Bij deze de taart! Ik zet hem nog niet op facebook, ben veel te bang dat het dan geen verrassing blijft voor Hugo.
@natas: gefeliciteerd met het leuke nieuws van je stiefdochter! @mrs hair: wow, wat een mooie taart! Knap dat je die zelf gemaakt hebt! Wanneer is H. jarig? @mamavanjuul: hoe is/was je weekend weg? @kipkip: een geslaagd dagje zo te lezen gisteren in Artis. Hier: wilde vanmiddag flink gaan studeren tijdens Sanne's middagdut, maar Sanne had andere plannen. Ze heeft maar even geslapen en lag toen te huilen in bed, ontroostbaar. Nu zit ze in de box, cd kinderliedjes op en danst op haar manier vrolijk mee. Duidelijk geen slaap.
Zo..we zijn weer thuis! Wij wel, maar de kindjes nog niet We hebben besloten om ze nog een nachtje bij opa en oma te laten. Wel zo fijn voor hun regelmaat. Anders hadden we ze op moeten halen, eten, naar bed brengen en morgen weer naar opa en oma. Nu kunnen ze lekker daar slapen en worden ze morgen avond thuis gebracht. Alles is goed gegaan daar, dus 1 nachtje kan nog wel...Maar dan ook écht niet langer! Het is dan ook een puur verstandige keuze geweest, want gevoelsmatig.. Maar ja, Julia snapt het wel als we even waren langs geweest, maar Emma niet...ze is vaak al zo verdrietig als papa tussen de middag even komt eten en dan weer weg gaat... Maar weekendje was heerlijk! Lekker geluierd, uit eten geweest, naar de sauna etc. Zullen nu even snel wat eten !
@mamavanjuul: lastig hè, zo'n keuze? Toch vind ik het wel heel verstandig van jullie om de kinderen vanavond bij opa en oma te laten. Maar ik kan me voorstellen dat het tegen je gevoel in gaat. Mooi te lezen dat jullie het fijn hebben gehad.
Klinkt heerlijk mamavanjuul! Mrs Hair WOWWW wat is die mooi geworden! Met wat voor bakcormen heb je die gemaakt? Prachtig! Roan gaat ook goed! Leuk zo in zijn winkeltje hihi. Kippetje nog gefeli natuurlijk! Hier: Lipje is weer aan het helen. Alleen dit rustige weekend was weer een fiasco. Elke keer als we een paar dagen rust hebben lijkt het wel of alle stress eruitkomt. Resultaat: ruzie. Nu nog erger dan vorige keer en het woord scheiden is iets te vaak gevallen. Gaat lekker hier dus! Ik ben ook erg boos en teleurgesteld dat manlief het weer geeft gepresteerd om te gaan schreeuwen en smijten met spullen waar C. bij was. Die zie je dan helemaal stil worden en in haar schulpje kruipen. Ik vraag me af hoe ik hem duidelijk kan maken dat ik dit gedrag echt niet tolereer waar zij bij is. Iemand tips? Ik zou bijna zijn ouders willen inschakelen om hem op een of andere therapie te sturen, ik wil niet dat dit nog een keer gebeurt....
@banaantje: Klinkt wel erg heftig zeg! En idd heel erg voor Caitlin. Wat zou je zelf iemand adviseren die in deze situatie zit? Ik vind het namelijk erg moeilijk om hier advies neer te zetten, zonder dat het "hard" over komt. Maar ik vind met dingen smijten voor Caitlin bij is, wel heel erg ver gaan. Het lijkt mij dat hij zijn woede niet kan controleren. En als jij al aangeeft dat ze dan helemaal in haar schulp kruipt....lieverd, dat is is geen gezonde situatie...sorry! Dan zou je inderdaad zijn ouders moeten inschakelen...
