@maryloes: bedankt voor de tip. Jeuk lijkt ze nu niet veel te hebben, maar wel handig om alvast wat tips te hebben voor het geval ze er wel last van krijgt. Heb inmiddels ook al Calendulan emulsie gehaald. Enne, nogmaals veel plezier in Londen! Ben benieuwd naar je verhalen. @mamavanjuul: wat goed dat je jurk ingenomen moet worden! Altijd fijn voor je zelfvertrouwen als je flink afgevallen bent! Hier is het ook heerlijk weer, ben net een uurtje gaan wandelen met Sanne.
Worstjes: ik heb idd de worstjes gemaakt en ik vind het leuk om te horen dat jullie ze ook gaan maken/ gemaakt hebben. ik heb ook gewoon bladerdeeg gebruikt, deze door de helft gedaan en dan de worstje erin rollen, dan in de oven, tijd en temperatuur staat op de verpakking van de bladerdeeg, iets langer is soms lekkerder als ze wat bruiner en krokanter zijn. mamavanjuul: leuk he een jurk passen, veel plezier en geniet ervan. sanne: beterschap!! msr hair: succes met schrijven van je essay puberen: hier soms ook heel heftig, net weer een paar dagen achter de rug, nu met het mooie weer, speelt gylano vaker buiten en gaat het ook beter, als hij moe wordt dan is hij ook sneller driftig en boos. Gylano gaat ook na de vakantie naar school, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Nou Steintje, ik heb gehoord dat je dan weer een periode krijgt dat ze heeeeeeel erg moe zijn, op school moeten wennen en daar hun best doen, alle boze buien thuis afreageren Een heleboel dingen waren erg lekker op de meet maar ik ben op zoek naar iets heel makkelijks. Ik werk dinsdag en woensdag, donderdagochtend komt de invasie rond een uur of 10. Ze waren lekker, en worstjes in bladerdeeg rollen klinkt makkelijk en snel Ben benieuwd naar je jurk mamavanjuul! Eeka, veel sterkte met Sanne. Ik ben vandaag met Quinten bij het CB geweest. Doordat hij een paar keer achter elkaar ziek is geweest hebben we de 9-maanden afspraak overgeslagen en was deze 11-maanden afspraak 2 weken verschoven. Ik was dus wel benieuwd wat hij nu weegt en hoe groot hij is. De stand staat op 7855 gram en 74 centimeter. Met z'n gewicht en in lichtere mate met de lengte stagneert het wat. Waarschijnlijk omdat hij de laatste tijd veel ziek is geweest en omdat hij is gaan tijgeren. Hij hangt nu met gewicht weer op de onderlijn. De vaccinaties stellen we 3 weken uit omdat hij nog als een koffiepotje klinkt en z'n oortjes niet helemaal schoon zijn. Hij is niet ziek maar ze vond het twijfelachtig om nu z'n weerstand al weer aan te moeten gaan spreken. Dan maar ff wachten.
LIJSTJE Noah, 17-01-2011, Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 9730 gram - 72,7 cm [op 09-01-2012] Quinten, 03-04-2011, 7855 gram - 74 cm [op 15-03-2012] Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012] Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm [op 11-01-2012] Benjamin, 17-04-2011, 9380 gram - 71 cm [op 17-01-2012] Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011] Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012] Sanne, 30-04-2011, 9550 gram - 75 cm [op 01-03-2012] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 9540 gram - 75 cm [op 30-01-2012]
Hoe is het ondertussen met de pokjes van Sanne? @natas: Q is dan inderdaad niet veel gegroeid...nou ja, dat zal ie vast wel een keer inhalen toch? Is het niet nu dan wel over een paar jaar! Ik ben al tijden niet meer op het cb geweest, moet over 2 weken pas weer. Had het idee dat ik met Julia veel vaker was.... Emma heeft weer een mega-sprong gemaakt! Gister lag ze op haar rug en toen rolde ze op haar buik, zette haar knietjes in de bank en kroop met haar handjes achter uit, totdat ze op haar kont zat! Daarna voetjes onder haar kont weg, kwart slag draaien en trok zich op aan de bank Vanmorgen zat ze naast me op de bank en kukkelde ze om omdat ze wat wilde pakken. Normaal gaat ze dan jengelen, maar nu weer op knietjes onder haar kont en omhoog kruipen en weer zitten! Dus vandaag gaat het bedje naar beneden! Ook al gaat zitten in een slaapzak moeilijker, we gaan het maar niet uittesten
@ Lijstje: Roan gaat aan kop, qua lengte. In januari al 76,5 cm, wow! Liesbeth moet maandag weer, en dan ook weer een prik. Ik ben benieuwd...
