Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Het is alsof ik het verhaal van mijn eigen vader lees!! Hij heeft als puber een aantal jaren in Brisbane gewoond en heeft heel zijn leven last gehad van heimwee en altijd spijt gehouden dat hij daar niet is gebleven. Door die instelling van hem heb ik die Australië-verslaving opgelopen, want het is écht een te gek land. Het heeft alles. Alleen verschil met jouw pappa is dat die van mij (helaas) te oud is om nog terug te keren en oja, hij heeft vliegangst, dus dat maakt het ook niet gemakkelijker.

Gaaf dat hij is geslaagd!! En als kadootjes voor de kids...hmm..ik had onze bruidsmeisjes toen een goodiebag gegeven met Duplo van een bruidspaartje, hartjeslolly, bruidstaartbellenblaas etc. maar nu zijn het je eigen kids, dus dan is een wat chiquer kadootje misschien leuker. Bedelarmbandje is wel erg schattig.

2. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Schoonmams heeft me getwitterd dat ze wel avondje willen oppassen zodat manlief en ik uit eten kunnen...hmm...zou wel tof zijn! Pak ik agenda erbij en dan zie ik hoe druk ons leven al is en dan heb ik zoiets van 'laat maar zitten'.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Nee, tentje gaat met rits dicht, dus kunnen ze zelf niet uit. Van te voren een paar keer geoefend, als we dan op een verjaardag of zo waren, legden we lars in t tentje. Vanaf begin goed gegaan. Zo'n camper is gewoon een huis op wielen. Met douche dus. Een van ons nam lars dan gewoon mee onder de douche. En in een camper zit gewoon airco/heater. Wij hadden het juist andersom, in de rockies was het 's nachts zo koud dat de verwarming aan moest. De meeste campings hadden gewoon full service en hier kozen we ook altijd voor, ook red je het ook wel even zonder. Maar het is gewoon handig om aan te kunnen sluiten op electriciteit en water. Dus nee, ik zie geen beren op de weg;)

4. Maryloes

@mamavanjuul, fijn dat Manlief geslaagd is! Bedelarmbandje vind ik echt een goed idee! Veel plezier bij de Gym zo!

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Maryloes: Ooohh, jullie hadden dus ook met douche? Wij hebben onze eerste keer Australië ook een camper met douche gehad, gigantisch ding wel hoor die camper. De douche stonk wel naar gistende pis (hahaha) door de temperaturen omdat de wc eronder zat en het was superklein, maar indd prima te doen. Al zou die camper specifiek wel te klein zijn geweest met Caitlin erbij en airco zat er ook in, maar werkte alleen op stroom.

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wat een hippe schoonmama ;). Ik zou het met beide handen aangrijpen, haha. Maar helaas wordt het bij ons nooit spontaan aangeboden, wellicht omdat ze er al zo vaak zijn ;).

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Kipkip, ik zag dat dit topic is gestart : http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/352416-eet-team.html. Misschien ook interessant voor jou ivm kippetje om mee te lezen?
    Heeft de onderbouw op de toekomstige school van kippetje op de vrijdagmiddag ook vrij? Hier godzijdank niet, dan had ik een nog groter probleem gehad.

Banaantje, nu de rust is weergekeerd zou het niet een goed moment zijn om een gesprek te starten met manlief erover? Dingen die niet uitgepraat worden komen altijd terug, vroeger of later.
    Wat vliegen betreft : toen D. 10 maanden was ging het nagenoeg probleemloos. Maar toen ze een jaar ouder was hadden we op de heenweg enorme spijt dat we niet een stoel voor haar geboekt hadden. Zo'n groot kind nog op schoot, ik raad het af. Op de terugweg hadden we mazzel. Was vliegtuig met rijen van 3 stoelen, wij komen aanzetten en onze 2 stoelen waren in een rij waar al een mevrouw zat. Ze zag de bui al hangen en direct na het opstijgen verhuisde ze naar een andere rij. Geweldig, we hadden een stoel voor D!

Maryloes, Canada staat ook op ons verlanglijstje! (nee, niet zeilend er naar toe, hahahahha :D)
    Wij hebben ook zo''n deryan tentje, daar heeft Danique op de boot in geslapen toen ze 10 maanden was. Het jaar daarop, met 1 jaar en 10 maanden dus, vond ik haar er te groot voor. Als die zeilvakantie dit jaar lukt gaat Quinten erin slapen.

Banaantje, ik heb D. destijds thuis een paar keer in dat tentje laten slapen om te wennen. Ging prima! Tuurlijk moet een kindje altijd wennen op een nieuwe plek, en op een boot ook nog 'ingeslingerd' worden zoals dat heet :p, maar dat lag dus niet aan het tentje.

