Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@kipkip, weer pannenkoeken gegeten;)? Fijn in ieder geval, 2 goede nachten!

@Banaantje, ik zou ook even bellen met de huisarts. Die witte blaasjes klinkt toch gek. Balen van de loggeerpartij. Ik zou me ook niet zo veel aantrekken van wat anderen zeggen. Jullie kennen Caitlin het beste en je moet echt doen waar je je goed bij voelt!

@Natas, hoera voor Quinten! Maar tegelijkertijd rotnieuws van Chris. Al meer bekend?

@Eeka, fijn dat jullie positief nieuws hebben gekregen. Dat andere dus nog even afwachten. Goed te horen dat het met de dip beter gaat.

@Mrs hair, beterschap voor Liesbeth, hopelijk valt het mee.

@Bzv, ik heb geloof ik nog ieder seizoen gezien, love it. Die Aad ja, wat een figuur. Begon al met de brieven, hij vond veel vrouwen toch wel te oud, maar daar is hij wel van teruggekomen.

@Hier, onze Milan zaterdag afgezwommen voor B. Voorlopig even geen zwemles meer, zo fijn. Lars zou voor zn 4e verjaardag een nieuw bed krijgen. Nu stond het bed wat we graag wilden vorige week opeens op marktplaats. Dus gisteren opgehaald, maar waar zet je zo'n groot bed neer. Meteen gistermiddag dus maar in elkaar gezet. Een nieuw behangetje zouden mijn schoonouders in de kerstvakantie doen, maar dat ook maar naar voren gehaald en dat gaat volgende week gebeuren. En dan is dat project ook weer klaar!

2. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Maryloes: Goed hoor van Milan! En Lars grote veranderingen in zijn kamer, die boft.

@kipkip: Fijn dat je weer goed geslapen hebt! Heb je effe kunnen bijtanken.

@Natas: Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat op het werk van Chris. En hoe is hij er zelf onder?

@Mrs Hair: Knuf voor Liesbeth! Hopelijk is ze snel weer de oude.

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: ook ik zou toch even contact opnemen met de ha, want het klinkt toch wel vreemd die witte blazen. Wil ze wel eten en drinken?

@mrs hair: beterschap met Liesbeth!

@maryloes: wat goed dat Milan nu zijn B-diploma heeft! En heerlijk om even van de zwemlessen af te zijn :D. Zag gisteren al een foto van Lars in zijn mooie, nieuwe bed. Leuk!

@bzv: ik probeer het een beetje te volgen. Blijf er niet voor thuis, maar zet het wel op als ik thuis ben.

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bzv, die Aad ja, wat een type. Daar kun je niet de slappe lach mee krijgen volgens mij. Hij neemt het leven veel te serieus, ik ben benieuwd of na die week uberhaupt wel 1 van de vrouwen met hem verder wil. Henk is leuk al had ik wel verwacht dat hij voor die blonde zou gaan.

Mrshair, beterschap voor Liesbeth.

Maryloes, wat goed zeg van het zwemdiploma. Is hij lang bezig geweest? Welke leeftijd zou jij aanraden om te beginnen met zwemmen?

Banaantje, ben je nog bij de ha geweest?

Nee gister geen pannekoek naar aardappels, groenten en worst. Maar ik hoop dat hij het nu doorkrijgt ;).

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@zwemles, bij ons kun je met 5 beginnen. En dat schijnt ook wel het handigst te zijn. Met 4 gaan ze net naar school, veel nieuwe indrukken etc en hebben ze net nog wat minder kracht. Er zijn wel zwembaden waar je met 4 kunt beginnen, maar uiteindelijk zwemmen die kinderen gelijk af met de kinderen die met 5 zijn begonnen. Dus eigenlijk ben je dan alleen maar langer bezig en het is geen lolletje kan ik je zeggen;). Maar goed, dat is wat ze mij vertelden en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Milan heeft er ongeveer 1,5 jaar over gedaan en dat is snel schijnt. Er staat geloof ik 1,5 jaar voor alleen A........

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: Lekker laten gaan die discussie. Iedereen denkt er anders over en doet het anders. Met Julia waren wij ook veel terug houdender dan met Emma.
    En als het niet goed voelt voor jou, dan moet je het niet doen. Het komt vanzelf wel.

@Kipkip: wat lekker dat je goed hebt kunnen slapen, kwartje misschien gevallen?

@Natas: Balen meid! Jeetje zeg....

@Maryloes; Goed van Milan zeg! Wij gaan ook rond januari beginnen. Dan heeft ze er een paar maanden school op zitten en is ze wat gewend (hoop ik).

