Zo kids allebei op bed en ik met de ipad in de tuin. Zit nog te twijfelen over een wijntje . Nog even en ik ga de weken dat ik 2 dagen vrij ben nog leuk vinden .
Oh ja, @ kipkip: Drinkt het kuikentje wel uit een flesje? Of ook niet? Want bij ons was het probleem dat Liesbeth helemaal nergens goed uit dronk. Sinds dat ze een maand of 8 is, weigert ze de fles. We hebben allerlei drinkbekers, rietjesbekers, tuitbekers, e.d. geprobeerd, en dan wilde ze wel, maar veel kreeg ze niet binnen. Nu pas afgelopen week een keer wat diksap in een flesje gedaan, en dat wilde ze opeens wel. Ze was dus blijkbaar vergeten dat ze een flesje eigenlijk niet wilde, en nu drinkt ze lekker hele flesjes achter elkaar weg
Ja hij drinkt melk goed uit een flesje maar heeft geen interesse als het anders smaakt dan melk. Helaas was het een schijnbeweging dat kuikentje ging slapen, na de zomertijd is hij 's ochtends later wakker en ging vandaag en gister dus pas om 11.30 uur slapen en komt dan op 1 slaapje uit. Maar eigenlijk redt hij dat net niet want heel gezellig is hij nu niet. Het lijkt ook wel dat hij sinds hij de hele kamer doorgaat en de tuin dat hij geen rust meer kan vinden om te slapen. Gaat ook in zijn bed staan en roepen. Nou goed, zal wel weer even een fase zijn.
Bedankt voor de felicitaties! Even ego-berichtje, sorry. Sanne gaat staan! Vandaag zat ze bij mijn ouders in de box en in ene stond ze! Aan de spijlen optrekken lukt niet met haar ene handje, maar ze verzint andere oplossingen. Mijn ouders hebben zo'n ouderwetse box met van die kralen aan een kant, die zitten op ijzertjes en daar past haar hand prima omheen. Kan ze zich dus toch omhoog hijsen! Verder drukt ze zich op als er iets op de grond staat zoals haar loopfiets of laat ze zich van de bank glijden zodat ze op haar benen staat. Ben zo blij dat te zien, dat ze zelf inventief genoeg is om andere mogelijkheden te zoeken als iets op de "normale" manier niet lukt met haar hand.
Daar zeg je toch geen sorry voor, voor zo'n leuk berichtje!! Hartstikke goed dat Sanne gaat staan, met één handje, ik kan me voorstellen dat je daar heel trots en blij van wordt! Goed nieuws dus
Wat een leuk nieuws van Sanne! En geweldige foto's met dat zonnebrilletje, hihi, 'gangsta Sanne' Mooi gazon, toevallig is er vandaag een tuinman over de vloer geweest en wij gaan ook kunstgras laten leggen. En dat staan van Sanne, terugkomend daarop: superknap van haar!!!! Ze laat zich niet kisten! Emma geweldig gegroeid, en Liesbeth en kuikentje zijn niet zulke flessendrinkers dus? Nou lijkt het tij te keren bij Liesbeth las ik... Maar Caitlin drinkt ook altijd maar een paar slokjes uit een flesje met bijv. water of sap. Hoe zit het met de andere kids, wat is gebruikelijk? Horen ze een heel flesje leeg te drinken? Hier: Het gaat weer aardig met Caitlin, behalve dat ze momenteel niet wil slapen. De koorts is wel gezakt gelukkig, maar zojuist ontdekte ik allemaal eczeem/irritatie over haar hele rompje! Manlief dacht dat het kwam door haar nieuwe romper, van de Hema, van 95% katoen maar 5% elasthaan en ik heb hem vooraf niet gewassen (hij zat in plastic). Hopen dat het dat is en niet een of andere ziekte! Ze hoest nog steeds slijm op maarja, die rare dokter zei dat haar longetjes prima waren. Het zal allemaal wel. Eten doet ze nog steeds niet geweldig, ze gaat kokhalzen meestal, dus ik krijg er niet echt leuke hoeveelheden in helaas. Deze week 3dgn vanaf huis werken vanwege Caitlin en donderdag gaat ze waarschijnlijk niet naar kdv vanwege haar ziekzijn. Hopen dat ze vrijdag wel naar kdv kan.
En oja, ik zou gisteren mijn check-up hebben in het ziekenhuis. Om te kijken of ik schoon ben na de miskraam. Maar ik heb afgebeld. Ik had 2 wkn geleden weer een eisprong en gisteren werd ik weer gewoon ongesteld. De vrouw van het ziekenhuis zei dat dat 'ook een andere bloeding kon zijn dus dat ik beter toch maar even langs kon komen' maar ik heb het niet gedaan, want ik weet zeker dat dit een normale menstruatie is, aangezien ik ook weer een eisprong had. Dus konden we lekker thuis blijven en van het mooie weer genieten
Ahh nee he...volgens mij heeft Caitlin de Zesde Ziekte...ze had inderdaad 3 dagen hoge koorts en nu de koorts minder wordt krijgt ze ineens vlekjes.
