Ex partner, wat kan ik hier mee doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door saphira17, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeps, klopt :)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Proest! :D

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Jammer hoor! En de ombudsman ?

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het hele.beleid rond om huiselijk geweld is ruk.mijn ervaring na 3 jaar mishandeling en 5 ziekenhuis op names. Is dat er niets gebeurd. Ja een voorwaardelijke celstraf en een schade vergoeding waar je je reet mee af kan vegen

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Van 1 strafbaar feit kan maar 1 aangifte worden opgenomen en sinds begin dit jaar krijg je een terugkoppeling. No matter what, ze bellen je altijd terug na een aantal weken om te zeggen hoe het er op dat moment voor staat. En je bent ook niet de enige die aangifte doet heh, elke dag worden in heel nl honderden aangiftes opgenomen. Moeten ze dat allemaal in 1 dag verwerken? Daar gaat nou eenmaal tijd (en een hoop verhoren) overheen. Kijk dat je niets hoort wil niet zeggen dat ze er niet mee bezig zijn heh maar je bent niet de enige die gelijk hulp wilt. Daarnaast, voor ieder strafbaar feit wordt aangifte opgenomen. Als dat geweigerd wordt heeft dat een reden; je bereikt er niets mee en verdoet alleen maar de tijd van een agent die zo'n 1,5 tot 2 uur de aangifte op moet nemen plus de tijd van het onderzoek erna. Het is heel makkelijk om altijd maar commentaar te leveren op de politie maar misschien als je het werk zelf 1 dag zou doen besef je pas hoe het werkelijk zit.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Waarom is er geen contact en straatverbod? Die werd bij mij bij het voorarrest meteen uitgegeven zolang de rechtzaak nog niet voorgekomen was, ik hoefde daar niet eens zelf om te vragen.
    En waarom een advocaat? Omdat zij meer bereikt met bellen en vragen hoe de zaak ervoor staat dan jij.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ah wat fijn, dan kan ik mij nu mooi laten mishandelen ;) Not. Gelukkig is mij niks naars overkomen dit jaar en dat wilde ik graag zo houden. Jammer dat je er voorgaande jaren zelf al die tijd achteraan moest zitten en dat je niet gewoon een brief (of al was het maar een e-mailtje of telefoontje) thuis gestuurd krijgt met de woorden: het is een sepot 02 geworden. Maar dat je wéér zelf moet gaan bellen omdat je al ruim een half jaar of langer verder bent...

Ik zat zelf al 4 maanden verder in het proces en toen pas kreeg ik een telefoontje van slachtofferhulp. Je kan wel beweren dat het allemaal zo goed geregeld is, maar dat is dan inderdaad sinds dit jaar. Daarvoor namelijk echt niet.

Zeg ik dat? Nee.

Dat is onzin en dat weet je best. De korpschef heeft een tijd geleden nog op zijn donder gekregen omdat sommige agenten weigeren aangiftes op te nemen! Voornamelijk in de Randstad sturen ze je nog steeds met een kluitje in het riet. Iedereen met insight in de politiebranche en een enkeling daarbuiten weet daarvan.

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in wie je tegenover je hebt zitten voordat je ongefundamenteerde kreten uitslaakt. Ik ben prima op de hoogte, jij schijnbaar niet?

Overigens ben ik nog steeds slachtoffer van stalking en weet je wat de wijkagent doet? Hij stuurt mij naar het wijkcentrum, daar kunnen ze mij wel verder helpen, want hij kan er zogenaamd verder ook niets mee omdat het niet ernstig genoeg is. Ja daag met je pliesiekwaliteiten. Maak em gauw.

8. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is het hele ingewikkelde materie. Het is in nl zo dat strafbare feiten eerst bewezen moeten worden voor de pleger veroordeelt kan worden.
    Je wil niet weten hoe veel valse aangiftes er worden gedaan. Gelukkig wordt niet iedereen gestraft op basis van aannemelijke aangiftes.

In het geval van huiselijk geweld zijn slachtoffers vaak dubbel slachtoffer omdat het zo moeilijk te stoppen en te bewijzen is.
    Gelukkig zijn er wel mogelijkheden als alarmkastjes, contact of straatverbod en blijf van mijn lijfhuizen. De mogeljkkheden worden steeds meer en beter maar helaas kan niet verwacht worden van justitie of hulpverlening dat zij het meteen kunnen stoppen. Dat is bij geen een misdrijf of overtreding het geval.

9. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Contact verbod is er. Ondertussen kan hij gewoon bellen/sms'en en normaal t maar op. Aan me deur staan weet ik hoe vaak al. gelijk politie gebeld meneer rent weg, getuigen zat, en nog word er niks gedaan. contact verbod zegt dus helemaal niks. 3 tel nrs verder, alles word opgenomen door politie bewijzen zat dus ook van bedreigingen, wurg striemen en snee in mijn been, kale plek op me hoofd schaafwonden op armen en benen, blauwe plekken in gezicht op het hoofd etc.

10. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Dat ze het niet kunnen stoppen oke, maar oppakken kunnen ze zeker weten. En vast zetten die mannen/vrouwen die t doen

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ken het, onwijs frustrerend :x Sterkte met de situatie!
    Wat ik heb gemerkt is dat je het best kunt verhuizen naar the middle of nowhere kilometers verderop, zonder adres/telefoongegevens of wat ook achter te laten en alles te wijzigen en vooral jezelf niet openbaar zetten in de gemeentebasisadministratie. Op die manier ebt het hopelijk toch wat weg.

12. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als jij daadwerkelijk ook in die branche werkzaam bent had je geweten dat voor ieder feit maar 1 aangifte gedaan kan worden. Je kan wel zo vijandelijk en bitcherig reageren maar zo was mijn bericht niet bedoeld. Het gebeurt ZO vaak dat mensen "wel even aangifte" komen doen terwijl er geen strafbaar feit is gepleegd en er dus niets gedaan mee kan worden. Nu zeg ik absoluut niet dat dit bij jou zo is maar in jouw bericht spreek je over het feit dat er soms gewoon geen aangiftes opgenomen worden. Daarnaast lopen onderzoeken nou eenmaal lang omdat je niet de enige bent. Dat je dit verkeerd opvat is aan jou, ik zeg alleen je bent niet de enige en een strafzaak is nou eenmaal niet in een week opgelost, als je er in thuis bent dan weet je ook heel goed waarom.

13. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Juist, jij snapt um

Deel Deze Pagina