Ex wil dat ik afzie van zijn pensioen.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Mama1978, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jullie kozen er beiden voor dat jij thuis bleef bij de kinderen, daar hoort dus ook bij dat jij minder pensioen op kon bouwen en ik vind dus dat jij dan recht houdt op dat partnerpensioen dat tijdens die periode is opgebouwd. Als hij vindt van niet, had hij in het verleden andere keuzes moeten maken.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Jep hier mee. Ik neem aan dat jullie destijds samen de keuze hadden gemaakt dat jij minder ging werken en hij voor zijn carrière ging.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.702
    42.532
    113
    Eens met de meesten hier: niet vanaf zien
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben het eigenlijk gevoelsmatig hiermee eens, maar vooral omdat ik nooit de keus zou maken om thuis te blijven. Vooral vanwege het financiele gedeelte. Ik geloof dan ook niet in 'tot de dood ons scheidt', en probeer ook aan worst case scenario's te denken. Ik vind het zelf persoonlijk gewoon fijn dat ik mezelf kan onderhouden. Ik snap dat anderen dat minder belangrijk vinden, is echt gewoon persoonlijk. Desalniettemin heb je er gewoon recht op, zo zijn de regels nou eenmaal, dus ik zou in jouw geval ook niet zomaar accepteren en van dat pensioen afzien zonder dat er wat tegenover staat.
     
  5. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik werk in de pensioenwereld. Mijn advies is niet afzien. Precies om al eerder genoemde redenen, doordat jij minder bent gaan werken heb jij minder pensioen kunnen opbouwen, het is je recht! Er zijn ook diverse regelingen om het pensioen om te zetten in een uitkering voor jezelf, niet afhankelijk van het leve ln van je ex. Let daarmee wel op, deze regelingen zijn niet altijd voordelig.
    Daarnaast is het zo dat in het geval je ex komt te overlijden ook een eventuele alimentatie weg valt, door dit partnerpensioen wordt daarvan (een stukje) opgevuld.

    Gaan jullie uit elkaar na samenwonen of zijn jullie ook werkelijk getrouwd geweest? Indien er sprake is van een huwelijk, heb je nog recht op extra bestanddelen van zijn pensioen.

    Als je nog vragen hebt, pb me maar!
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik krijg straks van mijn exman ook geen pensioen. Dat heb ik zelf destijds oplaten nemen in het convenent.
    Ik wilde toen ook geen partneralimentatie.

    Ik wil/wilde niks meer met hem te maken hebben (behalve wb onze zoon), ook niet financieel dus.
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Grappig, als een werkgever mij een partnerpensioen zou aanbieden, zou ik daar altijd voor tekenen. Ook als mijn partner zelf ook werkt. Het kost je niks, en het is maar geld toch, altijd leuk. Ook als je uit elkaar bent. Maar wij zien geld dus niet zo persoonlijk als sommigen hier.
     
  8. Bambi93

    Bambi93 Fanatiek lid

    4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    De ex van mijn vriend heeft ook gewoon recht op het partnerpensioen dat is opgebouwd in hun huwelijk.
    Ik kan dat wel raar en stom vinden maar toch is het zo. En ik vind het ook niet erg hoor. Zij werkte immers parttime om er meer voor de kinderen te zijn.
     

Deel Deze Pagina