En dit was zijn taart @ mrs hair: deze aflevering is wel erg leuk, die man die nu op is, is altijd gekleed in geel/zwart, omdat zijn auto ook die kleuren heeft, haha
Kipkip : ja Nijntje zag ik ook staan maar ik vraag me af of, net als bij Dirk Scheele, Danique daar dan niet wat te oud voor zal zijn. Koekeloere gaat voor mij niet werken, zag dat dat 6 april is dus dikke kans dat we dan Quinten's verjaardag vieren. Woensdagmiddagen is ook niet fijn, dan zijn of ik of mijn zus wel beschikbaar maar heb ik geen oppas voor Quinten. Knof, wat is dat? Mrs Hair, ik wist nog niet dat je bent opgegroeid als Jehovah's Getuige. Wat heftig zeg, daarmee breken met alle gevolgen vandien. Maar wat fijn dat je nu weer helemaal bij hebt kunnen kletsen met je vriendinnetje! Wat een leuke foto's zie ik! Quinten eet weer behoorlijk slecht, het enige wat er nog redelijk in gaat is yoghurt met All Bran vezels (dat eet ik altijd 's ochtends en ben erachter gekomen dat hij dat lekker vindt). Tussen de middag eet hij hooguit een kwart broodje, 's avonds 5 of 6 happen warm eten en dan niks meer. Gekke is dat hij dan gaat huilen alsof hij wel meer meer, kom je met de lepel bij zijn gezicht dan blèrt ie nog harder, haal je de lepel weer weg is het ook niet goed. Hij kan op dit moment hooguit 5 minuten aan tafel blijven zitten. Op het KDV zijn ze aan het proberen hem te leren drinken uit tuit- of gewoon bekertje. Ze moeten hem dan bijna in de houtgreep nemen want hij wordt razend en wil niet. Maar ja, ik kom nog maar 1x per dag voeden dus hij moet wat drinken. Thuis probeer ik dat niet eens want hij is enorm gericht op de borstvoeding. Vandaag heb ik een moeilijke dag met Danique gehad. Mijn moeder was hier, en D. was de hele dag snauwerig tegen haar, niet luisteren, boos praten, niks was goed wat mijn moeder deed, enzovoort. Mijn moeder kan dat absoluut niet handelen. Ze heeft al niet meer het vermogen om te bedenken hoe je met een kind omgaat (ik moet dan juist erg oppassen dat ze niet als 2 kleine kinderen samen ruzie krijgen). En mijn moeder is erg emotioneel en labiel, het gevoel van afgewezen worden trekt ze absoluut niet. Ik had Danique al een keer ernstig toegesproken en aan het eind van de dag heeft ze een keer de strafplek te pakken gehad, toen het helaas toch nog helemaal fout ging. Bij het naar bed brengen leest mijn moeder altijd een verhaaltje voor, ik ga dan weg om haar privé tijd met D. te gunnen. Ik laat beneden wel de babyfoon hard aan staan voor het geval er iets is, en ik hoor het ineens vreselijk mis gaan. Ik rende naar boven, Danique ligt op haar rug in bed, kijkt met een stalen gezicht en indringende ogen naar mijn moeder die boven het bed stond en zegt meerdere keren achter elkaar "jij bent niet lief, ik wil niet meer dat je komt, jij bent stout, ik wil jou niet, ga weg". Mijn moeder in tranen, ze maakte de 'fout' om dingen te vragen als "hou je dan niet van me, wil je niet meer dat ik kom?". Ik heb haar bijna de kamer uit moeten trekken om deze nare interactie tussen die 2 te stoppen. Ik had echt even een hekel aan D, verdarrie! Heb haar op d'r falie gegeven en ben daarna beneden een half uur bezig geweest om mijn moeder te troosten. D. voelt gewoon de zwakte van mijn moeder en pakt de ruimte die ze weet te krijgen. Net zoiets als dat je 's morgens haast hebt en dan gaat een kind juist dwars liggen. Mijn arme moeder vat het heel persoonlijk op, zo zielig. Hopelijk gaat dit niet zo verder!
Oei Natas... dat is zeker niet makkelijk geweest voor je... *dikke digiknuffel* Dan zit je echt even tussen twee vuren in Ik zou ook echt niet weten hoe je hiermee om moet gaan Wat betreft Q (misschien heb ik wel e.e.a. gemist), maar kan het zijn dat hij eraan toe is om meer zelf te eten? B. mept momenteel ook alles weg wat maar op een vork of lepel lijkt, selluf doen... Lastig hoor...
Meer zelf eten....... wie weet, ik zou het met warm eten es kunnen proberen. Met brood eten doe ik dat al, dan leg ik een paar stukjes voor hem neer, maar dan houdt ie na een paar stukjes dus op en accepteert ook niks meer van mij.