Mamavanjuul, spannende en leuke dingen op de planning volgende week!

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Morgen komt Fans! met bekenden van me erin... Een paar goede vriendinnen doen ook mee (Mandy mag ik niet zo maar Suzanne is een goed vriendinnetje en Miranda ook) dus dat wordt lachen! Nu wordt de vete straks landelijk bekend, haha!

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou Natas dat is ook wel gunstig wat je vertelt! Vliegen gaat dus best zo te lezen. Alleen extra stoel voor de keine is weer zo duur toch? Of kan ze ook in een babybedje in vliegtuig, of is dat alleen voor pasgeborenen? Ja, moet t wel eens uitpraten,maar vanaaf ben ik niet te genieten, dus nu niet het beste moment denk ik ;)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @banaantje: Ik denk dat Natas wel gelijk heeft, juist nu de rust is wederkeerd een goed moment om rustig te praten.

@Gym..nou dat was me wat zeg! Alsof ze getraind worden voor de Olympische Spelen. Julia vond het leuk, maar ik niet! Hield mijn hart vast! Handstand doen, koppeltje duikelen over zo'n stang, springen van de ene kast op de andere en dan op een trampoline. In zo'n rek klimmen en dan overstappen! Dat kind is 3!!!
    Volgende week kijken bij een groep met jongeren kinderen. Vreemde is dat ze allebei worden aangegeven met 3-5 jaar.
    Juf was ook errug streng! "Julia, in de rij staan!!! Julia, blijf staan! Julia achter het meisje met het glitterpakje, Juuuuuliaaaa!!!" En dan knippen me die vingers...grrr! Het was dat ik Emma bij me had en me daar op kon focussen want ik zat daar met krommende tenen. Dat kind is 3, komt voor het eerst en dan zo met haar om gaan!
    als ze volgende week ook zo is bij de andere groep, dan zeg ik er echt wat van!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah gatsie mamavanjuul, dat lijkt me ook niks. Zo streng, bah, het moet wel juist leuk zijn. En de oefeningen lijken mij ook heel pittig voor een 3-jarige, ik zie Danique ook niet alles doen. :(

Banaantje, volgens mij zijn die babybedjes idd voor kleinere kindjes. En, behalve als je het geluk hebt dat Caitlin tijdens de vlucht even slaapt, zie jij je dreumes op een bedje blijven liggen? Deze dreumes hier echt niet, hahaha!
    Een vliegtuigstoel voor een kind kost volgens mij gewoon hetzelfde als voor een volwassene. Nu met Quinten nemen we nog geen stoel, hij zal dan 14 maanden zijn en is voor zijn leeftijd nog behoorlijk 'baby'. Maar Danique was die 2de keer 22 maanden en veel verder voor haar leeftijd, dat zou ik dan niet meer zo doen.

12. Maryloes

Zo'n baby-cot is geloof ik tot 8 à 9 maanden. Op de terugreis hebben we er - nadat ik lars zn gewicht iets naar beneden heb bijgesteld - gebruik van gemaakt. Voor milan hadden we op de vloer een bedje gemaakt van dekens en beiden hebben van de 10 uur durende vlucht 9 uur geslapen. Dat was echt de meest relaxte vlucht! Zelfs een film kunnen kijken en wat geslapen!

Whihoe, manlief weer thuis! Nu even relaxed en dan vanavond naar swingnight met vriendinnen

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: wat streng zeg! Zou niks voor mij zijn. Hopelijk volgende week een leukere ervaring.

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames!

Even een snelle update van mijn kant, ik duik zo weer m'n bed in, ben moe...

Liesbeth is gisteren voor het eerst gaan logeren, Mr Hair en ik een heerlijk dagje Zwaluwhoeve, en daarna door naar Amsterdam. Mr Hair had een hele leuke opdracht met de chocoladefontein, voor Kika. Hij was één van de sponsors, was echt leuk. Lag pas om half vier in bed, dat was minder.

15. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    luierprobleem: roan trekt de luier onder zich uit tijdens het verschonen, met inhoud en al, hij zat van de week helemaal onder, probeer dan ,maar eens zijn handjes te pakken de luier en de vieze billen scvhoon te maken, help, iets in zijn handen geven helpt niet, dat legt hij gewoon naast zich neer.

gisteravond na het eten zitten we nog even na te genieten van het eten, gylano op de bang een boekje aan het lezen, zegt ineens, oooh mama ik poep op de bank, is hij aan de diaree, en had alleen een onderbroekje aan, het kwam alle kant eruit, hele bank onder (stoffenbank) gauw op de grond gezet, beetje bij beetje geprobeerd schoon te maken en toen als een speer naar de douche boven daar maar onder de douche gezet en alle afgespoelt. Gylano dacht dat hij een gat in zijn onderbroekje had en dat het daardoor eruit kwam.

