Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo is het Banaantje! Succes met wakker blijven vandaag ;).

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Bloederige plek? Waarvan is dat dan? Klinkt naar...

@ Kipkip: Heb jij niet binnenkort een meerdaagse vergadering ergens? Net als Natas? Kan je ook even een paar daagjes bijslapen...

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hallo dames, allemaal de oogjes open kunnen houden vandaag ;)?

@banaantje: komt die bloederige plek van doorkomende kiezen? Wat vervelend zeg!

@kipkip: beterschap voor jullie!

@mrs hair: alles goed bij jullie? Hoe gaat het nu met R & H, beter na je confrontatie laatst?

Hier: een reactie gekregen uit Rotterdam, ingewikkeld verhaal waarbij ik blij ben dat ik een beetje snap van erfelijkheid en medisch taalgebruik want vriend kon er niet zo veel van maken ;)... Het komt erop neer dat de voorlopige uitslagen gunstig zijn, maar er is wel iets gevonden wat nog uitgezocht moet worden, of dit met Sanne's handafwijking te maken heeft. Volgens de arts was dit voorlopig in ieder geval positief nieuws :).

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, dus wat ze hebben onderzocht was positief? Dat is mooi! Hopen dat het laatste onderzoek ook nog positief is. Krijgen juliie geen persoonlijke toelichting?

Natas, nog niet bijgeslapen dus? Balen zeg!

Mrshair, nee helaas geen vergaderuitjes hier ;),

Wederom een korte nacht. 23.30 erin, 24 uur kippetje gespuugd van het hoesten, kuikentje ook wakker, 1 uur kuikentje weer wakker, 4.30 kuikentje weer wakker, gerekt tot 6.15 uur voor een papfles, 6.30 kippetje wakker. Joehoe, nu zitten we gezellig beneden. We zijn allemaal ook een beetje grieperig dus het is heel gezellig hier :(. Sorry voor mijn klaagzang weer....

Vanmiddag naar een kinderverjaardag, ik hoop voor die tijd nog even een klein tukje te doen. Jullie nog plannen?

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: wat een nacht weer bij jullie, pfff.... Heb je vandaag nog een dutje kunnen doen?
    Ik weet niet of we nog persoonlijke uitleg krijgen. Misschien als alles bekend is?? Bij het onderzoek in Berlijn hebben ze geen afwijking gevonden, bij het array-onderzoek kwamen wel wat kleine dingen aan het licht die nog verder nageplozen moeten worden of dit iets te maken heeft met de afwijking van Sanne. Als we weer naar het team in Rotterdam moeten (waarschijnlijk eind oktober of begin november) krijgen we misschien wat meer duidelijkheid.

@natas: wil je even een hart onder de riem steken. Wat een ontzettend vervelend rotnieuws hebben jullie gekregen. Niet eerlijk, onverdiend lijkt me als C. al zoveel jaar in het bedrijf werkt. Hopelijk kan de Rechtsbijstand jullie advies geven... Dikke knuffel!!

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou Eeka wel fijn om te horen dat het dus voorlopig goed nieuws is. Zo te lezen maken ze wel werk van het onderzoek, dus dat is netjes!

En kipkip wat een nacht voor jou weer, balen zeg.

Hier (zie het tijdstip van schrijven) ook een prutnacht. Vandaag hadden wij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriend. Daarvoor sliepen Caitlin, manlief en ik een nachtje bij mijn ouders in lisse (vader 81, moeder 74). Daar sliep Caitlin al slecht maarja, ze slaapt nooit echt geweldig bij ons op de kamer. Overdag ging prima behalve dat ze weinig at en dronk. Wij dachten dat dat aan die kiezen lag, ze kwijlt als een gek, bijt op alles, die bloederige speekselvlekken in bed... Wij hebben leuke feestjes gehad dus alles leek een succes. Maar 's avonds begon de ellende: we werden gebeld door mijn moeder dat Caitlin niet te handlen was. Blijbaar had ze al 2 uur lang gehuild, wilde ze niet slapen en bleef ze mama roepen, mijn moeder wist niet meer wat ze moest doen. Terwijl manlief eindelijk aan het bier kon (hij was overdag bob voor de mannen) moesten we dus halsoverkop in de auto springen. Toen wij er waren had Caitlin direct haar rust gevonden en wat was ze blij! In de auto naar huis ontdekte ik dat Caitlin wat witte vlekjes op de onderkant van haar tong had en het zag rood, leek wel spruw, dus volgens mij zijn het haar kiezen niet!!

