Dat was juist het resultaat. Thanx, ook de andere meiden. Weet niet of je het nog leest, maar hele fijne vakantie! @mrs hair, ben je wat opgeknapt? Succes met de essay! @steintje, ik hang eigenlijk nooit was buiten, maar ik zou het anders ook gewoon op zondag doen.
wij zijn ook overgegaan op nr 3 opvolgmelk, en straks misschien nr 4 of gewone melk, maar daar ben ik nog niet over uit. beterschap voor kuikentje
@kipkip: hoe is het nu met kuikentje? Bedankt voor jullie antwoorden over de flesvoeding. Als deze pakken op zijn ga ik overstappen naar nummer 3.
Ik had er nog helemaal niet over nagedacht totdat ik jullie posts las....geloof ook dat het bij Juul tot 1 jaar was. In dreumes/ peutermelk geloof ik persoonlijk niet zo, lijkt me meer geldklopperij. We gaven gewoon koemelk met vit.pil erbij... Nou...moet wel eerlijk zijn, wel 2 pakken er van aangeschaft, totdat ik mezelf afvroeg waarom ik in godsnaam peutermelk kocht
@mamavanjuul: dus jij geeft ook nog steeds nr 2? Tja, dreumes- en peutermelk weet ik ook nog niet hoor, vanaf een jaar mogen ze toch gewoon (koe)melk?
Het gaat weer een stukkie beter met mij, ben er weewr bijna. Mag ook wel want op mijn werk was het vrijdag een puinhoop en ik heb deze week ook veel afspraken en vergaderingen. Zitten : Quinten kan sinds ruim een week of zo ook zelf zitten. Van tijgeren naar zit en weer terug, het kwartje is gevallen en ineens doet hij dat heel soepeltjes. Hij vindt zitten erg leuk! Ontevreden baby : Quinten was vorige week een paar dagen erg arbeidsintensief, niks was goed en alles deugde niet. Veel huilen, smijten met speelgoed, meppen naar de lepel met eten, gefrustreerd schreeuwen, etc. Gelukkig duurde dat maar een dag of 4. Drukke peuter : ooooooh, hier heel erg een paar dagen! Echt niet normaal, Danique leek wel in een soort 'overdrive' te zitten en daar niet zelf uit te kunnen komen. Vijf kwartier in een uur praten, heel druk, van de hak op de tak, meer meer meer, ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil, nu nu nu nu nu, concentratie van 3 minuten en dan weer iets anders willen, heel snel boos, nergens naar luisteren, alle sprecies contra doen, onverzadigbaar. Wat dat betreft was het hier een zwaar weekend. Vandaag ging gelukkig weer beter! Wat ben je goed afgevallen Maryloes! En wat gaat Nina snel zeg, al 2 losse stapjes die kleine hummel. Leuk! En Sanne ook al staan, goed joh! Zondag : is bij ons en in de hele buurt gewoon een dag zoals andere dagen. Mrs Hair, wat vervelend dat je je gisteren zo naar voelde. En dat nog wel op de 1ste mooie lentedag van het jaar. Kipkip, wat naar dat Kuikentje zo gevallen is! Ook hier van harte meid! Peutermelk doe ik niet aan. Hier geen flesvoeding dus over nr. 2 of nr. 3 heb ik niets te melden . Maar als ik straks melk aan Q. ga geven zal dat gewone koemelk zijn net zoals aan D. destijds.
@natas: wat goed van Quinten dat hij nu ook zelf kan zitten! Wel vervelend dat je een drukke peuter en ontevreden baby hebt gehad de afgelopen dagen, want zo kan je natuurlijk nog niet echt bijtanken na je hersenschudding. Wel fijn om te lezen dat het weer een stukje beter gaat met je. Sanne gaat nu trouwens af en toe ook zelf zitten. Nog niet heel erg vaak, maar af en toe zie ik dat ze zit terwijl ik haar toch echt neer had gelegd. En ze heeft eindelijk door dat je spulletjes niet alleen uit een bak kan halen, maar dat het ook heel leuk is om ze er weer in te stoppen. Nu kan ze zich dus een hele poos bezig houden met in- en uitladen.
