@mrs hair: volgens mij wel als ik zo de data zie. Ik heb een prima weekend gehad. Zaterdagmiddag werken, 's avonds op de buurkindjes gepast (oftewel babyfoon gekregen toen ze op bed lagen rond 20:30 uur en om 23:30 uur kwamen ze de babyfoon weer ophalen). Gistermiddag lekker in de tuin gezeten bij vrienden. Voor Sanne hadden ze een speelkleed met allerlei speelgoed klaarliggen dus die heeft zich ook prima vermaakt. Ik ben nog vrij tot vrijdagavond, wel een keertje fijn! Wat ik nog vergeten was, afgelopen zaterdag hebben we een brief ontvangen van de klinisch geneticus. Stond een hele uitleg in over alle erfelijkheidsonderzoeken die ze bij Sanne gedaan hebben en de conclusie is dat er geen aanwijzingen zijn gevonden dat haar afwijking erfelijk is. Wel weer een opluchting hoor!
LIJSTJERoan, 02-04-2011, 10.350 gram - 83.0 cm [op 27-06-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 11.260 gram - 83,7 cm [op 02-07-2012] Quinten, 03-04-2011, 8500 gram - 77 cm [op 31-05-2012] Caitlin, 06-04-2011, 9200 gram - 79 cm [op 26-06-2012]</p> Nina, 12-04-2011, 9835 gram - 80 cm [op 11-06-2012]</p> Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012]</p> Emma, 27-04-2011, 11.255 gram - 81,5 cm cm [op 17-07-2012] </p> Sanne, 30-04-2011, 10.670 gram - 81 cm [op 26-07-2012] </p>Zoontje Kipkip,01-05-2011, 11.370 gram - 83 cm [op 09-07-2012] Kleurtjes lukt me niet op de een of andere manier. Onze dame is weer goed gegroeid, bijna een kilo erbij, en bijna twee centimeter
Roan, 02-04-2011, 10.350 gram - 83.0 cm [op 27-06-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 11260 gram - 83,7 cm [op 01-10-2012] Quinten, 03-04-2011, 8500 gram - 77 cm [op 31-05-2012] Caitlin, 06-04-2011, 9200 gram - 79 cm [op 26-06-2012] Nina, 12-04-2011, 10900 gram - 84 cm [op 01-10-2012] Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012] Emma, 27-04-2011, 11.255 gram - 81,5 cm cm [op 17-07-2012] Sanne, 30-04-2011, 10.670 gram - 81 cm [op 26-07-2012] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 11.370 gram - 83 cm [op 09-07-2012]
Nina ook vandaag geweest en weer goedgekeurd! Mrs hair, jij ook vandaag geweest? Ik heb de datum voor je aangepast. Wat leuk dat je naar Belgie gaat en fijn dat mr Hair aan de klus gaat! Vanwaar de Sjonge jonge? @Banaantje, hier ook geen ervaring met een papfles, maar misschien beter de ochtendfles afbouwen! Als ze er straks wakker van gaat worden....dat kan toch niet de bedoeling zijn. @Eeka, fijn dat je lekker een paar dagen vrij bent! En goed nieuws vanuit het ziekenhuis! @Kipkip, lekker dat je hebt bij geslapen. Vaker gebruik van maken!
Zo kippetje is de deur uit en kuikentje zit Bumba te kijken. Die wilde niks behalve aan mijn been hangen.... Banaantje dat zal het idd zijn! Weer wat geleerd, haha. Eeka, dat is goed nieuws! Super. Papflessen, ja, 's ochtends, 's avonds en af en toe 's nachts . Ik zette trouwens gister kuikentje op de weegschaal, volgens mij weegt hij gewoon meer dan 13 kg . Kippetje zo'n 14,5 dus die is gelukkig ook wel wat aangekomen.
Zo, Nina en Liesbeth zijn allebei weer goed gegroeid! Fijn dat alles goed gaat! @maryloes: hoe gaat het nu met jou?
@kipkip: kuikentje eet gewoon heel goed en is toch ook behoorlijk lang? Wanneer moet je weer naar het cb? Kuikentje ook al zo weg van Bumba, Sanne ook!
</p>Omdat de opmaak van het lijstje helemaal de mist in ging, ik kreeg het niet goed. Dank voor het aanpassen! Ik heb ook echt zin in m'n tripje Belgie! Ik kijk een heel klein beetje op tegen de rit met de trein van 2 uur en een kwartier, maar als ik dat achter de rug heb, kan de pret beginnen Iemand nog tips om een dreumes dik 2 uur zoet te houden?
Hahaha, ja kipkip! Nijntje dan in ons geval. Ik zal zorgen dat de telefoon goed volgeladen is ... Of ik ga 1ste klas zitting, in zo'n coupe van 6 personen... Kan ze lekker haar gang gaan.
