Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pf...ben vandaag naar huis gegaan vanuit mijn werk. Gisteravond last van mijn maag, misselijk etc. Ben er vannacht een paar keer wakker van geweest, maar dacht: probeer het wel :(
    Steken en misselijk, bah!

@Sprongetje: zolang wij in de buurt zijn van Emma, dan gaat het wel. Maar o wee als we uit haar gezichtsveld zijn! Verder is ze wel vrolijk, vandaag werd ze wakker met van die pretoogjes, dus ben benieuwd. Het was vanmorgen 7 uur, daar ben ik erg blij mee!
    De kiddies zijn nu bij mijn ouders...

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: beterschap! Gaat het inmiddels al wel wat beter?

@maryloes: wat leuk, naar London! Alvast heel veel plezier!

@mrs hair: goed te lezen dat je weer wat opgeknapt bent. En gelukkig dat je uitstel hebt gekregen, maar wanneer moet je het essay nu inleveren?
    Lijkt me trouwens ook heel erg lastig, met de buien van R. Wel goed dat je op dezelfde lijn zit met mr hair.

@studie/examen: 10 mei heb ik een trainingsdag met aansluitend de toets voor de studie waar ik nu mee bezig ben.

Hier: Sanne heeft waterpokken. Tenminste, zo ziet 't er wel uit. Vanmorgen leken het nog rode vlekjes, maar inmiddels zijn er al een aantal helemaal gevuld met vocht. Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben, tenminste ze zit er niet aan en is gewoon vrolijk. Hooguit heeft ze wat verhoging of koorts, ze voelt iets warmer aan maar ik heb haar (nog) niet getemperatuurd. Ik hoop dat het zo blijft en dat we een rustige avond en nacht tegemoet gaan...

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooh...de waterpokkies! Ziet er altijd zo zielig uit!

Hier nog geen verbetering :(

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Berichtje van Mamamarije:

Hai! Nee hoor, jullie zijn zeker niet tegengevallen, haha ;). Ik ben vreselijk druk met de Mama's Club en ik heb gewoonweg geen tijd meer om alles bij te lezen en op iedereen te reageren. Ik vind het ook erg jammer, maar ik wil geen forummer zijn die alleen maar over zichzelf praat, omdat ik niet bijlees. Ik zal kijken of ik binnenkort nog even aan kan wippen... Hier alles goed trouwens, zelf ziek vandaag, maar over het algemeen z'n gangetje. Bij jullie allemaal ook hoop ik?

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    pfieuw...nieuws van marije! Begon me echt al zorgen te maken, stond er gister onder het tandenpoetsen nog aan te denken ;)

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: leuk, een berichtje van mamamarije!

@mamavanjuul: vervelend dat het nog niet beter gaat...

Sanne begint meer last te krijgen, beetje jengelig en niks is goed. Hopelijk dadelijk zo moe dat ze in slaap valt.

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, oh jee, de waterpokken. Is het niet zo dat als ze dat voor hun 1e jaar krijgen ze het nogmaals kunnen krijgen? Succes ermee, hopelijk krijgt ze er niet al teveel last van.

Mrshair, schiet niet op zeg die buikgriep. Fijn dat je uitstel hebt gekregen.

Mamavanjuul, ook al aan de buikgriep? Beterschap ook voor jou. Veel plezier met je jurk passen!

Gelukkig maar dat de buikgriep niet digitaal kan worden overgedragen ;).

Maryloes, Londen klinkt goed, wat lekker om er even uit te zijn. Gaan jullie 2 nachten? Redt je man het met 3 kids of heeft hij hulptroepen ingeschakeld?

Kavel nog steeds geen uitsluitsel over, ze hebben toegezegd het voor 20-03 te laten weten maar ik ga ervan uit dat ze niet akkoord gaan (daarvoor duurt het al te lang). Verder net een oproep gekregen van de psz dat kippetje per 08-05 hier in het dorp terecht kan, dat is wel heel erg fijn. Alleen voor de woe staat ze nu nog op de wachtlijst.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb je Sanne al een zetpilletje gegeven?

