@Steintje: Jeetje, da's inderdaad niet leuk! Maar misschien wel een situatie om de volgende keer te bespreken. Het lijkt me dat jullie er ook niet vrolijk onder zijn dat je hem onder de koude douche hebt gezet. Zou het persoonlijk wel aankaarten hoor, want de koude douche is natuurlijk ook geen oplossing. @hier: Emma loopt! Nou tjonge jonge, nou hou ik echt mijn hart vast! Ze is meteen overmoedig. Meteen met drinkbeker aan haar mond de kamer oversteken etc...
Waarschijnlijk wel toch? Als die druk met spelen is? Kuikentje is ook zijn hele makkelijke periode voorbij, heel herkenbaar jullie opmerkingen over eten en luier verschonen. Grappig dat ze allemaal in dezelfde periode die fases doormaken.
Wat goed van Emma. Kuikentje moet opschieten om achter al die meiden aangegaan . Steintje, waarom moest die ook al weer naar de fysiotherapeut?
Heb al een paar keer een reactie getypt, vliegt m'n internetverbinding eruit! Poging 3 dus maar... @mamavanjuul: wat goed van Emma! Knap hoor! @steintje: dikke knuffel voor jou! Op de site die mrs hair noemt staan nuttige tips, hopelijk heb je er iets aan. @luiers verschonen: hier ook rampzalig! Ben 10 minuten bezig om een luier om te krijgen, dametje gaat steeds draaien en wil staan.
Steintje, hier heeft manlief kippetje ook een keer onder de douche gezet, met pyjama en al. Had wel meteen effect maar ik had er wel moeite mee. Maar misschien ben ik ook wel te soft.
Kinderen en grenzen verkennen : ja dat doen ze zeker, en dat hoort ook zo. Als een kind dat niet zou doen dan zou er iets niet kloppen. Ik heb dat gisteren wel tig keer tegen mijn moeder gezegd, en dat D. dus die ruimte bij mijn moeder voelt. Maar ja, over zulke dingen kun je geen rationeel gesprek meer voeren met haar, ze bleef maar huilend zeggen "en daar pakt D. mij dus op". Heel zielig, maar ik kon er weinig mee. Ik heb het vandaag bij D. laten rusten. Ze had de hele dag lopen stuiteren op het KDV dus ze was moe vanavond. Ik zal er morgen nog een gesprekje aan wagen en hopelijk waait het daarna over. Zelf eten : vanavond Q. laten proberen, ook geen succes. Quinten eet helaas nog steeds geen stukjes (behalve brood) dus al zijn warme eten is prak. Met brood eten pakt hij nog wel wat stukjes en stopt dat in z'n mondje, met het warm eten ging hij net kleien geloof ik Leuk hè, die fases Luier verschonen : Quinten grijpt gelukkig niet naar z'n luier of in de poep maar hij wil soms alleen maar draaien, en dan is ie sterk! Krabben, bijten, slaan : Q. is daar gelukkig niet zo van, doet hij nauwelijks. Alleen meppen aan tafel Banaantje, wat jammer dat je niet naar de meet kan komen! Hopelijk voelen jullie je morgen wel goed genoeg om je schoonouders uit te zwaaien. Bizzy, Danique komt ook mee. Tuurlijk, naar een speelparadijs, kan ze heerlijk uit d'r dakje gaan. Chris komt niet, die gaat wat klusjes doen en een aanhangfiets halen die we op MP hebben gekocht. Steintje, moeilijk hè die dagen als ze zo lastig zijn! Kan me voorstellen dat je dan aan het eind van de dag je heil zoekt in zo'n sanctie. Zoiets lijkt me niet voor veel herhaling vatbaar. Als ik bij Danique een time-out doe, hoeft gelukkig niet veel, dan moet ik haar ook tot wel 10x terug zetten. Maar op een gegeven moment landt het kwartje!
Ik heb wel geleerd bij Julia, dat straffen niet helpt. Het doet haar dus gewoon helemaal niks. Ja, behalve haar Mega Mindy pop en pak in de kast. Wát wel goed helpt is het andersom doen....voorbeeldje: Vanmiddag waren we allebei moe, maar wilde ze niet gaan slapen en ik was echt even toe aan even mijn ogen dicht doen. Zijn we samen gezellig in ht grote bed gaan liggen en mocht Juul tv kijken. Hebben we afgesproken dat als zij lekker ging chillen en tv kijken en niet gek ging doen, ze daarna een film van Mega Mindy mocht kijken. We hebben2 uren in bed gelegen. Zelf heeft zo ook even geslapen en ik ook. Heerlijk! Daarna de beloofde dvd opgezet. Hier werkt dat juist heel goed @Meeting: wij komen met z'n allen Kan papa mooi mee spelen
Ach steintje wat vervelend nou dat Gylano zo lastig was. Ik kan me voorstellen dat je soms even radeloos wordt. Hopelijk heb je iets aan de link van Mrs Hair, ik ga dat ook eens goed doornemen alvast. Ik ben trots op Emma, wat maakt dat meisje een sprongen de laatste tijd! Nog bijna letterlijk ook, hihi! Hier een rotnacht gehad. Ik sta op het punt de huisartsenpost te bellen. Volgens mij heeft C. weer oorpijn. De ellende begon gisteren rond 17:00: ze bleef maar huilen, gillen, huilen. Ze was duidelijk niet lekker! Dus vroeg op bedje gelegd met paracetamol, neusspray en hoestdrank. Dat ging een uurtje goed en toen heeft ze wéér tot 03:00 's nachts heel hysterisch gegild aan één stuk door. En wij maar troosten terwijl wij zoooo graag wilden slapen! Maar vooral voor haarzelf is het zo zielig want ze heeft echt ergens pijn. Ik zie het niet zitten om weer zo'n rotnacht mee te maken... Het is ook zo naar om C. zoveel last te zien hebben
@Banaantje: ik zou gewoon bellen hoor! Dan weet je het zeker! @Hier: Het kan toeval zijn, maar sinds Emma het loslopen heeft ontdekt is ze een stuk vrolijker! Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij zullen zo even in de stad kijken. Vriend moet nog schoenen hebben voor de bruiloft en dan kan zijn pak opgemeten worden.
