Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Vandaar de Ikea gister? Leuk mamavanjuul, nog wat leuks gezien? Hier ook, mama, mama, mama. Kan amper naar de keuken lopen of hij komt jammerend achter me aan gedribbeld... Maar wel stiekem fijn, kan iig een heleboel knuffels kwijt zonder dat hij van mijn schoot springt.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jaa, even inspiratie op doen! En we hadden nog maar 1 wijnglas :D
    Onze bank valt bijna van ellende uit elkaar, dus zijn op zoek naar wat anders. Zijn zaterdag al naar een mega grote woonboulevard geweest en daar wel wat moois gezien.

Hahaha, hier ook hoor! Ooow, ben je zo zielig Emma? Kom maar lekker bij mama :p

Pf...weten jullie trouwens nog wat leuks voor Julia's verjaardag?
    We kunnen echt niks bedenken, vooral omdat ze in de herfst jarig is en nu al weken buiten te vinden is en nergens echt mee speelt, behalve haar keukentje. Ze krijgt in ieder geval een rugzak en broodbakje met naam er op...

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou, ook voor Danique is de 1ste schooldag begonnen! Ze vond het leuk en spannend tegelijk, maar eenmaal in de klas op haar stoeltje met een olifantje erop kreeg ze het bijna te kwaad. Arm ding, het kan niet anders maar ze worden wel in 't diepe gegooid hoor.

Maar ze heeft gelukkig een leuke dag gehad op school vandaag! Niet dat ik dat uit haar kreeg, volgens haar had ze 'niks gedaan' en 'weet niet meer' :D.
    Maar ze oogde vrolijk, niet dat stuurse en met de luiken hermetisch op slot. De juf zei dat ook, ze was heel open en had overal leuk aan mee gedaan. Ik begon te vertellen dat ze zich ook heel erg kan afsluiten en toen zei ze dat ze die blik van Danique nog wist toen ik vlak voor de zomervakantie een keertje even na schooltijd langs was gekomen. Dus juf herkend 't snel, da's fijn.
    Morgen de 1ste keer met overblijf (nog meer gehannes met bloottlommeltjes ;)) en naar de BSO, ben benieuwd.

Ze hebben vandaag de jaaragenda op de site van de school geplaatst en ik baaaaaaaal als een stekker : naast het feit dat van de 8 studiedagen er 7 op een werkdag van mij vallen (zucht) zag ik dat de schoolfotograaf op 1 oktober komt, en dan zijn wij een lang weekend in Coevorden (Landall en Plopsaland) ter ere van mijn zus haar 50ste verjaardag. Verderrie!

Zo, nou even bijlezen. Ben zo druk geweest dat ik een tijdje hier niet geweest ben.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oooh Natas...jullie hebben een schoolgaand kind, haha!
    Nou fijn dat ze het toch naar haar zin heeft gehad! Idd wel balen van die vrije dagen, ik heb er nog niet naar gekeken eigenlijk.
    Zal ik zo even doen...

Balen van die fotograaf! Komen ze niet altijd nog een keer voor eventuele zieke kindjes?

Ik heb net Juul's school een mail gestuurd, omdat we nog niks hebben gehoord en ze toch echt over een maand 4 is.
    We hebben 10 wenmomenten, dus ze zou een week van te voren kunnen beginnen.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh en Emma zegt: Juujaa! Zo ontzettend lief!

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: wat fijn dat ze het naar haar zin heeft gehad! En fijn dat de juf zo oplettend is, moet een fijn gevoel geven. Wel balen van de studiedagen...
    Hoe gaat het eigenlijk met het werk van Chris? Is er inmiddels al meer duidelijkheid voor hem?

@mamavanjuul: wat goed van Emma! En jij ook al bijna een schoolgaand meisje, wat gaat het snel zeg!

Hier: aan het kijken waar we op vakantie zullen gaan in oktober, dan hebben we eindelijk twee weken samen vakantie! Waarschijnlijk wordt het CenterParcs, maar we twijfelen nog een beetje welk park. Iemand van jullie ooit op Parc Sandur geweest? Of Huttenheugte?

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Kipkip, je hebt gevraagd of het leuk voor me is dat mijn moeder hier een dag in de week komt of dat het extra vermoeiend voor me is. Helaas het laatste, ze kan me helemaal niet meer helpen en ze is zo ongeveer een kind erbij.

En het slapen van Q : dat is een tijdje super goed gegaan! Maar helaas, sinds een week of 2 is 't weer bal. Hij wordt nu vaak 's morgens heel vroeg wakker (lees 4 of 5 uur of zo) en ik krijg hem dan niet meer aan het slapen. Dat samen met D. die de laatste tijd vaak bij ons in bed komt slapen (lees, bovenop mij al schoppend en doen) maakt dat mijn wallen weer aardig aan 't zakken zijn. Jij hebt ook fijne nachten met Kuikentje, not!
    Q. slaapt ook nog 2x overdag. Hij houdt 't zo'n 4 uur uit tussen slaapjes. Dat valt nog wel te rekken naar 5 uur of als je hele leuke dingen gaan doen een keer naar 6 uur, maar dat moet je niet te vaak doen.

