Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: wat fijn dat de verhuizing en verbouwing nu bijna achter de rug is. Wanneer kun je weer zelf koken?
    Veel plezier volgende week in Belgie, geniet ervan!

2. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @steintje: Alvast veel plezier! Mooi dat het nu echt op begint te schieten.

Hoe eten jullie kids bij de avondmaaltijd?
    Ik heb geen idee wat normale porties zijn eigenlijk...voor mijn gevoel eet C. meestal wel goed maar ik kan geen vergelijking trekken.

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Liesbeth eet overdag heel goed, maar 's avonds vaak bagger. Ze vist eruit wat ze lekker vindt (bijna niets) en de rest zet ze resoluut weg. ;)

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Sanne eet meestal goed, zowel boterhammen als avondeten. Alleen eet ze nog niet zelf, wij geven het eten. Ben wel wat aan het oefenen, maar het lukt nog niet zo goed. Volgens mij vindt ze het wel prima als wij het geven, zelf doen gaat niet snel genoeg voor haar.
    We geven als avondeten meestal een volle groentelepel aardappelen/rijst/macaroni, 1-2 groentelepels groenten en een stukje vlees/vis/ei. Ik weet eigenlijk niet wat normaal is. Ze krijgt trouwens 's ochtends 1 boterham en 's middags twee.

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Boterhammen eet ze trouwens wel zelf en fruit ook meestal, alleen snapt ze niet hoe ze eten op haar lepel krijgt. Als ik eten op haar lepel schep dan pakt ze wel de lepel aan en eet het op.

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Rustig hier! Iedereen een leuk weekend gehad?

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    He net een heel verhaal getypt is het weg...grrrr.

Maar even opnieuw.

Natas, hoe was het weekendje weg?

Eten gaat hier ook wisselend. Het ligt eraan wat we eten, kuikentje houdt niet van rijst en kippetje niet van aardappels. Ook eet hij slechter op de kdv dagen.

Mrshair, gaat Liesbeth nu ook naar het kdv? Hoe gaat dat?

Vrijdagavond heerlijk geslapen, van 23 tot 7.30 uur. Kuikentje sliep dus bij mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder bood aan dat hij best vaker mag blijven slapen. Zij kunnen toch op een ander moment hun slaap inhalen. Hoe lief?! Verder wel een lekker weekend gehad, gisterochtend met de kids gezwommen. Maar wederom zo'n slechte nacht. Ik lag er om 23.30 uur in en kuikentje was meerdere malen aan het krijsen tussen 3.30 en 6.30. Uiteindelijk is manlief met hem beneden gaan liggen. Maar pffff! En ik moet nu echt wat gaan leren want volgende week vrijdag heb ik examen :(.

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Overigens kun je kuikentje echt niet voeren, die wil alles zelluf doen ;). Die gaat gooien met zijn eten en bestek als je probeert wat in zijn mond te stoppen.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ kipkip: Zo, wat een gedoe met kuikentje... Waar zou dat toch aan liggen, maar dat heb jij jezelf natuurlijk al 1000x afgevraagd. wel heel lief van je schoonmoeder dat hij er wat vaker mag blijven slapen, ik zou daar zéker gebruik van maken! Een nachtje bijtanken zo nu en dan, klinkt super aanlokkelijk.

succes met studeren vandaag!

@ Liesbeth: Ja, die gaat sinds augustus naar het kdv. Vorige week vrijdag de eerste keer weggebracht zonder traantjes, dus dat was een mijlpaal! Ze doet het goed. Ze slaapt er best goed, één keer, en dan ongeveer twee uur. Ze eet en speelt lekker mee, alleen is ze soms nog wel wat onwennig. Maar als ik haar ophaal is er altijd wel één van de oudere kindjes met haar bezig, mooi om te zien. Ik ben achteraf echt héél blij dat we voor een verticale groep hebben gekozen.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mooi dat ze gewend is op het kdv. Hoe vaak gaat ze?

Ik heb bij kuikentje het idee dat het constant wel een kies of tand is ofzo. Ik weet het anders ook niet. Ja en als kippetje niet van hem wakker werd hadden we hem ook wellicht wat vaker laten huilen maar nu is die verpest ;). Hij kan dus zelf moeilijk weer in slaap komen.

Overigens weet ik niet hoe ik moet gaan leren vandaag. Kippetje heeft ook weer een dwarse bui en kan zichzelf niet echt vermaken. Normaal gesproken is mijn moeder er op maandag maar die is nu met vakantie. De rest van de week moet ik werken. Misschien kan kippetje vanmiddag even naar opa en oma...