Pfff banaantje, wat vervelend allemaal zeg! Wat sneu dat Caitlin getuige is van de ruzies en dat ze dan in haar schulp kruipt. Ik neem aan dat je je man al gezegd hebt dat hij niet moet schreeuwen en smijten waar C. bij is? Ik vind het lastig om je tips te geven, daarom een dikke knuffel voor je.
Heftig Banaantje! Ik vind het ook lastig om tips te geven. Ik kan je alleen wel adviseren er iets mee te doen. Want zoals je zelf al aangeeft, echt niet fijn voor Caitlin! Waar gaan de ruzies over? Ik bedoel, je hoeft niet in detail te treden hoor, maar misschien kun je daar iets mee, zodat jullie ervoor kunnen zorgen dat je niet meer zulke heftige ruzies hebt. Sterkte en een knuffel! @mamavanjuul, heerlijk weekendje gehad! Zag al een paar foto's voorbij komen op fb.
Banaantje, jee, wat heftig! Is dit gedrag iets van de laatste tijd of had hij dat altijd al? Het is idd niet niks, die kleintjes krijgen er meer van mee dan je denkt en bovendien zie je al aan Caitlin dat ze er van onder de indruk is. Ik zou wel even een heel serieus gesprek aanknopen met hem en duidelijk maken dat het in het bijzijn van jullie dochter niet getolereerd wordt!
Dank voor jullie wijze raad. Ik heb het al meermalen gezegd tegen hem en hij lijkt zich er niks van aan te trekken. Ja, hij heeft al van jongs af aan 'buien', al zijn vrienden noemen hem de driftkikker Hij heeft echt twee gezichten, hij is in het dagelijks leven de jongen met de eeuwige glimlach en heel rustig en beheerst, maar thuis kan hij exploderen. Nu gaat het al jaren heel goed maar nu de laatste tijd steekt het weer de kop op, ik denk omdat hij bezig is met zijn zaak om die te laten overnemen. Dat brengt stress zich mee. Vanmorgen ging het mis omiets onbenulligs (zoals altijd), namelijk dat ik achter liep met de was, omdat zijn ouders hadden gevraagd of zij een campingwasje bij ons konden draaien op de verjaardag van C. Ik had dus alles in orde gemaakt en mijn eigen wasjes on hold gezet zodat zij erbij konden met hun was, waren ze eenmaal bij ons. bleek dat ze gewoon naar huis gingen om die was te draaien... Dus ik zei tegen hem dat ik dat niet zo handig vond van ze, meer niet. Kreeg ik te horen dat ik dan doordeweeks niet met mijn 'luie reet' met mijn iphone op de bank moest hangen maar die wassen moest draaien. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat omdat ik me dag in, dag uit uit de naad werk om het huis op orde te houden, voor C. te zorgen, te werken enz. Dat ene uurtje bankhangen zou ik dan ineens 'lui' zijn. Dat ligt nogal gevoelig omdat ik de laatste tijd het gevoel heb dat het respect voor mij bij hem een beetje zoek is. Geen idee hoe dat is gekomen Maar ik erger me daaraan, want ik voel mij te goed om me zo te laten behandelen. Nou was ik vanmorgen ook wat feller dan normaal misschien, maar ik ha niet schreeuwen waar C bij is, ik vind dat echt niet kunnen, maar ik heb geen idee hoe ik tot hem doordring om hem duidelijk te maken dat dat niet kan; hij doet het de volgende keer dan gewoon weer. Blijkbaar vindt hij het normaal.... Vandaag was het zo erg geëscaleerd dat hij andere woonruimte wil(de?) gaan zoeken. Zal die wel in zijn boosheid hebben gezegd, maar toch. Ik zit bijna op het niveau dat ik denk dat het beter is als hij echt weggaat, want elke keer dat gedonder in die weekenden die juist ontspannen zouden moeten zijn daar zit ik niet op te wachten.
