geen brood willen eten, 16 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Zonnebeertje, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Mijn dochter eet al een tijdje bijna geen brood, soms gaan er 3 stukjes in, soms een half broodje. Ze tuft het uit of eet alleen het beleg er af.
    Verder eet ze eet wel goed, friut, pap e groenten gaan er zo in. Alleen brood blijft een probleem...
    iemand tips?
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    De stukjes even in wat melk dippen? Ik zeg ook maar wat....
     
  3. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    niet druk over maken, komt vanzelf wel weer. misschien kun je wat expirimenteren met ander brood of (maaltijd) crackers. die gaan er hier in zonder beleg :-D.
     
  4. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    allebei mijn kids aten slecht brood als er tandjes of kiesjes kwamen
    alleen brood verder niet
     
  5. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Waarom probeer je niet lekker een tijdje wat anders? Eierkoeken, ontbijtkoek of krentenbollen. Gewoon wat variatie aanbieden en dan gaat het brood er op den duur vanzelf wel weer in.
     
  6. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zag laatst een programma over kindjes en eten. En daaruit bleek dat regelmatig aanbieden van kleine beetjes groente (die ze niet lekker vinden) een van de beste methoden is om kindjes aan die groente te laten wennen. Zal ook wel zo zijn met brood. Dus iedere dag aanbieden, niet dwingen, komt vanzelf weer.

    (en als ze maar een beetje eet, kun je na een uurtje ofzo bijvoorbeeld een volkoren knackerbrod aanbieden)
     
  7. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wij hebben hier een periode gehad dat meneer ook geen brood at. Maar ik ben stug blijven volhouden en hem het brood blijven aanbieden. Wel steeds ander beleg geprobeerd. En nu eet hij het wel. Gewoon ff volhouden!
     
  8. ingie

    ingie Bekend lid

    8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Hier ook een slechte brood eter op het moment. De rest eet hij allemaal wel goed.
    Ik heb me er bij neergelegd. Als hij zijn beker met jogy maar leeg drinkt. En af en toe een hapje van mama z'n brood. Maak er geen strijd meer van. Krijgt vanzelf wel honger zegt onze huisarts.
     
  9. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Blijven aanbieden en geen strijd van maken. Ze eet verder wel goed, dus ze krijgt vast genoeg binnen. Als ze honger krijgt eet ze wel.
     

Deel Deze Pagina