Och jeetje Natas, wat ontzettend naar voor je moeder zeg...jakkes! Kan me goed voorstellen dat je er heel verdrietig van wordt! En dat gedrag van Q...HERKENBAAR!!!! Hier pre-cies hetzelfde! Eten willen geven, krijsen en weg slaan. Eten op tafel voor haar neus leggen, veegt ze zo van tafel. Alles weg halen..krijsen Bij mij op schoot peuzelt ze dan een appeltje op en neemt af en toe een hapje van mij... @Bizzy: wat een ontzettend mooooooie taart zeg!!! Jeutje
Wat lastig zeg... wat is dat toch met hem en eten? eigenlijk bijna altijd al lastig geweest hè? Sinds vast voedsel zeg maar? Jouw melk is gewoon te lekker Ben je mooi klaar mee...
Wel 'fijn' om te lezen dat het gedrag van niet eten - krijsen - meppen herkenbaar is Bizzy, Q. heeft na een langzame start een tijdje prima gegeten. Maar helaas, nu dus weer niet. Mijn melk zal zeker lekker zijn ja, ik hoef maar met een hand naar m'n bloes te gaan of je ziet 'm opveren en wapperen met armpjes en beentjes
@Natas: Julia heeft het ook gehad hoor, die heeft toen echt een paar dagen/weken geleefd op fruit, brod en yoghurt Ik mijn herinnering ook rond deze leeftijd en kreeg ze daarna hoektanden...dus tja, ik maak me er niet druk over. Maar Emma heeft natuurlijk ook genoeg reserves
@Bizzybee, wat een mooie taart! Heb je die zelf gemaakt? @natas: wat ontzettend naar voor je moeder! Lijkt me zo lastig voor je, dat D. precies haar zwakke plek weet te raken... Dikke knuffel voor jou! Geen tips voor je om Q. meer te laten eten, hoewel ik dat zelf doen wel een goeie vind. Hopelijk werkt dat!
Verdikkie... Derek zijn herhalingen... toch maar naar de draagmoeders dan! @ taart: dank voor de complimentjes, heb hem uiteraard niet zelf gemaakt, haha (kon ik dat maar...) Oja, natas, wat ik me ook nog bedacht: eet Q hetzelfde als jullie? B. wil alleen maar eten wat wij ook eten, dus ik 'mag' niet meer apart koken voor hem
Natas, hier geen eettips . Ik krijg het nog geen eens voor elkaar om mijn 3 jarige normaal te laten eten. En wat een verhaal zeg met je moeder, dat is nou precies de reden waarom mijn moeder max 1x er week max 2 uurtjes komt spelen. Dat trekken ze beide net en ik heb me erbij neer gelegd dat dit het maximaal haalbare is. Bizzy, wat een gave taart zeg!
Wat is bij jou de reden dat die combinatie niet werkt Kipkip? Bizzy, Q. eet bijna altijd hetzelfde of nagenoeg hetzelfde. Maar ook als ik net doe alsof ik het van mijn bord schep, of daadwerkelijk happen van mijn eten en mijn vork geef, dat werkt 4 happen en dan is 't weer over.
Wat ik nog zat te denken : misschien heb ik het vandaag bij D. alleen maar erger gemaakt door de aandacht die ik eraan heb gegeven en de straf. Misschien ziet ze daardoor mijn moeder nu wel als boosdoener. Maar ja, het helemaal voorbij laten gaan kan ook weer niet. Naar mijn moeder toe ook niet trouwens. Gatver, ik weet het ff niet meer.
Heel verhaal Natas, verkorte versie; mijn vader is overleden, mijn moeder altijd al een zenuwpees geweest werd toen helemaal nerveus. Met oppassen op kippetje is het een paar keer flink fout gegaan, oma lag spugend en huilend op de bank en nu kan zij niet meer eten in het bijzijn van kippetje en gaat zich dan uiteraard niet lekker voelen. Dus weekendjes weg gaat ook niet meer met z'n allen. Ingewikkeld, de psyche van een mens... Maar ik merk aan kippetje dat zij aanvoelt dat oma zwak is en maakt daar ook gebruik van. Ze heeft oma totaal onder controle. Dingen die ze bij mijn schoonmoeder echt niet probeert. Ik probeer ook wel tegen mijn moeder te zeggen dat ze niet alles moet pikken maar dat helpt niet. Ze gaan nml vaak samen boven spelen en dan vang ik wel eens wat op. Goed toch nog een lang verhaal geworden Ik denk dat je er wel aandacht aan moet besteden, ze moet toch leren dat sommige dingen niet aardig zijn om te zeggen.
En het zouden geen kinderen zijn als ze niet zouden proberen om die zwakte uit te buiten. Ze zoeken grenzen op, en als mensen om een bepaalde reden die grenzen niet kunnen geven, gaan ze door tot ze wel een grens tegenkomen. Ik denk ook dat het goed is om de grens dan maar in plaats van je moeder te bepalen Natas, zoals kipkip al zegt, ze moet leren dat je niet zomaar alles kan zeggen/doen.
Oh ja, over het eten nog. Liesbeth wil momenteel ook heel slecht van de lepel eten. We hebben haar altijd al veel zelf laten doen, maar stamppotjes deden we van de lepel en dat ging goed. Nou, nu niet meer. Eten wil ze wel, maar ze wil het zelf doen... Dat gaat niet heel goed met prakjes, dus krijgt ze minder binnen dan ze zou willen, en dan wordt het zeuren ... Is een fase denk ik