Boekjes meenemen voor in de trein? En/of een houten puzzel? Hopelijk vindt Liesbeth het ook leuk om rond te kijken in de trein en is er veel te zien. Moet je vaak overstappen?
Hey meiden...even een kort berichtje van mij! Heb net alles gelezen..maar op de een of andere manier is mijn internet zoooooo traag, dat ik er steeds uit word gegooid! Maar hier ontzettend druk! Met werk, met de zaak (veel ontwikkelingen op het moment met de bouwwereld die op instorten staat) en met de "verbouwing" hier. Daardoor zitten we al vanaf donderdag zonder verwarming en warm water ... Met Julia die aan het wennen is en Emma die steeds ondeugender wordt Als ik morgen even tijd heb, en beter internet, zal ik wat uitgebreider zijn!
Oh ja, Emma begint ook echt woordjes te zeggen: Kaak =kaas ap= appel Aan= banaan oef = woef, hond aap= schaap Taat = taart koek ijs en beebie hahaha!
@slecht slapen: Hier ook, al een paar weken. Wij waren er helemaal klaar mee, omdat Emma steeds vroeger wakker werd! Van half 8 naar half 6! We zijn nu 2 dagen bezig met haar laten huilen, ga er eerst heen en stop haar in en zeg dat ze moet slapen omdat het nog heel vroeg is. Eerste keer was het 15 minuten roepen en huilen, maar we hebben volgehouden. Julia sliep overigens aan de andere kant van huisje (waren weekendje weg). Heb Julia toen uitgelegd dat Emma moest leren te slapen en dat als ze wakker werd van Emma, ze maar weer moest omdraaien. Vanmorgen was het weer raak om 6 uur. Weer zelfde ritueel gedaan en binnen 5 minuten was ze stil. Vervolgens moesten we haar om half 8 wakker maken! De boef!!! En verder is het hier een chaotische ratjetoe! Alle wanden zijn gestucd en het is wachten tot alles droog is. Morgen kijken voor andere vitrage en dan kozijnen schuren ed. Dan wanneer de muren droog zijn kunnen we sausen en dan eindelijk de radiatoren er weer op! Is het donderdag nog niet droog, dan gaan we de radiatoren er op zetten en dan hopen dat de wanden in het weekend droog zijn... Verder staat het bedrijfspand te koop...grote klant is vorige week failliet geweest. Dat heeft wel even zijn weerslag hier in friesland. Dus we zijn druk met voorzorg maatregelen treffen. Het ziet er gelukkig niet meteen heel slecht uit, maar we zijn wel bezig een vangnet treffen. Hebben ons voor de zekerheid ingeschreven bij de woningbouwvereniging, zodat we daar dan een tijdje staan ingeschreven voor het geval dat... En verder heb ik het ontzettend druk op mijn werk en wordt de druk behoorlijk opgevoerd... En dan thuis nog in de rotzooi en 2 drukke kienders...je kan ons af en toe bij elkaar vegen op het moment...
Heftig mamavanjuul! Ik hoop voor jullie dat het mee gaat vallen. Wel leuk je huis veranderen, hopelijk schiet het een beetje op voor het echt koud wordt en ook geen warm water?! Lijkt me niet tof als je 's ochtends niet kunt douchen. Sterkte ermee!
Inderdaad mamavanjuul, heftig met jullie bedrijf! En dan ook nog het huis aan het verbouwen, kan me voorstellen dat het op dit moment behoorlijk zwaar is voor jullie. @kipkip: nog kunnen leren vanmiddag?
Nee, ik ga maar eens kijken of ik vandaag vrij kan nemen. Kuikentje zegt, bal, mama, pap en bumba. Waarbij bal ongeveer 100x wordt uitgesproken. Wijs ik in een boekje een poes aan, wijst hij de bal weer aan haha.
@ MamavanJuul: Dat klinkt behoorlijk heftig allemaal! Sjonge jonge ... Ik hoop voor jullie dat het meevalt, voorzorgsmaatregelen treffen kan geen kwaad denk ik. Dan kan het alleen maar meevallen. Super goed dat jullie Emma weer langer kunnen laten slapen! @ woordjes: Liesbeth zegt al heel veel...Eigenlijk alles, behalve mama! Ze kan het wel, maar ze vertikt het gewoon. Ze is gek op dieren... Hond, paat (paard), kip, vogew (vogel), kik (kikker), Hugo (spreekt ze perfect uit), baw (bal), auto, papa, opa, nijna (nijntje), bed, bad, ete, boom, boot (brood), appew (appel), aabei (aardbei) en ik kan nog wel even doorgaan. Ze leert elke dag wel een paar woordjes bij. En mama... Dat komt er niet uit!