We gunnen elkaar de rust niet, hoe gaat dat bij jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet niet goed hoe ik mijn gevoel nu uit moet leggen. Maar ben even benieuwd of dit bij jullie ook weleens zo gaat!

Wij hebben 2 kleine kindjes en best nog wat klusjes te doen in huis. Dus is ons leven behoorlijk druk. Nu hadden we voor vanmiddag niks bijzonders gepland en zaten we dus gewoon in de woonkamer met z'n 4en. Maar er moesten nog wel wat huishouddingen gedaan worden. Ik zit met kleinste op de bank, hij leunt wat tegen me aan en drinkt een flesje. En omdat ik moe ben val ik in slaap. Niks gevaarlijks ofzo. Maar mijn man maakt me dus wakker en vraagt wat ik aan het doen ben. Want hij is ook moe en wil anders wel een dutje doen.
    Ik word daar zo moe van. We verwijten elkaar de hele tijd dat we zo moe zijn en we gunnen elkaar zulke middagslaapjes gewoon niet.

Ik snap niet waar het steeds mis gaat, maar het moet toch mogelijk zijn om even een half uur de ogen dicht te doen als we allemaal thuis zijn?

2. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Dus hij maakt jou wakker omdat hij vind dat als er tijd is voor 1 van jullie om te slapen dat hij dat dan zou moeten zijn? Begrijp ik dat nu goed? Ik zou zeggen als jullie allebei willen slapen op zoon rustige dag eerst de een dan de ander allebei een uurtje ofzo? Vind het wel een beetje raar dat hij je wakker maakt als ik eerlijk ben.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik vind het ook een beetje vreemd dat hij jou wakker maakt. Wij hadden vandaag ook zo'n dag, allebei helemaal gaar. Wij zijn om de beurten even een uurtje op bed gaan liggen, zodat de ander bij de kleine was. (ik had geluk, want toen mijn man ging liggen, lag Thirza ook heerlijk te slapen:D. Kon dus lekker even mijn eigen gang gaan)

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

als we allebei moe zijn wisselen wij het ook af.
    de een gaat dan voor het eten even liggen.
    de ander na het eten.
    vind het wel belachelijk dat je man je wakker maakt met de mededeling dat hij wel even wil gaan liggen,

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik vind het wel heel erg dat je man wel mag slapen en jij niet als er even tijd voor is.. ik zou dan gewoon lekker afspreken allebei een uurtje naar bed op zulke dagen! omstebeurt zodat er altijd 1 iemand bij de kids is.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Beetje vreemd..

Maar gaan je kinderen 's middags niet naar bed, zodat jullie allebei even de kans hebben om te gaan slapen?

7. Dana

Dana Niet meer actief

nou ik ben het met de rest eens, ik vind het maar raar dat je man je wakker maakt omdat hij dan waarschijnlijk vindt dat hij meer recht heeft op rust dat moment, waar komt dat vandaan? dat is wat ik me zou afvragen, waarom denkt je man dat hij het recht heeft op rust dat moment en jij niet?

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ....just...
    Nou DAT durven ze hier niet hoor...mama wakker maken haha..

"Jij bent moe maar omdat ik niet kan slapen blijf jij ook maar moe"
    Ik zou dan eerder zeggen "jij bent duidelijk moeier als ik want jij valt zelfs zittend op de bank in slaap" (al zegt dat bij mij niet veel want al hang je mij ondersteboven met heavy metal om mn oren...ik slaap wel hoor!)

Nee kom op zeg...als iemand hier in slaap valt (wie dan ook) en dan nog midden op de dag! Nou dan was het duidelijk ERG nodig en laten we diegene slapen (nouja...uitgezonderd Wendy dan die komt je wakker knuffelen of maakt er een spelletje van compleet met "dekentje" etc. maar dan zonder dat je ECHT kan slapen ;))

Even een keer goed over praten en dan maar rouleren met slaapjes? Dat er veel gedaan moet worden en jullie beiden druk zijn moet toch niet betekenen dat jullie beiden niet mogen/kunnen slapen omdat dan de ander ook niet kan?
    Als jullie allebei zo door blijven gaan gaat dat ten koste van beider gezondheid (om niet te spreken over humeur en uiteindelijk relatie) En dat lijkt me ook niet de bedoeling...
    En als je beide ziek bent...wie doet dan de klusjes en past op de kinders?
    Wij hebben een tijd lang gedaan dat ik de eene dag en mn man de andere dag langer mocht blijven liggen.
    En nu soms nog als het nodig is (of we te laat naar bed zijn gegaan zoals gister :))
    En soms gaat er iemand met Wendy mee n slaapie doen (vooral mn man want ik val gewoon spontaan ergens om soms....bank/bureaustoel...nog net niet halverwege de trap haha)
    Je bent één team dus allebei moeten jullie de kans krijgen om te rusten/slapen mocht dat nodig zijn. En als t niet spontaan kan dan maar afspraken!

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik denk niet dat hij haar wakker maakt omdat hij denkt meer recht op de rust te hebben. Hij vindt denk ik dat zij niet mag slapen omdat hij ook niet kan gaan slapen (hij was waarschijnlijk de klusjes aan het doen).

