ex wil niet nee werken

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by mupet, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zit ff met mn handen in het haar

We zijn sinds kort uit elkaar en wonen nog in hetzelfde huis, dit moet verkocht worden ws met restschuld of via NHG.

nu wil ik graag bij een mediator alles laten regelen dit imdat hij zich nooit aan afspraken houd met mij en ik daar niet goed van word en ik alles gewoon goed geregeld wil hebben voor de kids

Nu wilt ex daar absoluut niet aan mee werken en wil dus niet naar mediation

Hij heeft geen gezag, dut hadden we gewoon nog niet geregeld en hij vind dat ik hem daar mee chanteer

Want ik heb gezegd ik wil het gezamenlijk regelen dus ik wil absoluut tekenen maar ik wil wel dat je dan ook mee gaat naar mediation

Dit wil hij dus niet, hoe zorg ik nu dat alles goed is geregeld? We hebben al bijna geen geld en ik weet t ook ff niet meer

Vooropgesteld ik wil heus echt gezag tekenen dit is alleen ten goede vd kids denk ik en hun staan op 1 maar ik wil qua afspraken ook alles gewoon goed geregeld hebben

Iemand tips?

2. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Muppet wat een nare situatie..!
    Helaas heel herkenbaar voor mij....nu na een jaar is er eindelijk een ouderschapsplan getekend!
    Mijn ex wilde ook niet mee werken en ben uit eindelijk naar een adcocaat gegaan....en die heeft mij heel goed geholpen.
    Ik had ook geen geld ja ik werk gewoon maar dat is geen vetpot! Heb 185 euro betaald en alles is geregeld!

Informeer is of jij daar ook recht op hebt....

Heel veel succes!

3. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey bloemetjes

Thnx voor je reactie

Waar kan je ergens vinden of je daar recht op hebt? En de relatie tussen je ex en jou werd er zeker door het inschakelen van de advocaat ook niet beter van of wel?

Wat een gedoe allemaal eh!

Nougoed thnx in iedergeval

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Wat is de reden dat hij niet mee wil werken aan de mediation? Ik neem aan dat hij ook het beste wil voor de kinderen en daar zijn wel duidelijke afspraken voor nodig. Hij kan straks niet zomaar aan komen waaien en gaan wanneer het hem uitkomt, de kinderen hebben duidelijkheid nodig. En jij ook.

Maar ja, sorry.. Als hij niet mee wil werken is hij uiteindelijk degene toch met het probleem? Dan word er toch geen omgangsregeling getroffen? (Snap dat je het niet op deze manier wilt hoor)

Als hij toch bij zijn punt blijft zou ik zelf een advocaat voor jezelf nemen. Er zal ook alimentatie berekent moeten worden e.d. Als je een laag inkomen hebt kan je een advocaat krijgen op basis van onvermogen en dan kost het niet veel meer.

5. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helise zijn beredenering is dat mediation geld kost en dat we het samen wel kunnen regelen onderling

Maar ik wil dat niet want ik weet dat precies wat jij zegt, hij maar komt aanwaaien wanneer hij wilt, pas thuis brengt wanneer hij wilt e.d.

Daar hadden we al altijd ruzie over, dat wil ik dus niet meer.

Ik snap verder ook niet waarom hij het niet wil?! Maar ook vandaag nog woorden met zn zus geha. Want blijkbaar vind de hele familie het niet nodig ( net alsof hun dat bepalen maar goed...)

Maar hij doet gewoon niet graag iets wat hij niet wilt ookal is het het beste vd kids enzo

Pff vind t rot als ik echt met een advocaat aan moet komen wantja er onder uit komen dat wat op papier gezet word over de kids en alimentatie enzo kan hij toch niet denk ik ?!? Waarom moet t dan zo moeilijk.... Pff

6. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had al veel ruzie met mijn ex...hij wilde ook geen alimentatie betalen...en dat hij de brief van de advocaat had gehad was de hel los gebroken....en is een zware tijd geweest. Maar nu alles op papier staat gaat het eigenlijk wel goed. We hebben nu beide rust weten waar we aan toe zijn.

Ik heb gebeld met juridisch loket en die heeft mij toen door verbonden met mijn advocaat.
    Heb nachten wakker gelegen hier over maar achteraf zo blij dat ik bet gedaan had. Ik en mijn ex kwamen er samen gewoon niet uit...

7. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Duidelijkheid is zo belangrijk...er moeten gewoon dingen op papier komen anders heb je nergens recht op.

Ik weet precies wanneer ik mijn zoontje heb en ex net zo....
    Ik dacht altijd nu gaat alles goed zo onderling maar stel er gebeurd wat heb je geen poot om op te staan omdat het niet in een ouderschapsplan staat...

En over schoonfamillie gesproken hier ook hoor...heb het er heel moeilijk mee gehad maar ik doe het uit eindelijk voor mijn zoon en wat de rest denkt kan me nu niks meer schelen....

