@Maryloes sterkte, ik kan me voorstellen dat deze dagen voorbij kruipen. Hopelijk blijft de loge maar een paar weken en hebben jullie daarna je privacy weer terug, knap hoor dat je dat aankunt met 3 kids. @Mrs Hair: Dank je, ja, relatietherapie zou kunnen. Gewoon om te leren hoe we met elkaar moeten omgaan in ruzies. Alleen voordat ik manlief zover heb...hmm... Erover praten heeft geen zin, want hij zegt niks. Misschien dat hij bij een vreemde wel wil praten. Tijdelijk uit elkaar gaan (zoals manlief wil) vind ik weglopen van de problemen, het lost niets structureel op. Hopelijk ziet hij dat ook in. Momenteel gaat het wel weer ok, aangezien meestal de strijdbijl wordt begraven en dan hebben we het er ineens niet meer over. Maarja, de volgende keer is het dan weer mis en komt meteen oud zeer van de vorige keer terug, da's eigenlijk niet de bedoeling. Overigens zou het best kunnen dat ik gewoon midden in een depressie zit trouwens, bijna niks kan me meer schelen (behalve de kleine meid), en voel me vaak somber. Denk dat ik die miskraam ook totaal niet heb verwerkt. Achja...
Ach Banaantje, dat klinkt helemaal niet leuk.. Als je manlief niet meekrijgt, is therapie voor jezelf misschien een optie? Grenzen van jezelf bewaken, jouw kant van het 'ruziemaken' aanpakken, en onverwerkt verdriet een plekje geven? Zeker als je denkt dat je zelf een depressie hebt, of depressieve gevoelens. En wat manlief er dan mee doet moet ie lekker zelf weten. Maar wat vreselijk dat hij speelt met het idee om tijdelijk uit elkaar te gaan... BAH! *dikke knuffel*
Banaantje, ik kan me voorstellen dat die miskraam ook opspeelt, dat is ook niet niks. Het leven van alledag gaat gewoon maar jij hebt iets heel heftigs meegemaakt. Ik hoop in ieder geval dat jullie eruit komen en niet meer van zulke heftige ruzies hebben. Maryloes, wie was die loge ook alweer? Een vriend toch? Is ook raar, is je man weg maar heb je ook nog een loge in huis... Zo vanochtend kwam onverwacht een vriendin langs en daarna naar mijn moeder waar mijn tante ook was dus ben de dag weer aardig doorgekomen. En morgen weer aan het werk .
Niet te luchtig over doen hoor! Als je inderdaad denkt dat daar nog een stukje onverwerkt verdriet zit, moet je daar wel iets mee doen hoor. Als manlief niet naar een ( relatie ) therapeut wil, dan misschien wel voor jezelf?! Misschien dat je manlief toch zover krijgt, ik zie om me heen dat het echt goed doet. Kipkip, klinkt uiteindelijk als een prima dagje! @hier, Nina gaat morgen trakteren, net in elkaar geknutseld. Lekker makkelijk kant en klare kartonnen diertjes van de hema, past precies een doosje rozijnen in, lintje met kaartje eraan en hoppa, klaar!
@maryloes: ziet er heel leuk uit! En onverwachts jullie loge weer terug, toch weer een beetje van je privacy kwijt. Maar zoals ik het lees is het maar voor drie dagen in de week en niet in de weekenden, dus dat gaat dan nog enigzins. @banaantje: wat naar om dit allemaal te lezen! Met betrekking tot je eigen gevoelens, ik zou eens een afspraak maken bij een psycholoog, heb dit toen via de ha gedaan. Ook ik heb een paar jaar geleden te maken gehad met een stuk onverwerkt verdriet (polsklachten en daardoor verlies van werk maar ook collega's die van de ene op de andere dag niets van zich lieten horen terwijl ze me daarvoor altijd wisten te vinden als er iets was). Lang verhaal, maar ik had daardoor ook wat depressieve gevoelens. Door gesprekken met de psycholoog heb ik de dingen een plekje weten te geven en ik ben er een stuk sterker uit gekomen. Relatietherapie zou waarschijnlijk ook erg goed zijn, maar dan moet je man wel mee willen gaan. Pfff, lastige, nare situatie!
