Je mag het een keer aanpassen als de vader de baby erkent geloof ik. Althans dat is me hier verteld bij de gemeente. Wat een lastige situatie en echt heel verdrietig dat hij je zo laat zitten tijdens je zwangerschap. Het zal best nog een tijd nodig hebben hoor om er bovenop te komen. Ik zou echt kapot zijn in jou situatie. Petje af hoe goed je dit allemaal handeld. Dikke digi knuf.
Poeh wat een nare situatie.. Lekker makkelijk van mijn, roepen dat het misschien niet zijn kind is zodat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Hier ben je niet zo maar overheen als bij kalverliefde. Ik zou zelf hulp/ ondersteuning zoeken om na je bevalling alles een plekje te geven. Veel sterkte
Het centrum van den helder, ik weet dat ze in nieuw den helder een mama café hebben volgens mij was dat in een dansschool. Je hebt er een gesloten groep van op Facebook.
Het centrum van den helder, er is een mama en papa café in den helder borneolaan is ook een Facebook pagina van
Dikke knuffel!! Als vader (onterecht) twijfelt of het kind van hem is hoefde hij ook niet bij de bevalling te zijn... Verder heel veel sterkte! Helaas verder geen tips.
Of hij bij de bevalling is weet ik ook nog niet. Ik heb geen zin in gedoe tijdens de bevalling. Maar aan de andere kant is het wel zijn kind.
Even inbreken, sorry. Maar als hij het eerste kind erkend heeft, hebben alle volgende kinderen uit die relatie toch automatisch dezelfde achternaam? Dus ik zou als jij inderdaad zeker weet dat het zijn kind is, het lekker zo laten. En dan vaderschapstest doen en met je ex afspreken dat als het toch niet zijn kind blijkt te zijn, de naam te wijzigen. Jij zegt dat dat niet nodig is, en als je liegt (wat ik niet zeg dat je doet hoor!!) lijkt het me logisch dat jij de kosten voor naamswijziging betaalt. Ik wil je erg veel sterkte wensen! Hier ben je natuurlijk niet zomaar overheen. Wie weet is het geopperde mama-cafe iets voor je.
Hij wil juist niet dat het zijn naam krijgt. De reden, stel het is niet van mij. Het mama/papa café is aanstaande zaterdag. Ik hoop dat ik het red om erheen te gaan. Het is maar af en toe dat mama/papa café.
Ik ben een dorpsgenoot, woon hier nog niet lang, 1 jaar, Als je behoefte hebt aan een kop koffie en speel afspraakje lijkt dat me ook leuk!
Moet hij het kind wel erkennen... anders staat er vader onbekend en krijgt het dus de achternaam van de moeder. Lijkt me trouwens echt vreselijk als dat zo gaat zijn en zo blijft.
O ja, tuurlijk. Ik was ff in de war Nou, dan maar niet erkennen en evt later alles wijzigen, op zijn kosten natuurlijk.
Het zal in eerste instantie, vader onbekend, zijn. En daarna alles wijzigen, op zijn kosten. En dat geld heeft hij niet, (word sparen) hij mag iedereen uit gaan leggen waarom ze niet zijn naam heeft.
Er staat op veel (niet gehuwde ouders) geen achternaam op de geboorte kaartjes. Viel mij toen op want dan wist ik nooit welke naam de kinderen nou hebben?
Heb je de gemeente al gevraagd hoe dit in praktijk werkt? Mij hebben ze aangegeven dat als ZL alsnog erkend word hij op dat moment ook de achternaam van zn vader kan krijgen en dat dit gratis is. Ik zou burgerlijke zaken even bellen. Misschien een hele geruststelling. Hier op het geboortekaartje ook geen achternaam gezet.
Ik lees op deze site van de overheid dat het volgens mij erg moeilijk is een achternaam te wijzigen. Kijk ook maar eens op veelgestelde vragen. Ik zie bij uit elkaar gaan/echtscheiding dat naamswijziging dan alleen kan als de betreffende ouder ook voldaan heeft aan de verplichte verzorgingstermijn. Het lijkt erop dat het echt niet zomaar te wijzigen is. Achternaam minderjarige wijzigen | Justis Of zie ik het nu verkeerd? Ik probeer een beetje mee te denken.