@ MamavanJuul: Zo, die Emma!! Ik las ook al zoiets op facebook ja. Leuk hoor, als ze zo mobiel worden he...
@natas: dat Q. niet zo veel gegroeid is zal inderdaad wel te maken hebben met z'n ziek zijn en het tijgeren. Kost allemaal veel energie. Verstandig dat de prikjes zijn uitgesteld als ie nog niet helemaal fit is. @mamavanjuul: zo, die Emma zeg ! Die gaat ineens met reuzesprongen vooruit. En zitten in een slaapzak is heel goed mogelijk, op de knietjes gaan zitten en een poging te doen om te gaan staan ook. Sanne krijgt het allemaal voor elkaar . Dus bed omlaag is heel verstandig! @Sanne: wat ziet het er zielig uit, al die waterpokken ... Haar hele buik, rug, billetjes en gezicht zitten onder. Ook onder de haren zie ik bultjes. En ik ontdek er iedere dag weer meer. Maar goed, ze blijft vrolijk en speelt volop dus ze lijkt er weinig last van te hebben. Hopelijk blijft het zo, want ik moet dadelijk gaan werken en morgen ook.
Wat een rust hier! Iedereen genoten van het mooie weer vandaag, of was het bij jullie niet zo lekker? Hier werd het zonnig (en warm) toen ik moest gaan werken dus ik heb er niet echt van kunnen genieten. Maar ik ben om 21:15 uur samen met mijn collega nog wel even een ijsje gaan halen . @banaantje: hoe is je vakantie geweest?
Ik had gister een heel verhaal getypt en toen...foetsie! Ik ga het opnieuw proberen. Eeka, valt het nog steeds mee met de jeuk? Hier trouwens ook waterpokken op het kdv en wij hebben het allemaal hog hiet gehad, dus wie weet... Werkse vandaag. Banaantje, ben je al weer terug? Heb je het leuk gehad in Esonstad? In ieder geval lekker weer gehad. Natas, ik hoop dat dit weekend beter verloopt! Hoeveel was Q. aangekomen t.o.v. de vorige keer? En hij eet nu wel beter, toch? Mrshair, succes met je essay. Liesbeth wordt waarschijnlijk de eerste 10 kg plus op ons lijstje . Kuikentje zal op 2 april wel volgen . Maryloes, veel plezier in Londen! Zijn er hier dames die een positief verhaal hebben over verstandskiezen trekken? Ik moet 3 april nml, na het 4 jaar te hebben uitgesteld. Ik ga bijna nog liever bevallen . Maar ik heb nu echt last ervan dus moet wel...
@ Kipkip: Mijn verstandskiezen zijn er alle vier tegelijk onder narcose uitgehaald. Zeer aan te bevelen wat mij betreft ... Geen optie bij jou? @ Banaantje: Ik ben ook benieuwd, ook weer naar leuke foto's natuurlijk! En ook hoe Esonstad bevalt, wil daar misschien ook een weekendje heen in de zomer. @ Essay: Mijn god, het schiet echt niet op. Heeft iemand onder jullie wel eens een scriptie geschreven? Vast wel, want er zijn in ieder geval een aantal HBO-afgestudeerden onder ons toch? Nou, dan weten jullie hoe ik me voel... GATVERDAMME... Laat mij maar een tentamen studeren, ik vind dit zó verschrikkelijk... Straks met s-ouders en alle kids uit eten, s-ouders zijn 46 jaar getrouwd. Het is prachtig weer en in Epe is het Lammerendag ofzo, dus we maken eerst nog een klein wandelingetje en dan gaan we naar een restaurant in Apeldoorn, waar ze een soort buffet hebben. Met de kinderen wel zo makkelijk, dus dat wordt vast gezellig!