Hier heeft Quinten ook vandaag ontdekt dat de mand met speeltjes heel leuk is om uit (vooral) en in (een beetje dan) te ruimen Ik zal even heeeeeel eerlijk zijn : ik heb Danique afgelopen weekend meerdere malen achter het spreekwoordelijke behang geplakt. Als voorbeeld, ze was zaterdag met me mee een paar boodschapjes doen en ik heb VIER drama gil- en huilbuien moeten doorstaan. Tel dat op bij mijn nog gehavende gezicht (blauwe plekken van flauwvallen) en je hebt een beeld hoe iedereen naar me keek. Waar ik dan wel weer de humor van in kan zien, helemaal toen ik tegen de ijsjesmeneer zei dat ik een zware dag had toen D. in haar 4de dramabui terecht kwam omdat ze geen 3 bolletjes ijs kreeg maar 2. Ik zag die man kijken naar m'n blauwe plekken, die was ik zelf even vergeten, hahahaa. Ik bedoelde een zware dag met D. maar hij dacht overduidelijk dat ik een zware dag had door iemand anders Maar goed, toen ik thuis kwam heb ik D. letterlijk uit de auto gezet, ben naar binnen gelopen en heb Chris geroepen met de woorden "de komende 2 uur is ze van jou, alleen en helemaal van jou". Dat zeg ik niet snel, dit was de 2de keer sinds ik kinderen heb. Maar ik stond op ontplóffen!
@natas: ik zie je zo lopen met een gillend kind en dan zelf nog vol blauwe plekken! Arme jij ... *dikke knuffel voor jou en een grote rol behang voor als het weer nodig is *
O ja, nog vergeten te vertellen . Ik ben vandaag bij de HA geweest voor het 5-jaarlijkse uitstrijkje (altijd leuk dat onderzoek ) en heb meteen m'n hb-gehalte laten testen. En deze was prima, 8.6! Ik twijfelde zelf heel erg omdat ik soms erg moe ben en het hb-gehalte in maar vooral ook na de zwschap laag was, maar aan het ijzergehalte ligt het nu dus niet meer. Ik zal wel gewoon toe zijn aan de zon !
Emma krijgt nog 1 fles per dag opvolgmelk en ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat ie tot 10 maanden gaat. Heb nog 1 pak in de kast staan. Ga nu zo maar pap halen die je moet mengen met opvolgmelk en dan is ie straks op. Emma krijgt hier af en toe wel eens een beker koemelk en ze vindt het heerlijk. @Natas: klinkt heftig hoor! Dus Q. ook niet helemaal lekker in zijn velletje? Hier is Emma ook nog niet haar zelf....steeds piepen en ze is steeds vroeger wakker ,gaap! Misschien het ochtendslaapje inkorten ofzo..ze slaapt nu 2 tot 2,5 uur. Toch maar inkorten tot 1,5 uur. Vandaag nieuwe pil ophalen en dan maandag mee beginnen. Ik hoop dat het dan beter wordt, ben nu al bijna 2 weken ongesteld! Moet het morgen officieel worden.
Eeka, oh ja, die oproep heb ik ook gehad...nog even afspraak maken . Wellicht ook een tekort aan vit d, moet zeggen dat ik me wel beter voel sinds de vit d tabletjes, en geen blauwe plekken meer. Kuikentje heeft ogenschijnlijk niet veel overgehouden aan zijn val behalve een buil. Hij is juistmin opperbeste doen, het is net een jong hondje, hij kruipt de hele dag achter zijn bal aan . Voor de rest wordt het wel wat latiger want je kunt hem nu geen seconde meer uit het oog verliezen, zit aan planten, of trekt zich aan het keukentje op die vervolgens omvalt. Nee stilzitten is er niet meer bij, hij heeft het nu uitgevonden. Natas, fijn zeg zo'n weekend . Was wel even benieuwd wat je toen bent gaan doen in die 2 uur.... Mamavanjuul, zo dat was een vroegertje vanochtend, hier helaas ook half 6. We hebben hem gisteravond om 23 uur geen fles meer gegeven en dat moet nog even wennen.... Zo kippetje is naar de psz en zo de kleine man maar op bed anders heb ik weer een probleem met ophalen.
Kipkip, ik ben toen gaan computeren. Een uurtje, daarna zag ik Chris overstromen Quinten gaat ook de hele kamer door maar trekt zich nog niet op aan dingen en speelt alleen met van alles wat op de grond ligt. Wat dat betreft heb ik het nog niet druk, als ik er maar voor zorg dat er niks op de grond ligt waar hij niet aan mag komen. Mamavanjuul, inmiddels was Q. wel weer zijn vrolijke zelfje, hij is een dag of 4 uit z'n hum geweest. Maar vandaag is hij begonnen met hoesten, een nare diepe hoest. Hopelijk wordt hij niet weer ziek. Eeka, ook ik heb die oproep gehad. Even vogelen hoe ik dat ga doen want ik vind het niet nodig dat Danique daarbij is. Maar ik heb nooit oppas, dus dat is lastig.
