Hier druk met een feestje!! Gisteren was Mr. Hair jarig, leuke dag met de kinderen gehad. En vandaag THE big party . Was erg gezellig, ik kijk snel of ik een fotootje kan plaatsen. Morgen Pasen dus, we gaan lekker brunchen! Jullie ook allemaal veel plezier de paasdagen!
@mrs hair: was het een groot feest, veel mensen geweest en leuke kadootjes gekregen? Ben benieuwd naar de foto. Trouwens ook nog gefeliciteerd met mr hair! @mamavanjuul: dat kan ook natuurlijk ook nog ja, huishouden. Hoe gaat het met Emma?
Iedereen fijne paasdagen! Even een vraagje. Wat voor fietsstoeltje hebben jullie voor voorop de fiets en bevalt deze, wat is er fijn aan of juist minder fijn? We zijn ons nl nog aan het orienteren en misschien hebben jullie tips voor ons.
Tjongejonge, vandaag hebben we een echte ouderwetse hang-zondag! Was vanmorgen al vroeg op met Emma en Julia was ook vroeg wakker. Na een lekkere paas-brunch zijn we met zn 3en in bed gedoken. @Mrs Hair: Leuke verjaardagen gehad? Heb je er zelf ook van genoten? @Banaantje: Hoe was het bij jullie? @Natas: Al een beetje bijgekomen van de drukte? @Kipkip: hoe is het met je kaak, is het ondertussen al wat afgezakt? @Eeka: voorop heb ik het stoeltje van bobike, bevalt eigenlijk prima. Is makkelijk in te stelen in de juiste beenlengte etc. Heb er eigenlijk niks om op te merken. Oh ja, met Emma gaat het prima, haar ontdekkingstocht is echt begonnen! Ze kan hard kruipen! Niet normaal meer! Dat heeft Juul nooit gedaan! Ook trekt ze zich aan alles op en is nu vooral bezig met het oefenen van zich laten vallen. Dus op de bank staan en dan op haar kont laten vallen.
Roan, 02-04-2011, 10.050 gram - 78.5 cm [op 21-03-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 10185 gram - 75 cm [op 19-03-2012] Quinten, 03-04-2011, 8160 gram - 75 cm [op 29-03-2012] Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012] Nina, 12-04-2011, 9150 gram - 76,5 cm [op 19-03-2012] Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012] Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011] Emma, 27-04-2011, 10.330 gram - 75,5 cm [op 27-03-2012] Sanne, 30-04-2011, 9550 gram - 75 cm [op 01-03-2012] Kuikentje, 01-05-2011, 10350 gram - 78 cm [op 02-04-2012) Zo, moest weer even zoeken, maar even kijken of we geen verjaardag missen Volgende is Nina alweer!
Nou het was drúúúk, maar geweldig!! We hrbben gezongen voor Caitlin en ze mocht haar kaarsje uitblazen (wat natuurlijk niet lukt op het moment suprême) en ze heeft bergen kado's gekregen, ze raakte niet uitgespeeld. En er waren 4 andere kindjes, zo leuk om die allemaal bij elkaar te zien! Ik had de taart zelf gemaakt, veel te lang mee bezig geweest maar achteraf was ik zo blij dat ik het had gedaan. Caitlin is nu wel doodop en is enorm onrustig in bedje, maar ze slaapt, soort van. Wij gaan nu ook naar bed. Ben gebroken! Vrolijk Pasen!!
Bedankt voor het antwoord, mamavanjuul! Klinkt goed, zo'n hangdag. Gelukkig maar dat het goed gaat met Emma, dat ze nergens last van lijkt te hebben. Sanne probeert ook iedere keer goed neer te komen op haar kont, zakt ze heel voorzichtig door haar beentjes om zacht neer te ploffen. Grappig om te zien! @banaantje: mooi dat de verjaardag leuk is geweest! Hopelijk hebben jullie een goede nachtrust na al dat feestgedruis.
Eeka, volgens mij ook Bobike, bevalt prima. Overgekocht destijds van collega, met windscherm. Banaatje, klinkt goed! Nu lekker slapen, haha. En wat een supermooie taart. Mamavanjuul, hier ook de hele dag bezig met de kamer doorgaan, echt leuk. Hij trekt zich ook op aan het kippetje en dan moet zij hard lachen en loopt dan vervolgens weg. Hier, gister de spoedtandarts gebeld, ik word gek van die pijn. Tandarts kon niet veel meer doen dan spuiten met waterstofperoxide gaf ze telefonisch aan en dan moest ik vandaag langs komen. Maar zei dat ik ook zelf met zout water kon spoelen. Ik las op internet dat het uitspuiten wel pijnlijk kon zijn en aangezien ik nog behoorlijk getraumatiseerd ben van de kaakchirurg probeer ik het eerst zelf wel. Maar het houdt nog niet over zeg, nog steeds de maximale pijnstilling nodig en dan nog. Overigens vanavond zo genoten van hoe kuikentje zat te eten, wat is het toch heerlijk om dat te zien. We aten niks bijzonders hoor; boontjes, aardappeltjes en hamburgertje maar hij vond het heerlijk. Ja, sorry, wij zijn dat natuurlijk helemaal niet gewend van het kippetje. Die heeft alleen 4 stukjes hamburger op, de rest niet geproefd . Heb nog overwogen om haar toch nog een potje te geven maar jee, ze wordt volgende week 3, ze kan toch moeilijk eeuwig potjes blijven eten...