Goh, naar aanleiding van mijn vorige post... We weten heel veel over elkaar, maar ik bedenk me nu pas dat ik helemaal niet weet wie wat en waar gestudeerd heeft! Vind ik eigenlijk wel leuk om te weten, als jullie het willen delen Ik trap af: - VWO in België, accent op economie en talen - Letterkunde aan de universiteit van Antwerpen - en nu dus rechten, aan de universiteit van Groningen. Daar ben ik mee begonnen in 2007, en als het goed is, ben ik over 2 jaar klaar. Vol 7 jaar dus!
Studie: ik ben begonnen met eerst gewoon het VMBO - verzorging, daarna MBO Verzorging verkorte opleiding dan ben je helpende, en ik heb nog een opleiding MBO Activiteitenbegeleiding gedaan, daarna ben ik gaan werken. Werk nu in de thuiszorg huishoudelijk medewerkster. gewicht: misschien dat roan wel de volgende is, wij moeten a.s woensdag naar het CB, ik ging van de week op de weegschaal staan met roan en daarna alleen, als het een beetje klopt zit roan rond de 11 kilo. hij krijgt ook weer prikken, zie ik altijd zo tegenop, vind het zo zielig dat ze zo moeten huilen. allemaal een goed weekend, met een beetje mooi weer hopelijk
Gister had julia haar eerste speelafspraakje en was doodop daarna! We zullen zo even shoppen, want Emma is volgens mij opeens een paar cm gegroeid en past nog maar 1 broekje Mijn opleidingen: Havo HBO geschiedenis, lerarenopleiding (niet afgemaakt) Gaan werken MBO spw 4, verkort gedaan HBO Maatschappelijk werk en dienstverlening (niet afgemaakt ivm financiele gevolgen) Dus nu aan't werk. Ben toen blijven hangen bij mijn bijbaantje, kon 40 uur gaan werken daar.
Even snel, want ik moet nog eten en we krijgen dadelijk visite. @mrs hair: pfff, dat lijkt me zo moeilijk, een scriptie schrijven! Wens je heel veel succes! Hoe was het etentje met s-ouders en de kinderen? Gezellig geweest? @kipkip: verstandskiezen heb ik gelukkig nog allemaal. Ben niet zo'n held qua tandarts dus snap dat je er heel erg tegenop ziet. @studie: Havo MDGO apothekersassistente gaan werken in een apotheek, na polsklachten afgekeurd voor dat werk gaan werken in een drogist vanuit daar studies gedaan voor assistent-drogist en drogist nu werk ik in een natuurdrogist/natuurwinkel
Ha meiden, ben nog steeds in Esonstad, het bevalt super! Ben helemaal weg van dit park. Veel rust, ruimte en water. Doordeweeks was hier geen kip, zwembad zo verlaten dat het alleen voor ons was. Heerlijk! Caitlin doet het wat minder: ze heeft al 3x gekotst binnen 5 dagen. Komt door haar gehoest, ze hoest haar maaginhoud omhoog, zo zielig! Begin vd week had ze ook even koorts en 'tandjessymptomen'. Nu is ze weer picobello in orde, behalve dat gehoest dus. Net een zeehond. En over zeehonden gesproken: vandaag naar de zeehondencreche geweest, best leuk. Verder alles prima hier, moet alles nog bijlezen. Op de opleidingen reageer ik al vast even, dan loop ik wat minder achter... - gymnasium aan fioretti college lisse - hbo hogere informatica aan de hogeschool van amsterdam (vond uni te theoretisch, was het leren een beetje zat). Overigens ben ik hier afgestudeerd 9jr geleden dacht ik, op een haartje na geen cum laude gehaald (wist ik veel dat ik bijna cum laude had, oeps, achteraf gezien heb ik spijt, had het wel gaaf gevonden omdat ik een van de weinige meiden was daar) - nu sinds 10jr eigen bedrijf Argh, Caitlin is onrustig en ik wil film kijken Onze vrienden zijn er nu dit weekend, met hun zoontje, erg gezellig!!