Nu lig ik er wakker van. Morgen wel of niet naar de huisartsenpost met haar? Ze eet en drinkt echt superslecht...bijna niks...

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, wat jammer! Ik heb geen idee wat de vlekjes kunnen zijn, je kunt altijd even bellen toch met de ha? Sneu ook voor je ouders dat het niet ging, die zullen ook wel teleurgesteld zijn.

Ik was gister met kippetje naar een verjaardag en kuikentje was met papa en vrienden naar het pannekoekenrestaurant. Kuikentje super gegeten en ja hoor, rond 20 uur op bed zonder papfles en tot vanochtend 6.45 uur geslapen! Ik zeg, iedere dag pannekoeken ;).

Zo even op het strand kijken. Fijne zondag!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hahaha, iedereen een prutnacht gehad? Wij ook...

Eindigend in dat we Liesbeth vanochtend paracetamol hebben gegeven, voor wat uiteindelijk een driftbui lijkt te zijn geweest.

We geven eigenlijk nooit paracetamol, dat is de derde in haar leven ofzo. Maar vanochtend toen ze uit bed kwam (met een hele vieze poepluier) werd ze eerst zó verdrietig en toen zó boos/gillend/krijsend, we dachten echt dat ze een oorontsteking ofzo had. Beetje verhoging. Dus na een half uur gillen krijsen huilen, heb ik haar paracetamol gegeven.

Moeilijk te zeggen wat het uiteindelijk geweest is, maar erg ziek lijkt ze nu niet meer...

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje, wat een verhalen allemaal :)

Ik moet zeggen: het gaat hier goed met Emma *kloptaf*. AB-kuur is goed aangeslagen. Ze is weer super vrolijk, super ondeugend en super lief. Klets ons de oren van het hoofd en is super druk, niet normaal!

We zitten alleen in een fase met Julia waar je U tegen zegt:
    (natas, klinkt het herkenbaar???)
    Niet luisteren, gewoon standaard alles 3x moeten zeggen, de ene dag eten als een slotengrafer, de andere dag zijn we een uur bezig. Ze klaagt vaak over hoofdpijn en oogt moe, maar willen slapen..ho maar!

Verder wordt Emma's woordenschat groter en groter. De afgelopen dagen hebben we: Ap en Aan er bij kunnen voegen (= appel & banaan)
    Aarbei= bei
    Dus ze vraagt nu zelf om een Ap, Aan of bei, zo grappig!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh en een zetpil doet hier ook altijd wonderen.
    Bij Emma hebben we er nu 1 doosje doorheen....;)
    Ik wacht er niet meer te lang mee, want achteraf dacht ik vaak: had ik het maar eerder gedaan.

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hee daar ben ik wel benieuwd naar, hoevaak en wanneer geven jullie paracetamol? Mrs Hair dus echt zelden, maar wat nou als ze niet wil slapen en om het half uur wakker wordt?

Manlief en ik hebben hier vaak confrontaties omdat hij veel sneller een zetpil wil geven dan ik. Hij denkt praktisch: als we die geven slaapt ze tenminste en kan ik ook slapen. Mannendenkwijze ;) Ik denk vanuit het kind, zetpil geven is niet zo gezond lijkt me.

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wat vervelend zeg, dat Caitlin zo overstuur was bij je ouders :(. Ook jammer natuurlijk voor je ouders, want ze zullen het vast heel leuk hebben gevonden dat hun kleindochter kwam logeren. Hoe gaat het nu? Heb je nog naar de HAP gebeld?

