ex verzoekt rechter; verbod verhuizing, omgang/zorgregeling en gez gezag.. ervaring?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MamavanDaisy, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    je kan altijd nog in hoger beroep gaan als je niet met de besluit eens bent van de rechter en de rechter besluit nooit gelijk
    waarschijndelijk komt er ook de kinderbescherming erbij omdat er kinderen bij betrokken zijn .ik heb ook heel lang in de zelfde situatie gezeten mijn ex was ook altijd bezig met stoken en stoken en stoken erg vermoeiend en kost je ontzettend veel energie en tijd.

zolang je blijf zeggen dat je wel wil dat kinderen hun papa mogen zien alleen dat de vertrouwen in jou beschadigd is en bij je kinderen door dat ie in verleden niet afspraken is nagekomen is moet het goed komen dan sta de rechter altijd aan jou kant.

je moet ook zeggen dat de jongste moeite had met naar papa gaan .

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

@mamavandaisy hoe is het bij de advocaat gegaan? Mag ook per pb als je dat liever doet.

3. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Op zich goed, stukken zijn vandaag ingediend bij rechtbank. Hebben mijn "brief" gebruikt ivm geen tijd voor opstellen van verweer. Advocaat blijft verder reëel. .. het zou alle kanten op kunnen gaan. Erg spannend dus nog. We hebben natuurlijk heel wat in ons voordeel maar je zou maar net die rechter en raad van.. treffen.

4. Evientje

Ik blijf voor je duimen dat je in ieder geval een goede rechter en raad van kinderbescherming hebt! Ga tijdens de zitting geen moddergooien maar geef kort een aantal voorbeelden als ze vragen waarom jij jouw mening hebt. (In principe hetgeen wat je ook in je 'brief' hebt gedaan) en benadruk dat hij alle tijd heeft gehad om zijn mening te ventileren, er echter tot het laatste moment mee gewacht heeft en het vervolgens via de rechter doet, geeft te denken hoe hij omgaat met beslissingen in de toekomst als het gezag gedeeld is!

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Poooeh wat een opluchting. :D Het verzoek werd zo'n beetje direct van tafel gegooit door de rechter omdat vader geen gezag had!! Zooo fijn! omgangsregeling is geregeld na de zitting onder ons en advocaten. Gezag das zijn verzoek die nog bij rechter blijft liggen en behandeld wordt wat ie hoogstwaarschijnlijk gewoon gaat krijgen maar dan zijn wij iidg al verhuisd. Dat bij mij in nieuwe woon plaats hoofdverblijf is wordt vast gelegd.
    Jeetje wat een opluchting. Heb me heerlijk kunnen storten op het inpakken van alle spullen voor de verhuizing!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor al het advies en de steun!
    We gaan nu lekker volop genieten van de verhuizing en zwangerschap en ons richten op de toekomst! :D

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fijn om te horen dat de rechter er direct goed doorheen heeft geprikt. Daarnaast ook fijn dat er een omgangsregeling is afgesproken zodat er hopelijk toch een relatie tussen de vader en de kinderen kan worden opgebouwd/voortgezet.

7. Evientje

Dat is fijn nieuws om te horen! Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is.
    Wordt de beslissing over het gezag uitgesteld of staat die straks in de papieren uitspraak?
    Heel veel succes met verhuizen de komende dagen! En nu blik op de toekomst! :D

8. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Super. Gefeliciteerd met deze "overwinning". Lekker gaan genieten van de zwangerschap!!

Deel Deze Pagina