopen, het is aan hem of hij zijn zoontje wilt zien. Jij houdt hem niet tegen en als hij wil komen dan kan dat duidelijk wel bij jou maar blijkbaar heeft hij er geen behoefte aan. Hij wil jullie zoontje niet erkennen, erg jammer maar goed, dan heeft hij volgens mij ook geen rechten. Ik zou dan ook geen contact met zijn familie verder willen want ja, het is inderdaad erg vreemd dat hij in principe zijn handen van zijn kind aftrekt maar dat jij dan wel naar zijn familie zou moeten gaan Ik zou er ook geen prettig gevoel bij hebben en zo te merken heb jij dat zelf ook niet. Laat de deur gewoon open, als hij contact wil of zijn zoontje wilt zien dan kan dat maar ga zeker niet achter hem aanlopen. Als hij niks meer laat horen dan is dat erg jammer maar dan heeft hij duidelijk geen behoefte aan contact met zijn zoontje.
Je ex zou ik lekker is zijn sop laten gaar koken, totdat hij beseft dat hij degene is die er energie in moet steken. Voor zijn (directe) familie zou ik wel de deur open houden. Maar wel duidelijk maken dat je alleen je kind opvoedt en dat je je ex niet ziet zitten in de vader rol, totdat hij aantoont die rol waardig te zijn. Een extra stel grootouders is toch fijn voor je zoon? Niet dat je ze nou wekelijks moet gaan opzoeken, maar een afspraak eens in de 2 a 3 maanden geeft je zoon en zijn grootouders wel de kans om een band op te bouwen. Ik ben zelf een kind van gescheiden ouders en ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ik eigenlijk alleen opgegroeid ben met de familie van mijn vader (mijn moeder was de ouder waar ik ging logeren). Het wordt een ander verhaal als de familie geen interesse toont, zoals mijn moeders familie, maar als de familie van je ex wel interesse toont, denk ik dat contact alleen maar in het voordeel van je zoon is.
Als jij het zelf ziet zitten, zou ik de lijn met zijn familie openhouden. Maar dan op jouw tempo en niet op dat van hen. Uiteindelijk ben je hen niks verplicht. Je ex ... die weet waar je woont en is oud genoeg om zelf interesse te tonen in jouw / jullie / zijn kind en contact op te nemen. Zijn familie zal hem toch ook wel af en toe aanspreken hierop - als zij dus wél contact willen? Ik zou er dus zelf niet blijven achter rennen.
Ik zou zeker niet achter je ex aanrennen, laat hem maar in zijn sop gaarkoken! Met zijn familie kan je wel contact onderhouden, maar je hoeft niet de deur plat te lopen als je geen zin hebt. Gewoon op jouw tempo, dus als je het iedere maand leuk vind doe je dat, en als het 2x per jaar wil is dat ook prima! Ik ben zelf een kind van gescheiden ouders en heb zeker nog contact gehad met de rest van de familie toen ik het met 1 vd ouders niet goed kon vinden
Laat je ex vooral doen. Als je weer contact zoekt gaat hij denken dat je toch nog wat met hem wil. Dan kom je er nooit meer vanaf. Mannen denken nogal simpel helaas. Voor zijn familie zou ik de deur open houden. Maak duidelijk dat ze welkom zijn om langs te komen. Maar ik zou zelf niet bij hun op visiste gaan.