Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Dat heb ik dus ook. Fijn om herkenning te lezen hier.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gatverdegetverdegatsie........ we hebben geen boot :(
    Lang gezocht om nog een boot te vinden bij een maatschappij voor de vakantie, 1 optie uiteindelijk goed, kogel eindelijk door de kerk, geboekt en getekend, heeft de griekse reder een fout gemaakt. De boot is beschikbaar in juni, niet in juli. Ze zoeken nu nog verder. Bah!

Mamavanjuul, Quinten drinkt nog zo'n 4x per dag. Soms 2 'kantjes', soms maar 1, net hoe het uitkomt. En ik gebruik het ook als troost, als hij bijvoorbeeld weer es hard op z'n knarretje is gevallen.
    Ah gosh, wat lief hoe Emma met Dikkie Dik is!

Eeka, raar hè om nu dan je verslag van de bevalling te lezen. Ik vind het heel onwerkelijk. Ik ben beide keren bevallen onder begeleiding van de VK, bij D. thuis en bij Q. in het ziekenhuis. Ik heb de verslagen van allebei, vind het eigenlijk raar dat het soms niet wordt meegegeven.
    Wat naar dat de placenta niet goed loskwam zeg, en daarna nog es op de OK. Dat wist ik nog niet.

Snelle bevallingen : Danique in iets meer dan 3 uur na de eerste wee, Quinten in 2 1/2 uur na breken van vliezen en eerste wee. Bij D. overviel het me vreselijk, mijn hoofd was totaal niet op dezelfde golflengte als mijn lichaam. Samen met haar ademnood en hartslag die bijna wegviel en een VK die bijna in de paniek schoot, bah. Met Q. ging het nog sneller, ook best heel heftig, maar nu was ik daar geestelijk beter op voorbereid.

Met hoeveel weken zijn jullie eigenlijk bevallen? Met D. was ik 39.6, met Q. 41.5
    Ik kon toen nauwelijks meer lopen :$ :D

En ja, de dagen rondom de 1ste verjaardag is het een trip down memory lane!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: nee hè, wat balen van die boot! Hopelijk vinden ze toch nog een oplossing...
    En jij ook al van die snelle bevallingen! Kan me voorstellen dat het niet prettig is als de vk in de stress schiet. Kun je er op zo'n moment niet bij hebben.

Ik ben trouwens met 40+6 bevallen.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Natas: Wat een tegenvaller! Maar goed die fout ligt bij hen, en dat moeten zij dus rechtzetten. En jij hoeft geen minderwaardig alternatief te accepteren, dit is een tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst (wanprestatie), en dat geeft jou het recht om de overeenkomst te ontbinden.

Maar hopen natuurlijk dat ze met een goed alternatief komen, en dat jullie vakantie niet in het water valt.

Ik ben ingeleid met 38 weken precies (op een zondag), omdat ik diabetes had.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik bij J. 41+5 en bij E. 41 weken.
    Beide dus een keizersnee, bij J. spoed en bij E. geen spoed. Ik ben goed in broeden maar niet in baren, haha! Bij beide wel geprobeerd maar ze hebben het allebi voor elkaar gekregen om scheef in mijn bekken te gaan liggen.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij Milan met 38+2, Lars 41+0 en Nina 39+4

Natas, balen van de boot. Hopelijk komt de reder met een goed alternatief!

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oeh, Maryloes, Lars bijna drie weken later dan Milan! Wat dacht je, 'die blijft zitten?' ;)

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja dat dacht ik inderdaad:D. Die laatste weken waren echt killing!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Kan ik me heel goed voorstellen. Als je van de eerste twee weken te vroeg bevalt, verwacht je dat stiekem toch een heel klein beetje óók van de tweede...

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wie heeft er trouwens wel eens gecampeerd met baby?

Mijn broer trouwt dit weekend, we vertrekken morgen met de kids naar België. We hebben een trekkershut op een camping geboekt, dat is eigenlijk een houten tent, daar komt het op neer. Nou ben ik niet zo van het camperen, houten tent of niet, en ik zie er echt heel erg tegen op :(... Wil Liesbeth wel slapen, zijn Rozan en Hugo wel stil, en wat gaan Mr Hair en ik in hemelsnaam doen terwijl die kinderen dan in bed liggen... Bah. Ga net zo lief niet.

En dat is helemaal niets voor mij. Ik zie de dingen juist meestal positief in... En ook die hele trouwdag, dat is best wel lang, 's avonds Diner, begint om half zeven. Liesbeth slaapt meestal om 6u... Ik heb er een hard hoofd in.

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @mamavanjuul en @Eeka: Trips down memory lane, ja, dat zal het zeker zijn voor jullie nu. Ik had dat ook de dagen voor 6 april, ik wist nog precies te herinneren wat ik al die dagen ervoor voelde en deed.

@Natas: Wat kl*te van die vakantie zeg! Heb je eindelijk geboekt, gebeurt er dit.... Het zit jullie niet mee he? Maar zoals Mrs Hair het zegt (en zij kan het weten!), zij moeten dit nu op een nette manier oplossen. Misschien krijg je een cruiseschip tot je beschikking ;)

Zo wat heeft iedereen hier toch een snelle bevallingen gehad zeg! Dat wist ik helemaal niet meer. En ik vond de mijne al snel...