Jammer dat je bouwplannen niet doorgaan Kipkip.

Je vakantie klinkt goddelijk Mamavanjuul!
    Knappe Emma zeg, dat ze al aangeeft wanneer ze moet poepen! Ik heb de pech dat ik 2 kindjes heb die het geen donder uitmaakt hoe vies hun luier is. Aangeven, ho maar.
    Gelukkig gaat het goed met je schoonmoeder!

Leuk Eeka, de 1ste echte schoentjes! Dan lijken ze meteen een stuk ouder he?
    Wat rot dat je even in een dip hebt gezeten, knuf!

Banaantje : wat naar die situatie tussen je zwager en je schoonouders! Ik vind het zielig voor opa en oma, maar ook voor ie kleinkindjes.

Hahahaa Kezia, ik laat Q. alleen nog maar in bad uit een open bekertje drinken. Met reden! :$
    Ik heb voor hem een rietjesbeker, bij beide kids geen tuit gehad.

Maten : Quinten zit met broekjes nog in 80, voor de rest begin hij naar 86 te gaan. Dat is vaak nog een beetje te groot maar aangezien ik een hele winter wil doen met alles wat ik nu koop doe ik dat dus een beetje op de groei. Zijn schoenmaatje is 21.

Kidszcity is leuk!
    Ik neem D. denk ik ook mee. Tis wel 11 november, moet nog even bedenken of dat niet te druk voor haar gaat worden.

Tot slot nog een update :
    Praten : geen woord
    Lopen : nop
    Klimmen : tot aan de zolder als ie de kans kreeg :D
    Gillen : heel hard, zodra hem iets niet zint :$

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, nou klinkt positief toch, D's eerste dag? Grappig is dat, ik hoor van alle buurmeisjes dezelfde minimalistische reactie. Alle buren klaagden gister dat ze zo weinig vertellen over school. Idd, hoe is het nu met het werk van je man? Hier ook st Maarten viering maar ik neem kippetje ook wel mee. Ik neem aan dat we 's ochtends afspreken?

Eeka, ja wij zijn in de Huttenheugte geweest toen kuikentje nog heel jong was. Wij vonden het super maar dat voornamelijk met kippetje te maken. Het ligt naast Plopsa, leuk animatieprogramma en zwembad. Maar wel een heel oud huisje. Overigens waren ze wel een gedeelte aan het renoveren dus zou wel zorgen dat je dat boekt.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Natas, Ik zag de foto's van D op facebook... Sjonge jonge, wat een stoere meid! Dat ze de tranen inhoudt bedoel ik he... Hier is het om het minste of geringste een (gillend en schreeuwend) tranendal hoor, en de dame is al bijna 8 en gaat naar groep 5.

Zo'n eerste schooldag is wel heel bijzonder he. Fijn dat D ook open was, en leuk heeft gespeeld. Hopen dat dit zich zo voortzet! Goeie juf ook, als zij gelijk wist wat jij bedoelt.

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Natas, wat fijn dat Danique dr eerste schooldag goed is gegaan! Dat van "ik weet het niet meer" herken ik wel! Bij Milan ook in het begin standaard antwoord. Ik vond dat zo gek, totdat de juf na de eerste 4 weken tijdens de evaluatie vertelde dat ze het ook echt niet meer weten. Ze doen zoveel op een zo'n dag..........Sinds dat gesprekje ben ik gesloten vragen gaan stellen, dus "heb je nog in de bouwhoek gespeeld" en dat levert veel meer informatie op;).

Balen dat Q weer slechter slaapt. Dat kun je er in combinatie met alle drukte niet bij hebben. Sterkte!

Julia dus ook al weer bijna naar school! Leuk hoor! Hier mag Lars ook al weer over 4 maanden. Zin in!

@eeka, lekker een paar dagen vrij. Huttenheugte is een leuk park. Wat ook een leuk park is, is Rabbit Hill. Maar dat is wel Landal.

@mamavanjuul, leuk dat jullie de woonkamer gaan opknappen!

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb vanmorgen trouwens een behoorlijk botsing gehad met R... Ik ben er een beetje naar van.

Als zij boos is op mij, gaat ze schelden op Liesbeth. Gaat ze zeggen 'Liesbeth piesbeth', en 'stomme schijtbaby' enzo... Of 'Liesbeth en Kezia zijn stom, alleen Marvin (broertje bij mama) is lief'.