@natas en kipkip: fijn hè, die oproep. Hij lag hier al vanaf begin november, dus vandaar gister toch maar even gebeld en kon meteen gisteren terecht. @natas: zou je niet een afspraak kunnen plannen meteen nadat je Q. en D. naar het kdv hebt gebracht, dus voordat je gaat werken? Of even tijdens werktijd, weet niet of dat kan? @kipkip: gelukkig dat kuikentje geen last heeft van zijn val. En leuk dat ie achter z'n bal aankruipt, hahaha! @mamavanjuul: hopelijk vanaf volgende week geen tussentijdse bloedingen meer. Lijkt me nl zo vervelend... @mrs hair: hoe is het met je buikgriep? Lukt het met het schrijven van je essay? Hier ook weer druk bezig met m'n studie, moet nog een stuk of 15 blz vragen beantwoorden en dan kan ik gaan leren. In mei moet ik op examen.
Ik ben weer op mijn werk, dus mijn post wordt weer een brij als ik hem te lang maak... Daarom reageer ik maar in stukjes. Eerst ego: Eindelijk weer een beetje aan de beterhand. Eerste dag weer op het werk. Heb een stevige buikgriep (gehad), nog steeds aan de diarree. Dat is al dag 5!! Niet leuk... Maar het ergste is achter de rug. Voor m'n essay heb ik uitstel gevraagd en gekregen, gelukkig!
@ Natas: Die drambuien zijn echt kl*te he... Ik denk zelf dat je er goed mee omgaat hoor. Af en toe gewoon even de handdoek in de ring gooien lijkt me helemaal niet verkeerd, in tegendeel. Weer tot jezelf komen en dan met frisse moed weer opnieuw beginnen. Het is hier ook bal momenteel, vooral met R van 7. Het is natuurlijk ook een drukke periode met broertje erbij en mama die er alleen voor staat, maar het kind is zó labiel soms... Van het ene op het andere moment kan ze zó hysterisch worden, dat past eigenlijk niet meer bij een 7-jarige. En ze gebruikt wel het vocabulaire van een 7-jarige, ik kan je vertellen dat dat behoorlijk kwetsend kan zijn. Gelukkig zitten Mr Hair en ik goed op één lijn in hoe we ermee omgaan, en dan maar hopen dat de rust snel wederkeert...
@ MamavanJuul: Bij jou ook weer zo vroeg vanmorgen? Hier half zes ... Het is me al eerder opgevallen dat Emma en Liesbeth de sprongetjes gelijk maken, het is nu dus weer raak ... Is Emma ook weer wat pieperiger?
@mrs hair, fijn dat je weer bent opgeknapt. Die buikgriep is niet fijn. Ook lekker dat je uitstel hebt voor je essay. Wanneer moet je deze nu inleveren? @Eeka, goed om even je hb te checken, vooral als je zo moe bent. Gelukkig is deze in orde, als weet je nu nog niet helemaal waar de moeheid vandaan komt. Misschien inderdaad wel toe aan zon. Of misschien komt de moeheid er nu gewoon uit van afgelopen jaar. Toch een bewogen jaar geweest met Sanne dr handje. Ik weet het niet hoor, maar kan het me zo goed voorstellen. Knuffel voor jou, hopelijk snel weer meer energie. @vroeg wakker, Nina ook! Vanmorgen was het godzijdank gelukkig 7.30, maar vorige week steeds rond 6.30. Dat zijn we niet gewend. Ze krijgt aan allebei de kanten hoektanden door ( tand nr 11 en 12 ) en heeft daar veel last van. @kipkip, fijn dat kuikentje geen last heeft van zn val. Altijd schrikken, maar gelukkig lijkt het mee te vallen. Heb je nog wat van de kavel gehoord ( of heb ik daar overheen gelezen? ) @Natas, poeh wat heb jij soms wat te stellen met Danique. Maar heel herkenbaar hoor. Volgens mij pak je het prima aan. Ik moest wel lachen om je verhaal bij de ijsjesman. Je hebt een goede smak gemaakt als je allemaal blauwe plekken hebt. Hoe gaat jet eigenlijk met warm eten bij Quinten? Trouwens, Danique gaat bijna naar school zag ik! Of nou ja bijna......na de zomer, maar dat is uiteindelijk ook zo! Is ze daar aan toe denk je? Morgen nog een dagje werken en dan vertrek ik vrijdagochtend vroeg met een vriendin naar Londen. Veel zin in!