Ik ben per 1 jan per direct uit dienst gegaan. Eind december zou ik mijn eindafrekening krijgen. Die heb ik een deel gehad maar omdat ze mijn beeindigingsovereenkomst pas in jan kregen hadden ze het vakantiegeld nog niet betaald. Ik kreeg mijn eindafrekening en toen stond erin dat ik moest betalen. Ze hadden mijn vakantiegeld verrekend met pensioenpremie wat ik nog moest betalen. Alleen hadden ze teveel pensioenpremie ingehouden wat ik ze uiteindelijk met een goed uitgelegde email duidelijk heb kunnen maken. Toen kreeg ik ineens een brief dat er na de eindafrekening niets meer van beide te vorderen was. Dat stond in de beeindigingsovereenkomst. Nu heb ik ze vorige week een aangetekende brief gestuurd dat ze binnen 5 werkdagen moesten betalen etc. Maar ze blijven bij hun standpunt... Het gaat om 200 euro wat we nu goed kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet meer wat ik moet doen. Rechtsbijstand heb ik wel maar niet voor werk dingen. Heb al met juridische loket gebeld maar ik denk ook dat hun niet veel meer kunnen doen... En nu? Moet ik me er maar bij neerleggen dat ik dat geld niet meer krijg?
Ik ben bang dat als hun het verrekend hebben dat hun het hebben weg hebben geschreven en maar dan maar eens hard dat het er wel is
Als je er echt niet meer samen uit kunt komen, en daar lijkt het op, dan kun je verdere juridische stappen ondernemen... Vakbond of rechtsbijstandverzekering inschakelen dus, als je daar lid van bent/zo'n verzekering hebt
Ik ken de stukken niet maar dit lijkt mij niet juist. Vaak staat er in een beeindigingsovereenkomst inderdaad opgenomen dat na uitvoering van hetgeen in de overeenkomst bepaald is (waaronder de eindafrekening) partijen over en weer niets meer van elkaar te vorderen hebben. Maar dit betekent natuurlijk niet dat als jouw werkgever de eindafrekening niet op juiste wijze opgesteld heeft door te veel pensioenbijdrage in te houden, ze dit met verwijzing naar die bepaling het bedrag dat ze te veel hebben ingehouden niet hoeven terug te betalen. Dat is onzin! Ik zou me er niet bij neer leggen maar aan de andere kant, het kost je waarschijnlijk meer om dit door een advocaat en/of deurwaarder op te laten pakken. Juridisch loket zou hier wel wat mee moeten kunnen hoor! Succes.
Ik zou een stuk in de krant schrijven... Of iig eerst zeggen tegen je werkgever dat je dit gaat doen..
Mijn partner heeft dit ook gehad kreeg buiten zijn vakantiegeld zijn laatste salaris niet eens! Na 2 weken vond ik het mooi heb ik zijn werkgever gebeld en mij uitgegeven als advocaat (even wat vaktaal op google gezocht) een hele harde tante was ik die met nee geen genoegen nam. Heel bitchy maar zakelijk en strikt heb ik haar toen toegesproken. En wat denk je einde van de dag ja hoor stond het geld op zijn rekening!! Pffiew !
Ze nemen me totaal niet serieus en met dreigen kom ik dan ook niet ver. De aangetekende brief was ook van een advocaat die me kosteloos hielp en zelfs dat haalt niets uit. Ze doen zo achterlijk... ze wilde me ook al niet serieus nemen toen ik zei dat ze teveel pensioen premie hadden ingehouden. Tot ik ze het liet zien met alle loonstrookjes. Ik ben niks meer van hun dus het interesseert ze ook niks. Heb al vanaf september problemen met ze en ik ben het zo zat. Het kost me zoveel energie maar ik wil ze ook niet laten winnen.