@Hier: Poeh, Emma is weer 100% haha, en dat kunnen we merken!
    Dikke boef is het hoor! Ze begint nu met slaan als ze haar zin niet heeft en als ik het voor ben, dan gaat ze snel aaien. Maar als ze dus slaat en wij zeggen dat het niet mag, dan krijgen we een dikke onderlip en gaat ze keihard huilen. Maar ze is wel een lief boefje hoor :D
    Als we nu de voordeur instappen lopen we eerst tegen een mooie picasso aan van Emma op de muur...lang leve de stoepkrijt!
    WE hebben een schoolbord in de hal staan, maar die moet maar weg, want ze tekent overal met het krijt!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: ik duim voor weer een goede nacht voor kuikentje. Ben je zelf eigenlijk weer opgeknapt, je was toch niet fit vorige week?

@mamavanjuul: moest wel even lachen om de picasso van Emma! Wat een boefje is het!

@maryloes: knap dat Milan in zo'n korte tijd A en B heeft gehaald!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Tja..Emma is gewoon echt een boefje!

Vandaag mijn laatste ochtend thuis met Julia...**slik**

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Haha, Emma en haar krijtjes! Sterkte vandaag mamavanjuul...de laatste ochtend met de twee meiden, straks zal Emma zich weer afvragen waar haar zus is misschien.

Vanmorgen naar huisarts geweest. Die stuurt me door naar de kinderarts, daar kan ik morgen terecht. Ik maak me toch wel zorgen nu, want de huisarts had geen idee wat het was...

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    In ieder geval wel fijn dat je zo snel terecht kan, hoef je niet langer in spanning te zitten. Kan me heel goed voorstellen dat je je nu zorgen maakt, zou ik ook hebben!

Emma slaapt meestal als Julia naar de psz is in de middag, dus dat is echt even tijd voor mama ;)

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: heb je een leuke ochtend gehad, met voor de laatste keer (buiten de vakanties om dan) allebei de meisjes thuis?

@banaantje: succes morgen! Snap dat je je zorgen maakt, daarom is het maar goed dat je al zo snel terecht kunt.

@hier: zelf niet helemaal fit, keelpijn en beetje rillerig. Sanne heeft weer iets nieuws geleerd. Als ik de cd met kinderliedjes aan zet gaat rondjes draaien, zo grappig om te zien!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Even ego hoor...Liesbeth is echt super onhandelbaar de laatste paar dagen... Ik dacht dat ze ziek was, ze zit zo overduidelijk niet lekker in haar vel. Maar echt ziek is ze toch ook niet.

Vannacht huilen en jengelen tot half twee of later. Paracetamol rond middernacht haalde niets uit :( en mr hair ook nog boos op mij wegens 'oneigenlijk gebruik' paracetamol.

Avondeten is echt DRAMA. Ze heeft al drie dagen geen hap gehad. Huilen, gillen en brullen, hoofd bonken,... Tot ze uiteindelijk uitgeput is rond zessen, en we niet anders kunnen dan haar naar bed brengen zonder eten.

En sowieso elke tegenslag leidt tot huilen en hoofd bonken :( ik herken m'n meisje even niet meer :( :(:(

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair, vervelend zeg! Waarschijnlijk weer een sprong, tanden/kiezen krijgen, nog niet duidelijk iets kunnen zeggen fase ;). Troost je met het feit dat ook deze fase weer voorbij gaat...maar het is absoluut niet leuk!

Hier ook sinds een paar dagen slecht eten, duwt zijn bord weg. Maar hij heeft ook zo'n 4/5 poepbroeken per dag en in zijn mond schieten de witte puntjes uit zijn tandvlees. Hoektanden, nog een paar kiezen, zijn hele gebit is nu aan het doorkomen. Niet eten is over het algemeen ook slecht slapen dus maar weer een fles pap 's nachts en dan slaapt hij gelukkig wel weer.

Mamavanjuul, haha herkenbaar dat slaan. Als ik vanaf een afstandje nee tegen hem zeg, komt hij met grote stappen en opgeheven hand op me afgelopen en dan krijg ik een tik. Nu is het nog komisch, haha. Overigens corrigeer ik hem uiteraard wel en ga niet lachen waar hij bij is maar is het echt een grappig gezicht :).

Natas en steintje, hoe is het met jullie?

Banaantje, ben benieuwd wat de ka zegt! Raar dat de ha ook geen idee had.

Eeka, beterschap! Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Wat grappig die dansende Sanne :).

14. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Heb je al in haar mondje gekeken? Is er misschien iets niet lekker in haar mondje? Want wat je nu zegt herken ik even heel duidelijk van Caitlin! En die bleek dus, verstopt onder haar tong, die blazen te hebben. Persoonlijk denk ik dat het ook door het doorkomen van kiezen kan zijn hoor, maar het zou ook heel goed kunnen dat ze toch iets anders heeft.