@kipkip: pfff, wat naar dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Dat lijkt me toch echt niet normaal hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je behoorlijk getraumatiseerd bent en dat je geen zin hebt in nog een vervelende/pijnlijke behandeling. Zout water spoelen kan sowieso geen kwaad en misschien kun je ook spoelen met (afgekoelde) kamillethee proberen. Dat werkt best goed bij irritatie en/of lichte ontstekingen. Heerlijk zeg, dat kuikentje zo goed eet! Ik kan daar zelf ook zo van genieten bij Sanne. Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen... Vervelend dat kippetje nog steeds niet goed eet, maar je kunt haar inderdaad niet potjes blijven geven. Ik zie het al voor me dat kuikentje met jullie mee eet en kippetje nog steeds aan de potjes zit... Lastig zeg!
Eeka, toch altijd handig die tips van jou . Dank je, moet alleen even wachten tot dinsdag om het te kunnen kopen. Tja...dat eten, ik weet het ook niet meer. Vanmiddag ook met een broodje eten, we moeten echt alles uit de kast halen zodat ze 1 broodje naar binnen werkt. Kuikentje eet al helemaal zelf, weliswaar met zijn handen maar bij haar moet ik het nog steeds in haar mond stoppen want anders eet ze niks.
Graag gedaan! Heeft kippetje helemaal geen lievelingseten, iets wat ze wel goed eet? Behalve dan de potjes. Heb echt met jullie te doen, lijkt me zo moeilijk als je ziet dat ze niets wil eten...
Ik zal ook al te denken wat ik toen heb gedaan met mijn kies. Inderdaad, goed schoon houden. Maar als ze goed bezig zijn geweest, dan heeft dat wel tijd nodig hoor. Mijn kaak was echt helemaal ontwricht en daar heb ik echt lang last van gehad. Heeft wel een paar maanden geduurd voordat ik lekker uitgebreid kon gapen. Is het bij jullie ook van dat slechte weer? Ik baal wel een beetje.....maar ja, straks de laarzen maar aan naar de boer. Heeft ook wel wat!
Lievelingseten zou dan poffertjes of pannekoeken zijn maar dan nog eet ze niet uit haar zelf. Ze heeft geen interesse in eten en als ze al honger heeft eet ze echt het minimale om de honger te stillen en gaat dan weer iets doen wat ze wel leuk vindt. Wij krijgen zodirect eerst vrienden op de brunch en gaan later vanmiddag ook nog even bij de boer kijken. Ben benieuwd. Hier idd ook geen lekker weer.
@ kIpkip: Wat balen dat het met je tanden nog niet beter is! En ook in zo'n feestweekend, wil je toch gewoon lekker kunnen eten enzo. Ik hoop dat het spoelen helpt, en dat jullie het vanmiddag leuk hebben bij de kinderboerderij! Over Kippetje, even meedenkend: Krijgt ze tussendoortjes? Ik kan me voorstellen dat je dat alk niet doet, maar anders zou ik die om te beginnen helemaal schrappen, zodat ze in ieder geval met honger aan tafel gaat. En zou het dan wat zijn om het voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 3-4 dagen) echt los te laten? Net als toen met het kuikentje die niet wilde slapen, dat je voor jezelf een periode afspreekt, waarin ze eten aangeboden krijgt op de momenten dat jullie eten, en dat je haar vervolgens volledig vrij laat in wat ze eet. Eventjes helemaal loslaten, focussen op gezelligheid aan tafel, en haar complimenteren als ze wat neemt. En dan kijken wat er gebeurt als je dat een paar dagen volhoudt, een soort van 'nieuw begin'. Wij hebben dit zo gedaan met Rozan, die heeft ook een periode héééél moeilijk gegeten, en inmiddels gaat het gelukkig beter. Misschien is het niets voor kippetje hoor, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je met de handen in het haar zit als ze zo moeilijk eet.. @ Banaantje: Wat een prachtige taart! Twee lagen, mooi hoor! Vond Caitlin de taart lekker? En heeft ze uiteindelijk goed geslapen? @ MamavanJuul: Ik zag het filmpje van Emma op facebook, wat gaat het hard he! Met dat loslaten van de tafel ook, zo spannend, zeker omdat ze pas een ongelukje heeft gehad...
@Mrs Hair; prachtige foto! @Emma...ja, juist omdat ze zo is gevallen vind ik het nu doodeng Nou...koeiendans was niks! Het regende en de koeien hadden er niet veel zin in, hahaha! Jammer! Maar we hebben wel een rondje boerderij gehad en Juul mocht een pasgeboren kalfje aaien. Daarna even doorgereden naar mijn opa en oma. DIe mensjes zijn bijna 80 en hebben sinds het weekend cv! Ze snappen er niks van, lopen maar aan de radiatoren te draaien
@mamavanjuul: jammer van het weer maar wel leuk dat Julia een pasgeboren kalfje mocht aaien. Het was zeker niet druk op de boerderij met dit weer? Zal voor je opa en oma erg wennen zijn, op deze leeftijd voor het eerst cv. Kan me voorstellen dat ze er weinig van snappen.