ex politici

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantalleke, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Dank je jij begrijpt me:D

TS: Hoop dat jullie snel ruimte krijgen weer te kunnen ademen.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    chanteleke ik leef met je mee, weeet hoe het voelt, wij zitten door zulk soort situaties nu in de wsnp, (schuldsanering) en is ons huis verkocht met heel veel restschuld, ik ben al een half jaar ziek maar kan de fisio niet betalen dus je leeft maar met pijn.

tis heel oneerlijk, en moeilijk te accepteren, alles wordt kapot gemaakt hier in NL, armen worden armer en rijken worden rijker, snap dan ook echt al die vvd stemmers niet pff.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, klote is dat... Ik weet niet hoe het met je man zit qua ervaring en branche en wat hij al allemaal heeft gedaan om werk te vinden?

Voor mij geldt het zo: ik doe hbo-geschoold werk normaal gesproken (onderwijs) ik kan wel werk krijgen op een call-center bijv, maar dit doe ik eerst niet. Waarom? Omdat die lonen zover onder mijn eigen normale inkomen zitten dat het niet loont om dat werk wel te gaan doen... Nu zit ik nog in de zw, maar zelfs met 75%/70% ww uitkering zou ik in een callcenter al 4,5 dag moeten werken om dat te evenaren. Dat kan niet met mijn me/cvs. Wanneer mijn ww zou aflopen zou ik uiteraard wel (weer) dat werk gaan doen, want inkomen is inkomen. En zonder ww heb ik helemaal niks, dus dan weer inleveren... en zo leveren we voortdurend in... kinderopvang duurder door minder toeslagen, kgb echt heel fors minder geworden voor ons (van 280pm naar 18pm) nou ja, dat soort dingen maakt het steeds moeilijker... Als ik eerlijk ben... toen ik in de schuldsanering zat en alleenstaande ouder was, had ik meer inkomen dan wij nu samen hebben...

hier ga ik vast commentaar op krijgen ;)

Ik snap wel dat er geen recht is op een bijstandsuitkering, mensen in de bijstand krijgen minder dat wat jij verdient.
    Volgens mij kan je wel aanspraak maken op bijzondere bijstand en ook zullen de toeslagen omhoog gaan wanneer jullie inkomen minder wordt. Misschien loont het de moeite om dat soort zaken eens goed door te rekenen?

Ik hoop dat je man tegen die tijd gewoon werk gevonden heeft!

Deel Deze Pagina