Ex zocht contact , wil hem vergeten!

Discussie in 'De lounge' gestart door an0niem123, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Hi,

Ik weet niet zo goed of ik dit hier mag plaatsen. En anders hoor ik dat graag.

Ik Zit een beetje met mezelf in de knoop! Wij zijn al enige tijd bezig met zwanger worden, helaas gaat dit nog niet. Er daardoor komt er wat meer spanning op je relatie te staan.

Nu is er dus het een en ander gebeurd het afgelopen jaar en ik weet niet meer wat ik ermee aan moet.

Begin dit jaar zocht mijn ex , mijn 1e vriendje van 15 geleden contact met mij op. Hij heeft een kind en gaat volgend jaar trouwen.

Allereerst prima.. gewoon leuk interesse. (Social media Heh) later begon hij zich anders te gedragen. Hij Wilde afspreken. ik probeerde het een beetje af te wimpelen maar het contact bleef en al snel kreeg ik gevoelens erbij. Wat ik nooit had verwacht want ik heb hem zelf gedumpt 15 jaar geleden omdat ik mezelf te jong vond om al te settelen.

Ik heb met hem nog gesproken over wat hij nou precies wilde, waarom hij dit doet etc. want dit soort dingen doe je niet als je bezig ben met je bruiloft. Dan hoor je daar mee bezig te zijn en niet met mij! (Denk ik dan) Hij zei vaak dat het lust was en gewoon leuk! Hij wilde spanning. Ik vond de aandacht in het begin leuk, dat ontken ik niet.. maar daarna heb ik aangegeven dat ik dat niet wilde, omdat ik gevoelens voor heb hem en alleen maar verdriet krijg hierdoor. Toch bleef hij contact houden, hij zei dat hij mij anders leuk vond.. hij niet meer wilde dan dit.

Toch had ik soms mijn vraagtekens erbij. Hij was soms ineens heel open en ander moment deed hij vaag en omslachtig. Hij wilde wel weten of ik nog weleens aan hem dacht? of ik nog gevoelens had voor hem, en of mijn familie nog weleens over hem sprak. Hij zei ook dat hij gelukkig was maar heb dit eigenlijk nooit echt geloofd.

Ik merkte aan mezelf dat ik alles wat met hem te maken had moest blokkeren en verwijderen. Ik wil gewoon verder met me huidige vriend.

Nu zijn we bijna 2 maanden verder gelukkig geen contact meer... maar ik mis hem als een gek! Er zijn Momenten dat mijn hoofd overuren draait en ik denk zoveel aan vroeger!

Ik keur dit absoluut niet goed, en wil dit liefst ook achter me laten maar het lukt niet. Die gedachtes en gevoelens blijven. ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet?! Ik kan met niemand praten erover.

Vandaar mijn bericht.

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    O wat lastig. Tja gevoel kan zo in de weg zitten. :cry: Het zou al makkelijker zijn als hij gewoon geen contact meer opnam en het ook afhield.
    Misschien helpt het om de gevoelens die zouden gemis en pijn geven te zien als rouwen. Je hebt nu een verlies, dat kost tijd, buiten die gevoelens lees ik dat je voor je huidige vriend wil gaan.
    Wat maakt trouwens dat je voor hem kiest? Schuld gevoel omdat het slecht is als je met je huidige vriend zou stoppen? Als je voor jezelf een helder antwoord hebt kun je dat doel voor ogen houden. Misschien helpt het te bedenken dat jij op dit moment gewoon een spannende afleiding bent voor je ex. Dus hij gebruikt je op dit moment. Vecht niet al te veel tegen je gevoel, laat het verdriet toe maar!! Stop radicaal met dit naar je ex te zeggen. Blokkeer hem en lieg tegen hem dat je niets meer wilt en hou dit vol. Desnoods schrijf je in een schriftje brieven aan hem zodat je jezelf wel kan uiten maar zorg dat hij op geen enkele manier meer contact met je kan krijgen. Dan wakker Je alles alleen maar aan. Of schrijf in dat schriftje brieven naar je vriend waarin je de worsteling beschrijft. Deze brieven niet laten lezen maar gebruiken voor je verwerking. Denk dat dit beter is dan brieven aan je ex, als je naar je huidige vriend schrijft wakker Je hoop ik weer intensere gevoelens aan voor je vriend. En die brieven zijn voor jou om je te uiten. Niet om daadwerkelijk te laten lezen.
    Verwacht niet dat over een paar weken de gevoelens weg zijn, ga door met wat je wilt, en laat die gevoelens voor wat ze zijn, daar zul je het komende half jaar echt mee moeten dealen en echt het gáát over!

an0niem123 vindt dit leuk.
  3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoe @heidiane het hierboven omschrijft klinkt wat mij betreft heel logisch. Heb ik bijna niets aan toe te voegen.

Ik wens je veel sterkte en succes hiermee.

4. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Dankjewel @heidiane en @Loolaa voor jullie begrip en lieve woorden!
    Het doet me al goed dat jullie me niet bevooroordelen over wat er is gebeurd.

Waarom ik verder wil met me huidige vriend. Aller eerst heeft elk huisje zijn kruisje en het gras is altijd groener aan de overkant.
    Me huidige vriend is heel goed voor me! En we hebben het ook goed samen. Buiten dat de spanning een beetje weg is door het hele zwanger worden. En het zwanger worden sowieso niet lukt!

Missxhien komt het ook wel omdat hij (mijn ex) wel alles heeft nu. Kindje trouwen. Ik had dat meisje ook kunnen wezen!! En hij ontzettend goed opgedroogd is Vergeleken met 15 jaar geleden.