Hier: Vanmorgen bij de kinderarts geweest. Wat heeft Caitlin? Een herpesinfectie, op haar tong! Precies hetgeen ik haar altijd voor heb willen behoeden. Ik kan wel janken... Vind het zo erg! Waarschijnlijk weer opgelopen op kdv, door een speeltje van een geinfecteerd kind in de mond te stoppen. De hele onderkant van haar tong is een grote blazenparade. Er valt niks aan te doen behalve uitzieken, ze heeft nu paracetamollen en licodaine gekregen om de pijn te verzachten en nu moet ze weer gaan eten. Vanmorgen heeft ze, naast haar papfles, NIKS gegeten.

Haar symptomen:
    - nare geur uit mondje
    - bloederige kwijlplekken in bed
    - redelijk vrolijk maar wel snel geirriteerd/huilerig
    - veel, maar licht slapen
    - eten wil ze absoluut niet, wordt ze heel boos
    - drinken mondjesmaat, fles wil ze alleen als ze wordt afgeleid
    - veel kwijlen!
    - continu kauwen overal op

Argh...gaat er iemand hier voor de deur keihard lopen toeteren en nu wordt Caitlin gillend wakker...!

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik las net dat de beruchte 17 maanden sprong een hele pittige is... Nou, dat merken we inderdaad.

Aan alle mama's succes gewenst hoor!

Wij gaan zo naar CenterParcs, een middagje zwemmen en dan vanavond eten. Ik hoop dat het goed gaat ;)

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: wat vervelend dat Liesbeth niet lekker in haar vel lijkt te zitten en niet wil eten! *dikke knuffel*
    Hopelijk vanmiddag een leuke middag in het zwembad. Naar welke CP ga je/ben je geweest?

@banaantje: wat naar dat Caitlin een herpesinfectie heeft opgelopen... Heeft de arts aangegeven hoe lang het duurt voor de blaasjes weg zullen zijn? Heel veel beterschap voor je meisje en een dikke knuffel voor jou!

@kippetje: die kuikentje gaat ineens hard met z'n gebit! Sanne heeft tot nu toe 8 tanden en geen kiezen. Laatst dacht ik dat er een kies door ging komen, maar tot nu zie ik nog steeds niets verschijnen.

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Hoe ging het vandaag in Center Parcs? Genoten? Meestal als die kleintjes afleiding hebben, gaat het wel goed.

@Eeka: Ik heb volgende week vrijdag een belafspraak met de kinderarts, dan zou het beter moeten gaan. Vandaag ging het eten aardig: twee boterhammen, fruithap, 2 papflessen, aardig gedronken tussendoor en de avondmaaltijd was ook best ok met een beetje toetje. Dus de paracetamol en licodaine heeft effect. Ze is alleen wel ont-zet-tend zwaan-kleefaan, roept de hele dag mamamamamama en wil continu opgetild (aggos, zo sneu). Het nadeel is alleen dat we a.s. woensdag de bruiloft van mijn beste vriend hebben. Daar komen een boel kindertjes, waaronder ook pasgeborenen. Dat vind ik niet zo'n prettig idee. Gisteren waren we ook al op kraamvisite bij een 4 weken oud meisje, als ik had geweten dat het herpes kon zijn was ik uiteraard nooit gegaan :(

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: gelukkig dat ze vandaag wel goed heeft gegeten en gedronken. Dan slaan de paracetamol en lidocaine in ieder geval aan, mooi zo! Snap dat je je misschien schuldig voelt ten opzichte van de mensen bij wie je op kraamvisite bent geweest, maar jij kon toch ook niet weten wat Caitlin had? De bruiloft volgende week is lastig. Zou ze heel de dag mee gaan?

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @banaantje: AI..dat is niet leuk! Ben er helaas zelf ook mee bekend. De een is er gevoeliger voor dan de ander.
    Je hebt wel homeopatische druppeltjes (dr Vogel volgens mij) die je kan nemen en die het helpen herstellen. Ik weet alleen niet of dat geschikt is voor kleintjes.
    Over het algemeen voelt het als aften in je mond, dus niet fijn, maar niet erg genoeg om ziek te zijn :)
    Wat mijn ervaring is, is dat het binnen 2 weken wel voorbij is.
    Sterkte :)

@mrs Hair: Lastig he! Ik hoop dat het sprongetje hier nog even op zich laat wachten, want het is net zo gezellig!

Oi oi...nog 2 dagen en dan gaat ons kleine grote meisje voor het eerst naar school :cool:

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, jee, wat vervelend. Fijn dat het wat beter gaat!

Mamavanjuul, spannend hoor.

Deel Deze Pagina