@Mrs Hair: Dat doen we inderdaad niet meer. Ik denk ook wel dat dat manlief een beetje frustreert. Misschien moeten we dat ook wat vaker doen. Dat jullie dat zo vast doen is wel erg gaaf, eigenlijk wil ik dat ook. Maar ik denk teveel na. Zo van 'een babysitter kost geld, en dan wordt dat etentje wel een erg dure grap' en dan heb ik het er niet voor over. Nu mijn schoonouders alwéér op vakantie zijn is onze nr.1 oppas weg, dus ligt de drempel nog hoger. Overigens was manlief gisteravond heel vrolijk, maar het hangt er echt vanaf wat hij die dag op werk meemaakt. Hoe is jullie dag met Liesbeth? Zijn jullie vrij vandaag?
Zie nu dat Mrs Hair een stukje heeft getypt over de dag vandaag Kan me zo goed voorstellen dat het speciaal voelt! Ik merk zelf al dat als ik denk aan a.s. vrijdag dat ik al bijna volschiet... Wat worden ze snel groot... Babyzwemmen en natte paddestoeltjes gaan niet samen he, hihi, ach, het scheelt jou veel werk! Ik moet al die traktaties nog gaan maken, pff, zie er een beetje tegenop.
Ik heb zakjes ibrupofen gekregen maar daar mag je er maar 3 van. Eentje heb ik er al genomen. Maar jee zeg, alsof iemand een flinke stomp tegen mijn kaak heeft gegeven (althans kan ik mij zo voorstellen). Helaas zijn de kinderen vandaag ook thuis dus manlief moet zo maar even met ze de hort op! Mrshair, krijg je vanmiddag of vanavond nog veel visite? Banaantje, fijn dat de sfeer weer wat beter is!
Vandaag komen alleen opa en oma van Mr Hair's kant. Zaterdag is er een feestje, 11 volwassenen, valt mee, maar wel een boel kids, dus ik hoop op mooi weer. @ Banaantje: Wat een oppas kost valt mee hoor... Wij betalen onze oppas ongeveer 3,5 euro per uur. Ze komt rond half zeven, dan ligt Liesbeth al in bed. En dan gaan we bijvoorbeeld van 7 tot 10 uit eten, zij hoeft dan alleen tv te kijken, voor dat soort avonden hebben we afgesproken dat ze 10 euro krijgt. Nou, dat is nog geen fractie van de rekening in sommige restaurants. Zoals laatst waren we naar de sauna, en toen waren we weg van half zeven tot na elf uur, toen heb ik haar 16 euro gegeven... Ik zou gewoon eens zoeken of er niet een meisje in de buurt is dat wel wat wil bijverdienen op deze manier...
@Mrs Hair: Natas en ik vieren de verjaardagen ook dit weekend, ik zag dat zij die van Quinten (net als ik) op zondag viert. Dus wij allemaal mensen over de vloer W.b. het oppassen...die oppasopties die wij hebben zijn allemaal fiks duurder Rond de 8 euro per uur, als we dan 3 uurtjes uit eten gaan zijn we meteen 24 euro extra kwijt aan dat ene avondje. Waar heb je dat meisje gevonden? Ik vertrouw eigenlijk niemand, dus ik durf het niet zo goed om een 'vreemde' ergens op te scharrelen. @kipkip: Ibuprofen schijnt indd ook goed te zijn (Eeka weet er vast alles van ) maar als ik jou was zou ik als manlief weg is met de kids even lekker op je bedje gaan liggen. Moet je nog een keer terug voor de andere kant, of ben je nu klaar?
Hieperdepiep hoera voor Quinten en Liesbeth! Natas en mrs Hair, geniet van deze bijzondere dag! Een morgen niet op zp gekeken en tjonge, wat is er weer veel geschreven! Gezellig, ik vind het altijd leuk om jullie verhalen te lezen . @mrs hair: kan me voorstellen dat paddestoelen in het zwembad niet zo'n goede combinatie was, maar wat je nu hebt gedaan is toch ook superleuk! En gezellig, dat R en H vandaag ook bij jullie zijn. Hebben ze ook een kadootje aan Liesbeth gegeven? @natas: wat fijn dat Danique het zo leuk vond op school dat ze eigenlijk niet mee naar huis wilde. Veel plezier vanavond met ijs eten en kadootjes uitpakken. @kipkip: vervelend dat je zo'n last hebt van de ingreep van vanmorgen. Ibuprofen wordt heel vaak voorgeschreven door tandartsen en kaakchirurgen na een ingreep. En dan vooral in poedervorm 400 of 600 mg. Is inderdaad een goede pijnstiller. Hopelijk zakt de pijn snel. @banaantje: heb je geen buren waar je goed contact mee hebt of vrienden die in dezelfde plaats als jullie wonen? Misschien kun je vragen of zij iemand kennen die op wil passen, een jong meisje dat wat bij wil verdienen. Dan is het niet helemaal een onbekende. En dan eerst eens bij jullie op bezoek laten komen, met Caitlin laten spelen en kijken hoe dat gaat, of er een klik is tussen jullie en haar. Zo ben ik in mijn tienerjaren ook aan verschillende oppasadressen gekomen, gewoon via via. Maar goed, ik snap wel dat het lastig is om haar bij een ander achter te laten, daar heb ik zelf ook moeite mee . @mamavanjuul: hoe is het nu met je aanstaande ? Is ie inmiddels naar de ha geweest?
liesbeth en quinten 1 jaar: van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag De kids waren gisteravond helemaal moe, lagen al vroeg op bed en sliepen tot vanmorgen half 8.