@kipkip: hahaha, die kuikentje heeft dus erg goed geslapen na de pannenkoek. Toch handig om te weten ;).

@mrs hair: Liesbeth ook al een mindere nacht, vervelend :(.

@mamavanjuul: fijn dat Emma weer helemaal opgeknapt is! En weer nieuwe woorden erbij, superleuk!

@zetpillen: Ik denk dat we in het eerste jaar zo'n vijf zetpillen hebben gegeven, ook een keer midden in de nacht toen ze niet wilde slapen en niks goed was. Met zetpil sliep ze zo. Vanaf haar verjaardag eigenlijk geen zetpillen nodig gehad *klopt af*, behalve natuurlijk na haar operatie. Toen zijn er wel een paar doosjes doorheen gegaan, maar dat was op advies van het zkh omdat ze anders teveel pijn zou hebben.

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka: Hoe voel jij je eigenlijk? Gaat het weer beter sinds je dipje?

Hier ging het vanmorgen weer een stuk beter! De witte vlekken op haar tong zijn wel groot en zien er vervelend uit, maar ze at tenminste iets. Ook drinkt ze weer ok. Ik hoop dat de verbetering doorzet! Al ben ik wel benieuwd wat ze heeft eigenlijk.

Op mijn Facebook is een soort discussie gaande over het logeren...heb nu spijt dat ik het erop heb geplaatst! Had gehoopt op tips, maar ik krijg er eerder een rotgevoel van :(

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    #2134 kipkip, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt: 16 sep 2012
    Wij geven het ook niet zo snel maar soms 's nachts als die ieder half uur krijsend wakker werd en toch wel echt last leek te hebben van tanden of kiezen. Daarna was het wel altijd snel goed en ging die lekker slapen. Dan denk ik achteraf, waarom hebben we hem niet eerder gegeven?

Mamavanjuul, waarschijnlijk toe aan school? Wanneer gaat ze wennen?

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, dat las ik gister al ja. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt!

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Banaantje, gewoon doen waar jij je goed bij voelt en niets aantrekken van reacties die tegen jouw gevoel/principes ingaan. Jij kent je meisje het beste!

@dipje: momenteel gaat het wel weer. Veel praten en vooral kijken naar de dingen die Sanne wel kan en de creatieve oplossingen die ze verzint.

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hoe was jullie nacht? Ik hoop dat jullie een beetje hebben geslapen, vooral kipkip en natas.

@Eeka: Fijn dat het weer gaat. Volgens mij hebben je vriend en jij veel steun aan elkaar? Dat is wel goed hoor, dat hoor je wel eens anders.

Hier prima nachtje, Caitlin slaapt nu nog steeds. Het zijn geen vlekken maar een soort grote witte blazen op dr tong trouwens. Op zich gaat het al beter, maar nu twijfel ik om er toch ff naar te laten kijken...

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, ik zou er wel even naar laten kijken! Wat een slaapkop...

Hier wel een soort van 2 goede nachten gehad :).

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kipkip: Hoera!!

@ Banaantje: Ik zou er ook naar laten kijken. Het klinkt echt raar, tenzij ze haar mond verbrand heeft? Maar dat zal wel niet.

@ Nacht: Hier ook weer goed gelukkig. Ze was gisteren de hele dag behoorlijk hangerig/ziekjes, dus toch geen driftbui in de ochtend. Vanmorgen ook hoesten, dus ze heeft wat onder de leden. Gelukkig is ze wel weer vrolijk :D

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Kijken jullie ook boer zoekt vrouw? Voor mij is het het tweede seizoen dat ik volg, ik vind het echt leuk :)... Alleen die Aad, wat een vervelend mannetje. Daar wil je echt niet mee samenleven volgens mij. Heeft ie ook de twee dames eruit gegooid, die hem het allerleukste vonden! Heeft hij totaal geen voelsprieten voor ;)

Deel Deze Pagina