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh, leren met kinderen in huis is niet gemakkelijk. Slaapt kippetje nog tussen de middag? En anders inderdaad naar opa en oma, anders krijg je geheid niets voor elkaar... :(

Liesbeth gaat 1 dagje. Vooral omdat het puur 'luxe' is, dat ze uberhaupt gaat. Dat dagje kan Mr Hair dan aan de administratie/acquisitie besteden. En voor haar vind ik het wel goed. Ik merk dat ze minder eenkennig wordt.

Dames, heb ik jullie al verteld dat ik donderdag naar Belgie ga, voor 1,5 week? Haha, ik heb er wel zin in. Lekker bij opa en oma, vind ik voor hen en voor Liesbeth heel belangrijk. En ondertussen gaat Mr Hair (hou je vast...): De kozijnen schilderen, de muren sauzen, de verwarming opnieuw spuiten en een nieuwe vloer leggen :D

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo je hebt hem goed aan het werk gezet mrshair :).

Kiopetje slaapt 5 van de 7 dagen niet meer. Sowieso niet op de dag dat ik thuis ben...

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Laat je ZP toevallig open staan op je iPhone of iPad? Want als je dan na een poosje een antwoord gaat typen, is je sessie verlopen. Dan gooit hij als 't ware je hele bericht weg als je hem probeert te plaatsen. Dit kun je voorkomen door ZP eerst te refreshen voordat je een antwoord gaat typen :)

14. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @kipkip: Balen joh dat kippetje geen dutje doet zodat jij je ff goed kunt verdiepen in de stof. En ook niet fijn dat kuikentje nog steeds zo slecht slaapt. Komt hij pas weer in slaap na een troostfles of hoeft dat dan niet?

@Mrs Hair: Jee, wat goed zeg dat Mr. Hair zo actief in het huis gaat zijn als jij 1,5wk weg bent! Goed geregeld, hihi. Mooi dat het Liesbeth zo goed bevalt op kdv. Ik merk dat Caitlin er nu ook echt profijt van begint te krijgen. Ze gaat steeds leuker spelen met de kindjes en is helemaal blij als ze naar kdv gaat.

Hier: Caitlin krijgt een papfles 's morgens en 's avonds. Maar volgens mij is 2 papflessen per dag op deze leeftijd ook niet meer zo gebruikelijk (toch toch?), dus wilden we de avondpapfles vervangen door een papflesje van koemelk en steeds wat meer afbouwen. Wat denk je? Wordt Caitlin midden in de nacht wakker van de honger! Sjips, wat nu? Kan misschien beter de ochtendpapfles er geleidelijk aan uit gaan doen?

Wat krijgen jullie kids als ontbijt eigenlijk?

Caitlin is geen broodfan...

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Liesbeth is echt een broodMONSTER... Als de broodjes eraan komen, begint ze al te gillen 'ja ja eteh eteh, ja ja, mmmmmm' ...

Als je merkt dat C. 's nachts wakker wordt van de honger, zou ik inderdaad eerst de ochtendfles afbouwen... Liesbeth is echt gek op zachte bruine bolletjes, misschien is dat wat voor Caitlin?

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: wat fijn dat mr Hair zoveel gaat doen in huis terwijl jullie in Belgie zijn! En mooi om te horen dat Liesbeth het goed doet op het kdv. Hier ook zo'n broodeter, daar blijft zelden iets van liggen.

@kipkip: heb je kippetje nog naar opa en oma kunnen brengen zodat je zelf kon/kunt leren? Hoop het zo voor je, want anders wordt het wel zwaar om alles op tijd geleerd te hebben. Wel fijn dat je kuikentje nog vaker een nachtje mag laten logeren, dan kun je af en toe toch een nacht doorslapen.

@banaantje: Sanne heeft nooit een papfles gehad, dus geen idee wat normaal is voor deze leeftijd. Maar als ze 's nachts wakker wordt van de honger zou ik die avondfles gewoon nog geven hoor, want dan lijkt mij dat ze die toch nog nodig heeft. Inderdaad proberen om de ochtendfles af te bouwen, maar da's wel lastig als ze niet zo'n broodeter is. Heb je al ooit een ander soort brood geprobeerd, iets lichter, iets donkerder? Of inderdaad broodjes, misschien vindt ze dat wel lekkerder?

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: of yoghurt met iets van verse stukjes fruit erdoor? Zou dat voedzaam genoeg zijn 's ochtends?

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ja, yoghurt... Liesbeth eet vaak volle yoghurt met muesli (van die 'gezonde', rozijntjes en stukjes banaan). Dat vult volgens mij best goed...

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Eeka: Heb jij ook een fijn weekend gehad?

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle

Is dit het meest recente lijstje?

Deel Deze Pagina