Ik weet ook heel goed dat het niet wederzijds is, maar begrijp hem gewoon niet! Na 15 kom je ineens? Als je mooie dingen in het vooruitzicht heb.
    Zal het waarschijnlijk ook nooit weten waarom hij dit heeft gedaan.

Ik vind het lastig om mijn verdriet toe te laten, omdat ik bang ben dat dit in de weg staat van het zwanger worden. En het daarom niet lukt.

Ik merk ook dat sinds het stoppen van de pil, ik heel vatbaar ben voor dit soort dingen. Aantal jaar geleden zocht hij ook contact en toen moest ik niks van hem weten!

Dankje voor de tips

5. K00

K00 Niet meer actief

Het lijkt me niet meer dan normaal dat als het zwanger worden niet lukt, dit spanning geeft in een relatie..en als er dan zoiets als een ex voorbij komt dan klinkt het logisch dat je daar gevoelig voor bent.

Ik zou denk ik met mijn vriend in therapie gaan. Voor hem is het net zo erg dat het zwanger worden niet lukt..jullie zullen hier samen door heen moeten en misschien dat wat hulp hierbij jullie op weg helpt.

Succes !

heidiane vindt dit leuk.
  6. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Lief dankje! Klopt, hoe krijg hij het voor elkaar om op het rotste moment mijn leven in te lopen :(
    We praten ook met een psycholoog.. Ik wil er ook echt voorgaan.

K00 vindt dit leuk.
  7. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    lastig dit! Mijn ervaring is echt: uit het oog uit het hart.

géén contact meer zoeken en zorgen (blokkeren dus die hap) dat hij geen contact meer met jou op kan nemen. Zeg (lieg) voor de laatste keer dat je geen gevoelens hebt en geen contact meer wil hebben.

na een poosje zakt het gevoel wel weg, kan even duren natuurlijk, maar het gaat weg.

Sterkte, want ik weet uit ervaring dat dit best heel lastig is.

DastyQueen en an0niem123 vinden dit leuk.
  8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Juist het opkroppen van verdriet zal het zwanger worden in de weg staan.

Besken jij en je vriend wel eens wat het niet lukken met jullie doet? Ik denk dat het uiten van jullie gevoelens en misschien het gezamenlijke verdriet jullie dichter bij elkaar zal brengen.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja jij had dat meisje kunnen wezen... arme zij! Haar vriend/man zoekt gewoon doodleuk contact met een ander. Durf te wedden dat hij dit vaker probeert en ook met anderen het bed induikt wanneer hij de kans krijgt. Hij probeert van 2 walletjes te eten. Zo geweldig is hij dus niet.

Bedenk wat je nu hebt en wat je weggooit als je iets met hem zou beginnen. Voor hem ben je een pleziertje voor nu, meer niet. Trap er niet in! Blokkeer en negeer hem.

Laat je verdriet maar toe en laat het eruit. Jullie gaan door een moeilijke periode en je ex heeft daar nog een schepje bovenop gedaan. Dat oude gevoelens boven komen is niet gek en ik vind het goed van je dat je op tijd bent gestopt met het contact. Het missen gaat over, echt waar.

10. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Ik hoop het! ik moet inderdaad harde worden richting hem!
    Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn

11. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Ja Gelukkig praten we de laatste tijd steeds meer. Eigenlijk sinds ik ben gaan inzien dat me ex echt klaar moet zijn!! Heb toen ook veel gesproken met me vriend over mijn gevoel richring heb (me vriend) wat ik mis en hoe hij dit allemaal ervaarde. Hij is niet zo’n prater maar hij ging het wel inzien. En sindsdien gaat het ook steeds beter!

Ik laat het nu allemaal een beetje gaan... maar soms denk ik ineens zoveel aan hem, omdat ik dan dingen zie of hoor dat me aan hem doet denken. en soms kan je dat gewoon niet vermijden helaas!

12. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3

Ja dat heb ik ook zo vaak gezegd tegen mezelf! Die vriendin moest eens weten! :eek:
    En het is ook echt wel een schijtebroek, alleen contact als zijn vriendin niet in de buurt is!! Eigenlijk is het gewoon een loser! Maarja..
    Ik weet het ook allemaal wel, maar je word soms zo overspoelt door je gedachtes en ook door die rot hormonen.

Dankje voor je eerlijke en lieve woorden! Ben blij dat iedereen zo met me meeleeft . Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Echt heel fijn! :)

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kort maar krachtig: vergeet die gast, hij heeft notabene zelf gezegd dat het lust is voor hem. Hij moest zich schamen, een kind onderweg, trouwen en dan met jou contact zoeken. Het is goed dat het contact verbroken is.
    Wat jij waarschijnlijk mis is wat je zelf al aangeeft: hij heeft wat jij zo graag wil hebben. Zou je deze gevoelens nog hebben als je zwanger zou raken van je huidige vriend?

itakepictures en Colour vinden dit leuk.
  14. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3

Goeie! Nee dan heb ik deze gevoelens niet meer! Dat weet ik zeker.

Het is inderdaad dat paradijsje aan de overkant. Maar weet ook zeker dat dat bij hem niet zo is... anders doe je dit nooit! Lust of niet... ook hij mist iets! Maargoed dat zoekt hij maar bij een ander en niet meer bij mij.

Het maakt het alleen stuk makkelijker als je die gevoelens niet zou hebben! Je bent dan zoveel sterker!

Thnx voor de eer

15. an0niem123

27 nov 2018
    8
    1
    3
    Eerlijkheid* bedoelde ik

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703