@ Banaantje: Onze oppas is de vijftienjarige dochter van één van mijn collega's. Ik kende haar helemaal niet, maar ik ken mijn collega wel en ik weet dat zij haar dochter niet zou laten oppassen als ze het niet vertrouwde. En het blijkt zo'n lief meisje te zijn... Ze kwam daarstraks langsfietsen (zo'n 5 kilometer) om een kaartje in de bus te doen!
Gelukkig kids de hele middag weg geweest maar jee, zelfs op bed liggen is geen pretje. Inmiddels lijkt het of ik een ei heb verstopt in mijn wang. Officieel de andere kant ook nog maar daar moet ik eerst eens even goed over nadenken. Banaantje, ik breng ook eigenlijk alleen de kids naar mijn schoonouders. We hadden wel een meisje uit het dorp maar durf ik met kuikentje nog niet echt aan, die wordt toch nog iedere avond rond 22/23 uur wakker voor een fles. Leuk allemaal aan het feesten zondag . Hopelijk wordt het een beetje lekker weer.
@ Kipkip: Wat jammer dat het zo tegenvalt... Ik hoop echt voor je dat het snel wegtrekt! Heb je toevallig roomijs in de diepvriezer? In dat geval kan ik een lekkere milkshake aanbevelen, herinner me nog van mijn eigen verstandskiezen dat dat erg lekker was... Ze vond de taart indrukwekkend, en ging voor de roze marsepein
Nee, helaas alleen maar waterijsjes. Wel de halve dag een icepack er tegen aan gehad maar evengoed een zwelling. Wat leuk dat de taart indruk maakte heb je niet voor niets zo lang in de keuken gestaan.
Merci allemaal voor de felicitaties! Zondag het echte feestje, vandaag een beetje gevierd na het werk. Fotootjes staan op Facebook. Quinten is alleen maar verbaasd, hahahaha de druif! Hij is echt zo anders als Danique destijds, maar oh zo lief. Mrs Hair, jij ook van harte! Wat een schatje is Liesbeth toch, en wat een super mooie kleertjes zie ik volgens mij. Arme Kipkip, sterkte meid Oppas : wij hebben niemand in de familie of in de buurt. En een vreemde vind ik lastig om te gaan proberen.
Leuke foto's van de jarigen! Q helemaal onder de indruk, de schat! Liesbeth lekker genoten van haar taartje? @Kipkip: Helaas herken ik het! Heb er ook 2x bij gelopen als een hamster Wat bij mij hielp was voltaren K. Bij mij was het binnen 3 dagen over... @Hier: Mannetje tot 11 uur laten slapen. Gaat nu wel wat beter met hem, maar bijna niks gegeten vandaag. Hij zit nu ook wel in dat ie beter kan wachten met werken totdat ie een dag normaal is geweest. Dus echt uitzieken! Emma heeft ontdekt dat ze haar vingers in haar neus kan doen. Dan blaast ze keihard door haar andere neusgat en aangezien mevrouw verkouden is, vliegt er dan allemaal snot uit Ligt ze echt helemaal in een deuk! We hebben dus nu constant een meisje onder de snot
Haha, die Emma! Natas, grappig he, hoe 2 kinderen zo kunnen verschillen? Kippetje vroeg vanochtend of ik een ei in mijn mond had . Nog niet zo best dus hier :x. Eigenlijk moet ik morgen toch echt wel weer aan het werk, ik heb diverse afspraken maar wordt lastig als je amper kunt praten omdat je mond maar max 1 cm open gaat...
@kipkip: gaat het inmiddels al iets beter met je? Hopelijk wel als je morgen een paar (belangrijke) afspraken hebt staan. @mrs hair: zie nu pas op facebook de foto van Liesbeth's taart, maar wat mooi zeg! Echt knap gemaakt. En trouwens ook leuke foto's hier op zp van Liesbeth, mooi meisje met mooie kleren. @natas: ook bij jou leuke foto's op fb! Dat gezichtje van Q., geweldig! En ook mooi gedaan met die foto's van elke maand! @banaantje: hoe gaat het nu met jou/jullie? @mamavanjuul: is je vriend weer helemaal opgeknapt? @hier: z'n gangetje, Sanne wil het liefste de hele dag staan en is boos als dat in de box niet lukt. En zelf druk bezig met leren, over een maand moet ik op examen maar ik merk dat m'n geheugen niet meer zo goed is als voorheen...
Eeka, dat is de leeftijd . Maar komt vast wel goed met het leren, alleen misschien niet meer zo snel als je zou willen. Mijn collega moet morgen zijn papadag opofferen want mijn mond gaat niet verder dan 1 cm open en kunnen praten is toch wel handig:x.