Hij kan het dus niet hebben dat zij slaapt terwijl hij aan werk is, want hij zou ook wel even willen slapen maar dat kan dus niet omdat hij bezig is.

FLAUW! Precies wat je zegt; gun elkaar de rust. Mijn man zou een dekentje over ons heenleggen en iets zachter zijn klusjes afmaken.

10. Dana

Dana Niet meer actief

zou ook goed kunnen, zou ik ERG kinderachtig vinden ;)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vreemde gedachtengang inderdaad...;)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik zou het persoonlijk ook niet zo fijn vinden als mijn man ging pitten als we allemaal klusjes samen gingen doen, ik heb ME en ben altijd moe dus even schouders eronder en dan maar wat vroeger naar bed vanavond, die regel houd ik bij mezelf ook aan dus ben net zo streng voor mezelf, moet zeggen dat ik het ook niet fijn zou vinden als mijn man me zou laten liggen, ik heb er een hekel aan als ik de dag zou verslapen, zo zonde van mijn tijd en slecht voor mijn lichaam, dus ik snap wel iets ervan. Als mijn man in slaap valt op de bank voro de tv stuur ik hem ook naar bed (hij werkt veel) dan vind ik naar bed gaan verstandiger dan tukken op de bank, maar dit verschilt per familie als JIJ dit niet fijn vind moet je dat gewoon kunnen zeggen toch?

13. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind dat jullie beiden rust moeten krijgen. Inderdaad om de beurt, zodat 1 van jullie bij de kindjes kan blijven. Ik vind het nogal egoistisch als je jezelf wel een dutje gunt en de ander niet. In dit geval dus nogal raar van je man dat hij jou wakker maakt omdat hij zelf ook wel even wil slapen.

14. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik kom net ook uit bed, moet straks werken tot 2 uur 's nachts dus vind het wel fijn dat mijn vriend dat prima vind.
    Je kinderen hebben niks aan 2 ouders die met wallen onder de ogen lopen te chagrijnen, dus als er 1 even slaapt, moet dat kunnen. En als hij dan ook echt zo moe is, kan hij toch lekker op tijd naar bed? Een andere keer laat je hem liggen als hij slaapt. Vind het gewoon kinderachtig gedrag, zoals hij nu gedaan heeft.

15. emje

emje Niet meer actief

ik herken het wel een beetje. hier gaat vriendlief ook wel is een uurtje liggen als we een rustige dag hebben. ik vind het geen probleem en doe dan gewoon het huishouden en hou de kleine bezig. maar als ik een keertje een uurtje wil gaan liggen dan zegt hij altijd: dan ga ik mee liggen want ik ben ook moe. hij wil dan samen met mij gaan rusten alleen weet ik dat ik dan toch binnen een half uur weer uit bed moet vanwege de kleine want hij word daar nooit wakker van. ik vind het soms echt vervelend dat ik niet even een uurtje kan liggen terwijl hij dan de kleine bezig houd. vaak krijg ik dan de opmerking: ik ben moe van het werken :( alsof vrouwen de gehele dag lui op de bank hangen ofso. mja niks aan toe doen helaas

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wil alleen even zeggen dat dit heel herkenbaar is...

17. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Wij hebben ook 2 kinderen, 2 jaar en 9 maanden en 3,5 week dus de slapeloze nachten zijn weer begonnen. Ben nog met verlof dus als mijn man moet werken moet ik ook vroeg uit bed voor de kinderen. Maar in het weekend wisselen we het af. De een gaat meestal al wat vroeger naar bed. Lise blijft na haar fles van 23.00 uur meestal nog wakker/huilen tot ongeveer 01.00 uur en de andere mag 's ochtends lekker nog even blijven liggen.
    Mss een idee om het af te wisselen

18. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier hadden we vandaag ook zo'n dag,

dochterlief word al een tijdje om 05.00 uur in de ochtend wakker en schreeuwt de hele boel bij elkaar,

Hier heeft zoonlief om 12.30 nog een slaapje tot half 3,
    dochterlief van 12.00 tot 14.00

als we dagen hebben zoals vandaag nemen we de oudste bij ons in bed zodat hij ook om 12.00 uur al gaat slapen. en zo slapen we dus met ons 4 :p

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Moet het toch een klein beetje opnemen voor mijn man, want eigenlijk mag ik ook best vaak in het weekend iets langer blijven liggen. Maar vanmiddag was gewoon heel lullig van hem. We hebben er ook wel ruzie om gehad en nu de kids op bed liggen wil ik wel ff met hem praten. We doen het namelijk allebei, ik doe ook weleens zo tegen hem. Soms wordt de druk gewoon ff te hoog!!

Ik denk dat we allebei wat makkelijker naar elkaar toe moeten zijn!! Nu verwijten we elkaar vaak teveel....

Pff lastig hoor af en toe om je relatie goed te houden! Wil dat verliefde gevoel wel weer eens terug!!!!

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die het appart vind dat 2 jonge naar ik aanneem gezonde mensen smiddags willen slapen.
    Als je dan eens moe bent ga je toch savonds op tijd onder de wol of zoals al gezegd is waarom duik je er niet samen in als de kleine slaapt?
    Door mn ziekte ben ik altijd moe, maar no way dat ik smiddags mn bed in duik...maar goed ieder voor zich.

Deel Deze Pagina