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,145
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is me niet helemaal duidelijk. Je schrijft dat je wel wil tekenen zodat hij ook gezag krijgt. Doe je dit nu onvoorwaardelijk, of hangt er een voorwaarde aan (namelijk mediation). Want als je tegen hem zegt "Ik teken alleen voor gezag, als jij doet wat ik wil." dan kan ik me voorstellen dat hij dat als puren chantage ziet. Sterker nog: dat is het ook. Want dan gebruik je zijn kinderen om hem te straffen of belonen. Dat zou echt niemand bij mij hoeven doen, ik zou er pislink van worden!

Mijn advies: je was blijkbaar altijd al van plan om te tekenen voor gezag. Doe dit dan ook gewoon. Wel of geen mediation staat daar los van. Dat gaat namelijk over jullie relatie. En hoewel de kinderen een 'gevolg' zijn van jullie relatie, staan ze hier in mijn ogen toch buiten. Gebruik kinderen alsjeblieft niet als pressiemiddel!

Blijkbaar heb jij er geen vertrouwen in dat je het zinder mediation alles goed geregeld krijgt. Hij denkt van wel. En gezien die situatie, gaan jullie het hier denk ik niet over eens worden.
    Mediation moet je samen willen en je moet er samen aan meewerken. Dus als één van de twee niet wilt, dan houdt het gewoon op. Dan blijft er denk ik voor jou nog maar één optie over: toch een advocaat in de arm nemen voor jezelf. En wat hij doet moet hij dan zelf weten. Ik zou dit ook zo met hem bespreken. Hij kan kiezen: of samen mediation, of jij neemt een advocaat. Misschien dat hij dan alsnog voor mediation kiest. En anders maar niet. Dat za hij vast niet leuk vinden. Maar dat is uit elkaar gaan sowieso niet, dus door die zure appel zullen jullie heen moeten.

Veel succes met deze lastige situatie. Ik hoop dat je het allemaal zo snel mogelijk kunt afronden, want dan kun je pas echt verder. Het is erg naar dat dit soort dingen altijd zo lang moet duren. Sterkte.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de reacties

_

Tupp je hebt ook gelijk het is ook wel een beetje chantage maar volgens mij staat in ons testament ook al vanalles geregeld over de kids dus ik snap niet zo goed waar hij zo moeilijk over doet, ik ga dat nog wel eens na lezen

Ik wil gewoon het beste voor de kids dus wel gezag tekenen maar ook goede afspraken maken

Maar als er in ons testament niets over staat, wat me sterk lijkt, dan zal ik het wel tekenen, wat je zegt tupp ik moet de kids hier buiten houden en anders dus advocaat regelen

Enja leuk is het niet nee maarja

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,145
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Mupet: Je testament treedt pas in werkng als je overlijdt. En dat duurt -dat hoop ik tenminste van harte- nog heel lang. Ik denk dat je ex al ruim voor die tijd gewoon mede-gezag wil.

Is hij, los van jullie relatieproblemen, een goede vader voor de kinderen? Het is moeilijk om je kinderen los te laten. Maar als je dat gevoel even achterwege laat, zou je ze dan met vertrouwen een weekend bij hem achterlaten? Denk je dat de kinderen blij zijn om hem weer te zien als ze een paar dagen allen bij jou zijn geweest?
    Ik denk dta je dat soort vragen centraal moet stellen als het gaat om het tekenen van gezag.
    Natuurlijk moet je ook goede afspraken maken over wie-waar-wanneer enzovoorts. Jammer dat hij geen mediation wil om dit te regelen. Bij jezelf spelen toch altijd allerlei gevoelens mee bij zo'n breuk. Er is toch (vrijwel) altijd sprake van mnimaal teleurstelling en vaak ook verdriet en/of boosheid. Dat maakt het gewoo lastig om een eerlijke en neutale set afspraken te maken. Ik adviseer je dus echt hier hulp bij in te schakelen. Is het niet via mediation, dan via een advocaat. Deze mensen hebben er om te beginnen geen emotie bij en bovendien een hoop ervaring. Het kost nu geld, maar het voorkomt denk ik problemen in de toekomst.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb geen tips voor je maar wil je wel onwijs veel sterkte toe wensen
    en ik hoop hij snel mee wil gaan werken
    lijkt me een onwijze stress situatie
    een hele dikke knuffel

12. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames thnx voor de reacties

Hij is op zijn eigen manier wel een goede vader, maar mist ook wel een heleboel dingen omdat hij die zelf nooit heeft mee gekregen in zijn jeugd, en daardoor ook niet inziet dat die dingen nodig zijn of normaal zijn.

Maar ik denk dat de kids niets te kort zullen komen, al zullen dingen compleet anders gaan als dat ze normaal bij mij zullen gaan en doe ik de dingen zodat de kinderen het goed hebben, en hij de dingen omdat dat makkelijk is voor hem zelf, ook als dat dus over de kinderen gaat oid.