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: die boefjes van jou houden je wel bezig! Hoe gaat het nu met Roan, heeft hij nog last van diarree? Wel sneu voor hem, dat hij onder zat. Hebben jullie de bank nog schoon gekregen?

@mrs hair: klinkt als een leuke dag! Alleen wel laat in bed, groot gelijk dat je vanmorgen nog even terug bent gekropen.

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: fijn dat je man weer thuis is. Kun je de zorg weer delen ;)! Hoe was de swingnight gisteravond?

@kipkip: hoe is het met kuikentje en de waterpokken? Zijn kippetje en jij nog steeds pokkenvrij?

@natas: wordt het de reis naar Griekenland?

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Natas: Ik ben ook wel benieuwd of jullie definitief voor Griekenland gaan kiezen of misschien al hebben gekozen.

@Maryloes: Jeej! Manlief weer terug is altijd fijn. Wauw dat je kids op die vlucht op de grond hebben geslapen, dat is relaxed inderdaad. Of misschien heb jij gewoon hele relaxte kinderen, ik heb een Caitlin met rood haar, die staat garant voor dramaqueen, haha.

@Mrs Hair: Dat is een leuke opdracht voor Mr Hair zeg! Ik zag foto's van dat festijn voorbijkomen. Een roze fontein? Wauw.

@mamavanjuul: He wat raar dat dat juffie ook al zo streng tegen Julia deed terwijl ze zo jong is. De oefeningen klinken indd behoorlijk pittig. Hopelijk is die andere groep fijner.

Hier: Vanavond is de thuiskok geweest van de Organix wedstrijd! Wat was dat smullen zeg. Hij maakte veel gebruik van groenten, en daar hou ik van, omdat het wel wat voedingswaarde moet hebben. Veel biologisch, voorgerecht met parmahamrolletjes en hoofdgerecht met kalfsvlees, puree en schorsenerenschuim en toetje hangop met aardbeien en basilicumkers (nooit eerder gezien of gegeten). Ongelooflijk lekker was het en heerlijke rode wijn erbij. Voor Caitlin en Julian (zoontje van onze vrienden die erbij waren) had de kok pasta gemaakt die wij ook lekker vonden, mmhh. En Caitlin heeft een hele grote bak aardbeien gegeten erna. Zo leuk om ook hun zo te zien smikkelen! Die kok was ook een hele aardige vent. Denk dat we dit misschien wel vaker gaan doen, het is volgens mij heel duur maar je hoeft geen oppas te regelen, niet te bobben, niet de deur uit en de kids blijven in hun eigen ritme, dat is ook wat waard!

Over ritme gesproken, we hadden zaterdag een verjaardag en Caitlin kwam zo oververmoeid thuis dat ze niet wilde eten. Toen ze eenmaal naar bedje werd gebracht was ze zo doodop dat ze overstuur huilde met als gevolg dat ze zichzelf helemaal onderspuugde (dus die paar hapjes eten die ze op had waren ook meteen weer weg). Zo sneu!!

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @steintje: Hihi, ik kon een lach niet onderdrukken na jouw poepvrhalen, zo herkenbaar van die luier en ook zo stressvol!! Caitlin doet dat ook vaak, gaat ze graaien of draaien terwijl ze enorme poepluier heeft. Van de week was het tot een climax gekomen: ze had het gepresteerd om mij, zichzelf, de commode en de vloer helemaal onder de poep te smeren, gatverdamme. Het stomste van alles is nog dat ik in zo'n situatie de slappe lach krijg waardoor het van kwaad tot erger gaat. Ik heb geen tips voor je want ik weet echt niet wat je ertegen kunt doen, behalve afleiden (ik laat manlief een gek dansje doen of we zetten een muziekdoosje aan zodat ze wat te staren heeft als iets in handen geven niet lukt), maar dat werkt bij Caitlin ook niet altijd.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: dat etentje klinkt goed zeg! Is inderdaad fijn, als je de deur niet uit hoeft en er toch voor je gekookt wordt. Ook leuk dat de kinderen zo lekker gegeten hebben, dan is het natuurlijk nog fijner!

Hier zijn we gisteren voor de eerste keer gaan fietsen met Sanne. Ze keek haar ogen uit! We kwamen langs verschillende weilanden met paarden dus toen was het iedere keer "taart, taat of paad"! Verder 's ochtends met mijn moeder naar de rommelmarkt geweest en mijn moeder heeft een poppenbedje en reuzenrad(je) met 10 figuurtjes van Little People gekocht, alles bij elkaar voor 4 euro! Heeft Sanne weer wat "nieuw" speelgoed als ze bij mijn ouders is.

Deel Deze Pagina