@ banaantje: ik zou dan ook gewoon bellen, al is het maar voor overleg. Beter 10 teveel dan dat je er achteraf achter komt dat je beter had kunnen bellen! Hoe is het nu? @ straffen peuters: wat ik hier nu nog wel eens doe als ik het gedrag van L. echt beu ben, is hem gewoon boven zetten. Dan raast hij uit, dat kan best wel een tijdje duren, pakt zijn knuffel en gaat daarna rustig spelen. Pas als hij rustig is (en IKZELF rustig ben ) ga ik naar hem toe en rustig met hem praten en weer 'vriendjes' worden. Ik herken wel heel goed je frustratie Steintje, ze kunnen echt het bloed onder je nagels vandaan halen, zeker na een lange dag. *knuffel* @ mamavanjuul: wat goed van Emma!! Het scheelt wellicht een stuk frustratie nu dat ze eenmaal kan lopen! Veel plezier vanmiddag! @ natas: poehee... moeilijke situatie met je moeder zo, heb ook niet zoveel tips... wel een dikke *knuffel*. Hopelijk kan Q met zijn 'rondjes-rond-de-bank-kruipen-en-lachen' je een beetje opvrolijken! @dodenherdenking: toch altijd indrukwekkend, die twee minuten stilte en alles wat eraan vooraf gaat en erna gebeurt.
@ Bizzy: Nee, sorry... @ Meet: Mr Hair komt toch niet mee. Gaat z'n 72-jarige vader helpen spitten, die was vast op zijn eentje aan hun tuin van 500 vierkante meter begonnen ... De rest van het gezin is aanwezig en heeft er zin in! @ Banaantje: Hoe is het met Caitlin nu? Klonk inderdaad wel als oorpijn, naar voor d'r... Onze huisarts gaf laatst bij Hugo het advies: pijnstilling, pijnstilling, pijnstilling. Goed naar de maximale doses kijken, maar die mogen ze dan ook echt hebben. Omdat oorpijn een héle vervelende pijn is, waar verder niets aan te doen is.
bedankt voor jullie tips allemaal, heb de site doorgelezen en wel wat tips vanaf kunnen halen, ik denk dat we de time out maar gaan proberen. fysio: gylano gaat naar de fysio omdat hij over enthousiast is dat uit zich in over strekken van armen en bennen of springen, het gaat erg goed bij de fysio en het wordt al minder, de fysio doet allemaal oefeningen en spelletje met hem. herdenking heb ik ook gezien, moet altijd wel even slikken, gylano mocht met opa en papa mee naar de herdenking bij ons in bennekom en heeft het super gedaan, hij vond het geweldig en is de hele tijd stil geweest, aan het eind mocht iedereen een bloem neerleggen, hij heeft zijn bloem de hele herdenking vast gehouden en hem daarna mooi neergelegd. banaantje: sterkte met caitlin lopen: goed gedaan emma vanmorgen zijn we naar ede centrum geweest, daar werd een bevrijdingsvuur aangestoken ond begeleiding van de lopers die het vuur doorgeven en een muziekkorps (jeugdkorps) waar we best wel fan van zijn, vooral gylano, daarna was er vanalles te doen voor de kinderen. verder doen we niks meer, het regent sinds een uurtje.. jammer voor de festivals
Wat geinig dat Emma zo vrolijk is sinds het los lopen! Ze is vast supertrots High tea overleefd, bijna niks gegeten maar C. heeft zich super gedragen! Het was heel gezellig en lekker. Alleen we zitten nu in de auto naar huis en voel weer buikpijn opkomen, ojee...
Bedankt voor jullie tips...als het vannacht weer zo erg is ga ik morgen bellen voor advies. En paracetamol ga ik blijven geven, thnx Mrs Hair Ze hoest echt vreselijk ook....
Banaantje, jee wat vervelend nog zo in de ziekenboeg. Hoe is het nu met je man? Is die wel weer wat opgeknapt. Kuikentje is ook enorm aan het hoesten, vannacht ook uren achter elkaar en niks hielp. Maryloes, kom jij eigenlijk morgen nog? Ik heb even vluchtig gelezen, ben net thuis van de tennisbaan. Manlief afgelost, die is nu naar bevrijdingspop. Ik heb trouwens net maar weer een pak Nuttrilon gekocht, gewone melk drinkt die echt niet. Kippetje ligt e slapen op de bank, die was grotendeels met mij mee naar de tennisbaan, die is nu op maar ze moet nog eten. Nou ja maar even kijken hoe dat gaat.