Hier hebben ze het nog niet gehad...zit met smart te wachten, dan hebben we het maar gehad!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn jurk vandaag opgehaald bij mijn schoonzus, dus vandaag weer even gezien en gevoeld...zucht! Nog steeds prachtig!
    Ben benieuwd morgen en ook wel een beetje zenuwachtig om het plaatje weer wat completer te zien :)

Heb trouwens al van iemand gehoord dat ze het jurkje wat ik op het oog heb voor J&E, wel kan vermaken, dus...dan kan ik wel dat ene jurkje doen!

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: nee, nog geen zetpil gegeven. Sanne net in bed gelegd, nageltjes maar weer kort geknipt en sokjes om haar handjes gedaan. Dat was nog een heel gedoe, want haar rechterhand is zo smal dat de sok er zo af gaat. Maar goed, slaapzak met lange mouwen aangetrokken, een goede prop gemaakt richting haar hand en daar de sok over gedaan. Hopelijk blijft het zitten. Ze is nu wel stil, maar als ze weer gaat huilen ga ik haar een zetpil geven.
    Leuk trouwens, je trouwjurk weer gezien! Wat ga je morgen doen, zal vast wel op fb staan maar heb dat nog niet gelezen. En wat fijn dat de jurkjes voor J&E wel door kunnen gaan omdat ze vermaakt kunnen worden!

@kipkip: vervelend dat jullie nog steeds geen uitsluitsel hebben over de kavel. Heb trouwens ook gelezen dat wanneer kinderen voor een jaar waterpokken krijgen, ze nog een keertje terug kunnen komen. Schijnt eraan te liggen hoe erg ze onder zitten. Bij meer dan 25 blaasjes komt het waarschijnlijk niet terug.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeka, ik ga als het even kan nooit onder werktijd naar een dokter of zo. Met parttime werken probeer ik dat soort dingen altijd op een vrije dag te plannen. Maar je idee om eerst de kids naar KDV te brengen en voordat ik ga werken die afspraak te plannen is zo gek nog niet! Misschien kan Chris ze dan een keer wegbrengen, anders moet ik wel ernstig vroeg m'n bedje uit.
    Heel veel beterschap voor Sanne, en sterkte!

Mrs Hair, hopelijk voel je je snel weer helemaal beter, sterkte!
    Peuterdramabuien kunnen zwaar zijn maar van een 7-jarige zal de impact nog veel groter zijn, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Daarnaast acceptereer je dat soort onredelijke labiele buien bij een peuter makkelijker denk ik dan bij een groter kind.

Maryloes, ja Danique kan soms heel pittig zijn. En yep, na de zomervakantie gaat ze naar school en ik denk wel dat de buien die ze nu heeft daarmee te maken hebben. Het lijkt de laatste tijd idd dat ze eraan toe is. Ze verveeld zich sneller thuis, raakt uitgekeken op (de bérgen) speelgoed die we hier hebben, wil graag 'onafhankelijk' zijn en dingen zelf doen, zoekt naar grenzen, etc.
    Het warm eten gaat bij Quinten op dit moment super goed! Hij drinkt ook minder BV. Ik bied het minimaal 3x per dag aan maar de laatste week drinkt hij of korter of maar 1 kantje. Hij wil alleen nog geen ander drinken uit fles of bekertje dus dat wordt het volgende project :)
    Veel plezier in Londen!

Beterschap Mamavanjuul!