Eeka, hoe is het nu met Sanne? Kipkip, tov vorige keer is Quinten 580 gram aangekomen en 4 cm gegroeid. De vorige meting was 1 december dus dat is in 3 1/2 maand. Hij eet nu prima, van alles, dus dat is het probleem niet. Succes met je essay Mrs Hair! Het is laaaaang geleden maar ik kan me nog wel herinneren dat een scriptie maken ook niet mijn hobby was. Geniet er nog van Banaantje! Zou je met dat hoesten van Caitlin niet even langs de HA gaan als je weer thuis bent? Opleiding : HAVO Directiesecretaresse NIMA A (niet afgemaakt)
@Natas: dat eten gaat dus nu wel goed! We zijn weer goed geslaagd qua kleertjes voor Emma. Ze heeft nu broekjes maat 74 wat past, dus niet op de groei Heb voor truitjes en jurkjes maat 80 gehaald, de mouwtjes moeten wel 1x omgeslagen worden, maar het zit wel beter dan 74. Ik vind het nooit zo mooi als de mouwtjes net wat te kort zijn. Merk trouwens nu wel dat de baby-vetjes wat afnemen...ze is ook echt druk op de grond. Probeert zich aan alles op te trekken en is echt veel aan het bewegen. Waren gister helemaal vergeten om haar bedje naar beneden te doen en vanmorgen lag ze overdwars en probeerde ze overeind te komen, wat niet lukte, gelukkig. **nu weer niet gedaan bedenk ik me** Zodra ze dus wakker is straks, ga ik er meteen naar toe. Dat doe ik 's ochtends niet in de hoop dat ze na 10 minuten kletsen weer gaat slapen. Voor alsnog valse hoop, maar je weet het maar nooit. Vanmorgen zat ik dus om 7 uur in de kamer. Oh jaa....grr! Vriend is gister op stap geweest en ik had hem nog gesmst: laat je de honden nog uit? Hij smst terug: komt goed! Want ja, met 2 slapende kindjes ga ik niet de honden uitlaten. Komt ie om 3 uur met veel kabaal binnen (dan weet ik genoeg ) en stapt zo de slaapkamer binnen. Heb hem even vriendelijk verzocht de honden alsnog uit te laten! Grrr...ik heb er zo'n hekel aan als ie dronken thuiskomt he. Dan wil ie geen kabaal maken en niemand wakker maken. Dan gaat ie in het donker naar boven en struikelt natuurlijk over de wasmand...soms...:x
@ MamavanJuul: Dat komt je nachtrust ook niet echt ten goede he. Ik slaap zelf nooit zo diep als manlief nog niet thuis is, en als hij dan ook nog dronken je bed induikt... Kan me goed voorstellen dat je daar niet heel blij van wordt! Heeft ie wel lekker uitgeslapen vanmorgen? Wij moeten het bedje ook nog steeds naar beneden zetten... En ik vergeet het ook steeds. Ze doet nog geen pogingen om recht te komen, maarja, de eerste keer ben ik toch liever voor... @ Banaantje: Mooi dat Esonstad zo leuk is! Geniet er nog even lekker van, en beterschap voor Caitlin! @ Eeka: Was de visite gezellig?
Hihi... Ik heb gisteren op wehkamp.nl vanalles bekeken, en nu komt het hier op zwangerschapspagina steeds in beeld. Zo van: 'Kijk, ík ben dat leuke jurkje, bestel mij!'