Jeetje Banaantje.....denk goed om je zelf hoor! @hier: 1,5 uur eerder naar huis gegaan! Gister was Emma al een hele tijd niet haar zelf. Alleen maar bij oma op schoot zitten en niet alleen willen zijn etc etc. Was het vanmorgen weer zo, ze wilde zelfs niks van Julia weten. Dus na veel geregel kon ik 1,5 uur vrij krijgen, want ik had er buikpijn van! Ben om 16 uur naar mijn schoonouders gereden om ze op te halen. Kleintje had gewoon last van heimwee! Daar aangekomen werd ik meteen begroet door een hele blije Emma, dikke natte kus kreeg ik en ze wilde meteen bij me zitten. Heeft bijna een uur bij me gezeten en toen ging ze weer spelen Ze was eigenlijk super vrolijk de rest van de middag en avond en is lekker gaan slapen net. Julia ging net weer even los, maar dat had ik wel verwacht. Ze moest even haar "ding" kwijt, gepaard met veel gegil en gehuil....dus verwacht met haar wel een pittige dag morgen.
Hier een luxe probleem, discussie over vakantie. Chris wil dol- dol- dol- dol- dolgraag weer zeilen in Turkije, ik zie het niet zitten maar ik wil het hem ook niet onthouden. Twee weken op een boot, kids bezig houden als we varen, elke avond in een andere baai, kleine houte krakkemikkige steigertjes en vooral kiezelstrandjes of helemaal geen strand, met een kind die dan eerst telkens moet wennen, geen vertier of afleiding, weinig of geen andere kinderen. Versus Chris die hier het hele jaar naar toe leeft, zich 18 slagen in de rondte werkt, die ook wel haken en ogen ziet maar denkt dat het wel kan, die bang is dat hij het over een paar jaar niet meer zal kunnen (rotte knietjes zitten in de familie en hij voelt de zijne ook al soms). Gatver, wat moet ik nou. Mrs Hair, ik vind je taart helemaal super! Banaantje, wat een rotsituatie meid. Als ik je verhaal lees dan lijkt het alsof hij z'n frustratie los laat op jou. Dat is in deze mate niet goed en al helemaal niet in bijzijn van zijn kind. Iemand om mee te praten, je ei kwijt kunnen, handvaten aangereikt krijgen, lijkt mij zeker niet verkeerd. Een therapie voor jullie allebei zou heel fijn zijn, anders kijken voor jou alleen. Leuke traktatie Maryloes. Sterkte met weer een week alleen de boel runnen! Ah gosh, kleine Emma. Kipkip, ik ben op maandagen vrij hoor!
Aai...moeilijk dilemma... Misschien een mix van 2 opties...1 weekje zeilen in Turkije en dan een week wat anders?
Mamavanjuul, ach gossie....arme Emma! En je kunt het haar nog niet uitleggen maar heerlijk toch zo even knuffelen! Sterkte met Julia vandaag, misschien valt het mee. Natas, Almere is het toch? Jammer dat we dit jaar niet meer prive met mijn auto rijden anders was ik zo langsgekomen, haha. Maar normaal is mijn moeder her iedere maandagochtend maar ja soms is ze een weekend weg of met vakantie. Maar dat is wel heerlijk, kan ik tenminste even wat doen. Maryloes, leuk die traktaties! Zeilen...ik zou dat echt niet zien zitten met deze leeftijd, lijkt me echt pas leuk als de kids een stuk ouder zijn. Tja...ik zou ook liever andere vakanties boeken dan met een stacaravan in zf maar goed je doet toch bepaalde concessies als je kinderen hebt. En wat iedereen al zei die kinderen had....als de kinderen het maar leuk hebben, heb je het zelf ook...en dat merk ik wel sinds wij kinderen hebben. Voorheen gingen we nooit naar cp of landal maar nu is het echt wel leuk. Dus tja....eigenlijk vind ik dat hij zijn plannen maar aan de kids moet aanpassen, anders heeft hij ook geen leuke vakantie (of klinkt dit erg hard ) ..of hij gaat lekker een weekje met een vriend ofzo zeilen. Arm kuikentje is vannacht wel 10 keer wakker geweest, heeft denk ik toch last van zijn waterpokken. Hij ziet er ook echt niet uit.
Goeiemorgen Kipkip Ik reageer even heeeeel snel, want ik moet hard aan de slag hier op het werk. Natas, ik ben normaal niet zo van de vakanties alleen, maar in jullie geval vind ik dat toch een reële optie... Dat Chris alleen gaat, of eventueel jullie samen, maar zónder kindjes. Ik zou daar ook totaal geen zin in hebben, en ik denk dat de kindjes het leuker vinden als jullie nog een mini-vakantietje landal of iets dergelijks naast het zeilen doen...