MamaMarije, gewoon hier lekker af en toe meeschrijven wanneer je kan hoor! We hebben het allemaal druk en allemaal soms minder tijd, is toch niet erg.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vraagje : wie van jullie had de worstbroodjes mee naar de meet?
    Ik krijg volgende week een huis vol dus zoek wat lekkere (en makkelijke :p) lunch dingen.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Van die worstebroodjes was Steintje. Ik heb ze inmiddels hier thuis ook een keertje gemaakt, was een groot succes! Ik weet niet hoe Steintje het had gedaan, ik heb gewoon kant- en klaar bladerdeeg van de Appie Happie gekocht, en kleine knackworstjes. Zo'n plakje bladerdeeg kan je in vier snijden en vrij strak om het worstje heen rollen, zodat je echt een klein pakketje krijgt, want het zwelt in de oven nog helemaal op. Ik had er ook met kaas rond het worstje gemaakt, voor de kinderen, en voor ons met ketchup en mosterd. Lekker! :D

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Maryloes: Jij doet altijd zo'n leuke dingen! Ik vind dat zó knap, hoe jij en Bart tijd voor jullie zelf weten in te plannen, en jullie zijn volgens mij ook hartstikke relaxte ouders.

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Essay: Moet ik nu ná het weekend inleveren. Maar de kids zijn hier dit weekend, dus veel geschreven zal er niet worden. Ik ben nu op mijn werk (op mijn vrije dag), om aan mijn essay te schrijven. Dus: Exit Zwangerschapspagina! ;)

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije:Goed om van haar te horen. Kipkip, goed dat je een berichtje hebt gedaan. Wat we al dachten dus, druk. Maar natuurlijk niet nodig om hier niet te schrijven, omdat je geen tijd hebt om alles bij te lezen! MamaMarije, we horen altijd graag van je hoor! Maakt niet uit als het even ego is. @ Natas: Hoe gaat het verder met je? @ MamavanJuul: Mooie foto's van de meiden weer, op fb!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: groot gelijk dat je dat soort dingen op je vrije dag probeert te plannen hoor. Gelukkig heb ik je wel een ideetje aan de hand gedaan waar je iets mee kan ;).

@mrs hair: succes met schrijven.

@mamamarije: gewoon schrijven hier. Het is echt niet nodig om op onze dingen te reageren als je daar geen tijd voor hebt, maar we horen zo graag iets van jou.

Hier ondanks de waterpokken een hele rustige nacht gehad. Ik heb Sanne vanmorgen tegen 8 uur uit bed gehaald en toen was ze eigenlijk nog heel rustig met haar knuffeltje aan het spelen. Ze krijgt wel steeds meer bultjes :(...

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och arme Sanne....nou maar hopen dat ze er niet al te veel last van heeft!

Ooh heb mijn jurk net weer aangehad...hij is zo mooiiii :D
    Moet alleen flink ingenomen worden (yes!!) en ingekort en dan is ie klaar. Over 4 weken weer passe en dan kijken of ie klaar is!

Zal zo even bij mijn schoonouders eten en dan de meiden mee naar huis nemen. Emma lekker slapen en Julia lekker buiten spelen.
    Het is hier heerlijk weer!
    Zal even snel stoepkrijt en bellenblaas halen ;)

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Lief van je! Weet je, ik heb dat gewoon af en toe echt nodig en zo ben ik ook een leukere moeder op de momenten dat ik er wel ben. We maken bewust tijd vrij voor elkaar, maar ook om met vriendinnen af te spreken.

Veel succes met je essay!

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

We gaan 2 nachten inderdaad. Morgen weg, zondag terug. Manlief redt zich hoor, gaat morgen zelfs met 3 kids naar Chimpie Champ. Alleen zaterdagochtend komen mn schoonouders even, omdat Milan sinds kort voetbalt en het met 3 kids richting voetbalveld niet handig is.

Jammer dat je nog niks van de kavel hebt gehoord!

@mamavanjuul, al wat opgeknapt? Wat leuk dat je je jurk weer hebt aangehad!

@eeka, fijn dat Sanne goed heeft geslapen, maar wel sneu dat ze steeds meer bultjes krijgt. Mocht ze veel last hebben van jeuk, wat hier goed hielp, was havermout. In een washand doen en dichtknopen en dan in bad. Het water wordt dan wel helemaal wittig, maar helpt enorm tegen de jeuk!

Deel Deze Pagina