Na bijna vijftig jaar valt eind juli de laatste VIVA op de mat en worden ook VIVA MAMA,VIVA forum en

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by bosi333, Jun 16, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    https://www.nu.nl/media/6139907/tijdschrift-viva-stopt-na-bijna-vijftig-jaar-wegens-dalende-

Na bijna vijftig jaar valt eind juli de laatste VIVA op de mat en worden ook VIVA MAMA, VIVA.nl en VIVA Forum stopgezet. Dat heeft DPG Media woensdag bekendgemaakt.

De dalende oplage en het dalende bereik zijn verantwoordelijk voor de stopzetting van het tijdschrift.

"Na jaren vol relevante, vernieuwende, taboedoorbrekende verhalen heeft VIVA echt bijgedragen aan de ontwikkeling van de jonge Nederlandse vrouw. Daar ben ik enorm trots op en ik kijk terug op een enerverende en mooie periode. Het doet me vanzelfsprekend pijn om met ons team, de freelancers en onze fans het licht uit te moeten doen", aldus Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA en VIVA MAMA.

"Het was jarenlang hét jonge vrouwenblad dat opkwam voor alle jonge vrouwen, taboes bespreekbaar maakte en bekend van Anybody waarin lezers zich letterlijk blootgaven. Over dergelijke maatschappelijke thema's voeren jonge vrouwen anno nu de dialoog op een andere wijze. De cijfers en het toekomstperspectief geven ons helaas geen andere keus dan te stoppen met VIVA."

DPG Media geeft aan te willen focussen op Flair, dat dezelfde doelgroep aanspreekt. "Om rendabel en duurzaam te groeien binnen deze doelgroep brengt DPG Media focus aan en gaat Flair deze jonge vrouwen optimaal (online) bedienen", zegt directeur magazines Joyce Nieuwenhuijs.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    https://forum.viva.nl/overig/viva-en-het-viva-forum-stoppen/list_messages/478798

En het forum wordt ook opgedoekt. Dat is bijna jet zoiets als het rijksmuseum platgooien.

Niet dat ik er heel veel schreef. Maar ik las wel vaak daar. Als vermaak maar ook gewoon over serieuze dingen.
    Topics die al jaren lopen van vrouwen die enorme psychiatrische problemen hebben maar daar altijd hun ei kwijt kunnen, jonge mensen die ineens ongeneeslijk ziek blijken te zijn.
    Alle perikelen omtrent relaties, daten of omdat de vriend van ineens een fout apje stuurt.

Ik heb het de meest hilarische dingen voorbij zien komen daar.

Echt zonde dat dit zomaar weggaat.

citroenrasp, Liekje81, JupitR and 3 others like this.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

OMG het forum stopt:eek:, dan krijgen we al die sensatiezoekers hier zeker:|

einad, Nummer4, Iertje81 and 12 others like this.
  4. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,921
    5,834
    113
    Aah het forum ook? Daar gaat mijn vermaak als meelezer:(.

5. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,921
    5,834
    113
    Dat is wel zo ja. Ik las altijd mee puur voor vermaak maar er zijn ook hele mooie topics daar.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    Ook mijn eerste gedachte
    Helemaal geen zin in die kleuters hier op het forum

tuc likes this.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee echt, je kunt daar niet 1 normale vraag stellen.

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik wilde net zeggen OMG dan komen ze hier heen :roflmao:

tuc likes this.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat was precies het eerste waar ik aan dacht toen ik het las.

tuc likes this.
  10. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female
    Huismuisie likes this.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

:roflmao::roflmao:

12. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Ik ben daar een aantal jaar actief geweest en kan me niet voorstellen dat ze massaal hier komen. Toch echt wel een andere doelgroep.

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Ze hebben een topic over waar ze nu heengaan, net werd dit forum nog niet genoemd.

Athina, Mapje and tuc like this.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Gelukkig:roflmao:

Mapje likes this.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Haha ben benieuwd :roflmao:

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Ik wilde net zeggen, ik kijk nooit op het Viva forum maar was wel benieuwd:roflmao:

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

Mar 15, 2019
    1,789
    1,804
    113
    Female
    Hahaha is dat zo’n vreselijk forum dan? Nou ben ik gelijk benieuwd :roflmao:

18. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik kwam er wel eens, maar ik vind het vaak erg onvriendelijk en veel kliekjes van mensen die daar zowat 247 rondhangen en heel veel insidersgrapjes etc hebben. Ik voelde me er nooit erg welkom.

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik vond het daar 10 jaar geleden al niet gezellig en ben daarom hier gekomen :roflmao:

Linnidee likes this.
  20. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

Mar 15, 2019
    1,789
    1,804
    113
    Female
    Hopen maar dat ze hier wegblijven dan ;)

Share This Page