Heel kinderachtig gedrag, waar ik gewoon boven zou moeten staan, maar dat is toch niet gemakkelijk. Afhankelijk ook van hoe moe je zelf bent natuurlijk. Mr Hair staat daar wél boven, en reageert daar totaal niet op. Maar mij raakt het wel, en ik reageer dan veel te heftig. Moet ik niet doen, het is ook nog maar een kind :(

Samengesteld gezin... Het is nooit af. Gaat altijd met ups en downs verder. Gelukkig ook echt wel met ups, maar zo'n down is altijd weer even lastig. Bah.

12. Maryloes

He bah Kezia, niet leuk! Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is om te horen. Snap ook heel goed dat je hier niet altijd boven kunt staan hoor, maar volgens mij doe je het heel goed. Ik denk dat R&H boffen met jou als stiefmama!

13. Maryloes

@hier, ik ga trouwens een cursus mindfulness doen! Ik ben een beetje druk, ook, of misschien wel vooral in m'n hoofd. Daardoor reageer ik soms ook te heftig, wat ik helemaal niet wil natuurlijk. Gisteren mail gehad van mijn leidinggevende dat ze mij hierin steunt en mijn werkgever gaat dus betalen. Heel fijn, want het is een cursus van 495 euro. Had het sowieso wel gedaan hoor, maar dit is toch een flinke meevaller!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    He bah Mrs Hair! Dat is niet leuk! Misschien een schrale troost: Julia roept soms ook dat ze papa alleen maar lief vindt en dat mama maar stom is...ik mag haar soms niet eens naar bed brengen of uit bed halen...

Pff..schreeuwen jullie dreumissen ook alles zo bij elkaar? Jeetje, als Emma haar zin niet krijgt of iets niet wil dan schreeuwt ze alles bij elkaar. Voor mij af en toe best lastig om de situatie in te schatten.

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank jullie meiden. Ik voelde me vanochtend echt even de boze stiefmoeder, omdat ik best onredelijk was...

Ik heb Mr Hair een mailtje gestuurd, en heb hem echt gevraagd dat hij in dit soort situaties reageert. Als hij het niet doet, doe ik het namelijk, en dan te heftig. Daar was hij het helemaal mee eens. Soms moet het misschien ook wel even goed botsen, zodat iedereen daarna weer even zijn best doet (ik ook).

@ MamavanJuul: Herkenbaar hoor! Gillen en zichzelf op de grond gooien. Echt uit frustratie, ze kunnen het nog niet vertellen...

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair, wat een vervelende situatie. Lijkt me dan toch lastiger omdat het je eigen kinderen niet zijn. Fijn dat mrhair je daarin steunt!

Maryloes, wat houdt die cursus in? Goed zeg dat je werkgever meebetaald. Dat is toch wel prettig van grotere bedrijven.

Mamavanjuul, hier ook een felle ;). Ik dacht eerst dat hij een stuk rustiger was dan kippetje maar hij doet nu niet meer onder voor haar.

Steintje, hoe is het in het nieuwe huis?

17. Maryloes

'

Na de training zul je merken dat er de volgende veranderingen kunnen zijn:
    - Je kunt je aandacht beter richten.
    - Je hebt een veranderd lichaamsbesef; je “voelt” en ervaart je lichaam beter, waardoor je belangrijke lichaamssignalen herkent.
    - Je bent minder speelbal van je emoties, herkent ze meer en kunt er beter mee omgaan.
    - Je zelfbeeld is veranderd; je oordeelt minder over je zelf en kunt milder naar jezelf kijken!
    Kortom: je accepteert jezelf meer en kunt beter omgaan met wat zich in je leven voordoet. Je ervaart meer rust en kunt meer genieten van wat er is.

Dit dus, ik denk dat ik er veel aan zal hebben.

Hier ook een felle hoor, zal de leeftijd wel zijn haha.

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Die training klinkt heel goed! Ik denk dat iedereen hier wat uit kan halen, en in ieder geval alle mama's met jonge kinderen ;)

Deel je je nieuwe vaardigheden en kennis straks wel met ons, Marloes?

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: wat ik altijd uit je verhalen opmaak ben je absoluut geen boze stiefmoeder! Integendeel, ik denk dat R&H heel erg geboft hebben met zo'n lieve stiefmoeder. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de maat vanmorgen even vol was bij jou. Het is en blijft lastig als het niet je eigen kinderen zijn... Gelukkig dat mr hair het met je eens was na je mail.

@maryloes: wat fijn dat je werkgever die cursus betaald. Hopelijk heb je er veel baat bij zowel tijdens je werk als ook thuis.

@pittige dreumes: hier ook zo'n pittige tante. Om het minste of geringste huilen en schreeuwen terwijl er echt niets aan de hand is. Zal inderdaad wel met de leeftijd te maken hebben.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: helemaal vergeten om te reageren, maar wat leuk dat jullie de woonkamer aan gaan pakken! Altijd leuk om de boel opnieuw in te richten. Gaan jullie al snel beginnen daarmee?

Deel Deze Pagina