Banaantje, dat zou heel goed kunnen. Dan zouden die vlekjes ook snel weer weg moeten gaan. Door jouw berichtje bedacht ik me dat kuikentje alleen maar stretch rompers heeft met elasthaan erin. Misschien helpt het wel als ik 100 procent katoenen rompers koop. Ga meteen morgen proberen...en nu maar hopen dat ik ze zonder stretch over zijn buik krijg .
Hahahaha ! Moest even heel hard lachen om je opmerking! @banaantje: wat sneu voor Caitlin! Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op en zijn de vlekjes zo verdwenen. Heeft ze ook jeuk? En jullie ook kunstgras. Ik ben er erg blij mee in ieder geval.
Zooo, wat goed van Sanne! Zo zie je maar he, ze komt er wel op haar eigen manier. Creatief meiske! @Banaantje, die vlekjes zijn meestal de nasleep er van, dan is het eigenlijk al over. Julia heeft het ook als baby zijnde gehad. Ziet er gek uit he! @kipkip: ooh, ben vergeten te kijken welk zalfje we hebben. Welke heb jij dan? Ik moet zeggen, ik heb het al weken niet meer gebruikt. Laatst met haar hele erge luieruitslag heb ik het gesmeerd. @drinken: Tja...wij hebben zo;n rietjes beker en ze drinkt er wel uit. Maar geen flessen. Vandaag heeft ze toevallig samen met Julia een pakje yogi gedeeld! Oooh en Emma zegt Mama! Zo schattig...ze zat bij Guido op schoot, draait zich om naar mij en zegt heel bewust ma-ma! ooooh, heerlijk! Ze zit me ook constant na te doen, te hilarisch! Tong uit haar mond doen, vinger op haar neus en dan door de neus heel hard blazen, als ik zeg, "heb je kriebel?' gaat ze in haar haartjes kriebelen, hahaha! Goh, wat een lol kun je hebben dan!
Zo ziet het kuikentje er nu uit en zijn buik heeft hij helemaal opengekrabt . Ik heb net de ha deze foto gemailt dat dit het resultaat is na 5 dagen smeren en nu mogen we 2 dagen niks smeren... Mamavanjuul, wij hebben Hydrocortison, volgens mij de lichtste hormoonzalf. Grappig, hier ook sinds vandaag de hele dag "mama" vooral wanneer die in zijn bedje staat er eruit wil .
Wat zielig voor kuikentje! Zit het "alleen" op z'n rug en buik of ook op de benen, armen en het gezicht?
Dan zal het waarschijnlijk niet van de rompers komen, aangezien hij overal uitslag heeft. Heb je al eens andere wasgel, bodylotion of andere huidverzorgingsproducten geprobeerd? Liefst voor de gevoelige huid, zonder parfum? Of is het misschien van bepaalde voedingsstoffen, heeft kuikentje er last van sinds hij brood eet of over is gestapt naar een andere soort kunstvoeding? Ander broodbeleg, boter? Yoghurt of een ander toetje? Drinken bijv. diksap? Waarschijnlijk heeft de ha hier ook al naar gevraagd en heb je niet veel aan mijn opmerkingen . Maar dit is het eerste wat in me opkomt.
Eeka, van harte met je vader! En wat super leuk dat Sanne staat! Knappe meid. Mamavanjuul, gelukkig heeft Emma de prikjes weer gehad. Zal ook wel even stressen zijn geweest om die afspraak te halen! Slechter slapen : hier ook helaas...... was het de laatste tijd 1 of 2x wakker, de laatste nachten weer 3 of 4x. Gaap. Drinken : Quinten drinkt wel (gekolfde) melk uit de fles, maar water of zo niet. Uit een bekertje ook nauwelijks. Banaantje, die vlekjes zien er naar uit hè. Gelukkig is dan al het ergste voorbij. Kipkip, ah gosh wat ziet kuikentje's huid er naar uit! Ik hoop dat de HA je morgen terug mailt met een andere suggestie dan 2 dagen niks meer mogen smeren, een ander middeltje of zo. Ik moet morgen even op het CB, daar ben ik toch om de prikjes in te halen, naar wat plekjes bij Q. laten kijken. Denk exceem, maar gelukkig heeft hij helemaal geen jeuk. Vandaag heeft Quinten voor het eerst gekropen, op z'n knietjes! Staan zit er nog echt niet in. Ik lig elke keer dubbel, als ik hem al tillen laat 'staan' tilt ie zijn pootjes op zodra z'n voeten de grond raken hahahaha