@natas: lastig dilemma, maar ook ik zou zeilen met de kinderen niet zien zitten. Inderdaad Chris een week alleen laten zeilen (met een vriend/familielid?) en dan nog een week samen op vakantie met de kinderen naar een kindvriendelijke bestemming. Of is dat geen optie? @kipkip: wat sneu voor kuikentje, waterpokken. Heb je al iets geprobeerd tegen de jeuk? Hier hielp KidsClin heel goed, hebben ze bij de apotheek en drogist. Mag ook op open blaasjes gebruikt worden in tegenstelling tot calendulan kinderemulsie. @mamavanjuul: agossie, die Emma! Hoe gaat het nu met haar en Julia? @facebook: hier al een aantal dagen problemen om op facebook te komen, krijg iedere keer een foutmelding...
Nou, tot nu toe valt het me mee met Julia. We moeten weer even wat strenger zijn, maar ja, wat wil je ook na 4 dagen bij opa en oma. Voor alsnog gaat het goed. Ze is nu op de PSZ, dus zal vanmiddag wel moe zijn. Meestal gaat het wel goed, ik hou er rekening mee dat ze moe is, zet de tv aan en laat haar met rust....maarrr...papa wil het nog wel eens vergeten. Emma is zo vrolijk als wat! Probeert nu zelf te gaan staan Gaat ze op haar knieen recht omhoog zitten, 1 voetje op de grond en zo probeert ze zich op de te duwen! @Mamamarije: Gefeliciteerd met Benji!
Kleine Q. is weer ziek. Overgeven en 39.4 koorts Van harte Benjamin! Die Emma, ze gaat snel! Kipkip, yep Almere. Als op een maandagmiddag de muren op je af komen laat maar weten, ik rij wel prive Wat heerlijk dat je moeder wat zorg over kan nemen op de maandagochtenden. Hier alleen maar meer zorg helaas. Ik snap wat je zegt Kipkip over dat ook hij zijn vakantiewensen maar moet aanpassen aan het feit dat je kleine kinderen hebt. Maar er zijn wel wat dingen die het anders maken. Nu weer kinderen is niet zijn eerste keus. Hij had het eerder gewild, ik durfde niet vanwege mijn stiefkinderen die vreselijk in opstand kwamen. Toen de laatste hier vertrokken was waren we ineens 9 jaar verder en werd mijn kinderwens zeer nijpend terwijl die van hem behoorlijk vervaagd was. Hij staat helemaal achter de keus nu hoor, en hij is super dol op de kids, maar ik ben wel de catalysator geweest en 1 van de dingen op zijn 'waarom-geen-kind-lijstje' was zeilen. Ten tweede is hij dus al ouder, hij wordt deze zomer 57. De kwaaltjes beginnen te komen, zijn zus die 5 jaar ouder is kan al niet meer zeilen door een rottige knie. Chris is als de dood dat hij dit soort dingen over een paar jaar niet meer kan, dus 'wachten' weegt voor hem heel zwaar. Over opsplitsen : dat is out of the question. Kijk, ik heb hier wel met een zwart/wit denkende man te maken (ja, bijna iedere man is zo maar dit exemplaar soms extreem). Ik heb ook al voorgesteld dat hij bij een zeilvereniging gaat, leuke contacten maakt en dan met zeilvrienden een week kan gaan rausen op het water. Een boot van NL naar Turkije brengen of zo, weet ik veel. Maar nee, dat wil hij niet. Het gaat hem ook om de sfeer van zomervakantie, en zonder zijn kids wil hij al helemaal niks.
@natas: beterschap met Q.! Wat sneu dat hij ziek is... Lastig zeg, met de vakantie. Is het dan niet wat om 1 week te zeilen met het gezin en dan 1 week een (kindvriendelijke) vakantie te doen? Ik snap wel dat je man heel graag wil gaan zeilen, vooral als hij bang is dat dit over een paar jaar niet meer gaat ivm knieproblemen. Moeilijk om een goed compromis te sluiten, hè?
@kipkip: hoe is het nu met kuikentje? Worden de waterpokken al wat minder? @banaantje: hoe gaat het met jou? Heb veel aan je moeten denken, hoop zo dat jullie er samen uit komen... @maryloes: lukt het allemaal, nu je man een week weg is? @natas: hoe gaat het met Quinten? Al een beetje opgeknapt? Hier gaat alles z'n gangetje. Sanne gaat het liefst de hele tijd staan. Het gaat ook steeds vlotter. Echt leuk om te zien.