@Natas: Ik ben bevallen met 37+4. Ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hahaha, mag ik dan mee?

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    De kids gaan mee op de hele trouwdag of niet? Dat zou ik ook best een uitdaging vinden, zeker met Liesbeth, of laat je haar tussendoor ergens slapen? Slaapt ze makkelijk op vreemde plekken?

Mja wat betreft die trekkershut: meestal zien wij moeders wel indd de grootste beren op de weg terwijl het in praktijk prima gaat. Ik heb geen ervaring met kamperen maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet zo ziet zitten. Echter maar één manier om erachter te komen of het goed gaat! :D

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: snap dat je er tegenop ziet, ben zelf ook geen held qua kamperen. En het is natuurlijk wel een lange dag, maar misschien doen de kinderen het wel hartstikke goed! Kan Liesbeth tussendoor wel wat slapen?
    In ieder geval wens ik je toch veel plezier toe!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben gekampeerd! Straks wel even verder....kindjes stappen net binnen!

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij zaten in een stacarevan afgelopen zomer! Ging eigenlijk hartstikke goed. En mijn ervaring is, als je normaal gesproken heel erg van het ritme bent, dan is er echt niet zoveel aan de hand als het een keertje anders loopt. Wat dat betreft zijn die kleintjes weerbaarder dan we denken.
    Ik denk dat ze eerder "last" hebben van onze spanning dan van het "even uit het ritme zijn".

@Mrs Hair: Wat ligt Liesbeth vroeg...of ligt Emma dan zo laat ;) Hier gaat Emma zo rond 19.15 naar bed en Julia om 20 uur.

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Zo'n hutje is het. Gelukkig wel met een tussenschot, ik had vandaag ook een foto gezien van trekkershutten die eigenlijk één open ruimte zijn, daar was ik heel erg van geschrokken. De kids kunnen dus in ieder geval rustig achter zo'n schot liggen... En dan maar stil zijn voor Liesbeth, hopelijk...

En ja, Liesbeth is altijd vrij vroeg naar bed gegaan... Rond zes uur gaan we naar boven, en uiterlijk half zeven slaapt ze. Ze is daar dan ook wel echt aan toe... Weet niet of dat door gewenning komt, of dat dat echt haar ritme is.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We hebben weer een boot. Sorry jongens, helaas geen cruiseschip :D
    Een oudere boot dan wat we hadden maar daar kunnen we wel mee leven (en de prijs is erop aangepast). Er is ons verzekerd dat de boot perfect is onderhouden en up to date qua apparatuur en zo. Godzijdank dus niet nodig geweest om overeenkomst te ontbinden, want dan hadden we niks meer gehad.

Mamavanjuul, dus jij hebt dwarsliggertjes :p

Mrs Hair, wij hadden vorige zomer een mobil home op een camping. Qua slapen ging het prima, anders dan thuis maar verder geen probleem. Ik zou daar niet zo over in zitten, de lange trouwdag kan wel wat lastig worden. Kan Liesbeth in de wandelwagen makkelijk slapen?

Nou, Quinten gaat dan erg laat naar bed! Tis nooit voor 20.00 uur.
    Maar hoe laat worden jullie kindjes dan wakker 's ochtends? En hoe doen jullie dat met werk, dan nog eten en zo vroeg zijn? Op de dagen dat ik werk ben ik om 18.30 pas thuis, Chris is bijna nooit voor 19.00 thuis.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe doen jullie het met warm eten dan? Wij eten namelijk altijd tussen 18 uur en 18.30. Eerder krijg ik het niet voor elkaar, hahaha!

Het is inderdaad wel een klein hutje, haha! Slapen jullie daar voor de bruiloft of de nacht van de bruiloft?

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Natas: Dat kan je wel zeggen, hahaha! Heb ik die foto van mijn buik wel eens laten zien? Kan je heel goed zien dat Emma scheef is gaan liggen!

Hier liggen ze dus tussen 19 en 20 uur in bed en de volgde dag zijn ze ook tussen 7 en 8 wakker ;)
    Als we moeten werken moeten we ze bijna altijd wakker maken om 7.30 en als we vrij zijn....jawel, zijn ze zelf wakker rond 7.15 ;)

Ik werk meestal tot 17 uur, dan naar huis en beginnen met koken. Ben meestal rond 17.15 thuis. Aardappels schillen etc.
    Als ik vrij ben, op dinsdag en vrijdag, dan staat het eten klaar om 18 uur. Dan is het eten...tot 18.30/18.45, drinken wij koffie en spelen J&M nog even. Dan rond 19 uur E luier verschonen beneden en dan met de fles en tandenborstel naar boven. Flesje drinken, tanden poetsen, even gek doen en knuffelen en slapen.
    Ondertussen is de ander de tafel en keuken aan het opruimen en dan rond 19.40 voor J. boekje lezen met beker melk, tanden poetsen en naar boven. Pyjama aan, nog even kletsen en slapen maar!
    Dan zitten we rond 20.15 op de bank :D

Tussen 17 en 20 uur hoef je hier niet te zijn :p

Deel Deze Pagina