Ach Banaantje wat naar ... Ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Het grijpt me heel erg aan om te horen hoe verdrietig je hiervan wordt, en wat het met Caitlin doet, en dat jullie over uit elkaar gaan denken Ook ik vind het moeilijk om tips te geven. In het algemeen: Therapie, wellicht relatietherapie? Ik heb daar met mijn exman wel veel aan gehad (ook al gingen we dan uit elkaar, uiteindelijk). Ook voor jou om te leren je grenzen te bewaken. En voor hem, tja. Wat zegt hij er zelf over als je hem op een rustig moment het erover hebt dat hij dat niet moet doen met Caitlin erbij?
Banaantje, hoe is het nu? Hebben jullie het er gister nog over gehad? Mrshair, ben jij eerder getrouwd geweest? Hier een lange dag thuis voor de boeg. Ik wilde eigenlijk even naar een vriendinnetje maar kuikentje heeft de waterpokken en zij een pasgeboren baby'tje. Normaal komt mijn moeder maandagochtend maar die is er ook niet, schoonouders zijn er ook niet dus ik kan ook niet even met kippetje zwemmen of naar indoorspeeltuin. Blehh...ben zo slecht in thuiszitten. En kuikentje meeslepen wil ook niet echt meer, in Artis kon die in zijn wagen ook niet echt de slaap vatten.
@ kipkip: Ja, ik ben eerder getrouwd geweest. Dat is ook de reden dat ik in Nederland woon. Was een zeer romantisch huwelijk met een praktisch onbekende man, dat toch niet zó romantisch uitpakte ... Maar goed, ik ben niet blijvend beschadigd, heb er veel van geleerd en ben nu heel gelukkig met Mr Hair
@ Kipkip: Wellicht een knutselmiddag? Of filmmiddagje, met popcorn op de bank? Of een speurtocht in de plaatselijke speeltuin? (het wordt mooi weer)
Mrshair, ja, nu je het zegt, kan ik me wel herinneren dat je het al een keer had verteld (geschreven). Waar woonde je eerst dan? Nou we hebben al gekleid, geknutseld en zijn nu aan het verven...ja als je om 7 uur beneden zit... Gelukkig kunnen we vanmiddag nog even bij mijn moeder langs. Maryloes, hoe is het jou? Jij staat er alleen voor deze week?
In België ... Niet heel exotisch dus! En ik kan me wel voorstellen dat zo'n dag zich dan eindeloos voor je uitstrekt hoor. Ik heb daar zelf ook altijd last van. Veel plezier nog met knutselen en bij je moeder straks!
@kipkip, thuiszitten ben ik ook niet zo goed in. Je hebt idd al een heel programma achter de rug. Succes vandaag. Hier inderdaad weer een week alleen. De zondag vind ik altijd het ergst, zo'n ongezellige dag om alleen te zijn. Lange dag ook, was blij dat ze gisteravond op bed lagen. Doordeweeks gaat dan prima, druk met de dingen van de dag. Morgen werk ik lekker vanuit huis, dus geen gestress met brengen en halen. Woensdag komt mn moeder, zodat ik met Milan naar zwemles kan, donderdag werken en dan vrijdag nog. @Banaantje, vind het zo naar voor je! Moet veel aan je denken, knuffel! @loge, morgen komt onze loge weer terug....Hij heeft de afgelopen tijd bij zn zus gezeten die op wereldreis was, maar die zijn vorige week weer terug gekomen. Hij had eigenlijk gehoopt dat hij daar zou kunnen blijven, maar nu heeft ze aangegeven dat ze nogal overdonderd is door de reis en het er nu niet bij kan hebben. Dus nu komt hij hier terug. Het goede nieuws is wel dat het eigenlijk heel goed met ze gaat. De weekeinden zijn ze weer samen, dus hij is bij ons eigenlijk alleen van dinsdag tot donderdag. Ze werken er ook naar toe om weer volledig samen te zijn, dus dit keer wel met perspectief! Hij had het zelf over een paar weken, dus dat is te overzien.....ben benieuwd