Dus dat vind ik natuurlijk wel lastig, want ik wil niet dat ze zijn 'slechte' dingen gaan overnemen of normaal gaan vinden, maar dan moet ik maar denken dat ze toch de meeste tijd bij mij zullen zijn dus w.s. toch wel meer van mij oppikken dan van hem, al zal zijn gedrag wel weer zijn uitwerking hebben als ze bij mij zijn, want van hem mag kan altijd alles ookal is het niet goed voor de kinderen en bij mij zijn er gewoon normale regels.

Maar hij is wel gek met ze dus zullen ze zeker niets te kort komen en zijn moeder en zus zullen dan toch ws de hele tijd ook wel voor de kids zorgen als hij ze het weekend heeft want daar zit hij dan, en hij woont misschien dan zelfs bij zijn moeder.

Dus ik wou nu net het gezag gaan tekenen, zie ik dat de papieren helemaal niet kloppen, de papieren die je toe moet voegen mogen niet ouder zijn als 3 maanden...tsja dat gaat niet met een kind van 3,5 en een van 1,5 maar ik vind eigenlijk ook weer dat als hij wilt dat ik teken dat hij daar zelf naar moet kijken en daar zelf achter aan moet gaan, of is dat stom van mij?

En ik wil dus wel het nodige geld er aan uit geven om alles goed te regelen, omdat ik dus anders geen poot heb om op te staan dus ik wil dat alles gewoon goed geregeld is maar hij dus niet, ik denk dus omdat hij weet dat hij zich niet aan de afspraken kan houden en dat dan misschien gevolgen kan hebben (zo denkt zijn zus denk ik ook want dat kwam naar voren in het 'gesprek') maarja daar kan ik niet zo veel aan doen natuurlijk dat heeft hij zelf in de hand.

maar als ik dus nu weer ga zeggen of je gaat mee naar mediation of ik ga een rechter regelen, krijg ik weer de wind van voren over dat ik hem chanteer

maar goed het moet toch geregeld worden toch!? Dus ik zal hem de keuze nog een x voorleggen

zou het dan ook zo zijn dat als het door de rechter word bepaald dat hij ze dan gewoon 1x in de 2 weken een weekend heeft?

want hij wou ze eigenlijk ook nog 2 avonden door de weeks bij hem laten eten (was ik het niet mee eens, 1 avond oke maar 2 niet)

Nou goed kben benieuwd allemaal

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook allemaal heel moeilijk en hoop dag hij alsnog mee wil werken.

Ik wou het ook eerst zelf regelen, maar veel mensen waarschuwde mij daar ook voor omdat het juist zo belangrijk is om dingen op papier te hebben....weten waar je aan toe bent, geeft rust!

Ik ben naar een advocaat gegaan en heeft voor mij een oudersschapsplan gemaakt.
    En wij konden daar ook zelf nog dingen bij zetten.

Mijn ex heeft ons zoontje nu ook nog door de weeks, wat ik ook belangrijk vind. Maar zodra mijn zoontje naar school gaat word het om het weekend. Omdat ex driekwartier verder op woont.
    Alle vakanties worden gedeeld.

En wat je zegt dat het bij je ex anders gaat zo gaat hier precies ook.
    Maar dat moet je accepteren, vind het nu nog moeilijk hoor maar dat krijg je toch, helaas!

14. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames als we zelf wat opstellen en dit laten opstellen door een notaris zou dit dan ook rechtsgeldig zijn? Als hij zich niet aan zijn afspraken houd, heb ik dan een poot om op te staan?

15. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    want dit wou hij wel zei hij daarnet...

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of het vastleggen van de afspraken via een notaris rechtsgeldig zijn durf ik niet te zeggen... maar vind het wel vreemd dat je ex geen geld over heeft voor mediation, maar dus wel voor een notaris...die ook beslist niet goedkoop zal zijn.

Dus probeer hem toch richting die mediation te krijgen....

Sterkte meid

17. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poeh volgens mij moet de rechter akkoord geven...maar weet dat niet zeker!

Wil je ook alimentatie ontvangen? Want dan moet het volgens mij wel vast staan bij de rechter....want als hij geen alimentatie meer betaald kan je het nergens verhalen, tenminste dat is mij verteld weet het niet zeker.....

18. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een gedoe allemaal hij wil die mediation niet omdat hij denkt dat dat duurder is pff

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,145
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zoek anders een uit wat mediation kost. En vraag bij een notaris eens na of die iets voor jullie kan beteken en wat daar de kosten van zijn.

20. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook allemaal zo moeilijk!! Het is echt slopend! Ik hoop echt dat jullie er snel uit kunnen komen zonder al te veel gedoe...

En wat tupp zegt informeer is misschien word je daar al wijzer van....

Share This Page